Azalp reviews

www.azalp.nl
 
3.5 (31)
Azalp

31 Azalp reviews

 
(2)
 
(2)
 
(2)
 
(8)
 
(17)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Azalp oplicvhters

Beoordeling 
 
1.0

In eerste instantie dachten wij met een goede firma te maken te hebben. Maar zodra je de opdracht hebt gegeven veranderd dat. Wij hebben een Chalet (blokhut) gekocht ter waarde van alles bij elkaar van € 11454,00 , dus geen kattenpis. Aanbetaling en opdracht gedaan op 19 januari , met een levertijd van 6 – 8 weken. En nu begint de ellende. Je kan ze niet bereiken per telefoon en ze bellen niet terug. Dus alles gaat via de mail. Het was geen 6 – 8 weken levertijd. Je wordt niet op de hoogte gehouden van de levertijd. Pas nadat wij gereageerd hebben komt er actie en wordt het materiaal geleverd op 21 april. Dus 3 maanden. Ik heb de mensen die het moesten opbouwen moeten afzeggen. Op 21 april kregen wij de spullen en begon meteen met beschadigde spullen. Dat werd meteen vervangen. Maar toe we aan het uitpakken waren 4 grote pakken met houten balken (logs) kwamen we meer kapot materiaal tegen. Meteen op de hoogte gebracht krijgen wij de mededeling dat het weken zou duren voordat kapotte balken (logs) vervangen konden worden. Dat kon helemaal niet want de timmerlieden konden toch geen weken wachten. Je komt het kapotte materiaal tegen tijdens het opbouwen. Van alle kapotte onderdelen foto’s toegestuurd naar AZALP. Tijdens de opbouw AZALP op de hoogte gebracht. De timmerlieden hebben verschillende logs gerepareerd of nagemaakt zodat er verder gebouwd kon worden al met al heeft dat voor een enorme vertraging gezorgd. Als je dan reclameert vanwege het kapotte materiaal wordt je afgescheept met 3 blikken beits twv. € 150 een belediging gewoon. NOOIT KOPEN BIJ AZALP .Ik heb deze zaak nu ondergebracht bij mijn advocaat. Het is immers geen kattepis een order van ruim € 11000 en dan heel veel kapot materiaal geleverd, welke pas na weken vervangen kon worden en intussen maar wachten, dat was geen optie. Via e-mail houden ze je aan het lijntje. WAT EEN WAARDELOZE ZAAK. NOOIT KOPEN service STAAT DAAR MET HELE KLEINE LETTERS GESCHREVEN

AB
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Klantenservice

Beoordeling 
 
8.8

Ik heb een keter tuinschuur gekocht die verkeerd maten heeft.
Na een telefonisch gesprek met een medewerker(Chantal) bleek te zijn dat het fout door keter zelf is ontstaan.
Het klantenservice heeft een duidelijk en een netjes oplossing gegeven.
Of ik mijn geld terug krig, of kies ik voor een andere tuinschuur.
Ik heb een andere tuinschuur gekocht die ietje duder is, en het extra bedrag heb ik als korting van hun gekregen die hoef ik dus niet te betalen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Slecht

Kan geen punt ergens voor geven. Geen levering gehad. Lang wachten telefoon, alleen via mail sporadisch antwoord. Schuld geven aan leverancier, lekker gemakkelijk. Geen communicatie, wordt niet op de hoogte gehouden van stand van zaken. Hopelijk krijg ik wel mijn geld terug.

D
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Slechte ervaring, waardeloze winkel, top helpdesk

Beoordeling 
 
4.5

Na vele tuinhuizen te hebben bekeken was onze keuze op een model van azalp gevallen.
We kozen dit tuinhuis vooral voor de overdekte "veranda".
We kozen onze gewenste opties en bestelde het tuinhuis.

De bestelling verliep vlot, vervolgens kregen we een mail dat alles verzonden werd zodra de betaling ontvangen was.
Enkele dagen later kregen we mail dat de betaling ontvangen was en dat binnen 1-2 weken (vermoedelijk 2 vanwege corona) onze bestelling geleverd ging worden, meer info ging nog volgen.
Anderhalve week later nog niets vernomen, dus even contact opgenomen, want uiteraard willen we zorgen dat er iemand aanwezig is als het geleverd werd.
we kregen te horen dat de overdekte veranda vertraging had opgelopen maar dat het ofwel dinsdag of wel vrijdag ging geleverd worden.
Op woensdag kregen we te horen dat er vrijdag geleverd ging worden.

