Novasol
0   1  

www.novasol.nl
 
5.9 (65)
novasol

Novasol.nl heeft een groot aanbod van vakantiehuizen, villa's, appartementen en vakantiewoningen in heel Europa. Bij Novasol kunt u vakantiehuizen boeken in onder andere Scandinavië, Duitsland, Italië, Spanje, Denemarken of Kroatië. Het bedrijf Novasol heeft inmiddels meer dan 45 jaar ervaring met de verhuur van vakantiewoningen.

Bij Novasol.nl kunt u kiezen uit meer dan 30.000 verschillende vakantiehuizen in Europa. Het bedrijf rekent geen boekingskosten en geeft een "Beste Prijs Garantie".

Populaire bestemmingen:

-          NOVASOL Vakantiehuizen in Denemarken
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Frankrijk
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Duitsland
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Spanje
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Italië
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Kroatië

65 ervaringen met Novasol

 
(20)
 
(13)
 
(4)
 
(9)
 
(19)
Beoordeling 
 
5.9
 
6.4
 
6.0
 
5.6
 
5.6
Bekijk alle reviews
Heeft u al een account?
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Review van D. van Buuren
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Novasol doet NIKS!

huisje Denemarken geboekt: het was bij aankomst ontzettend smerig en overal mieren! na een dag moesten we met 3 man in 1 bed slapen omdat de mieren in bed liepen! vanaf dag 1 Novasol gemaild en gebeld. Ze wilden eerst komen kijken en klachten vaststellen...Dus 1 dag in de viezigheid geleefd want ze konden de volgende dag pas. hele dag gewacht...einde van de dag kwam iemand. Daarna wilden ze iemand sturen voor schoonmaak of ik mocht het zelf doen. Omdat onze waardevolle spullen er lagen en wij nog wat van de dag wilden maken, koos ik voor zelf schoonmaken. Maar de whirlpool bleek ook niet te werken en de mieren waren niet aangepakt dus weer gebeld.
Mail gestuurd ook. Whirlpool kon je maar half vullen, daarna was het water koud. Nergens een woord over een boiler of iets dergelijks...dus weer geklaagd. Ook GEEN gebruiksaanwijzing voor de whirlpool! Na tijdje klooien gingen de luchtgaten aan: kwamen er allemaal gore algen uitgespoten!! Hele bad smerig weer!
Douche had al overal schimmel ook...
Weer een dag mailen en bellen later....ze zouden contact met mij opnemen zo snel mogelijk...
Niemand heeft mij gebeld die dag. Einde van de dag komen we in het huisje terug: staat er een briefje dat er iemand is geweest en een fles anti mierenspray. Met mededeling dat ik die gebruiken kan en dat het helaas dagen gaat duren voor het effect heeft. DUS WANNEER WIJ WEG ZIJN?!
En al die tijd komt er niemand met een aanbod ter compensatie voor de geleden schade....
NOOIT MEER NOVASOL!!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Daphne
Beoordeling 
 
1.5
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Geen service op locatie en al helemaal niet achteraf. Alleen geniepig en ontkennend gedrag.

Geboekt via Happyhome, onderdeel van Novasol. Huisje heet La Marmotte in Greppolungo. Er zaten heel veel spinnen in het huisje, een muis en schorpioenen. Het pad is een klim die niet omschreven werd en na telefonisch contact ter plaatse kon er niks gedaan worden. Uiteindelijk uit wanhoop weggegaan omdat de beesten overal waren en onder de klamboe de enige veilige plek was. Reactie Novasol en Happyhome: dat is te zien op de foto's en ongedierte komt voor in een "landelijke omgeving". En dat terwijl bij de accommodatie de tekst wel aangepast werd na ons belletje en na onze klacht de accommodatie zelfs verwijderd is. Wat een super slechte service. Wat een vakantie had moeten zijn, maken zij een nachtmerrie.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van johnny
Beoordeling 
 
7.3
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
7.0
Prijs 
 
8.0

aandachtspunten huis EAC164

op de website van Novasol staat bij dit vakantiehuis een extra label van prive zwembad zonder inkijk. het is inderdaad een prive zwembad maar helaas met inkijk want het ligt langs een klein grindweggetje naar de volgende 3 woonhuizen. Er rijden auto's langs die het prachtige zwembad kunnen zien. op de het grondgebied waar het vakantiehuis op staat is tussen de olijfgaard grenzend aan het prachtige zwembad een middelgrote kippenfarm. de rust word hier in de vroege ochtend (lees 4.00 uur) verstoord tot en met 9.00 uur en af en toe overdag ook iets last. de wifi kost 14 euro per week en dit staat niet vermeld op de website. we hebben hier 2 weken met veel plezier doorgebracht ondanks deze puntjes. een heel vriendelijk ontvangst door de eigenaren en de eigenaresse heeft een klein supermarktje in het dorp tegen over de Correos. het is een prachtige omgeving en een prachtig huis.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Henkjan van Egmond
Beoordeling 
 
3.8
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
4.0

Verblijf van 16-09-t/m 23-09-2017 Huiscode FPD162 Novasol

Verblijf van 16-09-t/m 23-09-2017 Huiscode FPD162

Op 16-09-2017 aangekomen en welkom geheten door de eigenaresse.
Verblijf geboekt onder voorwaarden dat er geen eigenaar op het terrein aanwezig zou zijn en er gebruik zou kunnen worden gemaakt van WIFI en wasmachine.
Wasmachine was niet beschikbaar en alleen voor gebruik eigenaar.
WIFI niet beschikbaar, staat ook al vermeld in dit boek bij verblijf huurders in 2015. Zou maandag 18-09-2-17 in orde worden gemaakt, dit is dus niet gebeurd. Ook bij vertrek was dit nog steeds niet op orde gebracht
Verder in de veronderstelling zoals geboekt de woning geheel voor ons zelf te hebben, blijkt dat er in de kelder onder de woning en een leef omgeving is gecreëerd waar de eigenaar dus in verblijft (ook de nachtelijke uren). Eigenaar komt dus te pas en te onpas om verschillende tijden het terrein op om de kelder onder de woning te betreden.
Verder is het echt een toplocatie en vinden we het erg jammer dat voor wat betreft het verblijf van de eigenaar onder de woning nergens iets staat vermeld, was dit het geval geweest hadden wij deze woning zeker niet geboekt.
Wij hebben er voor gekozen om Nova sol hierover in te lichten bij aankomst in Nederland en niet tijdens ons verblijf daar een toewijzing voor een andere woning niet echt uitkomst zou bieden daar het verblijft maar voor een week was geboekt.
Lisa en Henkjan

Was deze beoordeling nuttig? 

Henkjan op 26 November 2017

Helaas na vele mailwisseling nog niets veranderd.

Reageer op deze review
Review van Avh
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Pas op voor dit huis

Huis FPA024 Sainte croix a lauze.
Smerig huis.troebel zwembad.niemand aanwezig bij aankomst.waardeloze klachtenafhandeling eigenaar rekt alleen maar tijd schandalig veel geld betaald voor niets meer dan een krot.pas op voor dit huis.kijk ook bij casamundo en eurorelais staat hetzelfde huis met dezelfde klachten.u bent gewaarschuwd.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van Richard Backers
Beoordeling 
 
5.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
5.0
Prijs 
 
1.0

beetje smerig

Dit jaar wilden we o.a. een week naar Denemarken op vakantie. Via de site van Novasol kwamen we uit bij een mooi vakantiehuis bij het plaatsje Vordingsborg. Bij aankomst troffen we inderdaad het mooi ogende huis. Alleen het niveau van 'schoonmaak' was abominabel. Daarnaast hadden we geen warm water, geen waterdruk op de kraan in de keuken en was de afvoer in de badkamer verstopt. Bestek, borden, pannen, gasfornuis en afzuigkap waren enorm vies. De schoonmaakattributen zo mogelijk nog viezer (van afwaskwast, tot dweil, van plumeau tot smerige, niet functionerende stofzuiger.) De volgende ochtend (we waren 's zaterdags vrij laat aangekomen) belden we naar het kantoor. Er zou een monteur langs komen. Deze was er rond half 1. Het was een vriendelijke dame die de meeste klachten verhielp door de kalk uit de kranen te verwijderen en de boiler in te stellen. Ondertussen had ik zelf al de wastafelafvoer in de douche schoongemaakt (een dopje van de tandpasta en de grote prop haren en viezigheid hielden het water tegen). De dame bood aan het huis verder schoon te maken, maar dat zou ons bij elkaar een hele vakantiedag kosten. Dus dit hebben we vriendelijk afgeslagen.
Wat ons vooral erg tegen de borst stuit is de weinig invoelende en on-klantvriendelijke manier van klachtbehandeling. Men verwees naar de voorwaarden, waarin stond dat wij de Novasol de kans moeten geven de klacht af te handelen en dat wij dat door voor onze vakantie te kiezen daar geen gebruik van hadden gemaakt. Ik ben eens gaan googelen en kwam een groot aantal van deze 'schoonmaakperikelen' tegen. Novasol investeert hier dus veel te weinig in. De focus ligt op het verdienen en niet op het begrip richting klant. Ik zou een ieder willen adviseren om het internet goed af te speuren alvorens met Novasol in zee te gaan. Wij hebben in ieder geval voor het eerst en voor het laatst gebruik gemaakt van de diensten van Novasol. Een vakantiehuis van 4 sterren voor iets meer dan 1000 euro voor een week dient volgens ons bij aankomst schoon en zonder gebreken te zijn en niet te ogen als smoezelig en vies . Zowel in het huisje als in de bijgebouwtjes en de jacuzzi. Kortom: Denemarken is een prachtig, relaxt land, maar met Novasol zullen we daar NOOIT meer verblijven.

