Novasol reviews, beoordelingen en ervaringen

www.novasol.nl
 
5.0 (83)
novasol

83 Novasol reviews

 
(20)
 
(13)
 
(4)
 
(10)
 
(36)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Verhuur chalet

Beoordeling 
 
1.0

We wilden onze chalet via Novasol verhuren. Novasol heeft zich vanaf dag 1 niet aan de afspraken gehouden. Hun website werkte niet goed zodat ze toch mensen bleven boeken op data die we voor onze eigen vakantie hadden afgeblokt. Ze zijn slecht bereikbaar en zodra je ergens commentaar op geeft worden ze ronduit onvriendelijk. Door onze eerste gasten heeft de chalet enorme waterschade opgelopen. We hebben uiteindelijk de chalet weer uit de verhuur gehaald. Toen wilden ze ons eigenlijk nog verplichten om door te gaan met de verhuur omdat we er zgn een jaar aanvast zouden zitten.

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Geen 4 sterren accommodatie

Beoordeling 
 
1.0

- Wij hadden dit huisje geboekt voor een week in ängelholm in Zweden via novasol
- 4 sterren accommodatie
- ontzettend blij familie en vrienden weer te zien, nadat we door corona elkaar anderhalf jaar niet konden zien
- maar we schrokken bij aankomst:
- kwamen huisje binnen, gelijk vieze muffe geur
- meerdere Stopcontacten hingen los
- er hing een kabel voor een lamp los uit de muur
- vieze vlekken op alle woonkamer banken en kussens
- vieze vlekken op het vloerkleed
- dieren haren op de banken en vloerkleed
- twee kapotte tuinstoelen
- verrotte terras box
- keuken kastjes beschadigd
- koelkast lade stuk
- vet overal op het fornuis
- vieze thee en koffiezet apparaat
- tegels badkamer vies
- spiegelkast badkamer onder het stof
- vensterbank in badkamer vies, dode insecten
- op alle ramen vingerafdrukken
- haren op vensterbank
- TV onder het stof
- deur handel stuk
- kast deur stuk
- laminaat beschadigd op meerdere plekken

Kortom :
- vieze troep!
- niet de 4 sterren accommodatie die wij op de foto's hebben gezien
- we hebben niet gekregen wat wij hebben geboekt
- voor 1100 euro voor 1 week mag je zeker meer verwachten

- ochtend na aankomst gelijk begonnen met bellen novasol, omdat we dit niet accepteerden
- novasol zei gelijk dat ze aan de slag zouden gaan met het zoeken van een nieuw huisje.
- 3 uren later kregen we 4 huisjes in de mail. Die waren allemaal 1-2 uren rijden van ängelholm, wij hadden juist in ängelholm geboekt omdat dat de familie en vrienden wonen.
- bovendien waren die huisjes heel ouderwets, niet vergelijkbaar met de 4 sterren die wij hadden geboekt.
Wij zijn niet akkoord gegaan.
- even later werden wij weer door novasol gebeld. Het verplaatsen naar een ander huisje was in eens helemaal niet meer aan de orde. Novasol had contact gehad met eigenaren van het huisje, er was helemaal niks aan de hand, dat beetje stof zou nu schoongemaakt worden en dan moesten we weer terug in het huis.
- volgens novasol ging het om een schoonmaak klacht, daarvoor kom je niet in aanmerking voor een ander huisje.
- En dat was het! Daar moesten we het maar mee doen!
- Novasol heeft geen oplossing voor ons willen zoeken. Ze hebben ons gewoon laten zitten. Wij moesten op zoek naar een ander verblijf, wat veel stress opleverde, omdat alle hotels vol zaten, het was hoogseizoen.
We zitten nu met de extra hotel kosten, die bovenop de kosten voor het huisje komen
- 1100 euro voor het huisje, plus 800 euro hotel kosten zijn peanuts voor novasol!
Ze kiezen er dus duidelijk niet voor om hun klanten een fijne vakantie te geven.
Een keer hebben ze ons wel gebeld:
Ze wilden weten of wij de sleutel nog hadden! Daar maken ze zich druk om, daar bellen ze ons wel voor!

ML
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Hoog prijskaartje voor NON-Service voor eigenaars en huurders!

