CoolBlue reviews

www.coolblue.nl
 
4.4 (56)
CoolBlue

COOLBLUE verkoopt diverse elektronica en consumenten produkten en sinds haar oprichting in 1999 sterk gegroeid. Cool Blue heeft in de België en Nederland inmiddels meer dan 300 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Voorbeelden van CoolBlue webwinkels zijn Laptopshop.nl, Camerashop.nl, PDAshop.nl en Speelgoedshop.nl.

Bestelt u bij CoolBlue voor 23.59 uur, dan wordt uw bestelling al op de volgende dag gratis bezorgd.

56 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(3)
 
(9)
 
(12)
 
(26)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Barslecht

Beoordeling 
 
6.0

In Januari 2020 een nieuwe samsung A70 besteld. In Juli 2020 voor de eerste keer moeten aanbieden voor reparatie gezien toestel niet meer oplaadde. Dit heeft 3 weken geduurd.
Nu moet ik toestel voor tweede maal opsturen met zelfde probleem. Blijkbaar hebben veel gebruikers van de A70 hier last van. Ik vraag aan coolblue voor een snelle oplossing gezien ik een zwangere vrouw heb en zeker mijn telefoon geen 3 weken kan missen. Reactie Coolblue: geen andere oplossing dan reparatie en trek jouw plan.... Dankjewel Coolblue. Dus laatste keer besteld bij deze webshop met de glimlach.
Koop bij de lokale speciaalzaak MET service!

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Coolblue garantie een lachtertje, verkopen snel! service jammer joh!

Beoordeling 
 
6.3

Garantie bij #Coolblue een lachtertje!! HP printer kapot kan gebeuren, voor garantie op gestuurd scannen wazig en printen soms letters door mekaar,kwam terug scannen nog steeds wazig en en de hele inktslee werkte niet meer!! kortom niet getest, lees meerdere reviews over de garantie bij Coolblue verkopen gaat inderdaad super snel! garantie daar houden ze niet zo van bij Coolblue! factuur: 219490703

RP
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

3 maanden moeten wachten op laptopreparatie

Beoordeling 
 
1.3

Ik heb ergens in Juni 2020 mijn laptop ingeleverd bij CoolBlue ter reparatie. De scharnieren van mijn laptop zijn kapotgegaan. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, en 'ik zou de laptop vast wel binnen 2-3 weken terugkrijgen'. Ik kreeg zelfs nog complimenten voor hoe gedetailleerd ik de schade omschreef.

Hierna begon de drama echter. Het duurde al een aantal weken voordat de laptop eindelijk bij de reparateur terechtkwam. In de tussentijd heb ik veel vragen gesteld over de reparatie, zoals bijvoorbeeld de prijs van de onderdelen of een prijsspecificatie. Ik kreeg echter steeds standaard scripts met 'dat ze erg met me meeleven, en hopen dat de reparatie snel verloopt'. De medewerkers leken verder niet eens de mails fatsoenlijk door te lezen. Ik moest ze continue dingen opnieuw uitleggen, of hun op hun fouten wijzen.

Na 1 maand kreeg ik Het grootste probleem te horen: de externe reperateur, ACER blijkbaar, beweerde niet over onderdelen te beschikken om te repareren. 'Niets aan te doen'

Na 2 maanden sinds het begin zat hier nog steeds geen enkel vooruitgang. Op vriendelijke verzoeken of CoolBlue er niet aan wat kon doen dat de externe reperateur er zo laks mee om ging, kreeg ik het antwoord dat de verantwoordelijkheid bij de externe reparateur ligt. CoolBlue schoof in mijn inziens alle verantwoordelijkheid van zich af, en weigerde een vinger uit te steken.

