CoolBlue reviews

www.coolblue.nl
 
5.3 (37)

37 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(3)
 
(5)
 
(8)
 
(15)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
40 resultaten - getoond 1 - 20
1 2
Volgorde

Geen coulance / geen service

Beoordeling 
 
5.3

Coolblue is makkelijk om te bestellen en te leveren. Maar after-sales is waardeloos en men komt niet eens de verplichtingen na die je van een leverancier kan en mag verwachten.
Wij hadden een koelkast gekocht (https://www.coolblue.nl/product/711474). Na twee jaar een een paar weken doet de koelkast helemaal niets meer (precies minden in onze vakantie toen er niemand thuis was). Het antwoord van Coolblue was meerdere malen: Sorry de de garantie is verlopen. Terwijl je een levensduur van een koelkast van minimaal 5 jaar mag verwachten en over dit soort zaken zijn afspraken (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn). Er zijn geen opties geboden voor alternatieven of tegemoetkomingen, helemaal niets.
Grote bedrijven met hun "service-afdelingen" laten de medewerkers een protocollen volgen en helpen hun klanten niet of nauwelijks, maar men wordt om de tuingeleid.
Ronduit onbeschoft.

Besteld product
koel/vriescombinatie
M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

alles voor een glimlach ??? laat me niet lachen !!

Beoordeling 
 
2.5

alles voor een glimlach ??? laat me niet lachen !!

op 10-07 een krultang besteld via Cool Blue levering 11-07
mijn dochter haar eerste online bestelling !!
helaas niet geleverd op de 11de en ook niet op de 12 de of de 13 de
13-07 maar gebeld ?? waar blijft de krultang ??

er zou 1 letter in de plaatsnaam fout zijn ingevuld vandaar dat wij niet leveren meneer bestel hem opnieuw u krijgt voor het einde van volgende week het geld terug
helaas het is nu 25-07 geen geld geen krultang !!
dan bel je voor die bekende glimlach en krijg je "we weten niet wat hier fout gaat maar de krultang is nog niet terug"
dan vraag je stuur gewoon een nieuwe op mijn dochter vraagt elke dag hierna los het gewoon op
na overleg met de manager helaas meneer wij kunnen niks voor u doen geen glimlach geen service echt heel slecht !!!!!!!

J
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

bosch slijptol PWS 750

Beoordeling 
 
6.5

Mijn vrouw kocht een mooie slijptol van Bosch met gratis ACCESSOIRE PAKKET.
De slijptol wordt geleverd zonder slijpschijf dus alleen de tol.
Het " PAKKET " bestaat uit wel 1 slijpschijfje waar je dan ook nog 6 weken op moet wachten.
Als de prijs dan nog goed was geweest, maar dit is als een auto kopen zonder motor.

Besteld product
Bosch PWS 750-115
H
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Retour binnen 30 dagen; geld terug????

Beoordeling 
 
3.8

Babyfoon Alecto DVM-200 teruggestuurd zorgvuldig verpakt in de originele verpakking i.v.m. zeer klein bereik. Geld teruggevraagd. Binnen 30 dagen terugsturen geen probleem geeft CoolBlue aan; wel een probleem dus. Van de betaalde 169 Euro kreeg ik nog maar 119 Euro terug omdat de babyfoon "beschadigd" zou zijn. Gevraagd naar foto's van de verpakking om te kunnen beoordelen hoe de beschadiging zou kunnen zijn veroorzaakt. Die waren er niet!!
Een waardeloze afhandeling van CoolBlue!!! Zag later op hun site dat de door mij teruggestuurde babyfoon als gebruikt werd verkocht voor 137 Euro!! Verdienen er dus op en gaan een nieuwe klant doodleuk het inferieure product aanbieden. Mij zijn ze als klant kwijt en waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van deze babyfoon ook.

