OTTO reviews & ervaringen

www.otto.nl
 
2.5 (94)
OTTO

94 OTTO reviews

 
(3)
 
(6)
 
(2)
 
(15)
 
(73)
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Broek

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

1 Broek besteld, verzendkosten betaald.
Het duurde meer dan een week voordat broek geleverd werd.
Helaas bleek model groot uit te vallen en moest deze retour.
Niet het gehele bedrag teruggestort gekregen, wat wel wettelijk verplicht is als je de complete zending retourneert. Kreeg het bedrag retour verminderd met €4,95 verzendkosten.
Ik heb dus uiteindelijk €4,95 betaald voor niets, voor lucht.
Contact gehad met de klantenservice, krijg je alleen maar te horen dat dat het beleid van OTTO is.
Mijn advies, koop hier niet.
Het zijn dieven.

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Erik op 27 Juli 2024

Wel jammer van die verzendkosten, maar is dat ook niet normaal?

Reageer op deze review

Alles

Pas op voor Otto,je krijgt een onterechte BKR,
Oplichters!!!!!!!

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 1

Sandra op 27 Juli 2024

Kom op H, je krijgt toch niet zomaar een BKR? Hoe lang heb je niet betaald dan?

Reageer op deze review

Jurken

Service 
 
1.0

Diep teleurgesteld.

Een bestelling die betaald was, direct telefonisch geannuleerd. Zou geld binnen 4 á 5 dagen terugkrijgen.

Krijg paar dagen later mailtje, u heb contact gehad, maar wij kunnen geen geannuleerde bestelling vinden.
Gewoon lange neus € 54 foetsie. Puur diefstal.

Zelfde dag andere producten besteld. Helft uitgeleverd andere helft minimaal 4 weken levertijd.
Geef dat dan aan op de bestelsite.

Ben echt teleurgesteld.
Gelijk de laatste bestelling geweest.

En ik kan jullie nu al verzekeren dat ik het volgende bericht krijg:
Hallo Jerry,

Het is niet gelopen zoals zou moeten. We willen dit graag met je oplossen. Neem contact met ons op via een mail naar: review..ottobv.nl

Vriendelijke groet,
Marjo van OTTO

Dat doen ze bij alle klachten en negatieve beoordelingen.
Dat betekend dat ze hun klanten niet eens individueel serieus nemen!!!!!!!!!!

Diep, diep schandalig

Update 26-2-2024
Zoals al gedacht, standaard antwoord gekregen.
Gereageerd en wat blijkt:

In mijn mailbox antwoord gekregen dat ik de € 54 niet terugkrijg!. Want er is niet betaald en niet geannuleerd.
Nemen zelfs niet de moeite om in de financiële administratie de betalingen erbij te zoeken.
Ondanks dat ik screenshots van mijn bankrekening erbij gedaan heb, inclusief alle betalingskenmerken.

Trekken gewoon een lange neus naar mij.

Diep diep triest, pure diefstal.

Ga vanmiddag even langs politiebureau om aangifte te doen van oplichting.


JG
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Badpak

Beoordeling 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

OTTO hanteert een heel vreemd prijsbeleid: artikel in 4 kleuren beschikbaar - 3 daarvan dezelfde prijs en 1 is het dubbele! (badpak €37 en eentje dus gewoon €74) Zelf vinden ze dit normaal en zeggen dit ook te doen bij kledingmaten. Dat heb ik inderdaad gezien en ook hier wordt verdubbeling van de prijs toegepast. Als je ooit wilt bestellen moet je dus heel goed uitkijken hoe de prijzen in elkaar zitten.

Update na geadviseerde klacht: ze vinden het nog steeds normaal dat de prijsstelling zo in elkaar zit. Nog een ster minder nu…

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Marjolein op 21 Augustus 2023

Gebeld door OTTO en er is een mooie oplossing gevonden. Aangenaam verrast door deze klantvriendelijke benadering. Aantal sterren wil ik dan ook aanpassen of de review verwijderen. Kan helaas niet vinden hoe dit moet en wacht nog op reactie.