Besteld product
Was deze beoordeling nuttig? 

Peters op 27 Augustus 2017

Dat wordt dan lastig want Novasol is by far de grootste aanbieder voor Denemarken. Ik snap niet dat als er dan schoonmaak komt, dat je dat dan afwijst. Dan laat je de klacht toch niet oplossen. Ook geen reden tot klagen dus.

Reageer op deze review
Review van Huijts
Beoordeling 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Vele defecten in de piek van de vakanties

Slecht ontvangst bij aankomst. Veel defecten in huis en de tuin was overwoekerd met onkruid en doorn struiken. Ik heb een boze mail gestuurd naar Novasol. Geboekt bij Happyhome maar later doorgelinkt. Ben benieuwd naar reactie. Heel veel geld betaald wat het totaal niet waard was.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Erika

Rotvakantie gehad door leugens Novasol

Hele slechte ervaring gehad met een vakantiehuis in Asljunga, Zweden. Was ontzettend vuil, versleten en ouwe troep, klopte totaal niet met omschrijving. Klachten werden heen en weer geschoven tussen Novasol Nederland en Zweden. Onbeschoft antwoord van de eigenaar Per Eisele: ... enough now. Met deze man is niet te praten. Ik voel me opgelicht en ga stappen ondernemen.

Was deze beoordeling nuttig? 

Peters op 07 Augustus 2017

Niet chique om de eigenaar met naam aan de digitale schandpaal te nagelen. Iedereen kan wel eens een mindere dag heb en sommige mensen klagen echt on alles.

Herman van der Blom op 01 Mei 2018

Meneer Peters ik hoop niet dat jij werkt bij Novasol. Ik was namelijk van plan te boeken alleen jou opmerking hier komt zeer onprofessioneel over. Ook die mindere dag mag in een review aangegeven worden. Aan Novasol om hiermee goed om te gaan. Als je bij de beste wilt horen, zoals "reisgraag" ons wilt doen geloven dan hoort daar ook een antwoord bij wat hiermee overeenkomt.

Reageer op deze review
Review van M. ROnner
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ga nooit met Novasol!

Het gebodene komt totaal niet overeen met de beschrijving. Er is geen contactmogelijkheid met iemand die ergens voor verantwoordelijk is. Klacht werd weggewuifd.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van hans
Beoordeling 
 
1.5
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

oplichters

novasol wat een drama gehuurde huis voldeed absoluut aan geen geen van de voorwaarden en het aangebodene. En vervolgens geven ze aan dat ze dat niet wisten? Absolute laaielichters

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van Karl
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Heel mooi!

Heel mooi huisje in Denemarken gehuurd. Schoon en van alle gemakken voorzien. Een aanrader!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Rino
Beoordeling 
 
5.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
4.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
5.0

Novasol niet nakomen faciliteiten

Afgelopen zomer hebben wij via Novasol een villa voor 15 personen Spanje Argentona gehuurd object EBN415. Op basis van de faciliteiten en kenmerken hadden wij onze keuze gemaakt. Waaronder 1 belangrijke dat er airconditioning aanwezig zou zijn. Echter bij aankomst bleek dat niet het geval. Tevens de afstand van lokatie naar strand wat volgens de brochure 5 minuten zou zijn maar in werkelijkheid ca 20 minuten ( met de auto).
Hierop hebben wij na terugkomst ons beklacht gedaan en inmiddels een antwoord ontvangen.
Triest dat Novasol zich wil afdoen met slechts €75,- tegoed.
En zelf hierin niet de verantwoording in neemt als aanbieder.

-------------------
Wij hebben de inhoud van uw e-mail besproken met onze medewerkers in Spanje en zij vinden het allereerst erg jammer dat u niet het verblijf heeft gehad dat u voor ogen had. Zij hebben uw opmerkingen voorgelegd bij de contactpersoon van het vakantiehuis en deze geeft aan dat bij dit huis momenteel 5 ligbedden ter beschikking zijn. Naar aanleiding van uw melding hebben wij daarom direct de informatie hieromtrent bij de huisbeschrijving op onze website aangepast. Natuurlijk vinden wij het wel vervelend dat u nu minder ligbedden ter beschikking had, maar helaas waren wij tijdens u verblijf niet op de hoogte van dit euvel. Wanneer u ons direct in kennis had gesteld van het gebrek, hadden wij er voor kunnen zorgen dat 3 extra ligbedden gebracht waren. Op die manier hadden wij u geboden wat u volgens de huisbeschrijving ook was beloofd.

Ten aanzien van het ontbreken van de airconditioning geeft de contactpersoon van het huis aan dat er bij de opname van dit vakantiehuis in ons aanbod nog sprake was van de aanleg van deze faciliteit. Om die reden is de airconditioning genoemd in de huisbeschrijving. De eigenaar van het vakantiehuis heeft in een later stadium echter besloten toch af te zien van de aanschaf van deze apparatuur, maar hij heeft ons hierover nimmer geïnformeerd. Pas na uw melding zijn wij nu in kennis van het feit dat de airconditioning ontbreekt en wij hebben dit dan ook onmiddellijk aangepast op onze website. Later dit jaar zal er volgens de huiseigenaar overigens alsnog airconditioning worden geplaatst, maar tot die tijd zal deze faciliteit uiteraard niet meer worden vernoemd in de huisbeschrijving. Op die manier worden toekomstige gasten correct geïnformeerd over dit vakantiehuis en wij danken u dan ook hartelijk voor uw feedback hieromtrent.
( Novasol, jullie zijn hier in gebreke gebleven en niet te hebben geleverd volgens de advertentie wat jullie nb zelf met dit antwoord aangeven. Dat Novasol als bemiddelaar niet geheel op de hoogte is van de correcte faciliteiten op locatie door slechte communicatie mag niet het probleem zijn/worden van de huurder.)

Ditzelfde geldt voor de onjuiste vermelding van de afstand naar het strand. Deze blijkt met de auto 13 minuten te bedragen en uiteraard zal ook hiervan een aanpassing worden doorgevoerd op onze website. Overigens is bij ´kaart en omgeving´ op de website wel duidelijk te zien dat het huis niet op een afstand van 5 minuten van het strand gelegen kan zijn.
(Novasol, schrijft u nu dit daadwerkelijk? We mogen toch aannemen als huurder zijnde dat deze informatie betrouwbaar is? )

Onze collega´s in Spanje vinden het nogmaals erg jammer dat zij ter plaatse niets van u vernomen hebben, ondanks dat de procedure van klachtenmelding wel in onze huurvoorwaarden bij artikel 11 uitvoerig beschreven staat. Om die reden kunnen zij u helaas geen vergoeding aanbieden. Omdat zij wel dankbaar zijn voor de door u versterkte informatie en hierdoor klachten in de toekomst kunnen voorkomen, bieden zij u een korting van 75 euro op een volgende boeking. Deze korting heeft een geldigheid van 1 jaar, is niet overdraagbaar aan derden en kan niet ingewisseld worden in combinatie met andere lopende acties. Wij hopen dat u hiervan gebruik wilt maken en wij danken u nogmaals voor de moeite die u heeft genomen ons achteraf alsnog te informeren over uw ervaring inzake het vakantiehuis.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Leen
Beoordeling 
 
9.8
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Mooi aan zee

Heerlijk verblijf in appartement BVA205 gehad! Alles zag er precies zo uit als op de foto's en we hadden een mooi uitzicht op zee. Oostende zelf is trouwens ook echt erg leuk!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Bert Hagen
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Fantastisch!