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
reclame

Waardeloze service

Service 
 
1.0

Verkopen kunnen ze goed, maar als je met problemen zit, beroepen ze zich op de "wet". Ik heb bij Coolblue een HP Officejet Pro 8710 gekocht. Prima ding. Daarbij heb ik met veel haast na een week print cartridges gekocht. Toen ik de gele cartridge nodig had bleek die kapot te zijn. Ik had de bon niet meer en men kon alleen de aankoop in het systeem zien als "onbekende klant". Het was niet genoeg dat ik de week van aankoop aan kon geven en daarvoor de printer had gekocht die die specifieke cartridges neemt. "Volgens de wet" hoeft Coolblue niets te doen zonder originele verkoop bon. Ook konden ze mij geen losse gele cartridge verkopen, alleen een compleet setje van 4. Nou Coolblue Rotterdam Goudsesingel, als dat jullie zogenaamde klantvriendelijkheid is, zien jullie me er nooit meer.

RW
Was deze beoordeling nuttig? 2 2
Reageer op deze review

Slechte service, slechte klachtafhandeling

Beoordeling 
 
2.5

Waardeloze service, en waardeloze klachtafhandeling!
Niet 24 uur wachten op levering, maar 7 dagen! Nietszeggende reacties op mail en telefoontjes. Als compensatie een tegoedbon van € 20,-, die je dus bij Coolblue moet besteden. Wat koop je nou voor dat geld? Ja, dan moet je maar bijbetalen. Geef gewoon korting op product dat je hebt gekocht!
Volgende keer weer naar Bol.com, die doen niet alles voor een glimlach, maar gewoon voor niks! ?

H
Was deze beoordeling nuttig? 2 3
Reageer op deze review

Stuur je een windmeter op voor reparatie naar Coolblue

Beoordeling 
 
1.0


Stuur je een windmeter op voor reparatie naar Coolblue
Coolblue heeft foute informatie gegeven. Wat er opgestuurd moest worden
Als ze hem binnen hebben krijgen je een e-mail met de melding
Eerder heb je je product naar ons teruggestuurd voor een reparatie. We hebben het product niet volledig van je ontvangen. Onze reparateur kan het op deze manier helaas niet in behandeling nemen. Dit is een product dat niet wordt gerepareerd. Wij krijgen hier een vergoeding voor.
Ik heb 10x moeten bellen met coolblue.
Om de wind meter terug te krijgen.
Je krijgt de windmeter kapot terug!
Wij hebben hem heel opgestuurd naar Coolblue.
Ik had vertrouwen in Coolblue maar nu niet meer.
Voor mij nooit meer Coolblue!

N
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

top bedrijf, kan niet beter

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken ;-) ).
Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

R
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
reclame

top bedrijf, kan niet beter

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken ;-) ).
Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

R
Was deze beoordeling nuttig? 1 3
Reageer op deze review

Alles voor hun gelach, niet die van de klant

Beoordeling 
 
3.0

CoolBlue...inderdaad COOL, ze laten je in de kou staan!
Alles voor een lach..jaja....hun gelach!
Spiksplinternieuwe laptop opgestuurd voor garantie herstel.
- Laptop als een vod terug gekregen (het leek wel of ze ermee hebben getafeltennist), menselijk falen, stablisatie rubber scheef en uitgerekt, vlekken op scherm, residu op de bovenzijde klep/scherm!
- Workorder geen enkele gegeven was correct.
- Meegeleverde ass. kwijt.
- Geen enkele erkenning van hun fouten.
- Servicemedewerkers zeggen maar wat.
- Geen enkele klantenbinding.
- Huidige laptop niet meer leverbaar, 2x waardeloos alternatief aangeboden gekregen.
-Vervolgens zelf een alternatief aangeboden (wat nadelig was voor Coolblue omdat deze hun €300 euro zou kosten), namelijk exact dezelfde laptop alleen met een extra harddisk. Het is tenslotte hun menselijk falen die mij in deze positie heeft gebracht. Mijn laptop was €1000 euro en het alternatief € 1299 euro.
opties qua oplossing:
200 euro zelf bij betalen voor het alternatief of ontbinden of laptop opsturen, door de tafeltennissters laten herstellen en bijgeleverd item wat ze weg hebben gegooid laten voor wat het was.