Na 2.5 maanden vond ik het zo bont worden dat ik ze een aangetekende brief heb gestuurd waarin ik ze heb verteld nu echt iets te doen aan de laptop, óf mij een leenlaptop ter beschikking te stellen. Ik overwoog hierna juridische stappen. Het nieuwe jaar aan de universiteit stond immers voor de boeg, en aan de uni beginnen zónder laptop is al helemaal gekkenwerk deze tijd. De klant enigzins tegemoet komen komt blijkbaar zonder actie van de klant niet bij CoolBLue op. Ik heb nooit een antwoord op deze brief ontvangen. Gelukkig, blijkt de laptop een week na de gestuurde brief gerepareerd te zijn. Ik heb dit pas een halve week nadat de reparatie al klaar was mogen ontdekken, omdat CoolBlue de enige reparatieupdate die ze de afgelopen maand hebben verstuurd, naar de verkeerde mail van mij heeft gestuurd.

Na 3 maanden heb ik nu eindelijk mijn laptop terug. Ik ben er niet gefrustreerd meer over. Ik wil gewoon andere klanten waarschuwen voor waar ze mogelijk aan toe zijn als ze iets bij Coolblue kopen. Je wordt continue aan het lijntje gehouden, krijgt slechte/oppervlakkige standaard antwoorden op je mails en je mag zeer lang op je apparatuur wachten. Alles voor een glimlach? Laat me niet lachen

E
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Leugens

Beoordeling 
 
1.3

Beste Lezer,
Ja de service van Coolblue is goed totdat je apparaat het niet meer doet. Ik heb een laptop 2,5 jaar geleden gekocht voor €600 en na 2,5 jaar is deze defect zijnde geheugenkaart probleem. Naar Coolblue gegaan en ter reparatie aangeboden na een paar weken krijg ik een mail dat de reparatie kosten al op 19 augustus zijn gemaild, wat niet waar is, die mail is nooit verstuurd. En moet ik ook opeens nog €40 betalen voor onderzoek kosten als ik het apparaat wil behouden zoniet is het apparaat van €600 van Coolblue. Let op DIT ZN OPLICHTERS. Als laatste de reparatie kosten ben ik al nagegaan bij experts hierin wat voor een dergelijk probleem Max mag worden gevraagd door coolblue. En coolblue vraagt 5 ! Maar zo veel als benodigd is voor een reparatie van een dergelijk defect; je reinste afzetterij!

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Telefoon scherm defect na reparatie van batterij.

Beoordeling 
 
1.0

3-7 mijn batterij laten vervangen van mijn Iphone. Batterij is weer als nieuw. Helaas heeft mijn scherm na de reparatie allemaal gele vlekken aan de randen.

Feit is dat voor de reparatie de telefoon nog helemaal is nagekeken, en de jongens zelfs nog zeiden dat mijn telefoon er nog als nieuw uit zag en ook het scherm.

Toen ik hier na de batterij reparatie over begon, werd er gezegd dat dit een verouderingsproces is en dat de lijm laag bij deze toestellen bij warm worden uitvloeit.

Na contact met apple blijkt het inderdaad wel eens voor te komen bij sommige toestellen, maar dit verouderingsproces ontstaat niet in 30 minuten reparatie. Onmogelijk volgens apple. Ik kon een nieuw scherm krijgen, echter moest ik daar wel meer dan 150 euro voor betalen.

Ook werd er snel tussen neus en lippen nog even gezegd dat ik maar naar apple moest gaan, want daar heb ik een afspraak mee. Echter sta ik gewoon in de coolblue winkel, en heeft iemand met een coolblue shirtje mijn batterij vervangen.

Uiteindelijk wilde de leidinggevende niet naar beneden komen, en wilde mij ook telefonisch niet te woord staan. Er werd wel ongevraagd een "sorrytje" via de mail gestuurd van 20 euro.