Zoals elk jaar weer een perfect verblijf gehuurd, waarbij het huis van dit jaar echt alles overtrof!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Ria
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Betrouwbaar!

Wij huren nu al verschillende jaren een huis van Novasol en zijn erg tevreden over de prijs/waliteit en de service!

Ria

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van Toos
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Liznjan Kroatië

Wij hebben een fijne vakantie in Liznjan gehad. het huis was erg mooi en verzorgd, de huiseigenaar erg vriendelijk en er was veel te beleven. Dankuwel Novasol

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Gerard Dijks
Beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Huis in Umbrië

Het huis in Itallië was wat gedateerd en de weg ernaartoe was wat moeilijk te bereiken. Ondanks dat had het een prachtige grote tuin, erg mooi en afgelegen. We konden van het uitzicht op de groene heuvels geen genoeg krijgen.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Els en Peter
Beoordeling 
 
9.5
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

appartement aan de cote d'azur

Prijs/ kwaliteit is erg goed. Het appartement was prima, op een mooie locatie. Het enige dat ontbrak was een draadloze internetverbinding...

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Barry
Beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Gewoon goed

Alles was prima in orde! We hebben een fijne vakantie gehad!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Marie van Zuilen
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Wederom genoten!!!

Wij gaan inmiddels al weer voor het zevende jaar op rij naar een novasol vakantiehuis in Denemarken. En ook dit jaar was het huis weer hartstikke goed en mooi! Wat een fantastisch vakantieland is het toch. Wij kijken alweer uit naar de volgende!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van Fam. Bongaards
Beoordeling 
 
8.8
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
8.0

Blij verrast!

Na een lange autorit naar de Spaanse kust kwamen we bij het appartement aan. Wat we aantroffen was boven verwachting. De eigenaar had ons verrast met een flesje cava en het appartement was ronduit schitterend! De keuken was wat aan de kleine kant en de oude Senseo mag wel vervangen worden, Maar voor de rest van alles ruim genoeg voor ons gezinnetje en hadden we een prachtig uitzicht waar we geen genoeg van konden krijgen. Dit was de eerste keer dat we bij novasol een appartement hebben gehuurd en dat is ons erg goed bevallen! Heel erg bedankt! Familie Bongaards

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Frank
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Blijw hier weg

Al veel vakantiehuizen gehuurd, maar wat we met Novasol aan de had hebben gehad hebben we nooit eerder meegemaakt. We betaalden meer dan 900 Euro voor een vakantiehuisje buiten seizoen. Waarin handdoeken, beddengoed, schoonmaak inbegrepen waren. Vakantiehuis BLI005 stonk van de vochtige natte lucht. Er zaten vieze plekken van bloed, urine, etc op de bedovertrekken. Ongedierte in de badkamers en tussen het beddengoed. Overal dode insecten. Mieren, etc. Elektrictieitsproblemen door het vocht. Wij zijn daar na 2 dagen vertrokken, maakten foto's en contacteerden Novasol hierover. Zij konden echter niets voor ons doen want we waren uit vrije wil vertrokken. Ze zouden ons 80 Euro compenseren omdat we minder elektriciteit verbruikt hadden door ons vroege vertrek. Dat we ook betaald hadden voor handdoeken, een schoongemaakt huis etc, daar hadden ze geen oren naar? Want hun controleur had dit niet kunnen vaststellen omdat ze niet ter plaatse geweest waren. Opmerkingen over dit vakantiehuis op hun website zetten was ook niet mogelijk. Totaal onbetrouwbare reisorganisatie. Blijf hier van weg!

Was deze beoordeling nuttig? 

K.Bos op 10 November 2016

Afgelopen september vakantiewoning Molino de piano in Italie gehuurd via Novosol.
Bij aankomst muf en smerig vakantie woning aangetroffen ter plaatse bij de eigenaar ons beklag gedaan en bij terugkomst in Nederland Novosol telefonisch en per email met aanvullende foto's op de hoogte gesteld.
Onderstaan als antwoord van novosol ontvangen
Helaas kunnen wij de foto's hier niet toevoegen.
.
Op 5 oktober jl. ontvingen wij uw e-mail en wij betreuren het om hieruit op te maken dat u geen positief gevoel heeft overgehouden aan uw verblijf in bovengenoemd vakantiehuis.

Wij hebben bij onze collega’s in Italië navraag gedaan over de inhoud van uw mail en naar aanleiding hiervan kunnen wij u als volgt berichten.

Zij geven aan dat het vakantiehuis erg landelijk is gelegen, zoals u ook op de foto’s ziet. Door deze ligging, is het niet onvermijdelijk dat er dieren en insecten, zoals bijvoorbeeld mieren in de omgeving zitten. Wel vinden onze collega’s het jammer dat u hier hinder van heeft ondervonden, ondanks dat wij in onze belangrijke informatie vermelden dat deze dieren voor kunnen komen in en om onze vakantiehuizen.

Onze Italiaanse collega’s hadden graag van u vernomen dat u ontevreden was, met name over de schoonmaak. Graag waren zij in de gelegenheid gesteld alle door u in de mail genoemde tekortkomingen direct te controleren en samen met u te bekijken welke oplossing zij hadden kunnen bieden om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Vanzelfsprekend kunnen wij u enkel helpen, wanneer wij tijdig op de hoogte zijn van uw onvrede. En wij gaan er ook vanuit dat u, wanneer u problemen ondervindt die uw vakantie negatief beïnvloeden, onmiddellijk contact met ons opneemt. Voor de contactgegevens verwijzen wij u naar het huurcontract, waarop de telefoonnummers worden vermeld die dagelijks (ook in de weekenden en vroege avonduren) voor u bereikbaar zijn. Een melding ter plaatse geeft u volgens onze huurvoorwaarden na thuiskomst mogelijk ook recht op een vergoeding op de huursom wanneer de tekortkoming niet tijdens uw verblijf werd opgelost.

Op basis van bovenstaande uiteenzetting kunnen wij u tot onze spijt geen vergoeding op de huursom toekennen.

De door u toegestuurde USB stick hebben zullen wij per post opsturen naar het door u opgegeven adres, de bestanden hiervan zijn doorgegeven aan onze collega’s in Italië en zij zullen deze met de huiseigenaar bespreken.

Tot slot danken wij u hartelijk danken dat u uw opmerkingen over dit vakantiehuis met ons heeft gedeeld. Zo krijgen wij de kans ons product en onze service doorlopend te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze gasten. Wij adviseren u voor volgende verblijven altijd direct contact met ons op te nemen, wanneer u het vakantiehuis of appartement niet helemaal aan uw verwachting voldoet. Het is voor ons immers óók belangrijk dat u een fijne vakantie heeft.

Vertrouwende u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd, kijken wij er naar uit u en uw gezin of vrienden in de nabije toekomst weer te verwelkomen als gast in één van onze vakantiehuizen.


Met vriendelijke groet,

NOVASOL Vakantiehuizen

N. Beemer 
Afdeling Cliëntenservice

VOOR ONS NOOIT MEER EEN VAKANTIE VIA NOVOSOL.

Peters op 07 Augustus 2017

Schandalig om iemand die gewoon zijn werk doet hier met naam te vermelden. Los je problemen met de organisatie op en spui je emoties niet op internet!

Reageer op deze review
Review van Wim Bernard
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Alleen als er niets aan de hand is

Zodra er iets aan de woning mankeert laat Novasol het afweten. De kleinste storing weten ze niet te verhelpen en de manier waarop ze de klant er mee opschepen is schokkend. Niet doen dus en als je het toch doet, eigen schuld dikke .....

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Katja
Beoordeling 
 
3.0
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Niet doen!

Gewoon niet doen! Beschrijvingen kloppen totaal niet.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Leen
Beoordeling 
 
1.8
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

NOVASOL koopt klachten af en neemt klant NIET serieus!

Wij zijn met de hele familie naar Zweden geweest in groot huis in de buurt van Laholm (Huiscode S02525). Het huis was erg gedateerd en had veel achterstallig onderhoud. Omdat er een zwembad bij was hebben wij aan Novasol Nederland vooraf telefonisch gevraagd om een inschatting van energie op te leveren. Hier kwam geen reactie op. Het ontvangst was dramatisch door de sleutelhoudster, wat al de nodige spanningen gaf. Omdat er veel gebreken waren hebben wij gevraagd om deze te herstellen; maar we moesten dit zelf doen door lampen te vervangen? Het huis was stoffig, spinnenwebben, kasten vielen uit elkaar en in sommige kasten zat zelfs nog kleding???? Afdekzeil zwembad was gescheurd (energieverlies) en de tegels zaten los rondom het zwembad. Keuken was vies, met name de afzuiger en er waren geen brandmelders. Door het achterstallig onderhoud (niet schoonmaken van dakgoten) hebben we ook nog een overstroming gehad.

