CoolBlue reviews

www.coolblue.nl
 
4.7 (46)

46 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(3)
 
(6)
 
(10)
 
(21)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
10 resultaten - getoond 1 - 10
Volgorde

Coolblues service met een traan

Beoordeling 
 
3.0

Coolblues service met een traan,

In augustus hebben we een nieuwe tv gekocht bij coolblue. De levering was okee en twee maanden langen hebben we met veel plezier gekeken naar ons sony kdl toestel. Na twee maanden begonnen de problemen. Het beeld bleef zwart, het toestel ging niet meer aan. Na een lang telefoongesprek waarbij ik meerdere malen in de wacht stond werd besloten de tv op te halen voor reparatie. Rond deze tijd is mijn glimlach al verdwenen.

Na twee weken wachten (en dan schijn je nog mazzel te hebben) ontvangen we de tv terug. De beeldbuis functioneerd naar behoren, maar de helden van de reperatieservice hebben een klein details over het hoofd gezien…..
Een enorme barst in het scherm! Vlekken in het beeld. De 40 inch afmeting is reduceerd tot een maanlandschap van psychidelische kleuren dat alleen entertainend is als je geestverruimende middelen gebruikt.

Dit vermoed ik trouwens wel van de mederwerkers die bij de Klantenservice van coolblue werken. Na voor een tweede maal meerdere minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik een jonge man aan de lijn waarvan ik al snel het idee kreeg dat ik beter de pot vaseline op tafel kon zetten, om volgens voorover te bukken.

Ik heb een gerepareerd product gekregen dat er net zo slecht aan toe was als eerder. Op de vraag naar compensatie of de vraag naar een leentoestel werd enkel gereageerd met een optie voor een reparatie verzoek. Als ik een tijdvak wil afspreken kan dit niet en medewerker aan de lijn vind het erg vervelend maar, hij kan zich niet indenken hoe het is. Hij besteld zelf namelijk nooit iets online.

Zal ik voortaan ook maar doen, zeker als ik na mijn gesprek met de Klantenservice een mailtje ontvang waarin staat dat het retourneren van de tv een gewenste oplossing is.

Ik vraag mij af wat voor wensen coolblue nog meer voor mij in vervulling kan laten gaan. En welke waarde coolblue hecht aan de betekenis van het woord medewerken. Ik dacht altijd dat service met een glimlach iets anders inhield dan afgescheept te worden met een Klantenservice die mensen aanneemt die zeggen zelf nooit iets online te bestellen. Lijkt mij dat de HR afdeling zijn diploma bij een pakje boter gewonnen heeft of gekocht bij inholland.

Zowel mijn geduld als mijn kringspier zijn door dit blauwe stelletje incompentente knuppels zover opgerekt dat ik enkel nog wat bestel bij coolblue als ik weer keihard in mijn reet genaaid wil worden.

Ik ga voortaan wel naar een winkel in de buurt.





J
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Coolblue neemt TV met defect niet terug binnen garantie termijn!

Beoordeling 
 
4.8

TV bij Coolblue.nl gekocht, een Philips en deze zit nog in de garantietermijn. De TV vertoont een vervelende storing: Voornamelijk tijdens het zappen naar andere zenders gaat ineens het beeld op zwart. Hij doet dan helemaal niets meer en reageert op geen enkel signaal, wat je ook indrukt op de afstandsbediening. Alleen stroom eraf helpt. Dit herhaalt zich zo om de paar weken. Gemeld bij Coolblue. Coolblue heeft de TV eerst onderzocht en daarna doorgestuurd naar een specialist. Na 2 weken was ie 'gerepareerd'. Naar mijn gevoel erg snel en dat bleek te kloppen. Helaas kwam het na een paar dagen weer voor. Ook weer gemeld. Na veel e-mailverkeer blijkt dat ze alleen een software update hebben gedaan. Die had ik zelf, en op aanraden van Coolblue al uitgevoerd. Evenals de timer controleren/uitzetten en terugzetten op fabrieksinstellingen. Dit had ik voor de zekerheid ook schriftelijk meegestuurd. Daar is dus niets mee gedaan/niet gelezen! Coolblue wil nu de TV weer opsturen. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in en heb dat aangegeven. Mijn voorstel, ruilen voor een soortgelijk ander toestel of het bedrag retour doen ze niet. Ook na het aangeven dat ze zich aan de wet dienen te houden met verwijzingen naar ACM en Consuwijzer weigeren ze om tot een passende oplossing te komen. Zij willen eerst 3 reparatie-pogingen afwachten. Inmiddels heb ik ook meerdere slechte ervaringen gelezen als het om de service na een aankoop bij Coolblue gaat. Het komt zelfs voor dat een klant erachter is gekomen dat zijn product helemaal niet ter reparatie was aangeboden! Wat mij ook opvalt is dat Coolblue de mogelijkheid tot het geven van een review op Google heeft uitgeschakeld...

R
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Retour binnen 30 dagen; geld terug????