Na meermaals mijn klacht gedaan te hebben, en elke keer het verhaal op nieuw verteld te hebben ben ik er helemaal klaar mee.. Ik ben nu meer dan een maand bezig, en krijg de ene belofte na de andere. Ja meneer het word op gelost, we komen er op terug. En puntje bij paaltje hoor ik weer niets, of weten ze nergens wat vanaf. En begint het verhaal weer opnieuw.

Personeel in de winkels is verder wel erg vriendelijk, maar de klacht afhandeling is ronduit dramatisch.

Loze beloftes, en continue een ander persoon die terug mailt.

B
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Coolblue komt zijn beloftes niet na

Beoordeling 
 
5.0

Gsm heeft het na 1 jaar binnen de garantieperiode begeven. Opgestuurd op 29 april naar Coolblue.
Op 14 mei gebeld en de gsm is zelfs nog niet eens tot bij Coolblue geraakt. Reden: Vertraging bij Bpost wegens coronacrisis. Geen probleem, de medewerker belooft me dat ik na 10 dagen mag terugbellen en een nieuw toestel mag claimen wanneer hij nog steeds niet zou zijn toegekomen.
Op 26 mei bel ik terug en een andere medewerker komt met niets beter voor de dag dan me een toestel in bruikleen aan te bieden waar ik 100 percent van de aankoopprijs borg voor mag betalen. Na een maand mag ik nog steeds braaf blijven wachten op mijn toestel! Het feit dat zijn collega eerder met een beter voorstel kwam vond hij 'jammer'.
Ik weet dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dit kan gebeuren maar je komt als bedrijf niet terug op je beloftes die je naar je klanten toe gemaakt hebt. Moest ik dit hebben geweten had ik al op 14 mei al meteen een nieuw toestel gekocht.
Klantenservice 0!

AD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

ZEER SLECHT NOOOOIT MEER COOLBLUE

Beoordeling 
 
1.0

Zeer slecht, leveren foutief product en weigeren fout toe te geven. Na veel aandringen eindelijk toegeven, tevens is het foutief geleverde product goedkoper dan wat ik betaald heb en het teveel betaalde bedrag keren ze uit in een tegoedbon ipv het uitbetalen aan de klant. Naast het gegeven dat ze niet bereid zijn hun fout te herstellen door een nieuw product op te sturen, keren ze dus ook het teveel betaalde bedrag niet uit. Op de vraag waarom ze niet uitbetalen, want ik heb immers betaald voor een duurder product en ik krijg een goedkoper product, wat dus het zelfde is als diefstal, wordt er verteld dat er helaas niets te doen is want dat is het beleid. Koop aub niet bij coolblue want de klantenservice en nazorg als het mis gaat is uitermate slecht. Je ziet heel duidelijk dat ze goed zijn in het maken van reclame maar als het puntje bij paaltje komt heb je pech gehad en willen ze geen haar met de klant meedenken. Ik ga mijn advocaat erop zetten. Tevens zijn de prijzen erg hoog, dus vergelijk eerst voordat je hier iets koopt! Dat had ik helaas niet gedaan, en krijg je ook nog iets geleverd wat je niet besteld hebt! Kan niet slechter coolblue!!

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Leveringen komen steeds vaker te laat

Beoordeling 
 
3.0

De belofte om de dag erop te leveren als je voor 23.59 besteld, wordt steeds vaker niet nagekomen. Leveringen door PostNL komen steeds vaker te laat aan. Alles voor een glimlach, Coolblue? Doe dan iets aan je contract met PostNL: zelfs je medewerkers geven toe dat er veel klachten over zijn.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Afzetters

Beoordeling 
 
2.5

Beste Lezer,
Ja de service van Coolblue is goed totdat je apparaat het niet meer doet. Ik heb voor mijn kleinkind een Nintendo Switch gekocht voor €349 en na 2 maanden laad deze niet meer op. Naar Coolblue gegaan en ter reparatie aangeboden na een paar weken krijg ik een mail dat het apparaat ONJUIST IS GEBRUIKT en dat de reparatie niet onder de garantie van 2 jaar valt. Na meerdere mails over en weer moet ik ook nog €40 betalen voor onderzoek kosten als ik het apparaat wil behouden zoniet is het apparaat van €349 van Coolblue. Let op DIT ZN OPLICHTERS en gaan voorbij het menselijke aspect!!!!