We hebben de klachten direct telefonisch en via mail gemeld, welke niet goed werd afgehandeld. Novasol Zweden bevestigde de problemen bij dit huis met de eigenaresse en sleutelhoudster en wist de huiscode direct op te noemen. Er werd snel 10% korting gegeven om van de klacht af te komen, dit hebben we niet geaccepteerd omdat het niet in verhouding staat met de prijs – kwaliteit bij een 4 sterrenhuis van Novasol. Er is nog een andere locatie aangeboden, echter ook dit voldeed niet: was 2x zo klein, kinderen hadden bij opa en oma op de kamer moeten slapen en er was voor 15 personen 1 toilet…

Na onze vakantie hebben we een officiële klacht ingediend, echter Novasol komt haar eigen deadline van reageren niet na en verdraaid de feiten. Gelukkig hebben we van dag 1 alles via mail gemeld en daarmee bevestigd zodat we bewijs hadden van het moment van klagen. Omdat Novasol weigerde onze klachten inhoudelijk te behandelen en 20% restitutie op de huursom aanbod met 10% korting op eerst volgende huur bij Novasol, hebben wij de klachten bij De Geschillen Commissie voorgelegd. Op het laatste kwam Novasol (nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op onze klachten en geen enkel excuus) met een schikking voorstel van 50%. Wij hebben tegenvoorstel gedaan, dit was volgens Novasol niet de bedoeling….

Voor de commissie van De Geschillen Commissie kwam Novasol niet opdagen en zijn we eindelijk in het gelijk gesteld en hebben we onze claim grotendeels ontvangen. Samengevat: accepteer nooit een schadevergoeding van Novasol, registreer je klachten dmv mail en hou net zolang voor De Geschillen Commissie zodat ze met een schikking voorstel komen. Novasol koopt structureel klachten af om goed voor de dag te komen en accepteert geen negatieve recensies.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van henk
Beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

slechte service NOVASOL

Ongeveer 3 maanden vooraf een huisje geboekt voor de periode van 26 tot en met 29 februari als verassing voor de verjaardag van mijn echtgenote.
Wij hadden speciaal voor dit huisje gekozen ( Ter Mors 8 in Delden) omdat deze voorzien was van een jacuzzi.
Bij aankomst deed een vreemd aandoende huiseigenaar open. Hij gaf aan dat hij de jacuzzi aan het vullen was. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond omdat het vullen nog enige tijd zou duren en sowieso het opwarmen. Zijn reactie was: "dan gaan jullie toch maar weer weg". Ik gaf aan dat het opwarmen 4 graden per uur zou zijn en ik dus vandaag geen gebruik meer zou kunnen maken van de jacuzzi. Wederom was zijn reactie: dan gaan jullie toch weg.
Ik heb hierop besloten om weg te gaan. Het huisje voldeed sowieso niet geheel aan mijn voorstelling maar dat is te accepteren.
Dit alles was tegen 16.14 uur. Nadat wij van de schrik waren bekomen heb ik NOVASOL gebeld. De medewerker gaf aan dat er twee opties waren: of teruggaan of de helft van de huursom terug. Beide opties waren voor onacceptabel. Juist om de reden dat de huiseigenaar ons weg heeft gestuurd. Vervolgens kwam NOVASOL met het voorstel tot volledige restitutie. Ik heb aangegeven dat ik dat zou accepteren maar ook een klacht zou indienen.
Op mijn klacht is ontzettend laconiek gereageerd. Ik kon 10% korting krijgen op de volgende boeking. Ik heb hierop gereageerd dat ik geen huisje meer zou boeken bij NOVASOL (geen huisje met Jacuzzi aanwezig) en dat ik 10% wel erg weinig vond. (dit zou bij een volgende boeking € 24 korting zijn). Hun reactie was dat er geen correspondentie meer mogelijk was. En daar sta je dan.......

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van john
Beoordeling 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Boek niet bij Novasol !

Novasol factureert verkeerde meterstanden. Ondanks het doorsturen van de juiste meterstanden met bewijs foto's wordt de factuur niet gecorrigeerd. Je staat machteloos als consument.
Na 1 jaar wordt je dan ook nog gedagvaard via justitia.
Dus ga van je vakantie genieten en boek niet bij Novasol !!.
NOVASOL KENT GEEN SERVICE EN IS NIET EERLIJK ! DUS NIET BOEKEN !

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Spring
Beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
5.0

Teleurstellende service novasol

Ik heb voor 3 weken een huis met mijn kinderen in pont royal france geboekt. Sinds de aankomst heb ik al problemen met de zeer onvriendlijke franse vrouw die de sleutel overdracht doet.. ze was niet bij huis volgens afpsraak, ik heb haar 2 keer moeten bellen. Ze kwam uit eindelijk een half uur later...ja dat is minder als je 17 u gereden hebt.
er werd mij niet verteld dat er gewoon op willekeurige tijden 2 keer per week 2mannen met sleutel je tuin in komen en je zwembad gaan schoonmaken , of de tuin met herrie gaan doen. Dus totaal geen privacy, wanneer je dit aan de franse dame meldt, krijg je een grote mond. Dus lig ik daar in mijn tuin zonderbikini hesje en 2 kerels lopen gewoon je tuin in. Of je zit aan het ontbijt of lunch en ze staan ineens naast je...schandalig.
Er was een hele dag geen water, dame vh huis nam niet eens contact met mij op om mij in te lichtten v hoe en wat. Na haar gebeld te hebben kreeg ik wederom een grote mond dat dit kon gebeuren en ik maar mijn toilet gebeuren in het nabij gelegen bos moest doen. Ik heb dus1 hele dag geen water gehad , geen douche, wc , kon niet koken niets. Tot 20 u s avonds.
Spullen in het huis ijn zwaar verouderd en breken bij aanraken , of waren al kapot. Al met al schandalig vor 6500 e.
Mijn reis buro hierover ingelicht, die hebben mijn klachten in het kort ingediend bj novasol, di zouden contact met mij opnemen. Hebben ze niet gedaan...week late4 bericht vh reisburo dat novalsol NIETS met klachten kan doen en geen contact met mij zal opnemen.
Schandaligheid ten top. Ik zal als ik terug ben een officiele klacht in gaan dienen, want zo ga je niet met klanten om. Je verwacht toch dat als je zoveel geld neerlegt dat je een goede hulp bij calamiteiten vanuit Nederland mag verwachten. novasol laat je gewoon in je hemd staan.

Was deze beoordeling nuttig? 

Verhoeven op 11 November 2015

Sorry hoor, je huurt toch het huis van een ander met lokale gewoonten en gebruiken? In Frankrijk gelden andere normen en is men in de regel iets minder vriendelijk dan wij zijn. (Zijn wij trouwens zo vriendelijk tegen buitenlanders dan?) Het is heel normaal dat er bedrijven zijn die het onderhoud van zwembaden doen. Wat wil je dan? Niet laten schoonmaken en oorontsteking oplopen? Wees blij dat deze service wordt geboden. Ik snap ook niet wat de verhuurder fout doet hier. En een calamiteit is als je er overstromingen zijn of bosbranden, dit is aanstelleritis.

P.camps op 14 Februari 2016

Ik ben neutraal maar als ik de klacht lees is die niet meer dan terecht.
Iemand op de hoogte stellen van het schoonmaken is niet meer dan normaal.
Kwestie van normen en waarden. Op vakantie heb je recht op privacy.

Vriendelijke groet .

Reageer op deze review
Review van F.
Beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Zorgeloze vakantie

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad! Ons vakantiehuis in franrijk was prachtig in de bergen gelegen en had een zeer vriendelijke huiseigenaar. Wij werden hartelijk welkom geheten bij aankomst en ze hebben ons ook nog waardevolle tips gegevens over bezienswaardigheden in de omgeving.

Het was de eerste keer dat we een vakantiehuis via novasol geboekt hadden en dat is goed bevallen. Wij hebben weinig tot geen contact met de organisatie gehad, omdat alles voorspoedig is verlopen, mede dankzij de vriendelijke huiseigenaar. Al met al hebben we zo heerlijk van onze vakantie mogen genieten en is het op zeker voor herhaling vatbaar!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van karina braeckman

Maffiapraktijken

Een huisje gehuurd in spodsbjerg Denemarken.

