Conrad reviews

www.conrad.nl
 
3.6 (22)
Conrad

Conrad.nl is een grote consumentenelektronica-webwinkel met een assortiment variërend van computers, laptops, audio- en video-appratuur tot modelspoorbanen en autoaccessoires. Met honderdduizenden artikelen is het assortiment zeer uitgebreid. Conrad rekent geen verzendkosten bij bestellingen boven de € 35,-. Dit geldt overigens alleen voor bestellingen die met iDeal of credit card worden betaald.

Conrad Electronic Benelux is een dochter van Conrad Electronic SE Duitsland en is gevestigd in Oldenzaal. Met het hoofdkantoor in Duitsland en vestigingen in diverse andere landen is Conrad Europa's grootste multi-channel aanbieder van elektronische producten met meer dan 14 miljoen klanten in heel Europa.

Ontvang 10% korting bij Conrad (geen minimumbestelbedrag)

Wanneer je je vandaag inschrijft voor de Conrad nieuwsbrief nieuwsbrief ontvang je 10% korting op je eerste bestelling! Dat kan aardig oplopen. Een minimumbestelbedrag is niet vereist. Je kunt je heel eenvoudig inschrijven, waarna je een bevestigingsmail van je welkomskorting ontvangt.

22 Conrad reviews

 
(2)
 
(1)
 
(1)
 
(7)
 
(11)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

CONRAD HET SLECHTSTE BEDRIJF WAT ER BESTAAT

Beoordeling 
 
1.0

Ik heb bij Conrad voor het eerst in mijn leven iets gekocht. En voor het laatst. Wat is dit een ongelofelijk slecht bedrijf zeg. Je moet zeker een maand wachten voordat je je geld terug hebt. De spullen worden namelijk via Nederland naar Duitsland gestuurd die het vervolgens eerst daar moeten ontvangen en controleren. Pas daarna krijg je een creditnota die vervolgens pas na 10 dagen wordt betaald. Dus bezint eer ge begint bij Conrad....U bent nu gewaarschuwd in ieder geval.

W
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Bad tracking systems. Out or stock...

Beoordeling 
 
1.0

Terrible business flow and outdated tracking systems. I ordered Joy-Cons for my son's Nintendo Switch. Never received a tracking number or status email. Wrote an email to Conrad and was not answered. Searched around the internet until I found a contact number. Was told over the phone that the item was not actually in stock but that it would be in two Monday's from the date I placed my order and shipped immediately to me. Now Monday has passed three days ago. I contacted Conrad again asking for a tracking number and requesting that if it is still not in stock to cancel my order. Was told that they were "sorry to hear that [I] no longer want to wait" and that I would receive a refund. I will not use again and do not recommend Conrad.

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Hoezo annuleren?

Beoordeling 
 
3.3

Op 19 december heb ik een bestelling geannulleerd, de levertijd kon bij een andere winkel gegarandeerd voor kerst bezorgd worden. Bij Conrad zou dit pas begin januari zijn.Ik heb gebeld en een mail gestuurd met het verzoek dit te annulleren en bevestigen.
Zowel telefonisch als via de mail kreeg ik een schriftelijke bevestiging van het annuleren. Prima geregeld dacht ik.
Een dag later krijg ik een mail dat mijn goederen klaar staan voor verzending. Ik heb gelijk gebeld om aan te geven dat ik het geannulleerd heb, helaas konden ze niets voor mij betekenen, de bestelling stond al klaar bij de post.
Hoezo klaar, ik heb het bewijs dat ik de bestelling geannulleerd heb, daarbij was de levertijd pas in januari. Helaas kon men niets meer voor mij doen, bij de deur weigeren was het beste.

Op 21-12 komt de postbode aan de deur met het pakket, deze is geweigerd en wordt retour gestuurd.
Op 08-01 krijg ik de bevestiging dat mijn pakket binnen is!!!!!! en het nog een week kan duren voordat ik mijn geld terug krijg.
Kansloos, hier ga ik nooit meer bestellen.

