CoolBlue

www.coolblue.nl
 
5.5 (25)
CoolBlue

COOLBLUE verkoopt diverse elektronica en consumenten produkten en sinds haar oprichting in 1999 sterk gegroeid. Cool Blue heeft in de België en Nederland inmiddels meer dan 300 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Voorbeelden van CoolBlue webwinkels zijn Laptopshop.nl, Camerashop.nl, PDAshop.nl en Speelgoedshop.nl.

Bestelt u bij CoolBlue voor 23.59 uur, dan wordt uw bestelling al op de volgende dag gratis bezorgd.

CoolBlue informatie

Algemene informatie

Merken
Diversen
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Verzendkosten
gratis bezorging
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
Ideal
Telefoonnummer
010 7988999

25 CoolBlue reviews

 
(6)
 
(3)
 
(2)
 
(5)
 
(10)
Beoordeling 
 
5.5
Bestellen 
 
6.7
Levering 
 
5.2
Service 
 
4.1
Prijs 
 
6.1
Bekijk alle reviews
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

trekschakelaartruc

Beoordeling 
 
2.8
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
4.0

Trekschakelaar alert bij Coolblue.
Bespaart u zich de ergernis door “aansluiting op trekschakelaar” niet aan te vinken. U betaalt daar € 44,99 voor, terwijl dit niets meer inhoudt dan het aanzetten van een (spat) waterdichte contrastekker op het afgeknipte snoer. Een klusje dat voor iedereen met twee linkerhanden in 5 minuten is te doen.
Bij de concurrent BCC wordt de traditionele wijze van monteren van de machine op een trekschakelaar toegepast met een ononderbroken snoer vanuit de wasmachine naar de trekschakelaar. De wasmachine of droger wordt daarbij in het magazijn voorzien van een nieuw snoer, dat veilig op de trekschakelaar wordt gemonteerd. Voor het aansluiten op trekschakelaar (+ snoerverlenging) vraagt deze leverancier€ 29,95.
Deze manier van installeren was voorheen de enige toegestane manier voor het aansluiten van dit soort apparaten in de badkamer volgens de NEN 1010 voorschriften en in mijn situatie waarbij de stekkers onder de buis van de waterafvoer liggen de enig juiste.
In de contacten met Coolblue medewerkers met backofficeconsult werd mij duidelijk gemaakt dat dit de werkwijze van Coolbue was en dat ik zelf had besloten de dienst aan te vinken. Op mijn klacht over de bijzonder hoge prijs voor het aanzetten van een stekker werd niet ingegaan. Alles voor een grimlach bedacht ik me.

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Langdurende reparatie.

Beoordeling 
 
2.5
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

Op 21 augustus merkte ik een defect aan mijn 43 inch monitor, het ging hier om dode pixels. de zelfde dag heb ik reparatie aangevraagd bij coolblue en de volgende dag op 22 augustus heb ik hem verzonden. Volgens track and trace is de monitor op 23 augustus door coolblue ontvangen. Op 27 augustus had ik nog geen bevestiging dus besloot ik om een mail te sturen, hier kreeg ik pas op 29 augustus antwoord op (ver over de 4 uur die op de site staat). In deze mail werd mij verteld dat de monitor binnen drie werkdagen verwerkt zou worden, helaas was dit niet het geval en hoorde ik pas op 4 september weer iets van coolblue. In dit bericht stond dat ze de monitor verwerkt hadden en dat nu de reparatie termijn van drie weken inging.
Dit was voor mij veel te lang dus besloot ik op 18 september coolblue te bellen met de vraag of ik niet eerder een andere oplossing kon krijgen, dit was natuurlijk niet mogelijk dus de volgende op 19 september had ik nog een mail gestuurd met daarin de eis om het voor vrijdag de 21 optelossen hier werd ook niets mee gedaan.
Pas op dinsdag 25 september (5 weken later) kon ik een andere oplossing krijgen. De aangeboden oplossingen waren de reparatie afwachten of shoptegoed, allebei waren voor mij geen optie. De oplossing die ik wou was gewoon mijn geld terug gestort op mijn rekening, hierover heb ik coolblue gebeld en toen werd er mij verteld dat ze maximaal 24 uur nodig hadden om te bepalen of ik mijn geld terug kon krijgen. Ook dit vindt ik veel te lang aangezien in dit geval mijn geld terug krijgen geen gunst is maar plicht, coolblue heeft de reparatie niet binnen een redelijke termijn opgelost en konden geen vervangend product aanbieden dus volgens consuwijzer heeft de klant dan recht op zijn geld terug.
Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen en bij een andere webwinkel de zelfde monitor opnieuw gekocht. Voor mij is dit rede genoeg om niks meer bij coolblue te kopen en om ze ook nooit meer aan iemand aan te raden want het argument: het is iets duurder maar de service is ook wat beter is wat mij betreft weg.