Reageer op deze review

Bikini tops 2 stuks

Beoordeling 
 
5.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
5.0

Bikini tops retour gedaan. Meteen gebeld dat ik de retour bon ben vergeten en het bewijs van retour of niet heb gekregen of per ongeluk heb weggegooid. Klantenservice gebeld pakket is natuurlijk niet aangekomen, heel vreemd want heb dit nog nooit eerder meegemaakt. De ene persoon van de klantenservice zegt dat het wel goed komt de andere zegt dat ik gewoon de 66 euro moet betalen. Er kan niet buiten het boekje gedacht worden zoals een kwijtschelding... Ben altijd trouwe klant hier geweest maar bestel hier nooit meer. Lekker makkelijk verdiend zo Otto. Las op radar ookal veel klachten over jullie. Bedankt voor niets!

LD
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Northface jas

Beoordeling 
 
1.5
Bestellen 
 
2.0
Prijs 
 
1.0

Scam bedrijf, extra kosten na verkoop...
Zeer zeer slechte klantenservice, geen reactie op e-mails, je kunt niet communiceren. Nu blijkt dat ik toch ergens voor moet bijbetalen.
Mijn advies: bestel nooit iets bij Otto!

H
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Kasten

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Laat ik beginnen met zeggen dat ik nooit reviews over (web)winkels schrijf, maar ik wil graag iedereen behoeden voor wat één van de slechtste ervaringen ooit met een online bestelling zal worden.
Begin december 2022 hebben wij een (behoorlijk prijzige) kastenset (bestaande uit 4 grote en 3 kleine kasten) besteld bij Otto. Deze zou binnen 4-6 weken geleverd worden. Perfect, want in 5 weken zouden wij verhuizen. Inmiddels - ruim 10 weken later - zitten wij noodgedwongen nog steeds tussen de verhuisdozen, omdat Otto er telkens weer een zooitje van weet te maken.
Een uiteenzetting van de gebeurtenissen tot nu toe:
- Eind januari hebben we de eerste kast beschadigd aangeboden gekregen. Deze hebben wij teruggestuurd.
- Drie dagen later kregen we opnieuw een beschadigde kast aangeboden. Wederom teruggestuurd.
- Anderhalve week later kregen we de juiste kast geleverd (!).
- Drie dagen daarna kregen we dezelfde kast (?) weer geleverd. Toen we daar achter kwamen hebben we contact opgenomen en deze kast weer op laten halen.
- De klantenservicemedewerker van Otto had ondertussen de vrijheid genomen om alle kasten, waar we sinds december vorig jaar op zaten te wachten, te annuleren.
- Wederom contact, chaos alom, bestelling opnieuw geplaatst.
- Een maand later krijgen we de tweede, derde en vierde kast geleverd (maar wel pas nadat we de hele dag thuis zijn gebleven om vervolgens door de bezorger ingelicht te worden dat de kast toch niet die dag geleverd zou worden en hij deze vervolgens toch weer wel kwam brengen).
- Oh nee, toch niet! Het waren slechts de zijpanelen en de achterkant van kast 3 en 4...
- Een week later krijgen we de rest geleverd.
- Grapje, toch weer niet. De rest van kast 4 ontbreekt en een deel van de schroeven van kast 3 klopt niet of ontbreekt.
- Meldingen laten maken (wat de klantenservicemedewerkers iedere keer zeggen te doen, maar waar je nooit weer wat over terughoort).

Lang verhaal kort: We wachten al ruim drie maanden op onze dure kasten en zitten even zolang al tussen de verhuisdozen. De klantenservicemedewerkers nemen jou en het bedrijf waar ze voor werken niet serieus.

A
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Hoekbank

Beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
5.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
5.0

Otto is de meest onbetrouwbare bedrijf dat ik ooit heb gezien/meegemaakt. Ik heb meerdere producten besteld bij Otto. Tot drie keer toe heb ik een kast besteld en geretourneerd omdat de afmetingen niet klopten met wat aangegeven werd op de site van Otto. Tot mijn ontevredenheid heb ik alles geretourneerd, ook een bank die ik bij hen had besteld. Echter, deze bank werd mij telefonisch toegezegd dat ik kon retourneren en hierover nog bericht zou krijgen van Otto. Helaas kreeg ik niks meer van hen tehoren. Ondertussen bleven zij maar rente toerekenen aan mijn openstaande saldo. Na een maand nog niks van Otto te horen heb ik wederom opnieuw gebeld. Hierbij werd mij weer hetzelfde beloofd dat ik binnen een week bericht zou mogen ontvangen om de bank te retourneren. Na weer een maand niks te horen heb ik besloten een mail te sturen. Reactie van Otto is dat ik nooit contact heb opgenomen met de klantenservice, terwijl ik aan kon tonen op mijn telefoonrekening dat ik meerdere keren contact heb gehad met hen. Nu word ik voor leugenaar uitgemaakt en wordt er gedreigd met een incassobureau terwijl ik netjes handelde hoe de medewerkers van Otto mij vertelde dat ik moest handelen. Dit speelt nu al een jaar zo en ik ben altijd netjes gebleven, in elk mail en telefoon contact maar nu ben ik het zat.