Aangekomen zag er leuk uit. Van alles voorzien. Helaas de poetsdienst was vergeten langskomen ??? Stof achter de koelkast plinten vol met stof. Eetgerei vuil in de kast en schuif.
Bij vertrekken van bedden bleek er vuile zakdoeken onder te liggen laat staan dat er gestofzuigd was.

Maar even bellen met Novasol. Ze zouden iemand sturen. En inderdaad in de namiddag twee studenten met broeken halverwege hun benen. Ik dacht joepie ze gaan erin vliegen met alle details die ik gegeven had om schoon te maken.
Neen je hoeft niet hier te blijven geniet maar van uw vakantie.
Bij terug komst..... totaal niks gedaan. Wij betalen eur 138,00 voor de eindschoonmaak dan mag je verwachten dat je een proper huis krijgt maar helaas pindakaas. laat het niet aan je hart komen dacht ik . Het is VAKANTIE.

Thuis gekomen kregen we even een mailtje. U heeft gaten in de deuren gemaakt een lamp kapot. Ik viel bijna van mijn stoel. Hoe durven ze. Wij hebben het achtergelaten zoals we het gevonden hebben. Blijkt dat ze dit vaker doen.

Ik had ook nog de eigenares gesproken van het huisje en die was ook helemaal niet tevreden hoe Novasol haar huis onderhoudt. Ze krijgt ook steeds de deur tegen haar neus.

neen mijn eerste ervaring met Novasol is beneden alle pijl. Jullie moesten jullie schamen om zo met jullie klanten om te gaan. één ding staat bij jullie voorop en dat is winstbejag. Hoe je het ook moet bekomen de poen met er komen.
Voor mij is Novasol bezig met maffiapraktijken.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van D.
Beoordeling 
 
3.3
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
10.0

eindschoonmaak

Hallo allemaal,

Is er hier iemand die ervaring heeft met het Novasol kantoor te Slagelse ?

Vandaag, op de terugweg, kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat de eindschoonmaak niet goed was. Ik deelde mede dat deze wel gedaan was en dat alles netjes, schoon en in orde was achtergelaten.
Ik weet dat er in dat huisje ook nog andere nederlanders ergens afgelopen week/weken zijn geweest, aangezien er nog nederlands talige boekjes lagen.

Is er toevallig iemand die ook zo'n ervaring heeft met dit kantoor?
Wij boeken al jaren en dan ook nog meerdere keren per jaar een huisje bij Novasol en dat is altijd zonder klachten gegaan. Ik heb dit nog niet meegemaakt maar het telefoontje was een beetje vreemd. Ze had, zei ze, een foto van de oven en die was niet schoon. Toen ik zei dat ik de oven niet gebruikt had, was het even stil en toen opeens o nee het is een foto van iets anders ??????????
Tijdens het telefoongesprek werd er geen woord gerept over het niet goed opmaken van de bedden maar in de mail staat dat de bedden niet waren opgemaakt ?? zover ik weet en al jaren doe leg ik de dekbedden weer netjes op de bedden met de kussens en dan de eventuele sprei weer netjes erop zoals ik het ook aantref als ik het huisje betreed.

Dit was de eerste keer dat wij in Sjaelland waren. Normaal gesproken hebben we in huisje in Jutland. Ik heb zo'n leuke en enthousiaste mensen ontmoet en het was mede hierdoor zo'n leuke week maar dit vindt ik zo'n domper om onterecht van iets verweten te worden, terwijl ik zeker weet dat alles schoon en netjes is achtergelaten.






Was deze beoordeling nuttig? 

geachte heer, mevrouw, op 13 Mei 2015

Heel erg bedankt voor uw reactie.

Het probleem dat zich had voorgedaan is helemaal opgelost.

Ik wil wel nog even zeggen, dat ik al zeker 13 jaar lang zo'n 2 x per jaar een huisje bij u heb geboekt en dat is altijd tot volle tevredenheid geweest.

Ik zal nooit meer vergeten dat ik in Ebeltoft aankwam, de hele parkeerplaats vol, kantoor helemaal vol, maar dan ook echt helemaal vol met mensen. Ik wist niet was ik zag. Dit had ik daar nog nooit meegemaakt. Er bleek die week feest te zijn in Ebeltoft. Ik ben nog nooit door iemand geholpen die zo vol enthousiasme over een feest kon vertellen, geweldig en dat na reeds zoveel sleutelafgiftes. Voor mij was wel het raadsel opgelost. Mijn gezin vroeg zich altijd al af, als we daar waren, waarom er altijd overal appeltjes stonden en zelfs de tandarts een uithangbord heeft van een appel met een tand erin verwerkt. (Ik vind dat persoonlijk een schitterend uithangbord)

Het huisje voor de herfstvakantie is ook weer geboekt, dus Novasol, tot over een paar maanden. Dan komen we weer even genieten van Denemarken.

groetjes,

D.

NOVASOL Vakantiehuizen op 15 Mei 2015

Beste heer, mevrouw,

Wij zijn bekend met bovenstaande kwestie en het spijt ons dat dit voorval u mogelijk een minder prettig gevoel over onze organisatie heeft gegeven.
Echter heeft u ons intussen ook laten weten dat alles naar tevredenheid door onze Deense collega´s is opgelost. Het verheugt ons dit te hebben vernomen en wij zien u dan ook heel graag weer terug als gast in één van onze vakantiehuizen.
Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u uiteraard rechtstreeks contact opnemen met onze Service afdeling.
Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Review van H. Nijboer

Schandalige energieprijzen

Wij hebben in februari 4 dagen 2 huisjes gehuurd in Denemarken. Prima huisjes.
Na vertrek kregen wij per email een na-rekening energiekosten. Bij het ene huisje maar liefst € 175,00 voor 4 dagen.
En dat terwijl wij niet gekookt hebben en 2 dagen in de kou hebben gezeten.
Na enig mailverkeer bracht Novasol € 20,00 in mindering en resteert ons voor een huis € 93,92 en een ander huis € 153,32 in rekening.
Vlak voor ons vertrek deed de receptie stiekem de deur op slot, terwijl op een bordje stond dat men die vrijdag open was. Na wat tikken op de deur, nam men het formulier voor de meterstand in ontvangst door de deur op een kier te doen en een verder gesprek was niet mogelijk. Vragend naar de afrekening energie kwam een korte reactie dat dit per mail werd toegezonden. Dat hebben we geweten en na een klacht over de hoogte beweerde men ook nog dat wij de meterstanden niet hadden ingeleverd.
Kortom: firma list en bedrog met maffia-achtige energieprijzen achteraf. Want vooraf worden de bedragen nergens benoemd.
Voor ons nooit meer NOVASOL

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op 12 Mei 2015

Beste heer Nijboer,
Wij hebben reeds meerdere malen contact gehad met u over deze kwestie en respecteren uw standpunt. Wij willen hier echter wel bij vermelden dat wij uw bedenkingen grondig onderzocht hebben en zelfs kopieën van de voortgang van de meterstand bij de energiemaatschappij voor u hebben opgevraagd. Dat dit niet ten gunste van u uitviel is spijtig, maar met de conclusie die u trekt doet u de talrijke gasten te kort die (vaak jaarlijks) via NOVASOL een hele fijne vakantie in Denemarken of elders in Europa beleven.
Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Review van famy fuerza
Beoordeling 
 
7.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
7.0
Prijs 
 
8.0

Geen fijne behandeling van sleutelhouders gehuurd huisje

Novasol Nederland heeft erg vriendelijke medewerkers en als je een vraag hebt gaan ze op een respectvolle en correcte manier met je om. De site is prima opgezet en het boeken gaat snel. Ook is de prijs van de te huren huisjes vaak prima.
Mijn klacht gaat echter om de behandeling van sommige sleutelhouders in Spanje naar de huurders toe plus ook de werkelijke staat van het te huren huisje en dat sommige dingen beter aan gegeven horen te worden.

Het komt niet fijn over als je via een Nederlandse afdeling van Novasol boekt en dan na boeking erachter komt dat de contactpersoon/sleutelhouder alleen maar Spaans kent en geen enkele andere taal. Logisch dat er Spaans gesproken wordt, maar het is wel zo dat men buitenlandse klanten ontvangt die op vakantie komen in Spanje en dat men dan niet mag verwachten dat deze zich compleet in het Spaans kunnen verwoorden. De man kon mij dus niet begrijpen en ik hem niet. De hele conversatie ging via gebrekkige Google translatie en uit eindelijk via mailtjes met de Spaanse Novasol waarbij dan door het heen en weer praten ook mis communicatie kon ontstaan.
Er waren dingen niet goed gemaakt, er was totaal niet schoongemaakt, het vet van de afzuigkap lekte in het eten, lampen stuk, doucheslang kapot enz. Het grootste gedeelte werd na heen en weer praten vier dagen later opgelost waarvoor wij dan een halve dag het huis hebben moeten verlaten en de manier waarop het ging niet bepaald prettig was. Toch heb ik daarover niet geklaagd tegen Novasol Nederland of Spanje en het met de man zelf proberen op te lossen. Omdat er altijd wel iets voor kan vallen als je iets huurt, wij zijn allemaal mensen en dan moet je er gewoon proberen om samen uit te te komen en niet overal een probleem van te maken.