Uiteindelijk koop laten ontbinden, liever die 200 euro uitgeven bij een winkel die wel zijn verantwoordelijkheid neemt.
Alles waar ze zeggen te staan is aan hun laars gelapt.

De totaal aantal opties:
De eerste optie: 10% terug van het aankoopbedrag!
De tweede optie: Voor het zelfde geld een kwalitatief mindere laptop uitzoeken.
De derde optie: een systeem waar ik weinig nut voor heb qua systeem.
De vierde optie: keuze uit de drie mogelijkheden die ik eerder beschreef... allemaal keuzes waar ik als klant niet minimaal een gelijk systeem voor heb tenzij ik meer dan het verschil moet bijbetalen.
Het beschermvilt: Waarom doet een fabrikant een beschermvilt tussen het scherm en het toetsenbord!? Antwoord: Om het scherm te beschermen...

P
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Belofte niet nakomen

Beoordeling 
 
1.0

Apple Oortjes besteld. Zouden de volgende dag worden bezorgd. Geen postbode gezien... zegt Coolblue doodleuk word een dag later bezorgd... gebeld met de klantenservice en die zouden direct nieuwe opsturen en deze zouden 's avonds tussen 18:00 en 22:00 bezorgd worden.. prettig geregeld zou je zeggen. Om 21:00 toch maar voor de zekerheid de klantenservice gebeld omdat ik weer geen postbode had gezien. Ze hadden besloten dat ik maar een dag langer moest wachten. Daar sta je dan op een verjaardag zonder cadeau... En het ergste is natuurlijk dat er op de website geschreeuwd word met "vandaag voor 23:59 besteld is morgen gratis bezorgd". Voor mij kan Coolblue de stampot in ! Bijzonder slecht gedrag van een toko met een bult poehaa.. Kortom "veel beloven, weinig geven doet gekken in vreude leven" Top Coolblue !!!

J
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

alleen een beschuldiging ontvangen

Beoordeling 
 
3.5


Vandaag zou ik een pakketje ontvangen, echter die is op een ander adres afgeleverd en getekend en in de brievenbus gegooid?
Na het bellen met de klantenservice werd mij verteld dat ze binnen 24uur het oppakken en dan kan het aan de hand van de verkrijgbare info nog wel een paar dagen duren.
HEERLIJKE SERVICE WAARBIJ IK OOK WERD BESCHULDIGD VAN HET WEL ONTVANGEN HEBBEN

Ik ben niet alleen teleurgesteld over het niet ontvangen hebben , ik ben kwaad over het feit dat ik ook nog eens beschuldiging over me heen kreeg

Het innen van de factuur ging wel lekker vlot mn geld was binnen een tel van de rekening afgeschreven

Besteld product
4gb geheugen
C
Was deze beoordeling nuttig? 2 2
Reageer op deze review
reclame

Weigering waarborg GSM

Beoordeling 
 
5.5

Zeer goede website en correcte levering en afhaling, was tot voor kort een trouwe klant. Mijn Motorola G4 Plus viel echter na 20 maanden normaal gebruik uit, weigering van Coolblue om dit onder waarborg te herstellen, 'onherstelbare oxidatie door vochtschade', allemaal volledig mijn schuld natuurlijk.
Vroegen ook 39.95 Euro om mijn nog altijd even onherstelde GSM naar mij terug te sturen.
Geen enkele poging tot zelfs maar een begin van een oplossing. Frustrerend en ergerlijk, zeker omwille van hun 'niet de laagste prijs maar de beste service'-marketingkreet.
Mij zien ze nooit meer terug.