Mijn advies, documenteer alles en neem alle gesprekken op die je met Otto voert. Want als zij de kans krijgen, dan verdraaien zij jouw hele verhaal.

H
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Klantenservice

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

23 augustus een Infraroodverwarming besteld, zou binnen 2 weken geleverd worden.
Inmiddels is het eind oktober en dat artikel is nog steeds niet leverbaar.
We zijn nu 4 weken bezig om de koop via de algemene voorwaarden van Otto te ontbinden.
Indien er geen levering plaatsvindt binnen 30 dagen en er ook niets bekend is dan mag de klant kosteloos de koop ontbinden.
Alleen erg jammer dat de klantenservice daar geen kennis van heeft, klantenservice heeft het alleen maar over annuleren, maar wij willen gewoon ontbinden.
Otto verplicht ons om te wachten tot het artikel een keer geleverd gaat worden, dan te retourneren en dan kan de retour verwerkt worden en deze ellende afgesloten worden.
Wij zijn verzekerd voor deze aankoop, maar wij gaan niet betalen voor een artikel wat niet leverbaar is en waar het het volle recht op hebben om te ontbinden!
Dit was ook gelijk de laatste aankoop die we ooit bij OTTO gedaan hebben!

F
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Kussen voor een schommelstoel

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Op dit moment ben ik hoogzwanger.
Om lekker met de baby te kunnen zitten straks heb ik een schommelstoel besteld. Daarnaast was ik op zoek naar een prettige kussen die er mooi en comfortabel in zit.
Deze dacht ik gevonden te hebben bij Otto.
Enthousiast heb ik de 1ste bestelling geplaatst op 26 juli 2022. Verzending zou 14 dgn duren. Beetje lang dacht maar goed. Ik wou deze kussen hebben.
Otto geeft aan een bericht te sturen zodra de bestelling verzonden is.
Op 8-8-2022 had ik nog steeds geen verzendbericht ontvangen. 09- 08- 22 besloot ik toch contact op te nemen.
Tijdens de chat met Otto zie ik de status van de bestelling veranderen in retour.
RETOUR??? Ik heb de bestelling nooit ontvangen.
De klantenservice wist mij te vertellen dat er iets mis is gegaan in hun magazijn en daarom mijn bestelling retour gestuurd is. Het ergste daarvan was dat het niet veranderd kon worden.
Maar ze kon wel meteen een nieuwe bestelling voor mij plaatsen. Ik was erg terughoudend over een nieuwe bestelling plaatsen maar goed ik ging er niet vanuit dat ze deze bestelling opnieuw zouden verprutsen.

In goed vertrouwen heb ik de 2de bestelling laten plaatsen. Hiervan krijg ik op 10-08-2022 een bevestiging. 12-02-2022 is hij in behandeling genomen na wederom een telefoontje vanuit. Ik kreeg namelijk een verzoek voor een 2de betaling terwijl het geld van de 1ste bestelling nog steeds in het systeem van Otto zat.
Na wederom bellen werd dit opgelost.
Ik heb hierna al meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Volgens hun zou de kussen op 16 augustus het magazijn in Duitsland verlaten hebben. .
Nu 3 -09-2022 is de kussen nog altijd niet geleverd en is de status nog niet veranderd.
Ook mijn klacht is niet opgepakt.

G
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Kleding

Beoordeling 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ze zijn mijn retour kwijtgeraakt en ze weigeren ook maar op zoek te gaan naar het pakket. Ze eisen hun geld en zijn ook niet geneigd de betaaltermijn te verplaatsen tot ze hun fuck up gefixt hebben. Het zijn oplichters eerste klas. Ik bestel hier nooit en te nimmer meer.