Beoordeling 
 
1.0

4 weken voor vertrek krijgen we een mailtje om te horen dat ons geboekte huis niet meer beschikbaar is. Niet eens een telefoontje maar een mailtje in het frans terwijl we in het nederlands hadden geboekt. Dit met 2 alternatieven die op 50km lagen van de kust terwijl wij een huis op 5km van de kust hadden geboekt.
Hun voorstel: zoek zelf een alternatief of vraag je geld terug. Geld terugvragen lost het probleem niet op omdat we zo kort bij vertrek zitten is alles duurder of niet meer beschikbaar… Na lang onderhandelen kregen we een ‘commerciele korting’ van 600euro op een nieuw gekozen locatie die +-1500euro duurder was.
Ik vind dit persoonlijk niet kunnen dat wij extra geld moesten ophoesten omwille van een annulatie van hun(eigenaars?) kant. Ik lees op vele reviews dat als de klant zelf met gegronde reden dan wel moet annuleren binnen de 4 weken het volledige bedrag als schadevergoeding wordt geëist. 2 maten en 2 gewichten. Doch accepteerden we de voorwaarden omdat we met familie daar hadden afgesproken na dit lange COVID gebeuren…

Vooreerst dacht ik dat dit voor eigenaars een interessant concept was omdat zij goed geholpen lijken te zijn, maar niks lijkt minder waar. Vòòr ons vertrek kregen we per ongeluk een mailtje die eigenlijk bestemd was voor de eigenaar van de ‘geannulleerde’ bestemming waarin stond dat hij 600euro kosten moest betalen voor de relocatie van de huurders(wij vermoed ik). Dus de ‘commerciele’ korting die ze gaven gingen ze terugvorderen bij de eigenaars van het vorige huis!
Daarnaast heb ik met de eigenaar gepraat van het huis waar we uiteindelijk naartoe zijn gegaan en daar hoorde ik dat er een verschil van prijs was van ruim 1500euro tussen de vraagprijs op de site en wat de eigenaar kregen… Ruim voldoende om onze volledig geleden schade te vergoeden uit hun eigen ‘zak/marge/winst’, hoe je het ook kan noemen.
De woning waar we logeerden was helemaal niet top en het geld niet waard die we er hadden voor betaald, vond ik zelf… Los hiervan raad ik alle eigenaars en huurders om rechtstreeks iets te regelen(Facebook) en niet via zo'n websites. De garantie heb je nooit en net voor vertrek kan je nog steeds bericht krijgen dat je niet kan gaan, ZONDER waardig alternatief/oplossing. Dit is ook waarom zo'n platformen zullen verdwijnen omdat ze weinig meerwaarde bieden, integendeel.... Niemand betaald graag voor een 'non-service'. Ik hoop dat huiseigenaren in de toekomst zelf gaan inzien dat je ook makkelijk en zonder afstaan van commissie zelf je huis kan verhuren via facebookgroepen of P2P platformen etc etc…
Laatste puntje: 150euro voor de opkuis!?!?!? Elektriciteit, water, verwarming was nog eens apart te betalen, op zo’n grote bedragen…. plaatsvervangende schaamte….
Als IT'er en marketeer stel ik me de vraag hoe zo'n businessmodel nog kan bestaan, net zoals vastgoedmakelaars die een smak geld verdienen op andermans eigendom zonder echte meerwaarde of waar naar je geld.

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Nooit meer Novasol

Beoordeling 
 
1.0

Novadol heeft onze betaalde vakantie van 6 weken in een huisje, 2 weken voor we zouden vertrekken, geannuleerd. Daarom nooit meer Novasol onbetrouwbaar. Onze zomer is geheel verpest.

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

ZEKER NIET BOEKEN VIA NOVASOL !

Beoordeling 
 
1.0

Wij hebben het volledige bedrag dienen te betalen voor ons verblijf in een vakantiehuis terwijl wij door de COVID regels in ons land in die periode in Frankrijk niet mochten verblijven. Dus een volledige vakantie betaald terwijl we er niet mochten verblijven. NOVASOL heeft NIETS willen terugbetalen, noch een voucher uitgekeerd, en dit terwijl de eigenaar van het vakantiehuis zelf akkoord was om geen kosten aan te rekenen. We hadden het akkoord van de eigenaar op papier, maar dit heeft allemaal niet mogen baten. Ze hebben zich verschuild achter hun algemene voorwaarde die zegt dat als je annuleert na 40 dagen voor je aankomst je toch het volledige bedrag moet betalen. Dus zeker NIET boeken via NOVASOL. Je bent je geld kwijt want ook de annuleringsverzekering komt niet tussenbeide. Heel wat andere websites garanderen wel een terugbetaling of tenminste een voucher als het zou blijken dat je door een rode inkleuring van de streek of land door de overheid er niet mag verblijven of dit afgeraden wordt. Tot onze verbazing heet Novasol één maand later ons ook nog eens de toeristenbelasting gefactureerd terwijl wij er nooit geweest zijn!
We zijn er ook achter gekomen dat alle boekingen van Novasol.be verwerkt worden door Novasol.nl.