Op vrijdag kwam de leverancier langs.
Hij zette de lading mooi op onze oprit vermelde dat onze ontvangstbon in de verpakking zat en vertrok.
Mijn vrouw en ik begonnen aan het uitpakken van het tuinhuis, want we wouden dit natuurlijk niet op de oprit laten liggen.
Het viel ons meteen al op dat al het hout in de plastiek volledig nat was. (minpunt 1)

Op zaterdag begonnen we er dan aan, we gingen het tuinhuis in elkaar zetten.
Dit ging vlot, al moet er wel gezegd worden dat de handleiding op de website verschilt met de handleiding die in de verpakking zat.
Enkele dingen vielen ons op tijdens het in elkaar zetten.
Op bijna elk houten onderdeel zat schimmel, dit valt natuurlijk te linken aan het feit dat het hout volledig nat was bij levering. (minpunt 2)
Ook was het bijgeleverd slot volledig verroest (het leek wel of ze dit uit de titanic hebben gerecupureerd) en de bijgeleverde nagels voor het dak vast te nagelen waren volledig verroest in de verpakking (minpunt 3)

Het grootste minpunt moest nog komen...
We zijn klaar met het tuinhuis in elkaar zetten en zetten een stapje terug en zien dat de veranda een geheel ander model is dan hetgene wij besteld hebben...
We controleren even de foto's op de site, en hier zien we inderdaad het model dat wij graag hadden gehad, we kijken naar het in elkaar gezette tuinhuis, dit is een verschillend...
Buiten dat dit er minder "mooi" uitziet kan dit ook niet anders dan minder stabiel zijn. (minpunt 4)
We namen contact op met de helpdesk (hierover later meer) en Thomas van Azalp heeft ons sindsdien verder geholpen.
Er werd toegegeven dat de leverancier van azalp dit type nietmeer levert...
Dit is dus gewoon bedrog in mijn ogen, op de site staat een mooier model, en je levert (zelfs zonder dit met de klant te bespreken) een ander model...
Om deze reden alleen al raad ik iedereen af om ooit iets bij azalp te kopen!

We hebben onze andere minpunten met Thomas van de helpdesk besproken.
De enige reden dat ik azalp nog 2 pluspunten geef is vanwege Thomas, als Thomas er niet had geweest had dit een 0 geweest op elk vlak.
Thomas heeft ten alle tijde vriendelijk geweest en actief mee gezocht naar een oplossing.
Ook via deze weg wil ik Thomas hiervoor nogmaals bedanken.

De oplossing die zijn voorgesteld voor onze minpunten:
Voor het natte hout en de schimmel hebben we 2 potten Beits opgestuurd gekregen om het hout mee te behandelen.
Voor het verroeste slot is een nieuw opgestuurd.
Voor het foutieve tuinhuis is een klein bedrag teruggestort, al vinden we dit nog steeds veel te weinig, echter het gehele tuinhuis uiteen halen en dan betalen voor terug te sturen is ook niet de oplossing.

De samenvatting van onze ervaring met azalp is dat ik dit bedrijf ten alle tijde zal afraden bij iedereen die naar me wil luisteren.
Eeen waardeloos bedrijf dat slechte kwaliteit levert en zelfs randje bedrog doet.
Enkel de helpdesk is er iets waard.

TB
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Drama!

Beoordeling 
 
1.3

Slechte service, kwaliteit van het product is uitermate slecht! En halve bestellingen. Terugbellen of mailen lijken ze nog nooit van te hebben gehoord! Koop hier nooit iets!

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Overkapping niet compleet

Beoordeling 
 
3.3

Welkom bij Azalp het is momenteel heel erg druk..dat hoor je al weken als je dit bedrijf belt..
Het begon al met onze levering..
Niet alles geleverd...en geen handleiding.
Alle schoeven door mekaar... was een flinke doos.
Een dakuitloop binnenkrijgen die dus niet voor een Epdm dak is. En vrolijk volhouden dat dit wel zo is en dat jullie er al meer dan 100 hebben verkocht.
Nou dan doe je het al vrolijk 100 keer fout .
Een Hard PVC doorvoer gebruik je niet bij Epdm want dan komt het los na een jaar of 2.
Krijg je via de mail een handleiding die dus gewoon niet klopte.
Terug bellen lukt bij Azalp ook niet.
Wel welke keer netjes zeggen ja we bellen u op.
En dan niet doen... ja niet handig als je een halve overkapping hebt staan en geen levertijd krijg.voor de rest van je spullen.
Ook terug mailen lukt Azalp niet. tenzij ze een factuur willen sturen die krijg je meteen binnen.
Maar nee dat lukt bij Azalp allemaal niet de klant te vriend houden.
Nu meerdere beloftes gehad en tot nu toe niks nagekomen.
Nu dus een overkapping die niet af is 3 vrijedagen die ik kwijt ben met wachten.
En het bedrijf die de overkapping plaats moeten we extra betalen omdat ze nog een keer terug moeten komen.
Jullie moeten jullie schamen en niet alles op de leverancier steken! Jullie steken het geld in je zak en moet je klant gewoon helpen.
Nooit meer azalp