L
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

horloge

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Verschrikkelijke ervaring. Producten zijn van slechte kwaliteit. Tot drie keer tot heb ik een horloge moeten terugsturen. Daarnaast hebben ze niks op orde. Twee van mijn retourbestellingen zijn correct verwerkt. Klantenservice doet loze beloftes en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Zeer klant onvriendelijk. Zal er nooit meer shoppen!

D
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Slaapkamer

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Waardeloos.
Kamer besteld beschadigd geleverd na 8 weken. Toen moest er een nieuwe bestel worden met weer 8 weken maar we zijn nu 12 weken verder en ik heb niets.
Niemand kan iets vertellen wat je zelf niet kunt zien en de klantenservice gebruikt alleen maar standaard trainingsregeltjes zoals erg vervelend en als het wat moeilijk word gooien ze de tel erop. Dat is klantenservice. 20% korting weegt niet meer op tegen alle ellende en maakt niet veel goed

R
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Kleding

Service 
 
1.0

Ik heb geen woorden voor dit bedrijf zoals ze met klanten omgaan.

Bestel nooit meer bij otto

P
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Bed

Beoordeling 
 
2.8
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Don't ever buy there! Both beds (same model) came on time BUT while building we noticed there where on many places no pre holes for the screws (according to the manual there should've been). The screw where partly the wrong ones, some parts were missing and one bed had damage on the side. So because we needed the beds we kept them and made it work. I wrote them, they gave me 40 Euro back for the damage and should've send the missing parts- Wich never happened. Eventhough we used the glue and everything they send us, the bed is breaking apart on areas where we did everything according to their manual. And it wasn't even cheap! Save yourself some money and a lot of time.

S
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Bed

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Service 
 
1.0

Bijna 4 maanden geleden een incompleet bed ontvangen, nu nog steeds niet de resterende onderdelen ontvangen. Ieder keer als ik contact opneem geven ze aan dat het 3 weken duurt en als ik na drie weken bel krijg ik weer hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna vier maanden verder en nog steeds niets binnen.

Klantenservice lijkt een script voor te lezen. Otto stelt klanten niet centraal en zijn heel erg procedure gericht waar ze niet van afwijken. Komen ook niet met een oplossing. Daarnaast hebben ze weer een fout gemaakt en €40 op mijn rekening gestort. Als ik aangeef dat ik niets terug betaal totdat mijn bed compleet heb en dat ik vind dat ze dat bedrag als compensatie moeten zien, dan krijg ik een mail met alsnog "vervelend dat je je bed niet hebt ontvangen, maar graag het bedrag terug storten".

Ik raad iedereen af om hier meubels te bestellen en vooral niet vooraf betalen, er hoeft maar één ding mis te gaan, dan word het heel lastig om te krijgen waar je recht op hebt. Meer dan 20 Jaar trouwe klant geweest, maar Otto is laatste jaren niet meer wat het was.

NZ
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Kast

Half jaar geleden een kast van 500euro besteld bij Otto, ik begrijp dat er een kwaliteitsverschil zit tussen een kast van 500 en 1500euro maar dit slaat nergens op, ik samen met een vriend (geen linker handen) zijn 18uur bezig geweest om de kast eensgezinds in elkaar te krijgen, je moeste voorzichtig zijn want het spaanplaat breekt onder je handen, de achter plaat past nooit! drama,

uiteindelijke resultaat, de deuren passen niet want de kieren aan de zijkanten zijn groot genoeg om mijn hele vingers tussen te krijgen en de deuren vallen tegen elkaar aan ipv dicht, ook is de ene deur hoger dan de ander (dit geld voor alle deuren, de laadjes zijn helemaal een lachertje, ga ik niet eens wat over zeggen, bovendien zijn er niet genoeg schroeven om de handvaten vast te maken,

Otto gemaild, in eerste instantie een sympathieke dame aan telefoon, woord doorverwezen, klantenservice aftersale, dat er over 7 weken! een meubelmaker zal komen die de kast zal inspecteren en gaat maken, duurt weken voor ik een datum en tijd heb, uiteindelijk komt er een timmerman, hij zegt er niet veel over maar ik merk dat hij het ook niet met de kast eens is, haalt de deuren eruit, haalt spullen uit zijn bus, maakt foto's, wisselt wat deuren om en zegt dat het klaar is, vraagt of ik wil tekenen dat hij geweest is,

Als de timmerman weg is zie ik dat de kieren idd zijn verdwenen maar dat er tussen de deuren 2 cm zit, je kijkt zo de kast in, en de handvaten zitten er niet in op want hij heeft de schroeven niet bovendien valt van een van de deuren het scharnier aan de bovenkant uit de deur, het is echt te triest voor verdere woorden.