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

onbestaande service

Beoordeling 
 
6.5

Bij ontvangst van het toestel bleek dat het niet werkte. Ik heb het toestel in de originele verpakking teruggestuurd en gewacht op enige reactie. Die er niet kwam. Inmiddels heb ik reeds 3 mails verstuurd waarop nog steeds geen enkele reactie kwam. Enkel op de eerste mail kreeg ik een automatisch gegenereerde mail terug met daarop een ticketnummer. En dat was het.
Ik ben zeer ontgoocheld over Conrad en zal er met zekerheid niks meer bestellen. Ik ben 60 Euro armer en een ervaring rijker. Barslechte firma wat betreft service.

SE
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Oplichterij: hun winst zit in de betalende telefoonlijn

Beoordeling 
 
1.0

Doel is je géén service te geven zodat je hen, na vruchteloos mailen, probeert op te bellen via de betalende lijn aan 0,30 EUR/minuut. Met een fake boodschap "u bent de eerst wachtende" houden ze je zo lang mogelijk aan de lijn - na een half uur kon ik echt niet lander blijven wachten. Resultaat: 9 EUR kwijt bovenop mijn niet ontvangen product!!!! Als je hieronder en op andere sites leest hoeveel mensen in reviews vermelden op deze wijze opgelicht te zijn, dan is dit duidelijk een bewuste strategie: zij verdienen hieraan een fortuin! Vermijd deze site dus als de pest aub, zo'n perfide business model mag je niet steunen!

N
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

onbestaande klantenservice

Beoordeling 
 
1.0

Artikel retour verzonden ter vervanging wegens defect.
Ik ontvang een week later een creditnota met een bedrag dat ze binnen de week gingen terugstorten.
Een maand later nog steeds geen vervangend artikel ontvangen of geld teruggekregen.
Ik krijg geen reacties op mijn vragen per e-mail.
Als ik telefoneer ben ik steeds de 'eerstwachtende', na een half uur (30 cent per minuut) neemt er nog steeds niemand op.

conclusie: Conrad zijn een bende Afzetters en bedriegers

R
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

vreselijk

Vandaag eerst 20 minuten en daarna nog een keer 30 minuten in de wacht gehangen met hetzelfde vreselijk irritante muziekje op de achtergrond!! Steeds krijg je te horen 'u bent de eerst wachtende'.
Wat een ontmoedigingsbeleid wordt daar gevoerd.
Uiteindelijk ook nog voor niets zo lang zitten wachten, aangezien er geen goede service gegeven kan worden bij het retourneren van een defect artikel. Volgende keer ga ik zeker niet meer bij Conrad bestellen!

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Wat een klantenservice!

Service 
 
1.0

Ik had een router besteld met beschrijving dat de behuizing ook geschikt was voor wandmontage. Toen ik het apparaat binnen kreeg was dit dus niet het geval. Ik gebeld naar de klantenservice, onaardig persoon aan de lijn, die vervolgens zegt dat ik maar naar de klantenservice van tp-link moet bellen (het merk router dat ik gekocht had). Maar nee, de router was dus echt niet geschikt voor wandmontage. Ik weer terugbellen naar de klantenservice van Conrad, weer een onvriendelijk persoon aan de lijn. Het enige wat hij mij kon vertellen is dat ik 'als compensatie' het artikel gratis mag terugsturen en het betaalde geld terug kan krijgen. Met andere woorden: totaal geen compensatie. Niet eens de moeite nemen om te kijken of er een gelijksoortig artikel is dat wél geschikt is voor wandmontage.
Ik kon hier geen genoegen mee nemen, dus had ik nóg een keer gebeld. (besef dat elke keer als ik doorverbonden werd of opnieuw ging bellen, ik zo'n 10 minuten in de wachtrij stond). Dit keer kreeg ik wel een fatsoenlijk iemand aan de lijn, die het met me eens was dat het geen gang van zaken zijn hoe de andere medewerker met de situatie omgegaan was. Hij verbond me vervolgens weer door naar een technisch collega met het idee om met diegene een artikel uit te zoeken dat wel geschikt is. Deze 'technisch' collega werd vervolgens zeer geïrriteerd omdat hij geen idee had hoe hij mij kon helpen. Dus ik maar gezegd dat hij me maar weer terug moest doorverbinden. Na al dit gedoe, wat me belachelijk veel tijd heeft gekost, komt het er op neer dat ik het artikel terug moet sturen en dat ik dezelfde dag nog een mail krijg met verschillende gelijksoortige artikelen die wel geschikt zijn voor mij.
Conclusie: dit bedrijf heeft een zeer slechte klantenservice met onvriendelijk personeel, die zelf totaal geen idee hebben wat ze verkopen en hoe ze verschillende situaties moeten aanpakken. Als je gedoe wilt voorkomen raad ik je aan om je product ergens anders te bestellen, als het kan!