M
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

trekschakelaartruc

Beoordeling 
 
2.8

Trekschakelaar alert bij Coolblue.
Bespaart u zich de ergernis door “aansluiting op trekschakelaar” niet aan te vinken. U betaalt daar € 44,99 voor, terwijl dit niets meer inhoudt dan het aanzetten van een (spat) waterdichte contrastekker op het afgeknipte snoer. Een klusje dat voor iedereen met twee linkerhanden in 5 minuten is te doen.
Bij de concurrent BCC wordt de traditionele wijze van monteren van de machine op een trekschakelaar toegepast met een ononderbroken snoer vanuit de wasmachine naar de trekschakelaar. De wasmachine of droger wordt daarbij in het magazijn voorzien van een nieuw snoer, dat veilig op de trekschakelaar wordt gemonteerd. Voor het aansluiten op trekschakelaar (+ snoerverlenging) vraagt deze leverancier€ 29,95.
Deze manier van installeren was voorheen de enige toegestane manier voor het aansluiten van dit soort apparaten in de badkamer volgens de NEN 1010 voorschriften en in mijn situatie waarbij de stekkers onder de buis van de waterafvoer liggen de enig juiste.
In de contacten met Coolblue medewerkers met backofficeconsult werd mij duidelijk gemaakt dat dit de werkwijze van Coolbue was en dat ik zelf had besloten de dienst aan te vinken. Op mijn klacht over de bijzonder hoge prijs voor het aanzetten van een stekker werd niet ingegaan. Alles voor een grimlach bedacht ik me.

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Langdurende reparatie.

Beoordeling 
 
2.5

Op 21 augustus merkte ik een defect aan mijn 43 inch monitor, het ging hier om dode pixels. de zelfde dag heb ik reparatie aangevraagd bij coolblue en de volgende dag op 22 augustus heb ik hem verzonden. Volgens track and trace is de monitor op 23 augustus door coolblue ontvangen. Op 27 augustus had ik nog geen bevestiging dus besloot ik om een mail te sturen, hier kreeg ik pas op 29 augustus antwoord op (ver over de 4 uur die op de site staat). In deze mail werd mij verteld dat de monitor binnen drie werkdagen verwerkt zou worden, helaas was dit niet het geval en hoorde ik pas op 4 september weer iets van coolblue. In dit bericht stond dat ze de monitor verwerkt hadden en dat nu de reparatie termijn van drie weken inging.
Dit was voor mij veel te lang dus besloot ik op 18 september coolblue te bellen met de vraag of ik niet eerder een andere oplossing kon krijgen, dit was natuurlijk niet mogelijk dus de volgende op 19 september had ik nog een mail gestuurd met daarin de eis om het voor vrijdag de 21 optelossen hier werd ook niets mee gedaan.
Pas op dinsdag 25 september (5 weken later) kon ik een andere oplossing krijgen. De aangeboden oplossingen waren de reparatie afwachten of shoptegoed, allebei waren voor mij geen optie. De oplossing die ik wou was gewoon mijn geld terug gestort op mijn rekening, hierover heb ik coolblue gebeld en toen werd er mij verteld dat ze maximaal 24 uur nodig hadden om te bepalen of ik mijn geld terug kon krijgen. Ook dit vindt ik veel te lang aangezien in dit geval mijn geld terug krijgen geen gunst is maar plicht, coolblue heeft de reparatie niet binnen een redelijke termijn opgelost en konden geen vervangend product aanbieden dus volgens consuwijzer heeft de klant dan recht op zijn geld terug.
Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen en bij een andere webwinkel de zelfde monitor opnieuw gekocht. Voor mij is dit rede genoeg om niks meer bij coolblue te kopen en om ze ook nooit meer aan iemand aan te raden want het argument: het is iets duurder maar de service is ook wat beter is wat mij betreft weg.

Antwoord klantenservice

Bedankt voor uw review

T
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Super

Beoordeling 
 
8.8

Niet de goedkoopste, wel de beste service. Gisteren een gasfornuis besteld en vandaag al geleverd, tot op de tweede verdieping. Echt super!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 2
Reageer op deze review
reclame

Levering

Beoordeling 
 
1.5

Coolbleu kan zijn leverings belofte beter aan passen , s’morgens besteld extra betaald zou dezelfde dag nog geleverd worden krijg s’morgens na de bestelling een mail dat het verzonden is en dat het geleverd word tussen 18.00 en 22.00 uur . s’avonds om 20.30 uur krijg ik een mail dat ze zich vergist hebben en dezelfde dag niet kunnen leveren en dat ik mijn geld dat ik extra betaald heb krijg terug gestort .
Heb gelijk gebeld en krijg een kortingscode van € 10,- maar moet die gebruiken bij mijn volgende bestelling voor 1-11-2018 dit gaat het niet worden want ik bestel daar nooit iets meer , ik vind dit een slecht zaak. Veel beloven en mails sturen en niet nakomen .

