CoolBlue reviews & ervaringen

www.coolblue.nl
 
3.7 (89)
CoolBlue

89 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(6)
 
(11)
 
(19)
 
(49)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
11 resultaten - getoond 1 - 11
Volgorde

Computer, ZenDrive, Microsoft Office

Beoordeling 
 
5.5

“Coolblue: Alles voor een glimlach.
Dat is een slogan die voor mij absoluut nergens op slaat. Het lachen is mij wel vergaan.

Op 9 juli bestelde ik bij Coolblue een nieuwe computer, een ZenDrive en een Officepakket. De eerste twee werden op 10 juli bezorgd. Toen ik de computer ging installeren, ontdekte ik dat ik geen registratienummer voor Office had ontvangen. Dat heb ik uiteraard gemeld. Op 21 juli kreeg ik bericht dat men een onderzoek was opgestart en dat men daarna met een oplossing zou komen. Ik heb toen gemeld dat ik door het thuiswerken i.v.m. corona niet langer kon wachten en een Office-pakket bij een ander bedrijf besteld had (die dat direct online leverde!), zodat ik nu mijn geld terug wilde hebben. Op 27 juli kreeg ik bericht dat men daarvoor begrip had en dat het onderzoek nog gaande was. Verder vroeg men of de dozen beschadigd waren bij bezorging en of ik daar foto’s van kon opsturen. Ik heb gemeld dat de dozen dicht waren en heb, hoewel ik daar de zin niet van inzag, foto’s van de inmiddels natuurlijk wel geopende dozen gestuurd. Op 9 augustus kreeg ik bericht dat ik aangifte moest gaan doen van diefstal, want ze hadden een proces-verbaal nodig om verder te kunnen.
Welnu, dat weigerde ik te doen. Er was bij mij geen diefstal gepleegd, er was iets niet geleverd. Het doen van aangifte zou dan ook valsheid in geschrifte zijn geweest, terwijl het mij doen aanzetten tot het doen van zo’n valse aangifte ook strafbaar is. Ik heb nog geadviseerd om bij Microsoft navraag te doen of het vermiste pakket bij hun geregistreerd is, zodat ze wellicht achter de dader zouden kunnen kopen.
Omdat mijn geduld toen echt op was heb ik op 9 augustus een termijn van 14 dagen gegeven om het betaalde bedrag terug te storten (het gaat dus om € 69,99 in een bestelling van € 1338,34). Op 12 augustus kreeg ik bericht dat men toch een proces-verbaal moest hebben. Op 25 augustus kreeg ik bericht dat ze het allemaal heel vervelend vonden, maar dat ze hun procedures moesten volgen en dus een proces-verbaal moesten hebben. Diezelfde dag nog heb ik gemeld zeer teleurgesteld te zijn over hun handelwijze betreffende een klein deel van mijn totale bestelling, dat ik met hun interne procedures niets te maken had en dat ik bereid was aangifte te doen tegen Coolblue voor wanprestatie subsidiair oplichting en voor het aanzetten tot het doen van een valse aangifte. Daar heb ik niets meer over gehoord. Later heb ik mij nog gewend tot de CEO Pieter Zwart zelf, maar dat leverde alleen maar een reactie van de klantenservice op, met de mededeling dat ze bij hun standpunt bleven.
Het zal opvallen dat er steeds geruime tijd zat tussen mijn mailtjes en hun reactie daarop. Dat betekent volgens mij dat er blijkbaar veel klachten binnenkomen en men daarvoor te weinig personeel heeft ingezet. Dat beeld wordt bevestigd door de klachten die ik lees op hun Facebook en op reviewsites.
Coolblue is m.i. een ordinaire dozenschuiver die geen enkele service biedt als er iets misgaat. Ik adviseer een ieder daar niets te kopen, maar bij een van de vele andere webshops, die wel aan klantvriendelijkheid doen.

Uit de Algemene Voorwaarden van Coolblue:
Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
Je krijgt uiterlijk binnen 2 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.”

Kortom, ze houden zich ook niet aan hun eigen voorwaarden.

GK
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Snelle levering, daarna kun je de pot op

Beoordeling 
 
5.8

Helaas...
De chromebook die ik bestelde vertoonde na een half jaar afdrukken van het toetsenbord in het scherm. Er mistte rubberen dopjes die zorgden dat het scherm niet op de toetsen kwam bij dichtklappen. Vriendelijke dame zei, stuur maar op, dan maken we er werk van. Nou.... dat is dus een illusie.