Beoordeling 
 
3.8

Babyfoon Alecto DVM-200 teruggestuurd zorgvuldig verpakt in de originele verpakking i.v.m. zeer klein bereik. Geld teruggevraagd. Binnen 30 dagen terugsturen geen probleem geeft CoolBlue aan; wel een probleem dus. Van de betaalde 169 Euro kreeg ik nog maar 119 Euro terug omdat de babyfoon "beschadigd" zou zijn. Gevraagd naar foto's van de verpakking om te kunnen beoordelen hoe de beschadiging zou kunnen zijn veroorzaakt. Die waren er niet!!
Een waardeloze afhandeling van CoolBlue!!! Zag later op hun site dat de door mij teruggestuurde babyfoon als gebruikt werd verkocht voor 137 Euro!! Verdienen er dus op en gaan een nieuwe klant doodleuk het inferieure product aanbieden. Mij zijn ze als klant kwijt en waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van deze babyfoon ook.

C
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

Alles voor hun gelach, niet die van de klant

Beoordeling 
 
3.0

CoolBlue...inderdaad COOL, ze laten je in de kou staan!
Alles voor een lach..jaja....hun gelach!
Spiksplinternieuwe laptop opgestuurd voor garantie herstel.
- Laptop als een vod terug gekregen (het leek wel of ze ermee hebben getafeltennist), menselijk falen, stablisatie rubber scheef en uitgerekt, vlekken op scherm, residu op de bovenzijde klep/scherm!
- Workorder geen enkele gegeven was correct.
- Meegeleverde ass. kwijt.
- Geen enkele erkenning van hun fouten.
- Servicemedewerkers zeggen maar wat.
- Geen enkele klantenbinding.
- Huidige laptop niet meer leverbaar, 2x waardeloos alternatief aangeboden gekregen.
-Vervolgens zelf een alternatief aangeboden (wat nadelig was voor Coolblue omdat deze hun €300 euro zou kosten), namelijk exact dezelfde laptop alleen met een extra harddisk. Het is tenslotte hun menselijk falen die mij in deze positie heeft gebracht. Mijn laptop was €1000 euro en het alternatief € 1299 euro.
opties qua oplossing:
200 euro zelf bij betalen voor het alternatief of ontbinden of laptop opsturen, door de tafeltennissters laten herstellen en bijgeleverd item wat ze weg hebben gegooid laten voor wat het was.

Uiteindelijk koop laten ontbinden, liever die 200 euro uitgeven bij een winkel die wel zijn verantwoordelijkheid neemt.
Alles waar ze zeggen te staan is aan hun laars gelapt.

De totaal aantal opties:
De eerste optie: 10% terug van het aankoopbedrag!
De tweede optie: Voor het zelfde geld een kwalitatief mindere laptop uitzoeken.
De derde optie: een systeem waar ik weinig nut voor heb qua systeem.
De vierde optie: keuze uit de drie mogelijkheden die ik eerder beschreef... allemaal keuzes waar ik als klant niet minimaal een gelijk systeem voor heb tenzij ik meer dan het verschil moet bijbetalen.
Het beschermvilt: Waarom doet een fabrikant een beschermvilt tussen het scherm en het toetsenbord!? Antwoord: Om het scherm te beschermen...

P
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

alleen een beschuldiging ontvangen

Beoordeling 
 
3.5


Vandaag zou ik een pakketje ontvangen, echter die is op een ander adres afgeleverd en getekend en in de brievenbus gegooid?
Na het bellen met de klantenservice werd mij verteld dat ze binnen 24uur het oppakken en dan kan het aan de hand van de verkrijgbare info nog wel een paar dagen duren.
HEERLIJKE SERVICE WAARBIJ IK OOK WERD BESCHULDIGD VAN HET WEL ONTVANGEN HEBBEN

Ik ben niet alleen teleurgesteld over het niet ontvangen hebben , ik ben kwaad over het feit dat ik ook nog eens beschuldiging over me heen kreeg

Het innen van de factuur ging wel lekker vlot mn geld was binnen een tel van de rekening afgeschreven

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 2
Reageer op deze review

Altijd wel wat

Beoordeling 
 
4.8

Je betaalt meestal wat meer bij Coolblue omdat je een goede service verwacht. Steeds vaker halen ze niet meer het niveau van vroeger en bijna elk van mijn pakketjes komt tegenwoordig te laat toe.

SK
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Bezorging van Coolblue is ruk

Beoordeling 
 
4.3

Koelkast besteld bij CoolBlue, levering zou plaats vinden tussen tussen 14:30-15:30, staan ze om 08:33 voor de deur. CoolBlue erkend de fout maar is niet in staat de zelfde dag alsnog te leveren, blijkbaar is het niet mogelijk om contact op te nemen met de bezorgers om ze alsnog de zelfde dag te laten leveren.