Antwoord klantenservice

Bedankt voor uw review

W
Was deze beoordeling nuttig? 2 1

Anna op 18 Augustus 2018

Coolbleu? :-))

Reageer op deze review

Epsons printed bij COOLBLUE DRAMA!!

Levering 
 
1.0

Goedemiddag vorigeweel een Epson printer xp gekocht met een setje extra toner nu zat daar geen gele toner bij. Ik bellen met coolblue daar vertelde ze mij dat het jammer was en dat de gele toner niet nageleverd werd en dat ik maar een nieuwe moest kopen a€ 21.daar ging ik niet mee accoort daarne belde iemand van geenglimlach ene Barbara met 1000x excuus en de gele word nageleverd nou hopen maar nu komt het pakje binnen ziet er een BLAUWE TONER in WANNEER GAAT HEF GOEX BIJ COOLBLUE ? EN WEDEROM GEVEN ZE NIET THUIS! SCHANDE

Antwoord klantenservice

Bedankt voor uw review

TV
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

John op 05 Juli 2018

Joh dit is niets vreemd. Als het geld eenmaal binnen is de service beneden peil.zelf ook meegemaakt Alles met een glimlach hahaha geld opstrijken is het belangrijkste bij coolblue

Reageer op deze review

Coolblue laat klant in kou staan

Beoordeling 
 
1.0

Na verhuizing gegevens aangepast naar nieuw adres op de website
Na wijziging bestelling gedaan
Bestelling is echter verstuurd naar oude adres
Contact gehad met servicedesk, zij geven toe dat de volgorde klopt (gegevens wijzigen, bestellen) maar nemen geen verantwoording, het pakket is nu onderweg naar een "leeg adres" en coolblue neemt geen verantwoording. Na jaren trouwe klant is deze ervaring voldoende om Coolblue voorgoed vaarwel te zeggen, Waardeloze service. Nooit meer coolblue, met deze handelswijze zijn ze een trouwe klant voorgoed kwijt, ik hoop dat het die 30 euro waard was

M
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Niet tevreden over service

Beoordeling 
 
6.8

Na een breuk aan mijn pc stuurde ik deze terug naar coolblue voor reparatie.
Na 2 maand niets gehoord te hebben nam ik contact op en hoorde ik dat er problemen waren en mijn computer bij de verdeler "vast" zat. Ik kon noch mijn pc terug krijgen nog meer informatie over de procedure verkrijgen. Toen ik verdere uitleg kreeg boden ze een shoptegoed aan om een nieuwe pc aan te kopen, omdat ik anders nog minstens 2 maand moest wachten op mijn pc en dan nog geen zekerheid had.

Na lang nadenken beloot ik om in te gaan op dit aanbod en het shoptegoed te aanvaarden. Toen ik dan op zoek ging naar een nieuwe pc waren er nog heel erg weinig producten op voorraad en was mijn oorspronkelijk model (die ik nog maar 4 maand had) niet meer te verkrijgen.

Toen we op het internet wat rond keken zagen we dat dit wel vaker gebeurde en coolblue nog al computers niet terug gaf. Vaak zijn deze dan (na reparatie) tweedehands te verkrijgen.

Ik was altijd erg tevreden over hun producten en het leveringstermijn maar na dit voorval ben ik alles behalve tevreden over de service. Erg jammer maar ik denk dat het na dit voorval nog even zal duren tot dat ik opnieuw een nieuwe bestelling doe bij hen. Dit is gewoon puur sjoemelen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
reclame

40 resultaten - getoond 1 - 20
1 2

CoolBlue informatie

Algemene informatie

Merken
Diversen
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Verzendkosten
gratis bezorging
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
Ideal
Telefoonnummer
010 7988999