Juist....ruim 4 bijna 5 weken later na een aantal telefoontjes (steeds 20 minuten in de wacht) heb ik dan eindelijk mijn spullen terug. Nog steeds niet gemaakt, maar wel een diepe kras over de klep van het toestel. Gebeld...allemaal erg vervelend, maar natuurlijk toch weer opsturen. Nu inmiddels weer ruim 3 weken verder en al 2 vrije middagen zitten wachten, omdat hij bezorgd zou worden. Product is niet bij postnl en ik krijg geen antwoord op waar mijn chromebook dan wel is. Ik heb mijn chromebook nu dus al 2 maanden niet. Bij coolblue vinden ze het allemaal erg vervelend....maar daar blijft het dan ook wel bij. Het is doorgezet naar de backoffice....die vinden het vast ook vervelend.

Kortom....leuke snelle levering van nieuwe producten, maar als er wat mis is, moet je hier niet zijn.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

yahib op 11 December 2020

Op mijn vraag waarom ze duurder zijn dan Paradigid wordt gezegt dat ze een betere service hebben!!

Reageer op deze review

Barslecht

Beoordeling 
 
6.0

In Januari 2020 een nieuwe samsung A70 besteld. In Juli 2020 voor de eerste keer moeten aanbieden voor reparatie gezien toestel niet meer oplaadde. Dit heeft 3 weken geduurd.
Nu moet ik toestel voor tweede maal opsturen met zelfde probleem. Blijkbaar hebben veel gebruikers van de A70 hier last van. Ik vraag aan coolblue voor een snelle oplossing gezien ik een zwangere vrouw heb en zeker mijn telefoon geen 3 weken kan missen. Reactie Coolblue: geen andere oplossing dan reparatie en trek jouw plan.... Dankjewel Coolblue. Dus laatste keer besteld bij deze webshop met de glimlach.
Koop bij de lokale speciaalzaak MET service!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Coolblue garantie een lachtertje, verkopen snel! service jammer joh!

Beoordeling 
 
6.3

Garantie bij #Coolblue een lachtertje!! HP printer kapot kan gebeuren, voor garantie op gestuurd scannen wazig en printen soms letters door mekaar,kwam terug scannen nog steeds wazig en en de hele inktslee werkte niet meer!! kortom niet getest, lees meerdere reviews over de garantie bij Coolblue verkopen gaat inderdaad super snel! garantie daar houden ze niet zo van bij Coolblue! factuur: 219490703

RP
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Coolblue komt zijn beloftes niet na

Beoordeling 
 
5.0

Gsm heeft het na 1 jaar binnen de garantieperiode begeven. Opgestuurd op 29 april naar Coolblue.
Op 14 mei gebeld en de gsm is zelfs nog niet eens tot bij Coolblue geraakt. Reden: Vertraging bij Bpost wegens coronacrisis. Geen probleem, de medewerker belooft me dat ik na 10 dagen mag terugbellen en een nieuw toestel mag claimen wanneer hij nog steeds niet zou zijn toegekomen.
Op 26 mei bel ik terug en een andere medewerker komt met niets beter voor de dag dan me een toestel in bruikleen aan te bieden waar ik 100 percent van de aankoopprijs borg voor mag betalen. Na een maand mag ik nog steeds braaf blijven wachten op mijn toestel! Het feit dat zijn collega eerder met een beter voorstel kwam vond hij 'jammer'.
Ik weet dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dit kan gebeuren maar je komt als bedrijf niet terug op je beloftes die je naar je klanten toe gemaakt hebt. Moest ik dit hebben geweten had ik al op 14 mei al meteen een nieuw toestel gekocht.
Klantenservice 0!

AD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Ik ben beschuldigd van schade die ik niet heb gemaakt!

Beoordeling 
 
6.0

Wij zijn ervan beschuldigd het product beschadigd te hebben en ze hebben een behoorlijke deel van het aankoopbedrag ingehouden. Wij hebben de klantenservice als zeer klantonvriendelijk en amateuristisch ervaren. Nooit meer cool blue voor ons, wij voelen ons echt belazerd.