EM
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Pas op met Novasol

Beoordeling 
 
3.8

Vorig jaar een huisje geboekt voor de aankomende herfstvakantie (25 jaar getrouwd, leuk met kinderen en aanhang). Nu heeft Denemarken de grens dicht gegooid en komen we het land niet in. Novasol gebeld en omdat het binnen de 40 dagen voor vertrek is bent u het geld gewoon kwijt, had u verder nog iets meneer? Sprakeloos geen geld terug niet omboeken of voucher. 1350 euro weg . . .

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Novasol jongleert met zijn regels.....

Beoordeling 
 
1.7

Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!

Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.

Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).

dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.

Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.

Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oeserbaar Wemeldine (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.

Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik al huurder van een huisje van ruim 1000,- niet.

Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Overboeking

Beoordeling 
 
1.0

Overboeking (vakantiewoning voor 8 personen), één dag voor de verhuring begint (om 10 uur), krijgen we hiervan bericht. De hele dag met drie personen bezig geweest om een alternatief te vinden.
Een quasi onmogelijke taak...

Om 18 uur krijgen we een alternatief voorstel van Novasol op 200 km van de oorspronkelijke locatie.
Het huis is stukken goedkoper dan onze oorspronkelijke keuze. Aangezien we al in Frankrijk zijn, gaan we akkoord.

Hieronder een stukje uit het antwoord van Novasol op onze vraag voor een extra tegemoetkoming:

"Wij verwijzen u voor meer informatie omtrent het niet uit kunnen voeren van de huurovereenkomst naar artikel 12 van onze huurvoorwaarden, waarin wordt aangegeven dat NOVASOL enkel als bemiddelaar optreedt. NOVASOL kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten die huurder mogelijk maakt als de originele huurovereenkomst niet kan worden voortgezet.

12. NOVASOL ALS BEMIDDELAAR
De Vakantiewoning is niet in het bezit van NOVASOL maar van de
huiseigenaar. NOVASOL is de partij die de vakantiewoning beschikbaar stelt namens de Huiseigenaar, waarbij de voordelen
en risico's voor de eigenaar zijn. Voor zover een boeking tegen de
verwachting in niet uitvoerbaar blijkt door oorzaken die buiten de macht van NOVASOL liggen, is NOVASOL gerechtigd om de huurovereenkomst te annuleren tegen ogenblikkelijke
terugbetaling van de reeds betaalde huur aan NOVASOL. "

BK
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Novasol is een oplichtersclub

Beoordeling 
 
1.0

Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.

CV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

Elie Melis op 08 Oktober 2020

Wij hadden ook hetzelfde voor maar dit zelfs bij code ROOD terwijl we bij code groen geboekt hadden. Wij mochten van ons ministerie van Buitenlandse zaken niet langer dan 48h verblijven in de streek waar wij geboekt hadden (Cote d'Azur). Toch was dit geen reden om ons iets terug te betalen en zelfs een voucher was niet mogelijk. En dit terwijl de eigenaars van het vakantiehuis akkoord waren om geen huur noch kosten door te rekenen. Resultaat: geen vakantie en het volledige huurbedrag (100%) gewoon kwijt. Annuleringsverzekering komt niet tussen. Gewoon een bedrijf dat alleen maar uit is om de gewone consument te laten opdraaien voor alle kosten. Er zijn heel wat andere bookingsbedrijven die wel vouchers uitkeren of het geld gewoon terugstorten (al dan niet met een kleine kost). Dus best NIET werken met NOVASOL !

Reageer op deze review

Annulering ivm Corona

Wij hadden een huis in Frankrijk geboekt, we kunnen Frankrijk niet in door corona en zijn nu de aanbetaling van €520,- kwijt. Als we verzetten naar latere datum en zouden niet kunnen b.v. door een tweede golf corona moeten we het gehele bedrag van € 2100,-- betalen. Dit betreft een zeer slecht en onbetrouwbaar bedrijf en wij blijven er heeel ver uit de buurt!!!!!

A
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Novasol failliet?

Beoordeling 
 
1.0

Volgens mij is Novasol failliet! Er moet een reden zijn waarom niemand zijn geld terug krijgt of zelfs geen voucher voor volgend jaar, zoals al de andere bedrijven wel doen.
Ze willen eerst nog even hun zakken vullen om daarna faillissement aan te vragen. Zowel klanten als huiseigenaren krijgen hun geld niet.
Je kunt hun boekhouding vinden op proff.dk. In 2018 staat alles in het rood.
Niet meer boeken met Novasol of zusterbedrijven, want dat is veel te riskant!

R
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Geld weg/verdampt

Beoordeling 
 
1.0

Een leuk uitziend huisje met zwembad in Frankrijk geboekt.
De grenzen zijn dicht. Wij kunnen er niet komen ook al zouden wij er heen willen.
En Novasol zegt dood leuk; wellicht kunt u er niet komen maar het huisje is wel beschikbaar.
Wij houden ons aan de voorwaarden.