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

voorraad op website klopt niet, zeer slechte klantenservice

Beoordeling 
 
1.0

Ik bestel bij Conrad een artikel dat volgens de website op voorraad is en dat binnen 1 a 2 dagen geleverd zou worden.
Na enkele dagen nog niets ontvangen te hebben contacteer ik de klantendienst via messenger, om dan een mailtje terug te krijgen met de melding dat de levering vertraging heeft opgelopen.
Nog wat later een nieuwe mail, weer met de melding dat de bestelling vertraging heeft opgelopen , om dan nog enkele dagen later een messenger berichtje te krijgen dat mijn bestelde artikel is uitverkocht en dat het geld zal teruggestort worden. Op de vraag waarom ze me dan een tijdje aan het lijntje gehouden hebben krijg ik enkel 'ik begrijp u helemaal, echter kan ik alleen maar de informatie doorgeven die mij bekend is'.

Via het contactformulier doe ik dan een nieuwe poging om de klantendienst te bereiken, omdat ik graag een antwoord wil op de vraag wat er mis is gelopen, maar dit blijft tot op heden zonder reactie...

I
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer slechte ervaring met Conrad Electronic Benelux en hun koerier Postnl.

Beoordeling 
 
1.0

Zeer slechte ervaring met Conrad Electronic Benelux en hun koerier Postnl. - Pakket werd niet geleverd! - Beide weigeren om hun verantwoordelijkheid op te nemen! - Zeer ontevreden klant

Op 30 juli plaatste ik een bestelling bij Conrad die ik uiteraard tegelijkertijd betaalde. Op 31 juli kreeg ik de melding dat mijn pakket klaarstond om afgeleverd te worden bij hun koerier Postnl. Nadien kreeg ik een track & trace code waardoor ik kon volgen waar mijn pakket zich bevond. Hierdoor kon ik zien dat mijn pakket onderweg was met Postnl.

Ik kreeg de melding dat mijn pakket op 1 augustus zou afgeleverd worden tussen 8.u en 21.30u. Ik ben hiervoor een hele dag thuis gebleven. Ik stuurde een mail naar Conrad om mijn beklag te doen over deze procedure waarbij ik een hele dag vrij diende te houden om thuis te wachten op mijn pakket. Ik kreeg geen antwoord van Conrad. En op de koop toe werd het pakket niet geleverd!
Na een hele dag gewacht te hebben zag ik online dat de datum van de levering plots gewijzigd was naar 2 augustus, opnieuw op een tijdstip vanaf 8u. ’s morgens tot 21.30u ’s avonds.
Opnieuw bleef ik een hele dag thuis. Vanaf 7.30u zat ik te wachten op het pakket. Om 8.46u. (op 2 augustus) kreeg ik plots een mail binnen van Conrad waarbij men mij meldde dat Postnl. hen had meegedeeld dat het pakket was afgeleverd. Ik stond perplex! Er was helemaal geen pakket geleverd. Er is nooit een koerier van Postnl. bij mij komen aanbellen. Er zat geen enkel briefje in de brievenbus. Ik ben gaan bellen bij de buren, maar ook zij hadden niets ontvangen (wat sowieso al volstrekt onmogelijk was, want ik heb de hele tijd zitten wachten met zicht op de straat).