NB
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Geen coulance / geen service

Beoordeling 
 
5.3

Coolblue is makkelijk om te bestellen en te leveren. Maar after-sales is waardeloos en men komt niet eens de verplichtingen na die je van een leverancier kan en mag verwachten.
Wij hadden een koelkast gekocht (https://www.coolblue.nl/product/711474). Na twee jaar een een paar weken doet de koelkast helemaal niets meer (precies minden in onze vakantie toen er niemand thuis was). Het antwoord van Coolblue was meerdere malen: Sorry de de garantie is verlopen. Terwijl je een levensduur van een koelkast van minimaal 5 jaar mag verwachten en over dit soort zaken zijn afspraken (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn). Er zijn geen opties geboden voor alternatieven of tegemoetkomingen, helemaal niets.
Grote bedrijven met hun "service-afdelingen" laten de medewerkers een protocollen volgen en helpen hun klanten niet of nauwelijks, maar men wordt om de tuingeleid.
Ronduit onbeschoft.

M
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

bosch slijptol PWS 750

Beoordeling 
 
6.5

Mijn vrouw kocht een mooie slijptol van Bosch met gratis ACCESSOIRE PAKKET.
De slijptol wordt geleverd zonder slijpschijf dus alleen de tol.
Het " PAKKET " bestaat uit wel 1 slijpschijfje waar je dan ook nog 6 weken op moet wachten.
Als de prijs dan nog goed was geweest, maar dit is als een auto kopen zonder motor.

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 3
Reageer op deze review

Weigering waarborg GSM

Beoordeling 
 
5.5

Zeer goede website en correcte levering en afhaling, was tot voor kort een trouwe klant. Mijn Motorola G4 Plus viel echter na 20 maanden normaal gebruik uit, weigering van Coolblue om dit onder waarborg te herstellen, 'onherstelbare oxidatie door vochtschade', allemaal volledig mijn schuld natuurlijk.
Vroegen ook 39.95 Euro om mijn nog altijd even onherstelde GSM naar mij terug te sturen.
Geen enkele poging tot zelfs maar een begin van een oplossing. Frustrerend en ergerlijk, zeker omwille van hun 'niet de laagste prijs maar de beste service'-marketingkreet.
Mij zien ze nooit meer terug.

M
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Niet tevreden over service

Beoordeling 
 
6.8

Na een breuk aan mijn pc stuurde ik deze terug naar coolblue voor reparatie.
Na 2 maand niets gehoord te hebben nam ik contact op en hoorde ik dat er problemen waren en mijn computer bij de verdeler "vast" zat. Ik kon noch mijn pc terug krijgen nog meer informatie over de procedure verkrijgen. Toen ik verdere uitleg kreeg boden ze een shoptegoed aan om een nieuwe pc aan te kopen, omdat ik anders nog minstens 2 maand moest wachten op mijn pc en dan nog geen zekerheid had.

Na lang nadenken beloot ik om in te gaan op dit aanbod en het shoptegoed te aanvaarden. Toen ik dan op zoek ging naar een nieuwe pc waren er nog heel erg weinig producten op voorraad en was mijn oorspronkelijk model (die ik nog maar 4 maand had) niet meer te verkrijgen.

Toen we op het internet wat rond keken zagen we dat dit wel vaker gebeurde en coolblue nog al computers niet terug gaf. Vaak zijn deze dan (na reparatie) tweedehands te verkrijgen.

Ik was altijd erg tevreden over hun producten en het leveringstermijn maar na dit voorval ben ik alles behalve tevreden over de service. Erg jammer maar ik denk dat het na dit voorval nog even zal duren tot dat ik opnieuw een nieuwe bestelling doe bij hen. Dit is gewoon puur sjoemelen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Poor product, very poor service.

Beoordeling 
 
6.3

I bought a laptop from Coolblue, but sadly it was not the best of products. It started going wrong and freezing. I contacted Coolblue who said that they would replace it with another.
I sent the laptop back and waited for my replacement.......and waited......and waited, I then got an email saying that they didn't have a replacement and that they would give me my money back!
Great service coolblue....NOT!
Left me without a laptop, poor service, no contact, no apology!

A
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
11 resultaten - getoond 1 - 11

Wij zijn benieuwd naar jouw CoolBlue ervaring

COOLBLUE verkoopt diverse elektronica en consumenten produkten en sinds haar oprichting in 1999 sterk gegroeid. Cool Blue heeft in de België en Nederland inmiddels meer dan 300 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Voorbeelden van CoolBlue webwinkels zijn Laptopshop.nl, Camerashop.nl, PDAshop.nl en Speelgoedshop.nl.

Bestelt u bij CoolBlue voor 23.59 uur, dan wordt uw bestelling al op de volgende dag gratis bezorgd.

Wat is uw ervaring met CoolBlue? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij CoolBlue hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal CoolBlue reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 010-7988999
Meer info over CoolBlue op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Verzendkosten
gratis bezorging
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Merken
Diversen
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
Ideal