Wij moesten daardoor wel annuleren.
Wat kregen wij ter compensatie van Novasol.
Helemaal niks.
Een rekening van €590.

Voor ons geen Novasol meer. Never ever nooit meer.

B
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Tamara Laanen op 02 Juni 2020

Bij ons precies hetzelfde...grenzen Noorwegen blijven dicht voor toeristen tot 20 augustus maar Novasol kan / wil ons niet omboeken voor onze vakantie begin juli omdat we te laat zijn. Al het geld zijn we kwijt (eur 2311) Het zijn inderdaad oplichters en hebben geen greintje respect voor de situatie van velen door de Corona. Het enige dat ze zelf willen is zoveel mogelijk geld verdienen (vraag me zelfs af of de eigenaren van de huizen er iets van zien, of dat het allemaal lekker aan hun handen blijft plakken). Absoluut NOOIT boeken met Novasol - een gewaarschuwd mens is er 2 waard!

Elie Melis op 08 Oktober 2020

Wij hadden ook hetzelfde voor maar dit zelfs bij code ROOD terwijl we bij code groen geboekt hadden. Wij mochten van ons ministerie van Buitenlandse zaken niet langer dan 48h verblijven in de streek waar wij geboekt hadden (Cote d'Azur). Toch was dit geen reden om ons iets terug te betalen en zelfs een voucher was niet mogelijk. En dit terwijl de eigenaars van het vakantiehuis akkoord waren om geen huur noch kosten door te rekenen. Resultaat: geen vakantie en het volledige huurbedrag (100%) gewoon kwijt. Annuleringsverzekering komt niet tussen. Gewoon een bedrijf dat alleen maar uit is om de gewone consument te laten opdraaien voor alle kosten. Er zijn heel wat andere bookingsbedrijven die wel vouchers uitkeren of het geld gewoon terugstorten (al dan niet met een kleine kost). Dus best NIET werken met NOVASOL !

Reageer op deze review

Maken misbruik van crisis

Beoordeling 
 
1.0

Bloeden zul je bij Novasol! Stiekem de voorwaarden aanpassen tijdens de crisis, zonder enig bericht mijn boeking annuleren, klantonvriendelijke opstelling. Betalen, betalen, betalen dat kun je bij Novasol. Zij vullen de zakken tijden de crisis en de klant betaald maar krijgt niks.

S
Was deze beoordeling nuttig? 8 0

Elie Melis op 08 Oktober 2020

Wij hadden ook hetzelfde voor maar dit zelfs bij code ROOD terwijl we bij code groen geboekt hadden. Wij mochten van ons ministerie van Buitenlandse zaken niet langer dan 48h verblijven in de streek waar wij geboekt hadden (Cote d'Azur). Toch was dit geen reden om ons iets terug te betalen en zelfs een voucher was niet mogelijk. En dit terwijl de eigenaars van het vakantiehuis akkoord waren om geen huur noch kosten door te rekenen. Resultaat: geen vakantie en het volledige huurbedrag (100%) gewoon kwijt. Annuleringsverzekering komt niet tussen. Gewoon een bedrijf dat alleen maar uit is om de gewone consument te laten opdraaien voor alle kosten. Er zijn heel wat andere bookingsbedrijven die wel vouchers uitkeren of het geld gewoon terugstorten (al dan niet met een kleine kost). Dus best NIET werken met NOVASOL !

Reageer op deze review

Novasol vakantie

Service 
 
1.0

Door de crisis kan onze vakantie eind april helaas niet doorgaan. Novasol biedt de mogelijkheid de reis om te boeken. Annuleren kan niet, aangezien Novasol zelf de voorwaarden op 12 maart 2020 veranderd heeft, zonder hier bij de klant akkoord voor te vragen. Wij zijn akkoord gegaan met de oude voorwaarden waarin staat dat bij onmacht de reis geannuleerd mag worden tegen een vergoeding. Nu staat er in de voorwaarden dat bij onmacht Novasol gerechtigd is het gehele betaalde bedrag te behouden. Wettelijk mag je naar mijn idee de voorwaarden niet eenzijdig veranderen, dus niet zonder akkoord van de klant.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier nog meer meer worstelen en elke keer een standaard mail krijgen van Novasol met: u mag gratis omboeken, wordt de reis duurder dan moet u bijbetalen, wordt de reis goedkoper, dan krijgt u geen geld terug.
Uitermate teleurstellend

E
Was deze beoordeling nuttig? 8 0

gj op 08 April 2020

wij hebben onder protest omgeboekt van meivakantie naar herfstvakantie, rare gang van zaken van novasol, laatste keer dat we van deze club gebruik maken, wel jammer, want ze hebben leuke huisjes

Richard op 14 Mei 2020

Als je op Google zoekt naar de voorwaarden, zie je de voorwaarden vóór 14-03 en daarna.
Volgens Novasol alleen om het duidelijker te maken.
Zeker, alleen om het geld en nog meer geld binnen te harken.
Beste prijs garantie gold opeens niet bij omboeking, staat nergens in de voorwaarden.
Oplichters zijn het.