Maanden hebben wij geen gebruik kunnen maken van een kledingkast (ik en mijn 8 jarige dochter) nu hebben wij ervoor gekozen om er het besten van te maken met wat er staat, ik heb nog wel wat met otto gemaild maar zonder resultaat, eerste reactie was er een van "toen de timmerman weg ging was de kast in prima staat", later werd er aangeboden om te komen kijken, wij willen gewoon onze kleding opbergen,

De laatste keer dat ik maar dan ook iets bij otto heb gekocht!!!

Marco vd Sande

MV
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Drama!!!!!

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

DRAMA!
Eerste vrij genomen dag ( opdracht gecanceld) hele dag gewacht. Toen ze er bijna waren naar buiten gegaan. Bericht wij hebben u gemist?

Tweede vrij genomen dag ( nogmaals opdracht gecanceld)

Nette bezorgers, maar bank ZEER SLECHT verpakt met bubbeltjes plastic en beetje karton. 1 en al gat en gescheurd.

In eerste instantie alleen lichte beschadiging maar bij uitpakken leek de bank wel 2de hands en grote beschadiging.

Daarbij komt nog dat ze adverteren met dat de bank wordt uitgepakt, in elkaar gezet op juiste plaats en materiaal mee gaat.
Die koeriers weigerden in eerste instantie. Na een belletje mochten ze het wel doen maar niet schroeven ...
Adverteer hier dan ook niet mee.

Daar is het dus niet van gekomen. Bank retour.
Mijn kosten €840 . En geen bank.

Nooit meer dat ik hier bestel.

En van een enkele sorry koop ik niks!!

D
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Schoenenkast

Levering 
 
1.0

Had een schoenenkast besteld maar kreeg in een keer een mailtje dat ik hem terug gestuurd had maar ik had nooit ontvangen nooit schoenenkast gezien nooit terug gestuurd ik vindt de otto service 0 bestel er niet weeer

HV
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Praatjes

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Op 9 januari een eethoek besteld en helaas al betaald.
Na meerdere telefoontjes waar mijn geduld netjes word beloond met bedankt is mijn eethoek nog steeds niet ontvangen.
Dit gaat al ruim een maand op en neer.
Een ding vind ik wel erg goed van Otto, ik word steeds bedankt voor mijn geduld.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Slechte klantenservice, lange levering

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ik wilde naar 2 maanden annuleren, dit kon op dat moment nog maar op het moment dat de bank aangeboden wordt bij de vervoerder moest ik even bellen, dus ik hem nadat ik een mail van post NL had ontvangen, en toen bleek dat annuleren niet kon en dat ik de bank kon weigeren aan de deur.

Ook krijg ik al een week daarvoor al een mail dat de zichttermijn verlopen was en dat ik nu echt bijna 500 euro moest betalen om extra kosten te voorkomen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
reclame

Zeer slechte ervaring met Otto

Beoordeling 
 
2.3
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Zeer slechte ervaring met Otto achter de rug.
In sept een tafel besteld, ik kon achteraf betalen. Na 2 wkn niets te hebben gehoord heb ik maar contact opgenomen, bleek dat ik toch een aanbetaling moest doen. Dat gedaan en wederom niets meer vernomen. Ik na 3 wkn wederom contact gezocht, bleek dat ik 3,- te weinig had betaald (216,- ipv 219,-). de laatste 3 euro betaald, na twee weken een bevestiging van betaling en toen maar wachten op de tafel (we waren inmiddels 1,5 maand verder).
Geen tafel, wederom zelf contact opgenomen. Bleek de tafel ineens een levertijd te hebben van 8 wkn (simpele keukentafel).
De klant wordt in de wacht gezet, de klant wordt niet op de hoogte gesteld over het proces, vooral als zaken niet kloppen/onvolledig zijn. Zo kan een klant wel een jaar wachten zonder iets door te hebben.
Voor mij in ieder geval duidelijk dat de klantenservice ver te wensen over laat en je niet moet bestellen bij Otto.
Daarnaast willen ze geen negatieve review achterlaten op hun website. Er zullen veel mensen klagen maar dat zal je nooit op de Otto ranking lezen. beschamend en misleidend!