DV
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

A op 22 Juni 2021

Hier precies hetzelfde!!! Drama, drama, drama

Armand op 23 Juli 2021

Hebben even eens slechte ervaring, hebben nu een advocaat ingeschakeld.
Zijn er mensen die meedoen samen staan we sterker.
Stuur een e-mail als je interesse heb.

Reageer op deze review

Oplichters

Azalp is een van de meest onbetrouwbare bedrijven in Nederland gevestigd. Afspraken over leveringen kan de firma Azalp niet nakomen en vervolgens een jaar na levering (onterechte) aanmaningen sturen. Dus in het kort gezegd, doe geen zaken met Azalp.

SG
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review

Onvolledige levering en nauwelijks bereikbaar

Beoordeling 
 
4.5

Problemen met onvolledige levering van een buitensauna waar je behoorlijk achteraan moet zitten. Levering van verkeerde saunakachel met remote bediening. Kachel was hier niet voor bestemd. Gelukkig kon ik die elektrisch zelf ombouwen. Wel te veel betaald voor het verkeerde produkt ! Toch wel raar. Kennelijk worden opdrachten niet op hun volledigheid beoordeeld. Azalp is nauwelijks telefonisch bereikbaar. Soms 4 pogingen - wachttijden van meer dan 15 minuten - per dag. Uiteindelijk via e-mail vragen gesteld. Als de vraag moeilijk is, wordt er helemaal niet gereageerd. Sommige vragen staan nog open, maar ik het er maar bij gelaten. Geen zin in verdere frustraties. Aansluitschema voor een 2 fase aansluiting worden na vele telefoontjes pas verstrekt. Pas hier mee op. Hoge additionele kosten voor een installateur om de saunakachel aan te sluiten. Kortom veel frustraties en wachten. Goed om te weten dat de opbouwkosten voor een buitensauna mijn inziens hoog zijn in relatie tot de werkzaamheden. 1 persoon met ervaring kan de sauna in 6 uur in elkaar zetten. Eenvoudig zelf te doen. Later heb ik zelf het plafond eruit moeten halen om de elektrische bedrading aan te brengen voor de lampjes, en heb ik de bankjes zelf moeten verstevigen. Ik heb het hele traject met Azalp als moeizaam en vervelend ervaren. Ik voelde mij niet behandeld als klant.

W
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Onbetrouwbaar bedrijf

Beoordeling 
 
2.7

Ik heb bij Azalp een tuinoverkapping besteld. Omdat er geen montagehandleiding bij zat en het geleverdé pakket niet compleet was, heb ik een verzoek ingediend om het pakket te retourneren. De communicatie verliep aanvankelijk stroef, en eindigde abrupt. Het pakket ligt nu 2 maanden voor mijn deur. Azalp heeft het nooit opgehaald, noch het geld teruggestort. Bestel NOOIT IETS BIJ AZALP!

J
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Waardeloos

Slecht, slecht en nog eens slecht!

- ze leveren materialen die je niet hebt besteld. Je bent duurder uit dan beloofd.
- de klantenservice praat veel maar doet niks.
- de opbouwservice zijn amateurs die de hele dag staan te roken in je tuin.

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Thuinhuisje

Beoordeling 
 
9.3

Wij zij super tevreden alles was naar wens ???

MB
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Slechte service

Beoordeling 
 
1.0

Laat U niet foppen, dit bedrijf heeft niet op voorraad, wanneer je iets besteld is het maar raden wanneer je de goederen geleverd krijgt.
Ga er dus niet mee in zee.

M
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Azalp geeft toe dat wij niks verkeerd hebben gedaan, maar weigeren om hun plichten na te komen!!

Beoordeling 
 
1.5

Azalp geeft toe dat wij niks verkeerd hebben gedaan, maar weigeren om hun plichten na te komen!!