Volgens hun kon onze boeking in de Ardennen gewoon doorgaan, terwijl ze het zelf hebben geannuleerd.

Echt een enorm slecht bedrijf, NOOIT BOEKEN BIJ NOVASOL

Reiziger op 04 Juni 2020

Novasol heeft leuke huisjes, MAAR diezelfde huizen worden door de eigenaren ook op andere sites aangeboden hoor! Even googlen en misschien kun je rechtstreeks contact opnemen met de eigenaar! Succes!

Marjolein Heijdeman op 04 Juni 2020

Wij hebben de meivakantie in Denemarken omgeboekt naar een week in juli. Ander huis en duurder. Inderdaad bij Novasol geen speld tussen te krijgen, hoor ook graag hoe zij eenzijdig de huurvoorwaarden kunnen winzigen, onze oorspronkelijke boeking was ook onder de oude voorwaarden. Julivakantie zijn wij voornemens om ook te annuleren gezien alle ontwikkelingen.

Erica op 04 Juni 2020

Wij hebben afgelopen december de zomervakantie geboekt en ben vast aan het kijken en verzamelen. Heeft u een kopie van de oude voorwaarden ? Kunt u mij deze mailen?

Alvast bedankt.
Erica

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op 25 Augustus 2020

Hallo. Heeft u enige reactie gehad op uw vraag? Ik ben namelijk ook op zoek naar de oude voorwaarden. Ik heb ook mijn vakantie geboekt in december? als dat zo zou zijn kan u mij deze dan ook doormailen aub.
Mail adres is Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Mvg Luc

Reageer op deze review

Vies huis met schimmel

Beoordeling 
 
1.0

Nooit meer Novasol. Vies huis met afval en vieze bedden van vorige bewoners. Heel veel schimmel in de badkamer; heel ongezond!

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Waardeloos

Beoordeling 
 
2.0

Waardeloze reactie Novasol. Huisje van 700 euro per week met veel gebreken. De hele week in de stront en schimmellucht gezeten. Klacht ingediend en kreeg te horen omdat ik ter plaatse geen klacht indiende ik geen geld terug krijg. Terwijl daar geen WiFi en een slechte belverbinding was. Zeggen ze ook nog bedankt voor het melden en dat de eigenaar eea heeft gemaakt en vervangen. Nooit meer novasol

SS
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

EEN WARE NACHTMERRIE!