Antwoord klantenservice

Bedankt voor uw review

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Super

Beoordeling 
 
8.8
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
8.0

Niet de goedkoopste, wel de beste service. Gisteren een gasfornuis besteld en vandaag al geleverd, tot op de tweede verdieping. Echt super!

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Levering

Beoordeling 
 
1.5
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

Coolbleu kan zijn leverings belofte beter aan passen , s’morgens besteld extra betaald zou dezelfde dag nog geleverd worden krijg s’morgens na de bestelling een mail dat het verzonden is en dat het geleverd word tussen 18.00 en 22.00 uur . s’avonds om 20.30 uur krijg ik een mail dat ze zich vergist hebben en dezelfde dag niet kunnen leveren en dat ik mijn geld dat ik extra betaald heb krijg terug gestort .
Heb gelijk gebeld en krijg een kortingscode van € 10,- maar moet die gebruiken bij mijn volgende bestelling voor 1-11-2018 dit gaat het niet worden want ik bestel daar nooit iets meer , ik vind dit een slecht zaak. Veel beloven en mails sturen en niet nakomen .

W
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Anna op 18 Augustus 2018

Coolbleu? :-))

Reageer op deze review

Epsons printed bij COOLBLUE DRAMA!!

Levering 
 
1.0

Goedemiddag vorigeweel een Epson printer xp gekocht met een setje extra toner nu zat daar geen gele toner bij. Ik bellen met coolblue daar vertelde ze mij dat het jammer was en dat de gele toner niet nageleverd werd en dat ik maar een nieuwe moest kopen a€ 21.daar ging ik niet mee accoort daarne belde iemand van geenglimlach ene Barbara met 1000x excuus en de gele word nageleverd nou hopen maar nu komt het pakje binnen ziet er een BLAUWE TONER in WANNEER GAAT HEF GOEX BIJ COOLBLUE ? EN WEDEROM GEVEN ZE NIET THUIS! SCHANDE

TV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

John op 05 Juli 2018

Joh dit is niets vreemd. Als het geld eenmaal binnen is de service beneden peil.zelf ook meegemaakt Alles met een glimlach hahaha geld opstrijken is het belangrijkste bij coolblue

Reageer op deze review

Coolblue laat klant in kou staan

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Na verhuizing gegevens aangepast naar nieuw adres op de website
Na wijziging bestelling gedaan
Bestelling is echter verstuurd naar oude adres
Contact gehad met servicedesk, zij geven toe dat de volgorde klopt (gegevens wijzigen, bestellen) maar nemen geen verantwoording, het pakket is nu onderweg naar een "leeg adres" en coolblue neemt geen verantwoording. Na jaren trouwe klant is deze ervaring voldoende om Coolblue voorgoed vaarwel te zeggen, Waardeloze service. Nooit meer coolblue, met deze handelswijze zijn ze een trouwe klant voorgoed kwijt, ik hoop dat het die 30 euro waard was

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Niet tevreden over service

Beoordeling 
 
6.8
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
8.0

Na een breuk aan mijn pc stuurde ik deze terug naar coolblue voor reparatie.
Na 2 maand niets gehoord te hebben nam ik contact op en hoorde ik dat er problemen waren en mijn computer bij de verdeler "vast" zat. Ik kon noch mijn pc terug krijgen nog meer informatie over de procedure verkrijgen. Toen ik verdere uitleg kreeg boden ze een shoptegoed aan om een nieuwe pc aan te kopen, omdat ik anders nog minstens 2 maand moest wachten op mijn pc en dan nog geen zekerheid had.

Na lang nadenken beloot ik om in te gaan op dit aanbod en het shoptegoed te aanvaarden. Toen ik dan op zoek ging naar een nieuwe pc waren er nog heel erg weinig producten op voorraad en was mijn oorspronkelijk model (die ik nog maar 4 maand had) niet meer te verkrijgen.

Toen we op het internet wat rond keken zagen we dat dit wel vaker gebeurde en coolblue nog al computers niet terug gaf. Vaak zijn deze dan (na reparatie) tweedehands te verkrijgen.