Maar nu zitten wij in huisje nummer twee. En ik ben er echt helemaal verdrietig door, niet alleen ik, maar ook mijn kinderen . En voor hun vind ik dat tig keer erger.

Gisteravond kwamen wij hier aan. Hadden netjes van te voren doorgegeven hoelaat wij aan zouden komen en dat was door de Spaanse Novasol bevestigd.
Door de security heen van het resort waar het te huren huisje staat.
Na een tijd zoeken vonden wij het huisje. Maar daar aangekomen was er geen sleutelhouder. Inplaats daarvan stonden wij een half uur voor de binnenplaats die niet schoongemaakt was en waarvan dingen kapot waren te kijken naar het raam met de te koop poster erop.
Ik belde naar de Spaanse sleutelhouder die mij totaal niet begreep. Even later belde iemand mij terug, zonder zich voor te stellen en met het verwijt dat ik had moeten doorgeven dat ik kwam, dat de man dus niet bij het huisje was geweest en nu speciaal voor ons moest komen. Daarna hing ze op.
Even later kwam er een auto aan met drie duidelijk niet vrolijk kijkende mensen. Ze kwamen op ons afgelopen wat dan niet bepaald fijn is als ze op zo.n manier naar je toe komen lopen, een van de mensen, een mevrouw riep mijn naam en liep door naar het huisje. Ik vroeg aan haar waarom wij een vakantiehuisje kregen met een verkoopposter erop en niet van buiten schoongemaakt. Ook vertelde ik haar dat het niet fijn is om zo te moeten wachten en dat men dan op zo.n manier eraan komt lopen. Ze lachte erom, en begon in het Spaans met de sleutelhouder over mij te praten op een manier van hah hoor je wat ze nu zegt. Dat deed ze verschillende malen terwijl wij naar binnen liepen en dus vertelde ik haar dat dit niet een fijne ontvangst is en dat ze dan erg onbeschoft overkomt. Ze werd boos, schoot in de verdediging dat ik hun maar op tijd had moeten vertellen dat wij om vier uur er zouden zijn (was de normale inchecktijd en netjes door mij doorgeven en door Novasol Spanje bevestigd). Toen vertelde ik haar dat dit niet fijn is voor mijn kinderen en mij als wij zo worden behandeld en dat ik dat aan Novasol door zou geven. De sleutelhouder werd woest en vertelde dat ik het huisje uit moest en weg moest gaan. Dat wij het huisje nu niet meer van hem kregen. Dus vertelde ik dat ik dan het geld terug wilde hebben en dat wilde hij niet oplossen. Uiteindelijk, buiten, heeft de mevrouw haar excuses aangeboden maar met die meneer was voor geen rede vatbaar. Die mevrouw en ik zijn weer naar binnen gegaan en hebben het huis bekeken. Het huis was echt te vies om daar te kunnen verblijven dus hebben we Novasol gebeld. En na een boel heen en weer gebel, met de wel erg vriendelijke Novasol medewerkers werd er verteld dat ik even moest wachten terwijl ze een oplossing zouden bespreken. Maar wij stonden dus al die tijd buiten met een boze en zeer onbeschofte sleutelhouder. Er werd tegen mij verteld dat ik een huis van hem zou kunnen overnemen maar dan moest ik weer het hele bedrag betalen. Er werd verteld dat het mijn probleem was als er geen andere oplossing kwam van Novasol, dan stonden we maar op straat, dan was het maar zo. Ze wilden weggaan want ze hadden nog wel wat meer te doen en maar mopperen over Novasol, dat ze door hun altijd problemen hebben met klanten. Dat zij maar de tolk en de sleutelhouder zijn, en als er iets mis is met het huisje dat ze het dan niet schoon kunnen maken of op kunnen lossen, dat moest ik dan maar zelf doen. De sleutelhouder ging met een boos gezicht ergens anders staan. Duwde mijn dochter van vier jaar bij haar hoofd opzij omdat hij ergens bij moest. En snauwde uiteindelijk naar mij dat ik mijn auto moest gaan halen om hem te volgen naar een ander huisje. Novasol had een ander huisje in het resort geregeld als ik twee uur op de schoonmaak wilde wachten en die nam ik aan want wij konden nergens anders meer naar toe ivm de tijd en onze eigen portemonaie. Eenmaal aangekomen bij het huisje was er nog niemand aan het schoonmaken dus kon ik ook niet vragen van hoelaat kunnen wij het beste hier terugkomen.. en de sleutelhouder met gevolg haalden de schouders op en lieten ons staan. Alleen de tolk zei nog van sorry...
Na vier uur konden wij eindelijk in het huisje die gelukkig wel schoon was omdat de Engelse mensen die het huisje voor vrienden verhuurden het schoon hadden gemaakt. en waarvan de ontvangst wel vriendelijk was. Maar de manier waarop de Spaanse sleutelhouder met gevolg ons behandeld heeft, heeft mij erg geraakt. Hij had totaal geen respect voor mij en mijn kinderen als mens. En dat hoort toch wel als je met mensen omgaat aan wie je de sleutel en informatie moet overhandigen plus waarvan je de contactpersoon bent. Ook hoor je enig woord in het Engels of andere internationale taal te kunnen spreken en niet alles op een ander af moet schuiven maar flexibel en oplossingzoekende hoort te zijn. Novasol vertelde mij verder dat het kan voorkomen dat een vakantiehuis te koop staat en dat men dan toch huurders er in laat zitten maar om heel eerlijk te zijn komt dat niet heel erg fijn over, zeker als er dan ook nog niet eens wat aan het huisje gedaan is. Heel jammer want ik had heel erg graag nog wat via Novasol willen huren na dit huisje omdat de prijs wel prima is, en zij zelf erg vriendelijk zijn tegen klanten maar nu zijn wij gewoon het vertrouwen door deze behandeling van de Spaanse sleutelhouders kwijt. Als je als klant er meteen uit wordt gezet, als je het ergens niet mee eens bent en angst moet hebben dat mensen boos op je worden, dat doet je geen goed. Ik ben op een gegeven moment echt in tranen uitgebarst met mijn kinderen naast mij, door het geschreeuw, en de koele behandeling plus het feit van waar moet je dan naar toe maar je kunt niet terug in dat huisje situatie. Hoop dat nooit meer mee te maken.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van De Bock Herman
Beoordeling 
 
8.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
7.0

agriturismo varese il gumo

zeer mooie ligging, mooi ingerichte romantische vakantiewoning en de ontvangst subliem. De eigenaars spreken frans en engels dus zeer goed contact voor buitenlanders . Wij kunnen deze woning zeker aanraden en hopen er nog eens te kunnen verblijven. Nog een opmerking = hond vriendelijk

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Frits
Beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
9.0