Service 
 
1.0

Ik wou dat ik de reviews op deze website gelezen had vooraleer ik (voor het eerst) een vakantiewoning boekte via Novasol, want dan had ik mezelf heel wat (vakantie)leed kunnen besparen! De beschrijving van de woning op hun website (in Algarobbo, Spanje) deed me op voorhand al dromen maar in realiteit kwam ik in een nachtmerrie terecht...
Nog voor we ter plaatse waren, begon het al. Want de route die we dienden af te leggen vanaf de hoofdbaan (waar we hadden afgesproken met de contactpersoon ter plaatse) tot aan de vakantiewoning, bleek een helse onderneming te zijn, een waar "hindernissenparcours" vol steile hellingen (en dito afdalingen), haarspeldbochten en zonder bewegwijzering (Google-maps of gps kan evenmin hulp bieden want de urbanisatie staat niet geregistreerd). Ik weet nu waarom er niet aan het vakantiehuis zélf wordt afgesproken voor de sleuteloverdracht..., het is immers onmogelijk om deze woning op eigen houtje te vinden! Wanneer dit zou vermeld worden in de beschrijving van de vakantiewoning, dan weet men tenminste waar men voor kiest. Dit is nu dus niét het geval!
De confrontatie met de woning zélf, zorgde er niet voor dat we ons beter gingen voelen, integendeel. Ten eerste blijkt de foto op de website van Novasol uiterst misleidend te zijn, want het privé-zwembad ligt eigenlijk achter de hoofdwoning (die niét wordt verhuurd) en dus niet bij het bijgebouw dat effectief wordt verhuurd. Het overdekt terras waarvan sprake is in de beschrijving maakt geen deel uit van het gehuurde bijgebouw maar hoort bij de hoofdwoning (die niet wordt verhuurd), waardoor je er dus evenmin gebruik kan van maken!
Bij het binnenkomen merkten we direct dat de woning niet werd verlucht voor onze aankomst : het rook er erg muf. De contactpersoon (die alleen maar Spaans sprak) wilde alleen maar zo vlug mogelijk zijn geld ontvangen (voor de (eind)schoonmaak, het bedlinnen- en handdoekpakket en het elektriciteitsverbruik) zodat hij terug kon vertrekken. Het was blijkbaar niet mogelijk om bedlinnen te krijgen voor het eenpersoons(vouw)bed -waardoor mijn dochter in een te kleine sofa diende te slapen- en toen we opmerkten dat het huis er toch wel erg vuil en verwaarloosd uit zag, zei hij alleen maar "Novasol" en vertrok... Tijdens onze inspectietocht door de woning, volgde de ene teleurstelling na de andere : zowel in de douche, de keuken als in de leefruimte zaten ontelbare latrine-vliegjes. De aanwezigheid van deze beestjes is een duidelijke indicatie dat de woning een serieus vochtprobleem heeft, en inderdaad : op vele plaatsen bevond er zich ook schimmel op de muren. Alles wat we zagen en aanraakten, bleek vies en vuil! We hadden net 70 euro betaald voor de schoonmaak die na ons vertrek zou gebeuren (dan verwacht je toch ook dat het huis proper is bij aankomt?), maar dienden dus eerst zélf alles schoon te maken (én schoonmaakproducten te kopen)!! Sindsdien begon elke dag van ons verblijf met een rondgang met de stofzuiger om alle vliegjes te verwijderen... We merkten ook dat er een probleem was met de watervoorziening in de woning want zowel in de douche als in de keuken kwam er amper water uit de kraan. In de keuken is dit nog op te vangen (gewoon wat geduld hebben) maar een douche nemen was dus geen optie! We hebben onmiddellijk contact opgenomen met Novasol maar het telefoonnummer in België waarop men zogezegd tot 19u bereikbaar is (het was op dat moment nog geen 17u), gaf slechts het antwoordapparaat te horen. We hebben toen naar het nummer in Denemarken gebeld, en daar beloofde men contact op te nemen met iemand ter plaatse en deze naar ons te sturen. De persoon die toen naar het huis kwam, bleek dezelfde man te zijn die ons had binnengelaten (en die dus alleen maar Spaans sprak!) en ook nu had hij maar één "boodschap" voor ons, namelijk : "Novasol". Tja, wat kan je dan nog doen? Inderdaad, een email sturen naar Novasol met een opsomming van alle problemen waarmee we ons geconfronteerd zagen en de vraag om ons op de één of andere manier te helpen. Daar werd echter totaal niet op gereageerd.
Op de 3de dag van ons verblijf, is het dan ook nog enorm beginnen te waaien waardoor het zwembad binnen de kortste keren vol lag met tuinafval en insecten. De "man van de sleutel" bleek ook de tuinman te zijn die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de tuin en het zwembad en volgens de huisregels zou hij normaal gezien 3 maal per week langs komen. Op de dag van onze aankomst (maandag) had de man echter al aangegeven dat hij op zaterdag zou komen om het zwembad te kuisen. Toen hij die dag niet kwam opdagen, namen we zélf contact op met hem maar hij liet ons weten dat hij pas de maandag daarop zou komen. Wij hadden op dat moment al enkele dagen geen gebruik kunnen maken van het zwembad en zijn melding was voor ons dan ook de druppel die de emmer deed overlopen. We zagen het totaal niet meer zitten om daar nog tot onze vertrekdatum (voorzien op donderdag 23 mei) te blijven en hebben uiteindelijk iets anders gezocht (én gevonden) in de omgeving waar we vanaf maandag 20 mei konden verblijven. Dit was een extra kost waar we absoluut geen rekening hadden mee gehouden!
En hoe schrijnend is het dat je als huurder ook moet betalen voor het elektriciteitsverbruik van het filtersysteem van het zwembad terwijl je amper gebruik hebt kunnen maken van dit zwembad omdat het filtersysteem al na 3 dagen verstopt zat, aangezien de tuinman geen zin had om zijn verantwoordelijkheid na te komen?
Eenmaal terug thuis heb ik een uitgebreide klachtenbrief gestuurd naar Novasol. Zij bevestigden ondertussen de ontvangst daarvan maar meldden terzelfdertijd dat het wel 4 weken kan duren vooraleer er een reactie (een compensatie) kan volgen omdat alles "degelijk" dient onderzocht te worden en er verschillende mensen dienen gecontacteerd te worden in functie van dit onderzoek. Wat een klantvriendelijkheid! Geen excuses, geen medeleven voor een vakantie die in het water is gevallen en al zeker geen bereidheid om daarvoor de verantwoordelijkheid te nemen maar eerder een veronderstelling dat ik ofwel een leugenaar ben ofwel zwaar overdrijf of zélf op de één of andere manier tekort ben geschoten (omdat ik hen niet op de hoogte zou gehouden hebben of zo). Op basis van mijn eigen ervaring kan ik dus iedereen alleen maar AFRADEN om een vakantiewoning te huren via Novasol. Het huis in Algarobbo dat ik huurde, is alleszins de naam vakantieverblijf niet waardig! En voor de duidelijkheid : ik ben niet iemand die vlug zal klagen of "moeilijk" zal doen, integendeel. Ik zal eerder proberen om van elke situatie het beste te maken. Helaas bleek dat in dit geval een onmogelijke opdracht te zijn!