M
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

AvV op 22 Februari 2020

Als regelmatige klant gaat u alle perken te buiten met de strekking Dit zijn oplichters.
Geen een ander bedrijf geeft een beter service dan Coolblue dat is mijn ervaring zij staan bij mij hoog in het vaandel

Simon op 11 Maart 2020

Oneens met AvV. Ooit was ik die mening ook toegedaan, maar omdat Coolblue inmiddels zo groot is geworden blijven ze hangen in protocollen waar niet van af wordt geweken. Er is niemand, maar dan ook niemand bij Coolblue die een casus persoonlijk wil of kan bekijken, met als resultaat dat ze mij als klant kwijt zijn en ook de anderen die tussen wal en schip geraken. Persoonlijk heb ik grote bedragen uitgegeven bij Coolblue, en gaf altijd zeer hoog op van hun service, maar het glimlachen is me inmiddels wel vergaan. Niet om het geld, maar om het principe. Iets ter reparatie aanbieden wat correct aankomt(bewijs van), en daarna iets zwaar beschadigt retourneren... met als reactie (in het kort gezegd) red je er maar mee of ga naar een geschillencommissie. Voor mij nooit meer Coolblue! Heb na deze actie van hun een nieuwe tv van meer dan 2000 euro en een zakelijke laptop van net zo'n bedrag elders gekocht. Dat doe je niet zomaar als je positieve ervaringen hebt.

Ik hoop voor AvV dat de ervaring zo blijft, maar vrees het ergste... het is niet meer wat het geweest is.

Reageer op deze review

Wat een slechte service!

Beoordeling 
 
3.8

Meest waardezloze klanten service ooit meegemaakt. Schuiven het probleem zomaar af op "we vermoeden dat het product onjuist gebruikt is". No way dat ik hier ooit nog iets koop!

In Mei 2019 heb ik een decoupeerzaag aangeschaft via coolblue.nl. Enige tijd later ben ik de machine gaan gebruiken. Daarbij viel deze regelmatig uit, moest ik de accu er af halen en er weer opnieuw op doen en toen deed de machine het weer even. De machine heb ik ter reparatie op laten sturen. 3 weken later heb ik de machine "gerepareerd" terug gekregen. Echter bleek tijdens het eerste gebruik dat deze nog steeds niet werkte en deze dezelfde kuren vertoonde. Ik heb een vuren balkje van 3x2 centimeter doorgezaagd en halverwege kwam er rook uit de machine. Toen snel de accu eraf gehaald en opnieuw teruggestuurd ter reparatie. Toen wist men mij echter te vertellen dat ik de machine niet goed gebruikt had omdat er een langere zaag in zat. Er is in totaal nog geen 10x mee gezaagd met een maximale zaagdiepte van 32mm! Diverse pogingen gedaan bij verschillende medewerkers maar ze blijven bij het verhaal "sja de expert vermoed dit dus zal het wel kloppen". Niemand die dit opnieuw wil laten beoordelen. Het is echt 100% een maandag ochtend model geweest.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Veelgestelde vragen

Waarom heeft CoolBlue haar prijzen verhoogd?

Coolblue heeft in het weekend van 22 februari haar prijzen verhoogd. Coolblue wil de verkopen temperen, omdat de productie in China door het Corona virus momenteel op een laag pitje staat. Het bedrijf verwacht de komende maanden beschikbaarheidsproblemen bij de leveranciers. 

CoolBlue informatie

Algemene informatie

Merken
Diversen
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Verzendkosten
gratis bezorging
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
Ideal
Telefoonnummer
010 7988999