Vakantiewoning - Dubrovnik-Cavtat - CDD451

We zijn op vakantie geweest naar Dubrovnik in Kroatie en hebben bij Novasol Vakantiewoning - Dubrovnik-Cavtat - CDD451 geboekt voor twee weken. De boeking zelf ging snel en direct, toen we gelijk vooruit hadden betaald was de boeking definitief. We zijn met Croatia airlines gevlogen en hadden een huurauto via Rentalcars.com (Sixt op Cilipi airport) geregeld. De reis was prima verlopen en toen we aankwamen in ons apartement stond onze "landlord (Luka) en landlady (Seka) ons op te wachten. We werden warm verwelkomd. Er stond zelfs een zelfgemaakt likeurtje en slivovic voor ons klaar. Het apartement zelf is ruim. In de beschrijving staat een eenvoudig apartement, hetgeen overeenkomt met de werkelijkheid. Ruim genoeg voor ons tweeen, zeker ook ruim genoeg voor een klein gezin. Het zou wel een update naar de tegenwoordige tijd kunnen gebruiken, maar dan zou de prijs ook gelijk geen budgetprijs meer zijn. Wij zijn uitermate tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Het balkon strekt zich uit over de gehele breedte van het apartement en geeft je een uitzicht over de Adriatische Zee. We hebben daar vaak gezeten met een kaarsje en een wijntje genietend van de ondergaande zon. We hadden wat minder kleren mee kunnen nemen in onze koffers, want we hadden niet door dat er een wasmachine aanwezig was. De twee slaapkamers zijn ruim. Hebben beiden een tweepersoonsbed. De keuken heeft een grote koelkast met vriesvak.
We hebben genoten van Cavtat. Regelmatig zijn we gaan zwemmen in het heerlijke zeewater van Cavtat.
Om naar Dubrovnik te gaan namen we vaak de watertaxi. Geen gehannes met dure parkeerplaatsen in Dubrovnik en het varen is een plezier. Kost ongeveer een uur om er te komen en kost ongeveer 10 Euro voor een retour. Rondvragen bij de verschillende bootdiensten loont zeker de moeite.
In Dubrovnik: Dolce Vita heeft het lekkerste ijs ter wereld! Oef dat is een aanrader! In Cavtat is meer dan voldoende keuze om te gaan eten. Wij vonden Restaurant Dalmacija erg goed. Ook fijn dat je kleinere porties kon nemen. Overigens als je goedkoop wilt gaan eten op zijn Kroatisch: een absolute aanrader is Spiona, dat restaurant is boven de supermarkt Konsum ongeveer 15 km vanaf Cavtat richting Dubrovnik. Met zijn tweeen hebben we daar regelmatig heerlijk gegeten onder de 10 Euro.
Voor uitstapjes hoef je je niet te beperken tot Dubrovnik. Het achterland Konavle heeft zeker veel charmes. Mooie uitzichtpunten van bovenaf de bergen. Ook lekker eten bij Vincina Monkovica vlakbij Gruda. Als je geluk hebt kun je met je voeten in t water genieten van heerlijk eten. Als je de grens van Montenegro (ging heel gemakkelijk) overgaat is het prachtig om rond de baai van Kokokotor te tijden. Kotor zelf is heel erg de moeite waard en is minstens zo toeristisch als Dubrovnik. De eilandengroepen in de buurt van Dubrovnik zijn ook erg interessant. We zijn naar Peljesac geweest, hebben daar Mali Ston en Ston bezocht net als de wijnkelders aldaar. Zeer de moeite waard. Vandaar de bootverbinding naar de oude stad van Korcula gemaakt, waar Marco Polo is geboren en heeft gewoond.

We zullen zeker terugkeren naar de Dalmatische kust. Het is er gewoonweg geweldig mooi! En hoogst waarschijnlijk boeken we dan weer dit apartement. Het welkom van Seka en Luka was geweldig. Ze zijn de beste gastvrouw en heer die we hebben ontmoet. En voor die prijs mag je niet klagen, alleen in je handen wrijven dat je geld overhoudt om heerlijk andere dingen te doen! Wat ons betreft een onvergetelijke vakantie!!!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van H van Bollgen
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Super!

Super!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Eva
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Niets op aan te merken

Hele fijne en vlekkenloze vakantie achter de rug.Complimenten aan de medewerkers van Novasol!
Enige minpunt: de vakantie ging te snel voorbij!!!!!! :)

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Jansma
Beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
8.0

Netjes onderhouden en een fijne service!

Wij hebben een zeer prettige ervaring aan Novasol overgehouden. Met ons gezin ( 2 volwassenen + 2 kinderen) naar een leuk huisje geweest in Denemarken. Het boeken is vrij duidelijk en je krijgt veel informatie over onder andere het huisje en de omgeving. We moesten de sleutel ophalen bij een speciaal servicekantoor op zo'n 10 kilometer afstand van ons huisje en werden daar vriendelijk ontvangen en te woord gestaan. Het huisje was schoon en praktisch ingericht en gelukkig groot genoeg voor ons viertjes. Wij hebben 2 weken veel plezier gehad, en kijken met een grote glimlach terug op onze vakantie!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Strating
Beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Via "booking.com" heb ik een vakantiehuis in Italië geboekt voor één week. Booking.com maakt de reservering en linkt door naar NOVASOL voor de betaling. Dit verliep gewoon goed.
Bij aankomst bleek dat de weg naar het vakantiehuis ruim 2 km onverhard was met diepe kuilen en scherpe randen waar ik met de auto niet overheen kon rijden. Heel langzaam en voorzichtig, waarbij enkele keren regelmatig de bodem de weg raakte, bereikten we het vakantiehuis. Hoewel het vakantiehuis er goed uitzag met een mooi zwembad zag de eigenaar wel in dat ik met mijn auto niet over deze weg kon rijden. Hij bood mij verschilden oplossingen aan die ik accepteerde maar die door de eigenaar toch weer werden ingetrokken. Als laatste bood hij aan om het bedrag dat hij van NOVASOL had ontvangen terug te betalen maar dan moest ik zelf voor een ander onderkomen zorgen. Dit heb ik geaccepteerd.
Omdat een deel is terug betaald door de eigenaar verwacht ik ook van NOVASOL dat het andere deel wordt terug betaald. Immers NOVASOL verhuurt vakantie huizen die niet te bereiken zijn. Maar NOVASO geeft NIET THUIS.
Het bedrag dat NOVASOL mij verschuldigd is, is mij te gering om er een zaak van te maken. Maar het blijkt wel dat NOVASOL de klantvriendelijkheid en service niet hoog in het vaandel heeft staan. Dit blijkt ook de ervaringen van anderen. Mijn advies: NOOIT MEER NOVASOL er zijn vele organisaties die veel beter zijn.

Was deze beoordeling nuttig? 

Robin de Freitas op 18 Oktober 2014

Je kunt een organisatie toch niet verantwoordelijk stellen voor je eigen slechte voorbereiding? In andere landen is het nu eenmaal niet zoals in Nederland

Reageer op deze review
Review van Marian
Beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
9.0

Het is even goed zoeken op de website, want er staat nogal wat informatie op. Ook zou de manier van zoeken wat eenvoudiger kunnen lijkt mij. Zo kun je bijvoobeeld bij de meeste webshops filteren of je zoekopdracht sorteren, en dat mis ik wel een beetje.

Desalniettemin is het aanbod fantastisch en word je klantvriendelijk geholpen! Wij hebben een goede ervaring gehad met Novasol.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van F Kruijssen
Beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
7.0

Volgens mij klagen veel mensen om te klagen. Wij boeken nu een aantal jaar bij Novasol, zonder proble,men! De vakantiehuizen zijn tot nog toe altijd prima in orde geweest en de klantenservice staat je altijd welwillend en vriendelijk te woord. Zoals het hoort!

Was deze beoordeling nuttig? 

Spring op 04 Augustus 2015

Wat een ongelofelijke domme reactie

Reageer op deze review
Review van Jos H
Beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Schitterende vakantie gehad! Ons vakantiehuisje was echt geweldig!
http://www.novasol.nl/p/EBN426?PE=3&K=0&SD=&DUR=&ED=&wt.si_n=NormalSearchBookingFlow
Een aanrader!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Knoester
Beoordeling 
 
7.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
7.0
Prijs 
 
5.0

Van te voren het appartement uitgezocht en betaald voor 940e. Daarmee verwacht dat alles rond zou zijn (behalve de borg natuurlijk), maar dit was helaas niet het geval. Dit is natuurlijk deels onze eigen fout, want als alles van te voren goed was doorgelezen, zouden er inderdaad geen verrassingen zijn. Wel moet gezegd worden dat bij voorgaande boekingen (andere sites) wél alles in één keer betaald was, en bij aankomst alleen de borg overhandigd moest worden. Bij novasol dus niet: voor het beddengoed (optioneel) werd 120e extra gevraagd, voor het schoonmaken (verplicht) 96e en voor gas/water/electriciteit nog zo'n 100e. Dit kwam er op neer dat we bij aankomst in ons appartement nog 566 euro mochten neerleggen (incl. 250 borg): geen fijne aankomst. Liever hadden we gezien dat bij het boeken alle kosten direct vermeld & betaald zouden worden, wat in dit geval neer zou komen op een huurprijs van 1256 euro (indien dit het geval was, hadden we wel een ander appartement uitgezocht, want dit zit 250 euro boven ons eigenlijke budget).
Verder moet wel gezegd worden dat het appartement in goede staat verkeerde, goed overeenkwam met de beschrijving en dat de (spaanstalige) verhuurster behulpzaam was. Al met al hebben we zeker wel een fijne vakantie gehad.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Anja
Beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
7.0

Heerlijk weekendje weg geweest! Kende novasol nog niet, maar is ons goed bevallen. Het boeken van ons huisje ging vrij gemakkelijk, de klantenservice was er vriendelijk en behulpzaam en het huis was precies zoals we hadden mogen verwachten.