TP
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

NOOIT MEER

Beoordeling 
 
1.0

NOOIT MEER!!!!
eerste keer via NOVASOL een huisje geboekt in Santa Pola Spanje. we waren geland om 12u in de middag maar we konden pas om 15u de sleutel gaan afhalen in het kantoor, dat hadden ze mij doorgegeven via email voor mijn vertrek. Dat vond ik wel een nadeel aangezien je daar dan staat me al je bagage en dit nergens kunt plaatsten. Dit was enorm frustrerend en onze vakantie was al slecht begonnen. we hebben daar tot 16u gestaan in de hitte voor de deur , aangebeld en op de raam geklopt en er was niemand. Deur op slot. om 17u teruggekeerd en dan was het kantoor open. Toen ik de persoon van Novasol erover aansprak loog hij en zei hij dat hij wel aanwezig was van 15u, NIET DUS! Het ergste vind ik ipv zijn excuses aan te bieden dat ik hierover loog.
Huisje dat we huurde was niet proper, terwijl je dan best wel wat aan schoonmaakkosten betaald, kakkerlakken en mieren in de keuken. aangezien er enkele mierdoosjes stonden waren ze hiervan wel op de hoogte denk ik maar toch niet opgelost. dus niet kunnen koken vanwege het ongedierte. Douche gaf niet erg warm water. De bank in de woonkamer zat onder de bruine plekken en stonk. ik heb al vaker huisjes gehuurd in spanje (niet via Novasol) maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik huur nooit meer een huisje via Novasol!! slechte service en slechte hygiëne!

LS
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

NEVER AGAIN!!!

Beoordeling 
 
1.0

Wij boekten een vakantievilla in Ventimiglia via Novasol voor 1829€ + 150€ schoonmaak.

Vooreerst bleek er een probleem met de elektriciteit. De eerste keer na een onweer dachten we dat het wel toeval zou zijn maar het is pas de derde keer op woensdag 18/07 (dag 5) - zonder onweer trouwens - dat mij dit teveel lijkt. Het antwoord van de conciërge Maurizio was kort en duidelijk: "that’s normal here; the owner knows about it”.
Waarschijnlijk is het probleem van de elektriciteit een gevolg van het grote VOCHTPROBLEEM in het huis. Boven het huis was een witte doek gespannen. De eerste dag vroeg ik mij al af waarom die er lag. Uiteindelijk werd na het onweer op zondag 15/07 duidelijk waarom die er was. Het onweer had de doek laten wegwaaien; gevolg insijpelend vocht in het huis (zie foto’s). Op zaterdag bij vetrek heeft de conciërge het doek terug gelegd. Bij het betalen van de kost voor het poetsen bij vertrek de zaterdag zei de conciërge ook dat de eigenaar weet heeft van het grote vochtprobleem maar er niets aan wil doen. Voor mij is dit een groot gebrek aan RESPECT voor de huurder. Het zou mij sterk verbazen dat wij de eerste zijn met deze melding en bijgevolg Novasol niet op de hoogte is van dit probleem. Hij vertelde dat het onmogelijk is om het huis te verhuren in de winter wegens het vochtprobleem!!!

Een muffe geur in het ganse huis; schimmels in badkamer, woon- en slaapkamer (zie foto’s). Ongedierte die blijkbaar houden van vochtige omgeving.

HET IS NIET GEZOND OM IN ZO’N HUIS TE VERBLIJVEN!!!

Bij aankomst op zaterdag 14/8 bleek de vriezer “net” kapot. De conciërge beloofde een nieuwe op dinsdag, nadien woensdag en later op vrijdag. Bij ons vertrek op zaterdag was er nog geen vriezer. De kapotte lag ergens in de tuin (zie foto). De kids eten ook graag eens een ijsje op reis!

Er bleek ook geen mogelijkheid om in de schaduw te zitten van 11u tot 19u. Volgens de conciërge is het door de wind niet veilig om een parasol te zetten voor de wind. Wat een lachertje zeg.