Via de track en trace werd het pakket als afgeleverd aangeduid! Je moet maar durven!

En toen begon ik even op internet te surfen naar ervaringen/klachten ivm Postnl. en Conrad. Wel, wel wat dat even ontnuchterend. Blijkbaar is het niet ongewoon dat koeriers van Postnl. zelf het ontvangstbewijs aftekenen (en bijgevolg het pakket niet afleveren!) en het vervolgens zelf houden, wat neerkomt op diefstal! Ik vrees dat ik slachtoffer ben geworden van deze praktijk…

Uiteraard heb ik contact opgenomen met Postnl. Telefonisch deed ik mijn verhaal en kreeg ik opnieuw een ontnuchterende ronduit klantonvriendelijke repliek. Postnl. stelt dat zij geen contract hebben met mij. Bijgevolg kan ik geen onderzoek instellen naar hen. Dit kan alleen gebeuren door Conrad, die wel een contract heeft met Postnl. Vervolgens weigerde Postnl. om na te gaan wie de koerier was van mijn pakket. Als ze dit hadden gedaan, hadden ze toch meteen kunnen uitvissen wat er echt was gebeurd. Maar neen! dit weigeren ze pertinent! Bij alles wat ik zei, kreeg ik enkel het antwoord dat ik geen contract heb met hen en dat zij bijgevolg niet verantwoordelijk zijn!

Hoe durven ze! Hun verantwoordelijkheid is om mijn pakket correct en in goede staat af te leveren. Ze doen dit niet en doen ook nog eens valsheid in geschrifte want ik heb nooit een ontvangstbewijs ondertekend en dan beweren ze dat ze niets met mij te maken hebben omdat ik geen contract heb met hen!

Ik stuurde nog een mail naar Postnl. om opnieuw alles uit te leggen. Ik kreeg een repliek waarbij men vroeg om eens na te gaan bij de buren of het pakket daar niet was aangekomen. Er stond in mijn mail dat ik de hele dag thuis was en dat ik bij mijn buren al had geïnformeerd, maar dat zij ook niets hadden gekregen… Je kan je afvragen of men bij Postnl. mijn mail wel deftig heeft gelezen! En vervolgens zei Postnl. ook nog in de mail dat ik geen contract met hen ben aangegaan en dat het enkel Conrad is die een onderzoek kan laten instellen naar hen!

Conrad heb ik al meermaals via mail aangeschreven, maar geen respons! Ik heb ook een privé bericht geprobeerd via Facebook omdat Conrad zegt dat ze hierop binnen twee uur zullen antwoorden, zelfs na twee dagen heb ik nog geen antwoord gekregen. Telefonisch kan ik hen niet bereiken, ik word altijd in wacht geplaatst.

Deze praktijken van Conrad en Postnl. zijn gewoon de schaamte voorbij!

KV
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

Irina D. op 07 Augustus 2018

Beste,

van welke regio bent u? Ik had net hetzelfde met een pakje dat moest geleverd worden via postnl op 1 augustus en op 2 augustus om 8:46 (exact zelfde uur... Toeval?) zogezegd geleverd is geweest (regio Brugge). Ik heb op 2 augustus een postnl bezorger gevraagd en hij zei dat de scanners niet werkten op 1 augustus. Misschien zijn om een of andere (software) reden verschillende pakjes "zogezegd" bezorgd geweest toen hun scanners op 2 augustus weer online gingen terwijl de koeriers ze niet hebben afgeleverd.

Reageer op deze review
Lees meer reviews

Conrad informatie

Algemene informatie

Merken
Diversen
Productgroepen
  • Gereedschap
  • computer
  • multimedia
  • hobby
  • auto accessoires
  • laptops
  • electronica
Levertijd
2 tot 3 werkdagen
Verzendkosten
Gratis verzending van € 25,- | Verzendkosten € 5,95 (incl. BTW)
Afhalen mogelijk
nee
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
  • Ideal
  • credit card
  • acceptgiro
  • doorlopende machtiging
Telefoonnummer
088-4285490 (lokaal tarief + eventuele kosten mobiele provider)