RK
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Fouten op anderen verhalen

Beoordeling 
 
1.5
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Bestelde bad matten bij Otto,kreeg de verkeerde matten,de foto,s op internet zijn onduidelijk,stuurde het spul retour,had nog geen betaling gedaan,bestelde nieuwe matten .
Ontving de spullen plus plus een accept giro van Otto en betaalde per omgaande het bedrag volgens hun accept giro en ontvang drie dagen later een mailtje dat ik de verzendkosten nog moet betalen,stond nergens op internet bij de bestelling en ook niet op de accept giro.Hun fout of gescharrel,doe er niet aan mee.Otto tot ziens.
Mij zien ze er niet meer,bestelde dezelfde mat op AliExpress waar Otto ook bestellingen plaatst,was 80% goedkoper uit.
Otto zum wohl.

B
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Onbetrouwbaar

Beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Bij levering betalen!
Pas op!!
Wordt laat geleverd.
Geen factuur bijgevoegd.
Wel later een mail met een boete van 5,52 op een bedrag van 24,99. Wegens te laat betalen. Ik denk dat hier opzet in het spel zit om te kunnen overleven. Wij NOOIT meer!!!

T
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Spoiler alert: bestel daar svp niets

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

In Julie een artikel besteld, waarbij 2 weken levertijd stond. Bij bestelling direct betaald en twee weken later ontving ik een e-mail met de mededeling dat het artikel helaas twee weken later zou komen. Half Augustus weer een e-mail ontvangen met de mededeling dat het helaas tot half September zou duren... je raadt het al: half September een mail dat het half Oktober geleverd zou worden. En vandaag, 18 Oktober, de e-mail met de opmerking dat het artikel helaas niet meer leverbaar is...

Dus maanden aan het lijntje gehouden, terwijl ze op hun site nog doodleuk hetzelfde artikel met 2 weken levertijd adverteren.. En als je reacties plaatst op Facebook of elders, biedt de 'klantenservice' aan om'met je mee te kijken' hetgeen in werkelijkheid niets betekent daar ze a) niet meer weten dan die e-mails b) geen oplossing hebben en c) geen commitment geven.

Nog nooit zo'n schandalige webwinkel meegemaakt. Nu maar hopen dat ik mijn geld na al die maanden terugkrijg.

Alsjeblieft, shop hier NIET.

H
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Anne op 02 Juli 2021

Ik heb soortgelijke ervaring. Artikel besteld en betaald. Zou een maand later geleverd worden (wat an zich erg lang duurt) kreeg twee weken later een email dat het artikel niet meer leverbaar is. Kon kiezen voor geld terug of ander artikel. Koos voor het laatste. Ben benieuwd wanneer en of het uberhaupt geleverd gaat worden. Terwijl Otto al jarenlang bestaat en best oke was. Jammer.

Reageer op deze review

OTTO oplichters

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Bij deze oplichters van OTTO een bestelling geplaatst van 5 elektroden voor een tens. Na ontvangst van de zending en mijn betaling krijg ik een kortingsbon van € 10 voor de volgende bestelling (moet je wel weer voor minimaal €30 bestellen) dus bestel ik weer enkele elektroden en verzilver ik de kortingscode .. echter dan sturen deze oplichters van OTTO niets .. hoegenaamd mag je er maximaal 5 bestellen .. UITERAARD GELOGEN ..
OTTO WIL GEWOON DE KORTING NIET GEVEN .. zo te zien ben ik daarin niet de enige ..

C
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Computerkast

Beoordeling 
 
2.8
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
8.0


Computerkast besteld op 8-6-2020 stond 4-5 werkdagen voor, maar al snel een mail dat het half juli zou worden en na enig gebel op 20-7-2020 1 deel van 3 pakketten ontvangen..weer gebeld, zou een onderzoek ingesteld worden waar de 2 delen zijn gebleven... kon 2 weken duren......
na 2 weken niets gehoord van Otto..weer gebeld...oh hadden ze het onderzoek naar de verkeerde afdeling gestuurd......
nee maar nu is het naar de goede afdeling zei de telefoniste ..maar onderzoek kan wel weer tot 2 weken duren!!!!!!!! GRRRRRRRRR
dus nu naar bijna 8 weken nog geen complete pc kast !!
was eerste en gelijk laatste keer dat ik ooit wat bij Otto bestel..!!!