Stopcontacten uit de muur. Mijn kinderen zij oud genoeg om te weten dat ze daar niet moeten aankomen maar wat als een kleuter geëlektrocuteerd wordt??

Kapotte stoelen aan het zwembad. Bij mijn opmerking tegen de conciërge: “I know” en weg was hij.


Na 20 jaar huisjes huren heb ik dit nog NOOIT meegemaakt.
Novasol kan misschien wel beginnen over huurvoorwaarden en zeggen dat we contact moeten opnemen met de lokale verantwoordelijke maar dit is duidelijk een STRUCTUREEL probleem aan het huis die niet in 1 dag aangepakt kan worden en daarenboven Novasol weet van heeft. Met als gevolg dat Novasol zelf haar verhuurcondities - een VEILIGE woning - niet naleeft.

Aan mijn klachtenmelding bij Novasol werd geen gevolg gegeven. Vochtigheid is normaal; elektriciteit kan uitvallen en ze beweren zelfs dat een nieuwe vriezer werd geplaatst voor ons vertrek. Dit is een pertinente leugen.

Daarom wil ik iedereen waarschuwen voor Novasol. Doe het NIET als je een leuke vakantie wil!!!

JD
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Novasol doet NIKS!

Beoordeling 
 
1.0

huisje Denemarken geboekt: het was bij aankomst ontzettend smerig en overal mieren! na een dag moesten we met 3 man in 1 bed slapen omdat de mieren in bed liepen! vanaf dag 1 Novasol gemaild en gebeld. Ze wilden eerst komen kijken en klachten vaststellen...Dus 1 dag in de viezigheid geleefd want ze konden de volgende dag pas. hele dag gewacht...einde van de dag kwam iemand. Daarna wilden ze iemand sturen voor schoonmaak of ik mocht het zelf doen. Omdat onze waardevolle spullen er lagen en wij nog wat van de dag wilden maken, koos ik voor zelf schoonmaken. Maar de whirlpool bleek ook niet te werken en de mieren waren niet aangepakt dus weer gebeld.
Mail gestuurd ook. Whirlpool kon je maar half vullen, daarna was het water koud. Nergens een woord over een boiler of iets dergelijks...dus weer geklaagd. Ook GEEN gebruiksaanwijzing voor de whirlpool! Na tijdje klooien gingen de luchtgaten aan: kwamen er allemaal gore algen uitgespoten!! Hele bad smerig weer!
Douche had al overal schimmel ook...
Weer een dag mailen en bellen later....ze zouden contact met mij opnemen zo snel mogelijk...
Niemand heeft mij gebeld die dag. Einde van de dag komen we in het huisje terug: staat er een briefje dat er iemand is geweest en een fles anti mierenspray. Met mededeling dat ik die gebruiken kan en dat het helaas dagen gaat duren voor het effect heeft. DUS WANNEER WIJ WEG ZIJN?!
En al die tijd komt er niemand met een aanbod ter compensatie voor de geleden schade....
NOOIT MEER NOVASOL!!!

DV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Novasol informatie

Novasol.nl heeft een groot aanbod van vakantiehuizen, villa's, appartementen en vakantiewoningen in heel Europa. Bij Novasol kunt u vakantiehuizen boeken in onder andere Scandinavië, Duitsland, Italië, Spanje, Denemarken of Kroatië. Het bedrijf Novasol heeft inmiddels meer dan 45 jaar ervaring met de verhuur van vakantiewoningen.

Bij Novasol.nl kunt u kiezen uit meer dan 30.000 verschillende vakantiehuizen in Europa. Het bedrijf rekent geen boekingskosten en geeft een "Beste Prijs Garantie".

Populaire bestemmingen:

-          NOVASOL Vakantiehuizen in Denemarken
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Frankrijk
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Duitsland
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Spanje
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Italië
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Kroatië

Algemene informatie

Keurmerken
  • ANVR
  • SGR
  • Calamiteitenfonds
Telefoonnummer
NL: 013-4677730 BE: 03 - 322 04 04 (Ma t/m Vr 09.00 tot 17.30 uur; Za 10.00 tot 14.00 uur)
Verzendkosten
geen boekingskosten
Levertijd
n.v.t.
Productgroepen
  • Vakanties
  • Vakantiehuizen
  • Vakantiewoningen
  • Vakantie appartementen
  • Reizen
Merken
n.v.t.
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving

Anderen bekeken in dezelfde categorie:

Corendon reviews
 
5.2 (6)
Topic Travel
 
9.5 (1)
Belvilla
 
4.3 (14)
chalet-nu
 
8.8 (1)
bungalow.net
 
4.1 (6)