Op 3 juni 2019 een fietsenberging van duramax besteld bij Azalp. In september halen wij na twee weken een beschimmelde kinderwagen en fiets uit de berging.
De klantenservice vroeg ons om foto’s te mailen en vervolgens kregen wij de volgende reactie:

"Zoals wij beoordelen aan de hand van de foto's kunnen wij zien dat de fietsenberging wel goed is gemonteerd. Het zal ons onwaarschijnlijk zijn dat er via het dak of iets dergelijks water binnenkomt in de fietsberging.
De fundering waar de fietsenberging op gemonteerd staat ziet er ook goed uit en daardoor kunnen wij helaas niet veel beteken voor u."

Vervolgens hebben wij gebeld dat als wij niks verkeerd hebben gedaan dat het product niet deugdelijk is en dat we een oplossing willen. Wederom kregen we een mail dat ze niks voor ons gaan doen. Wij hebben daarop een mail gestuurd dat ze wettelijk gezien twee opties hebben, reparatie of vervanging. Hierop kregen wij de volgende reactie:

"Ik had vernomen dat er een klacht was betreft uw fietsberging. Ik weet er niet het fijne vanaf, maar ik neem bij deze wel de communicatie over van mijn collega’s van de klantenservice. Laat ik vooropstellen dat mijn intentie is om samen tot een oplossing te komen.
Uw kinderwagen en fiets(en) was beschimmeld had ik vernomen?

Zover ik weet zou dit eventueel kunnen komen door condens, echter uit de foto’s die u stuurde zie ik dat de ventilatieroosters wel openstaan. Dus dat is al een vreemde gewaarwording. Ik neem aan dat deze roosters de gehele tijd open hebben gestaan? Want als ze dicht staan kan ik begrijpen dat de condens gevormd kan worden, wat weer resulteert in druppels (die de schimmel in combinatie met niet doorluchten in de hand werkt). (...)
Heeft u de berging ook al gekit? Anders sturen we een bus kit graag naar u op. Tevens wil ik u een bedrag aanbieden van 75,- euro (ik weet dat dit slechts een doekje is voor het bloeden), maar helaas kan ik niet meer voor u doen."

Aangegeven dat de ventilatie niet dicht kan, wij gekit hebben en dat wij niet akkoord gaan met 75 euro. Aangezien wij met een beging van 510 euro zitten die niet voldoet. Onze fietsen staan nu in de regen en met mijn zwangerschap kan ik de berging niet in vanwege de schimmel.
Wij hebben een mail gestuurd dat we de koopovereenkomst ontbinden. Waarop ze reageren dat ze niet akkoord gaan.
Wij gaan het nu hogerop zoeken, maar we snappen niet dat ze onder hun wettelijke plichten willen uitkomen. Het enige wat wij willen is de berging terugsturen en het geld terug op onze rekening.

We willen mensen echt waarschuwen dat deze organisatie niet tot rede vatbaar is als er na levering een probleem is!!!

M
Was deze beoordeling nuttig? 4 1

Karin Van den beldt op 11 Juni 2020

Ik zou graag in contact komen om gezamenlijk een claim in te dienen

Mariska op 12 Juni 2020

Als u uw mail of nummer plaatst dan zal ik contact opnemen.

Debby op 29 Juni 2021

Goed idee!

ARMAND BOESTAMAN op 23 Juli 2021

Ja graag samen staan we sterk ik heb al een advocaat in de arm genomen. Zijn een stel oplichters. Ik roep alle ontevreden mensen op om een gezamenlijke claim in te dienen.

Armand Boestaman op 23 Juli 2021

Ik zoek ook mensen voor een gezamenlijke claim. Heb reeds een advocaat ingeschakeld. Wie doet mee

Reageer op deze review

Slecht

Beoordeling 
 
1.0

Voor dat u hier iets gaat kopen denk twee keer na. Echt een drama levering materiaal service slecht

E
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Bizar slecht bedrijf

Beoordeling 
 
1.0

In maart 2019 besteld en uitgelegd, vele mails later eindelijk gehoord dat begin juni geleverd zou worden en het grondwerk/tegelwerk geregeld. Na rond de 60 mails verder melden ze doodleuk dat het nog 9 weken later gaat worden omdat de leverancier 3 weken dicht is. Op zich al een vreemde rekensom. Nu al 8 weken aan het wachten op de tekeningen zodat we elders kunnen bestellen en ze reageren niet meer en niemand kan iets vertellen. Uit frustratie zelf naar Etten-Leur gereden maar het is een brievenbus-adres dus daar heb je ook niks aan. Hoe dit soort bedrijven bestaan is me echt een raadsel!