R
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

Belofte maakt schuld!

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Nadat wij een kleding kast hadden besteld zou hier een levertijd op zitten van +/- 4 weken. Na inderdaad 4 weken te hebben gewacht kregen we een bevestiging dat de kast geleverd zou worden op vrijdag 3 juli tussen 7.00 en 22.00. Later is deze tijd aangepast naar een iets concreter tijdstip ergens in de middag.
In de mail welke ontvangen is vanuit Otto is aangegeven dat de kast op locatie geplaatst zou worden en gemonteerd zou worden.
Toen de bezorgers van Dynalogic aankwamen wilden ze de kast eerst bij de voordeur afleveren. Na aandringen van ons zelf is de kast uiteindelijk wel binnen in 6 dozen neergezet. Nadat de bezorgers erg onbeleefd en asociaal overkwamen moesten wij tekenen voor ontvangst. Gezien de kast enkel geleverd is en niet opgebouwd is op de locatie zoals conform de mail gedaan zou worden weigerden wij te tekenen. Hierop werd de bezorger nog agressiever. Om direct een duidelijk statement te maken er is een complete video hoe dit alles is gegaan en hoe de bezorger zich gedragen heeft!!! Om het nog erger te maken heeft de bezorger fysiek contact gebruikt! HET DUWEN VAN EEN ZWANGERE VROUW!!!!!! Na dit alles wil je absoluut niet dat er zulke mensen in je huis zijn. Om het nog erger te maken wilden de bezorgers er ook nog weer eens vandoor gaan met de kast welke betaald en wel was. Hierdoor hebben ze ook schade toegericht aan het deurkozijn met flinke deuken!

Tot op de dag van vandaag is er geen enkel persoon wie de verantwoordelijkheid durft te nemen bij Otto om dit op te lossen.
De filmpjes, de foto's alles ligt bij Otto en niemand heeft tot op heden het lef gehad om dit enigszins op te lossen of überhaupt in contact te gaan met ons.
Inmiddels is er nu officiële aangifte gedaan tegen dit flut bedrijf en de bezorgers van het bedrijf Dynalogic.

Ga niet in zee met dit flut bedrijf. verantwoordelijkheid kennen ze niet en oplossingen zoeken ho maar. Dit alles krijgt nog een verder staartje!!

RV
Was deze beoordeling nuttig? 6 2
Reageer op deze review

Waardeloos!

OTTO...Ontzettende Teleurstellende Tenenkrommende Oplichterij

14-05-2020 heb ik een Sideboard bij Otto online besteld en direct ruim 400 euro afgerekend. Als levertijd stond 5-6 dagen aangegeven. Post NL zou een bericht sturen wanneer de levering plaats zou vinden.

Na drie weken geduldig te hebben gewacht (wegens Corona zou het weleens langer kunnen duren dacht ik) heb ik toch maar even contact opgenomen met Otto. Na meerdere malen ruim een half uur in de wacht te hebben gestaan (ook vanaf vroeg 's ochtends) heb ik eindelijk iemand telefonisch te pakken gekregen. Deze dame gaf mij aan dat het artikel vanuit Duitsland moest komen, en dat dit binnen nu en drie weken zou geschieden.

Na nogmaals drie weken te hebben gewacht en geen bericht omtrent levering gehad te hebben, heb ik wederom contact met de klantenservice van Otto gehad (en u raadt het al, ik heb weer lang in de wacht moeten staan).
Deze dame gaf toen aan dat zij eigenlijk geen idee had waar het artikel zich bevond. Ik heb specifiek gevraagd of ze hetzelfde artikel wellicht in een andere maat of kleur hadden. Mevrouw gaf aan dat het door mij gewenste artikel gewoon op voorraad was.
Ze heeft zich verontschuldigd en heeft beloofd een 'onderzoek' te starten en ik zou dan vanzelf van Otto te horen krijgen.

Enkele dagen later had ik nog steeds niets vernomen van Otto en ik heb contact opgenomen. Deze telefoniste vond het ook 'wel erg lang duren' maar gaf aan dat dit artikel 'nou eenmaal een lange levertijd' had. Aan mijn weerwoord dat hierover niets op de website staat (maar nog steeds 5-6 werkdagen), had zij geen boodschap. Ook deze dame zou kijken wat er aan de hand was en dit dat dan naar mij toe communiceren.