Ik was altijd erg tevreden over hun producten en het leveringstermijn maar na dit voorval ben ik alles behalve tevreden over de service. Erg jammer maar ik denk dat het na dit voorval nog even zal duren tot dat ik opnieuw een nieuwe bestelling doe bij hen. Dit is gewoon puur sjoemelen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Poor product, very poor service.

Beoordeling 
 
6.3
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

I bought a laptop from Coolblue, but sadly it was not the best of products. It started going wrong and freezing. I contacted Coolblue who said that they would replace it with another.
I sent the laptop back and waited for my replacement.......and waited......and waited, I then got an email saying that they didn't have a replacement and that they would give me my money back!
Great service coolblue....NOT!
Left me without a laptop, poor service, no contact, no apology!

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Inruilacties verlopen moeizaam

Beoordeling 
 
7.0
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
5.0
Prijs 
 
6.0

Ik heb al heel wat bestellingen geplaatst bij Coolblue en ben er altijd tevreden geweest. De support van de medewerkers is altijd goed geweest. Alleen bij de inruil actie van een oude smartphone proberen ze zich dit makkelijk van zich af te schudden. Ze werken samen met een externe partner (Recell) waar de communicatie heel stroef mee verloopt. Jammer dat Coolblue dit steeds afwimpelt wanneer je bij hun polst over de status.

KS
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Alecto WS-4800

Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Een week geleden dit weerstation bij Coolblue besteld . De volgende dag is het bezorgd , wat opviel was de verpakking van het weerstation, zeer goed verpakt in een doos met daarom nog weer een doos. Na het uitpakken zag ik dat de batterijen en niet bij zaten , de volgende dag gebeld met een zeer vriendelijke man van Coolblue die aangaf ze gelijk op post te doen , en dus de volgende dag in huis . Hulde hiervoor.
Het weerstation zowel binnen als buiten aangesloten en binnen een paar minuten werkte alles daarna nog even de barometer afstellen voor onze omgeving en alles is klaar , een goed weerstation waar ik tevreden mee ben.

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Luchtreiniger besteld en ze komen met een TV

Beoordeling 
 
2.8
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
6.0

Een luchtreiniger bij Coolblue besteld met aflevering de volgende dag. De bezorger komt aanzetten met een grote TV toestel in plaats van de luchtreiniger. Meteen geweigerd en niet getekend voor ontvangst. De bezorger nam de TV weer mee terug.

Ik heb Coolblue klantenservice direct verteld in de hoop dat het goede product nu een dag later zou worden opgestuurd. Maar, niets daarvan.

Ze laten je als klant wachten op de behandeling van de retour van de door hun verkeerd toegezonden product welke niet hun systeem heeft verlaten. Ze lossen zo hun eigen probleem op in de tijd van de klant.

Ondertussen moet de klant vele dagen wachten zonder verder informatie over wanneer het goede product uiteindelijk komt. Service met een glimlach noemen ze dat.

Natuurlijk kan ik de koop annuleren. In plaats daarvan sla ik ze bij mijn volgende aankopen gewoon over. De volgende dag bezorgen doen wel meer webwinkels. Wat het verschil uitmaakt is goede service en dat is dit niet.

S
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Altijd wel wat

Beoordeling 
 
4.8
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
5.0
Prijs 
 
4.0

Je betaalt meestal wat meer bij Coolblue omdat je een goede service verwacht. Steeds vaker halen ze niet meer het niveau van vroeger en bijna elk van mijn pakketjes komt tegenwoordig te laat toe.

SK
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Bezorging van Coolblue is ruk

Beoordeling 
 
4.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
6.0

Koelkast besteld bij CoolBlue, levering zou plaats vinden tussen tussen 14:30-15:30, staan ze om 08:33 voor de deur. CoolBlue erkend de fout maar is niet in staat de zelfde dag alsnog te leveren, blijkbaar is het niet mogelijk om contact op te nemen met de bezorgers om ze alsnog de zelfde dag te laten leveren.

Nogmaals gebeld met CoolBlue om de bestelling te annuleren, maar onder voorwaarde dat er gegarandeerd maandag geleverd kan worden toch de bestelling maar laten staan. Ik neem een dag vrij van werk om maandag alsnog de koelkast in ontvangst te kunnen nemen. De koelkast zou die dag tussen 19:00-20:00 geleverd worden, om 18:00 pas word ik gebeld dat de levering vandaag niet kan plaatsvinden omdat de bezorgers vast staan in de file.