RH
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

drama

Beoordeling 
 
5.8

Wat een drama winkel is dit. In maart een tuinhuis besteld die een levertijd van 4-6 weken had, maar na steeds ZELF te hebben gebeld, is de datum al 5 keer verplaatst! Nu pas in september de verwachte levertijd, maar zonder zekerheid. Niemand weet hoe en wat, je moet steeds zelf bellen en op mails reageren ze soms gewoon weken niet. Tuinhuis afgezegd en zal dit bij iedereen afraden! Drama, drama en nog eens drama.

P
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Lees eerst revieuws

Beoordeling 
 
1.5

Ik heb een fout gemaakt en niet eerst de reviews gelezen.
Deze kloppen allemaal met ons verhaal.
Vooral de klantonvriendelijke communicatie na verkoop tart elke verbeelding....

S
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Goede ervaring Azalp

Beoordeling 
 
9.5

Van bestellen tot levering was alles prima verzorgt. Bij Azalp gekocht vanwege goed prijs voor het product. Tevens werkt servicedienst prima. Goede communicatie. Vanwege beschadiging wordt er naar een oplossing gezocht waar ik tevreden mee was.

GE
Was deze beoordeling nuttig? 1 2
Reageer op deze review

onbetrouwbaar!

Beoordeling 
 
2.3

Op 20/06 heb ik een blokhut. Na zeer veel bellen en mailen werd uiteindelijk geleverd op 20/09!!!! Beduidend langer dan de beloofde 4 tot 6 weken! Azalp beloofde op 30/08 een compensatie, ze zouden me 100 euro storten, helaas mocht ik deze nog niet ontvangen.
Bijkomend werd me beits beloofd aan gereduceerde prijs! Ik betaalde 120 euro,maar er werd geen beits geleverd. Ze hadden mijn betaling niet ontvangen, zelfs na het uittreksel van mijn bank te sturen bleven ze halsstarrig beweren geen 120 euro ontvangen te hebben. Hun oplossing: stort nog eens 120 euro!
Dat deze firma een label krijgt van Trusted Shop is onbegrijpelijk.
Toch wil ik vermelden wat wel correct was: de levering (door een externe firma, wat veel verklaart!) was zoals telefonisch afgesproken met de chauffeur.
In september stuurde ik een aangetekend schrijven naar de firma maar ze hebben zelfs het fatsoen niet om te reageren.
Ik steek met plezier mijn tijd om bij de geschillen commissie en de consumentenbond klacht neer te leggen!

S
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Rotte plank

Beoordeling 
 
2.8

Ik heb binnen een jaar een rotte plank helemaal onderop.Heb een mail gestuurd en vervolgens nikks gehoord,tot dat ik ging ouwehoeren via sociaal media.Kreeg als antwoord dat ik funderingbalken had moeten bestellen en een goot had moeten kopen.Het leuke is dat de funderingsbalken er gratis bij geleverd zijn en dat het rotte gedeelte op de kop van de blokhut zit.Ik weet niet of iemand ooit een dak gezien heeft op een hoekhuis op de kopse kant??.Maar goed ik blijf stoeien en win me gelijk.Maar hoop echt als je van plan ben daar te bestellen ,het echt niet te doen. Het is een triest bedrijf ,komt niks na.Levertijd 5 weken,word zeker 20 weken.Ga lekker na fonteyn ,ik heb er spijt van voor die paar centen minder.

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Azalp informatie

Azalp voordeelshops is al ruim 15 jaar actief in de verkoop van goederen voor in of rondom het huis. De enthousiaste en vakkundige medewerkers van Azalp staan klaar voor een goed en eerlijk advies. Of u nu op zoek bent naar een tuinhuisje, blokhut of sauna of zwembad; klantgerichtheid, flexibiliteit en lage prijzen staan altijd centraal bij Azalp. Tevens beschikt Azalp over een Experience center, centraal gelegen in Breda. U kunt hier op afspraak terecht op uw wensen te bespreken.

Foto's

Algemene informatie

Keurmerken
  • Thuiswinkelwaarborg
  • Financieel gezond
Telefoonnummer
024-8200019
Verzendkosten
Gratis bezorgd vanaf 75 euro
Levertijd
Verschilt per productgroep
Productgroepen
  • Tuin
  • Zwembad
  • blokhutten
  • tuinhuisjes
  • sauna
Merken
  • Koopmans
  • Trendpool
  • Outtrade
  • Grunland
  • Azalp
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Betalen bij levering
  • Handmatig overschrijven

Anderen bekeken in dezelfde categorie:

Vidaxl reviews
 
2.4 (184)
Azalp
 
3.5 (31)
Made.com reviews
 
3.3 (19)
Getled
 
7.2 (6)
Tuinposter
 
8.9 (11)