Groet, Anja

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van S. Aafkens
Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Niks op aan te merken! Alles super goed geregeld!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Review van ires
Beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

Vorig jaar een mooi huis gehuurd met zwembad. De gebruikerskosten zouden worden verrekend met de borg. Bij thuiskomst kregen we nog een afrekening van € 215,- wat neerkomt op € 250,- per week voor 2 volwassenen en mooi weer.
dit is 1/3 van de huurprijs en had vermeld mogen worden in de omschrijving zeker omdat de thermostaat van t zwembad zelf niet te regelen is.
Tot op heden hebben we nog geen antwoord gekregen op de simpele vraag wat is een eenheid olie en een recent ijkrapport.
volgende vakantiegangers t advies vraag de gemiddelde gebruikerskosten om "deze koude douche" te vermijden.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op 11 April 2014

Beste Ires,
Hartelijk dank voor uw review. Wij betreuren het te lezen dat u naar eigen zeggen, met een koude douche bent thuis gekomen. Zowel vooraf, tijdens als na een vakantie proberen wij transparatie over de verbruikskosten te bieden door het geven van een richtprijs. U moet er echter altijd rekening mee houden dat deze zowel hoger als lager kan uitvallen. Omdat er in uw geval geen buitensporig gebruik is geconstateerd hebben wij uit coulance u verschillende voorstellen geboden.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Review van Dewandeleer Dirk
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Om kort te gaan: nooit meer met Novasol. We hebben in de zomer van 2013 een "4sterren" vakantiehuis gehuurd in Italie dat zich in een erbarmelijke staat van onderhoud bleek te bevinden, met vuile lakens, een defecte koelkast in volle zomer, vuil vaatgoed, ... en daarbovenop een stinkende sceptische put. Kan gebeuren (hoewel), maar dan begon de miserie pas. Ter plaatse contact genomen met de hulplijn van Novasol (?), waarvan we geen enkele concrete hulp konden krijgen ("parole" des te meer). Thuis gekomen een duidelijk klachtschrijven opgesteld met foto's erbij die geen discussie toelieten. Meer dan 3 maanden gewacht op reactie om dan een aantal "argumenten" te lezen die volslagen voorbij gingen aan de klacht (we zouden de ligging gekend hebben, waar we ons nooit over hebben beklaagd, ...), maar dan toch een geste van ... 5 pct van het betaald bedrag. Uiteraard ware. We daar niet mee akkoord. En dan komt de klaarblijkelijk echte specialisatie van Novasol boven: het aan de lijn houden en finaal afwimpelen van ontevreden klanten. En dan komt het helemaal: op de aankondiging dat het probleem zal worden aangekaart op het gepaste forum, volgt een dreiging met gerechtelijke acties ...
Zoals gezegd, ... Nooit meer met Novasol...

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Monique Kwakman
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Beste lezers,

Ook wij hebben slechte ervaring met ons Novasol vakantie en de afhandeling naderhand. Ons vakantiehuis in Menfi (Sicilië) zat vol met ongedierte en de enige geboden oplossing was dagelijks sprayen met een giftige spray, waarna wij 2 uur lang de badkamer niet konden gebruiken. Wij hebben het huis om deze reden verlaten en aldaar en naderhand verschillende malen contact gezocht. Naderhand hebben wij een klacht ingediend, die twee maanden later werd beantwoord met een suggestieve brief, waarin op geen enkele manier tegemoet is gekomen aan onze compensatiewensen.

Als ik onderstaande recensies zo lees is deze service meer regel dan uitzondering bij Novasol. Hebben de onderstaande klachtenschrijvers verdere stappen ondernomen? Het lijkt mij een goed idee om consumentenbonden ( kassa, radar, enz) te benaderen om Novasol onder de aandacht te brengen. Daarnaast zullen wij verdere juridische stappen ondernemen, oa via de geschillencommissie.
Ook zullen we op andere fora.onze bevindingen met de service van Novasol delen, met foto's als bewijs.


Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op 24 December 2013

Beste Monique,
Hartelijk dank voor uw review. Wij betreuren het te lezen dat uw vakantie niet naar wens is geweest. Ongedierte hoort er natuurlijk niet thuis en wij begrijpen dat dit zeer vervelend is om aan te treffen. Echter hebben wij direct nadat u contact met ons had opgenomen het probleem in het vakantiehuis verholpen, waarna u er helaas zelf voor heeft gekozen niet meer terug te komen.

Wij doen ons uiterste best om samen met alle huiseigenaren ervoor te zorgen dat dit soort incidenten voorkomen worden, zodat al onze gasten een aangenaam en zorgeloos verblijf hebben.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Ad Postma op 29 December 2013

Wat mij hier opvalt is dat mensen zo snel klagen over redelijk normale dingen. Als ik thuis de deur openlaat, zit er ook ongedierte binnen. Als ik het raam openzet met het licht aan, kan ik s nachts ook op muggenjacht bv. Blijkbaar is iedereen gewend om in een perfect paleis te wonen. In de vakantie dan de charme van het platteland, wel de lusten niet de lasten. Ik kan me voorstellen dat het voor dergelijke organisaties geen doen is om ieder huis 24 uur lang te controleren en in perfecte staat te houden. Ik doe niet mee aan deze stemmingmakerij op internet, wat zijn we toch een volk van klagers geworden! groeten Ad

Reageer op deze review
Review van Karine Dekelver
Beoordeling 
 
3.8
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Huis C09473
Heb begin november een huis gehuurd in Sondervig - Denemarken. Volgens de novasol site een 5 sterren huis - met alle comfort. Ter plaatse bleek het echter een vervallen krotwoning te zijn, dit werd dag na dag duidelijker. Klacht indienen was ook geen optie want we werden afgescheept met wij kunnen er niet aan doen en verdere blabla - We zijn dan ook maar vroeger afgereisd - onze vakantie was al op zeep en we zijn dan ook nog eens afgezet met een zogezegde tegemoetkoming die niet opwoog tegen de klacht. We zijn gewoon huizen te huren in Oostenrijk en Zwitserland en hebben in 20 jaar tijd nooit een probleem gehad. Huizen die aan de verwachtingen en super goede service. Maar van Novasol en het huis dat we huurden kan ik enkel zeggen schandalig. Spijtig voor ons dat een lang verwachte vakantie die tevens voor mij een revalidatie na een medische ingreep was zo geëindigd is.
mvg
Karine

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Vera
Beoordeling 
 
6.3
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
7.0

We hebben afgelopen zomer op twee verschillende locaties in Zweden een huis gehuurd bij Novasol. Het eerste huis voldeed meer dan prima, het tweede huis was een domper vanwege de enorme zwavellucht in het water. We hebben zodoende maar drinkwater gekocht en de wasmachine helemaal niet gebruikt. De douche gebruikten we minimaal en slechts met de buitendeur open.
Novasol reageerde op onze mail achteraf uiterst zuinig, ze dekten zich vooral juridisch in en verwees naar regels en voorwaarden en daar hebben we ook nog 2 maanden op moeten wachten. Het was ons niet eens om een vergoeding te doen maar meer als waarschuwing voor volgende huurders. Erg teleurstellend, hadden ze gewoon excuses gemaakt en onze bevindingen doorgegeven aan de eigenaar van het huis dan waren wij al tevreden geweest.
Hun hoop dat we een volgende keer weer voor Novasol kiezen kunnen ze hierdoor wel vergeten.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op 08 November 2013

Beste Vera,

Hartelijk dank voor uw review. Erg vervelend dat het 2e vakantiehuis in Zweden niet aan de verwachting heeft kunnen voldoen. Wij waarderen ten zeerste dat u ons hebt geïnformeerd over uw ervaringen. Zoals wij reeds in onze schrijven, naast onze excuses, naar u hebben vermeld zullen onze collega's in Zweden de huiseigenaar adviseren e.e.a. te controleren en waar nodig te herstellen, zodat eventuele klachten over dit vakantiehuis in de toekomst kunnen worden voorkomen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review

Lees meer reviews

Algemene informatie

Merken
n.v.t.
Productgroepen
  • Vakanties
  • Vakantiehuizen
  • Vakantiewoningen
  • Vakantie appartementen
  • Reizen
Levertijd
n.v.t.
Verzendkosten
geen boekingskosten
Afhalen mogelijk
nee
Keurmerken
  • ANVR
  • SGR
  • Calamiteitenfonds
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving
Telefoonnummer
NL: 013-4677730 BE: 03 - 322 04 04 (Ma t/m Vr 09.00 tot 17.30 uur; Za 10.00 tot 14.00 uur)