CoolBlue heeft geen enkele moeite gedaan om mij als klant tegemoet te komen en hun fout te herstellen, dit hele gedoe heeft mij een dag vrij gekost en wij zitten thuis inmiddels al 3 dagen zonder koelkast. Ik bestel voortaan alleen nog maar kleine producten bij CoolBlue die door PostNL bezorgd kunnen worden zodat die pruts bezorgservice van CoolBlue er niet aan te pas hoeft te komen.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Service niet meer wat het geweest is

Beoordeling 
 
4.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
5.0

Service is het laatste jaar niet meer wat het geweest is. Leveringen zijn regelmatig vertraagd. Ik zit nu al twee dagen te wachten op pakket. Steeds een bericht dat levering vertraagd is of zelfs die dag niet meer komt. De laatste keer helemaal geen bericht gekregen. Binnen een uur een antwoord mail is veelal ook niet waar. Ik krijg nu elke keer een standaard antwoord dat wegens drukte binnen 24 uur geantwoord zal worden. Allemaal prima, maar pas de site dan aan. Beloof geen dingen die je niet waar kunt maken. Als de fout elke keer bij Post NL ligt, moet je als bedrijf over gaan op een andere vervoerder. 

Besteld product
VD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Coolblue belooft dingen die ze niet waarmaken

Beoordeling 
 
2.3
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
5.0

Ik bestel een laptop op vrijdag en doe dit expliciet omdat dan iemand thuis is. Door de week wordt er gewerkt en zijn de kinderen naar school, dus niemand thuis. Dan denk nou vrijdag besteld volgende dag geleverd (dat is namelijk wat coolblue belooft op hun website) Helaas pindakaas en een hoop keukenstroop. KPN zegt in eerste instantie dat ze zaterdagochtend leveren. Echter rond het middaguur veranderd het in levering vertraagd. Dus ik bellen en vragen of het misschien zondag dan nog komt. Helaas meld coolblue mij dat het pakketje maandagmiddag bezorgt wordt. En je raad het al dan zal er niemand thuis zijn. Slecht zeer slecht vind ik dit, beloftes doen op je website die je niet waar kunt maken. Oorzaak het aantal gereserveerde bezorgingen van coolblue bij KPN (fout is dus van coolblue en niet KPN). En dan denk je dat er mogelijk iets ter compensatie van het ongemak gedaan wordt maar ook dat zit er niet aan. Ik voel mij als klant gewoon in de steek gelaten door coolblue, het is gewoon slikken of stikken.

Besteld product
PK
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

TOP

Beoordeling 
 
9.5
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
8.0

Fantastische service: makkelijk besteld , snel geleverd en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Coolblue is goed telefonisch bereikbaar ook buiten kantoortijden.
Moest een produkt 3x retourneren, o.a. door fouten bij het aansluiten, maar dat is snel en zeer klantvriendelijk opgelost.
De fabrikant van het produkt wat niet naar behoren functioneerde was lastig te bereiken en beslist niet klantvriendelijk.
Ik heb niets dan lof voor Coolblue , koop me suf daar.

L
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Helemaal top!

Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Ik bestel al jaren lang mijn apparaten en toebehoren bij Coolblue. Zeer goed bedrijf, snelle leveringen en super goede service. Ze zijn altijd snel telefonisch bereikbaar en ik krijg goede adviezen. Ik krijg soms zelfs een kaartje in de bus na een bestelling van een medewerker met een bedankje. Erg fijn bedrijf!

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

EXTREEM SLECHT

Beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Dozen schuiven kunnen ze goed en waarschijnlijk kleine problemen snappen ze ook maar gaat er echt iets mis dan is de klantenservice ineens een opdreunmachine van voorwaarden en nadenken over een oplossing doen ze niet. Klanten die mondig zijn willen ze gewoon niet en dan geven ze niet thuis. Meest gruwelijk slechte klantenservice die ik OOIT van een bedrijf heb ervaren. Ik ga ook aangifte doen wegens misleiding

Besteld product
H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Hans op 07 September 2017

Intussen alles netjes opgelost. De extra klantenservice werkt in tegenstelling tot de gewone wel zoals het moet en luistert naar een probleem

Reageer op deze review

groot vertrouwen

Beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Prijs 
 
8.0

Alles dat ik ooit bij Coolblue besteld heb, was zeer snel geleverd. Ook het retourneren wordt erg makkelijk gemaakt. na de ontvangst van de bestelling komen de retour formulieren direct in de mail. Fantastische webwinkel

LT
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer tevreden

Beoordeling 
 
9.8
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Altijd heel snel geholpen en altijd heel tevreden. Ik bestel hier elke keer mijn producten. Nog nooit ben ik ontgoocheld geweest.

Besteld product
JD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review
Lees meer reviews