Tot eergisteren had ik nog steeds niets gehoord van Otto en ik heb telefonisch contact gehad met een andere telefoniste. Deze had eindelijk goed nieuws! De kast was op weg vanuit Duitsland en zou bij mij geleverd worden aanstaande woensdag 15 juli 2020. Ik was hier erg tevreden over en stond zelfs op het punt om een gematigd positieve review te plaatsen over Otto.

Maar wat schetst mijn verbazing?! Gisteren heb ik een e-mail gekregen met de mededeling dat een gedeelte van het artikel kwijtgeraakt is en dat een ander deel retour is gestuurd. Heel erg vreemd, want ik zou die kast toch pas volgende week krijgen? Hoe kan een deel dan retour gestuurd zijn? En door wie? Sowieso is er altijd wel iemand thuis bij mij, dus er is niemand langs geweest! Ook zou de levering via PostNL geschieden en deze hebben het pakket nooit aangeboden gekregen via Otto!
De e-mail wordt afgesloten met de mededeling dat ik het artikel opnieuw kan bestellen op otto.nl

Ik viel van de ene verbazing in de andere toen ik vandaag wederom een e-mail van Otto ontvangen heb (zo krijg je nooit een reactie, en dan ineens meerdere kort na elkaar).
Hierin werd aangegeven dat ze de retourzending ontvangen hebben (goh, dat is wel erg snel) en dat het geld z.s.m. op mijn rekening wordt gestort. Dit geld heb ik inderdaad op mijn rekening ontvangen.
Voor de zekerheid heb ik Otto vandaag nogmaals gebeld en ik kreeg wederom een vréémd verhaal te horen. Het artikel zou überhaupt niet leverbaar zijn (eergister stond in de e-mail nog dat ik het artikel op de website kon bestellen). Dit staat haaks op wat er eerder door Otto is beweerd. Het ene moment is de het artikel onderweg, dan is het artikel deels kwijt en deels retour gestuurd en nu kan het ineens niet geleverd worden.

Samenvattend: twee maanden verder, geen sideboard ontvangen, wel een hoop inconsistenties in de verhalen van Otto.

Ik ben erg ontevreden over de geleverde service van Otto. Het feit dat mijn geld teruggestort is, houdt niet in dat het hiermee maar opgelost is. Des te meer omdat het artikel NOG STEEDS op de website te koop staat met een levertijd van 5-6 dagen.

Na meerdere reviews van andere mensen gelezen te hebben, kan ik haast niet anders concluderen dat er flink wat mis is bij Otto.

Ik ben benieuwd hoe Otto dit wil oplossen met mij, maar ik vermoed sterk dat ze de review zullen negeren en het hierbij willen laten

DN
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Nicky jongmans op 09 December 2020

Heb precies dezelfde ervaring. Wou er eerst werk van maken maar aangezien de vele klachten, ga ik der geen moeite in steken denk ik maar.

Reageer op deze review

Waardeloos

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Waardeloos...1,5 maand zitten wachten op een vouwdeur die een levertijd van 1 week zou moeten hebben. Zelf meerdere malen contact op moeten nemen...om vervolgens te horen te krijgen dat ze het product 2x hebben aangeboden, maar er zat geen briefje in de brievenbus...tevens heb ik geen mail ontvangen wanneer ik het product kon verwachten of dat het product retour was gezonden. Echt slechte communicatie. De laatste keer dat ik hier iets koop.

G
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Meest gelezen op Reviewspot:

1.
Bonprix reviews
 
3.2 (230)
2.
Spartoo
 
4.7 (37)
3.
OTTO
 
2.5 (94)
4.
Mango shop
 
3.5 (81)
5.
Ulla Popken
 
3.0 (40)

Wij zijn benieuwd naar jouw OTTO ervaring

OTTO is in Nederland een begrip. Op Otto.nl kunt u allerlei producten aanschaffen, van mode tot elektronica en witgoed. De webshop van Otto is professioneel en informatief ingericht. In een handomdraai vindt u wat u zoekt. Otto richt zich met haar mode assortiment (otto mode) op de jonge en zelfbewuste vrouw. De service staat bij Otto hoog in het vaandel.

Wat is uw ervaring met OTTO? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij OTTO hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal OTTO reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 088 4651555
Meer info over OTTO op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Afhalen mogelijk
nee