Nogmaals gebeld met CoolBlue om de bestelling te annuleren, maar onder voorwaarde dat er gegarandeerd maandag geleverd kan worden toch de bestelling maar laten staan. Ik neem een dag vrij van werk om maandag alsnog de koelkast in ontvangst te kunnen nemen. De koelkast zou die dag tussen 19:00-20:00 geleverd worden, om 18:00 pas word ik gebeld dat de levering vandaag niet kan plaatsvinden omdat de bezorgers vast staan in de file.

CoolBlue heeft geen enkele moeite gedaan om mij als klant tegemoet te komen en hun fout te herstellen, dit hele gedoe heeft mij een dag vrij gekost en wij zitten thuis inmiddels al 3 dagen zonder koelkast. Ik bestel voortaan alleen nog maar kleine producten bij CoolBlue die door PostNL bezorgd kunnen worden zodat die pruts bezorgservice van CoolBlue er niet aan te pas hoeft te komen.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Service niet meer wat het geweest is

Beoordeling 
 
4.3

Service is het laatste jaar niet meer wat het geweest is. Leveringen zijn regelmatig vertraagd. Ik zit nu al twee dagen te wachten op pakket. Steeds een bericht dat levering vertraagd is of zelfs die dag niet meer komt. De laatste keer helemaal geen bericht gekregen. Binnen een uur een antwoord mail is veelal ook niet waar. Ik krijg nu elke keer een standaard antwoord dat wegens drukte binnen 24 uur geantwoord zal worden. Allemaal prima, maar pas de site dan aan. Beloof geen dingen die je niet waar kunt maken. Als de fout elke keer bij Post NL ligt, moet je als bedrijf over gaan op een andere vervoerder. 

VD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

EXTREEM SLECHT

Beoordeling 
 
4.0

Dozen schuiven kunnen ze goed en waarschijnlijk kleine problemen snappen ze ook maar gaat er echt iets mis dan is de klantenservice ineens een opdreunmachine van voorwaarden en nadenken over een oplossing doen ze niet. Klanten die mondig zijn willen ze gewoon niet en dan geven ze niet thuis. Meest gruwelijk slechte klantenservice die ik OOIT van een bedrijf heb ervaren. Ik ga ook aangifte doen wegens misleiding

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Hans op 07 September 2017

Intussen alles netjes opgelost. De extra klantenservice werkt in tegenstelling tot de gewone wel zoals het moet en luistert naar een probleem

Reageer op deze review

Witheet van Coolblue

Beoordeling 
 
3.0

Op vrijdag airpods besteld met expres bezorging dezelfde dag. Hier betaal je extra voor maar dat is een eigen keuze en mijn afwezigheid op zaterdag was voor mij de reden om dit te doen. Koerier zou tussen 19.00 en 22.00 uur komen, de beste man was volgestopt met minimaal 21 stops (ik was nummer 21) en had daar 3 uur de tijd voor, naar mijn mening een lastige klus. Dat bleek waar want tegen 22.30 uur stond in de update van de track&trace dat ik een nieuwe afspraak moest maken, met andere woorden het product zou niet meer geleverd worden op vrijdag.
Gelijk met Coollblue klantenservice gebeld om te kijken hoe we dit netjes konden oplossen. Zoals al eerder aangegeven was ik zaterdag niet aanwezig, en mijn vraag of het ook op zondag geleverd kon worden werd bevestigend beantwoord, echter er was een maar. Ik moest deze order dan annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen voor levering op zondag(en een keer extra betalen, en die snap ik dus niet. Uiteraard zou ik het geld terug krijgen van de eerste bestelling maar dat kon wel even duren. Coolblue maakt een fout en ik moet het oplossen en financieel bloeden? echt te belachelijk voor woorden. De derde oplossing was een nieuwe afspraak op maandag. Dat was voor mij financieel de enige oplossing maar niet de service die ik verwacht had van van Coolblue die van de daken schreeuwt dat ze zo'n goede service heeft.
Ook hebben ze mijn woede en teleurstelling extra gevoed met fantastische automatische mailtjes over hoe ze snappen dat ik zit te popelen om mijn bestelde product te ontvangen (duh) en sturen ze een prachtige mail van een productspecialist....die beschrijft hoe ik mijn product kan aansluiten, alleen slaat die mail voor mijn bestelde product volledig de plank mis omdat de verstrekte info onjuist is. Na nog wat extra geklaag bij de klantenservice kon ik een vergoeding krijgen voor de situatie, een tegoedbon van €7,50, meer een belediging dan een oplossing. Maar daar ik echt nooit meer wat wil bestellen bij dit bedrijf en al zijn takken (gelukkig heel goed herkenbaar) heb ik hier vanaf gezien.
Ik hoop maandag mijn product te ontvangen en er van te gaan genieten, maar aan Coolblue zal ik altijd een nare nasmaak overhouden.

BG
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
10 resultaten - getoond 1 - 10

CoolBlue informatie

Algemene informatie

Merken
Diversen
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Verzendkosten
gratis bezorging
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
Ideal
Telefoonnummer
010 7988999