OTTO reviews & ervaringen

www.otto.nl
 
2.6 (92)
OTTO

92 OTTO reviews

 
(3)
 
(6)
 
(2)
 
(15)
 
(71)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
71 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4
Volgorde

Badpak

Beoordeling 
 
1.0

OTTO hanteert een heel vreemd prijsbeleid: artikel in 4 kleuren beschikbaar - 3 daarvan dezelfde prijs en 1 is het dubbele! (badpak €37 en eentje dus gewoon €74) Zelf vinden ze dit normaal en zeggen dit ook te doen bij kledingmaten. Dat heb ik inderdaad gezien en ook hier wordt verdubbeling van de prijs toegepast. Als je ooit wilt bestellen moet je dus heel goed uitkijken hoe de prijzen in elkaar zitten.

Update na geadviseerde klacht: ze vinden het nog steeds normaal dat de prijsstelling zo in elkaar zit. Nog een ster minder nu…

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Marjolein op 21 Augustus 2023

Gebeld door OTTO en er is een mooie oplossing gevonden. Aangenaam verrast door deze klantvriendelijke benadering. Aantal sterren wil ik dan ook aanpassen of de review verwijderen. Kan helaas niet vinden hoe dit moet en wacht nog op reactie.

Reageer op deze review

Northface jas

Beoordeling 
 
1.5

Scam bedrijf, extra kosten na verkoop...
Zeer zeer slechte klantenservice, geen reactie op e-mails, je kunt niet communiceren. Nu blijkt dat ik toch ergens voor moet bijbetalen.
Mijn advies: bestel nooit iets bij Otto!

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kasten

Beoordeling 
 
1.0

Laat ik beginnen met zeggen dat ik nooit reviews over (web)winkels schrijf, maar ik wil graag iedereen behoeden voor wat één van de slechtste ervaringen ooit met een online bestelling zal worden.
Begin december 2022 hebben wij een (behoorlijk prijzige) kastenset (bestaande uit 4 grote en 3 kleine kasten) besteld bij Otto. Deze zou binnen 4-6 weken geleverd worden. Perfect, want in 5 weken zouden wij verhuizen. Inmiddels - ruim 10 weken later - zitten wij noodgedwongen nog steeds tussen de verhuisdozen, omdat Otto er telkens weer een zooitje van weet te maken.
Een uiteenzetting van de gebeurtenissen tot nu toe:
- Eind januari hebben we de eerste kast beschadigd aangeboden gekregen. Deze hebben wij teruggestuurd.
- Drie dagen later kregen we opnieuw een beschadigde kast aangeboden. Wederom teruggestuurd.
- Anderhalve week later kregen we de juiste kast geleverd (!).
- Drie dagen daarna kregen we dezelfde kast (?) weer geleverd. Toen we daar achter kwamen hebben we contact opgenomen en deze kast weer op laten halen.
- De klantenservicemedewerker van Otto had ondertussen de vrijheid genomen om alle kasten, waar we sinds december vorig jaar op zaten te wachten, te annuleren.
- Wederom contact, chaos alom, bestelling opnieuw geplaatst.
- Een maand later krijgen we de tweede, derde en vierde kast geleverd (maar wel pas nadat we de hele dag thuis zijn gebleven om vervolgens door de bezorger ingelicht te worden dat de kast toch niet die dag geleverd zou worden en hij deze vervolgens toch weer wel kwam brengen).
- Oh nee, toch niet! Het waren slechts de zijpanelen en de achterkant van kast 3 en 4...
- Een week later krijgen we de rest geleverd.
- Grapje, toch weer niet. De rest van kast 4 ontbreekt en een deel van de schroeven van kast 3 klopt niet of ontbreekt.
- Meldingen laten maken (wat de klantenservicemedewerkers iedere keer zeggen te doen, maar waar je nooit weer wat over terughoort).

Lang verhaal kort: We wachten al ruim drie maanden op onze dure kasten en zitten even zolang al tussen de verhuisdozen. De klantenservicemedewerkers nemen jou en het bedrijf waar ze voor werken niet serieus.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Klantenservice

Beoordeling 
 
1.0

23 augustus een Infraroodverwarming besteld, zou binnen 2 weken geleverd worden.
Inmiddels is het eind oktober en dat artikel is nog steeds niet leverbaar.
We zijn nu 4 weken bezig om de koop via de algemene voorwaarden van Otto te ontbinden.
Indien er geen levering plaatsvindt binnen 30 dagen en er ook niets bekend is dan mag de klant kosteloos de koop ontbinden.
Alleen erg jammer dat de klantenservice daar geen kennis van heeft, klantenservice heeft het alleen maar over annuleren, maar wij willen gewoon ontbinden.
Otto verplicht ons om te wachten tot het artikel een keer geleverd gaat worden, dan te retourneren en dan kan de retour verwerkt worden en deze ellende afgesloten worden.
Wij zijn verzekerd voor deze aankoop, maar wij gaan niet betalen voor een artikel wat niet leverbaar is en waar het het volle recht op hebben om te ontbinden!
Dit was ook gelijk de laatste aankoop die we ooit bij OTTO gedaan hebben!

F
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kussen voor een schommelstoel

Beoordeling 
 
1.0

Op dit moment ben ik hoogzwanger.
Om lekker met de baby te kunnen zitten straks heb ik een schommelstoel besteld. Daarnaast was ik op zoek naar een prettige kussen die er mooi en comfortabel in zit.
Deze dacht ik gevonden te hebben bij Otto.
Enthousiast heb ik de 1ste bestelling geplaatst op 26 juli 2022. Verzending zou 14 dgn duren. Beetje lang dacht maar goed. Ik wou deze kussen hebben.
Otto geeft aan een bericht te sturen zodra de bestelling verzonden is.
Op 8-8-2022 had ik nog steeds geen verzendbericht ontvangen. 09- 08- 22 besloot ik toch contact op te nemen.
Tijdens de chat met Otto zie ik de status van de bestelling veranderen in retour.
RETOUR??? Ik heb de bestelling nooit ontvangen.
De klantenservice wist mij te vertellen dat er iets mis is gegaan in hun magazijn en daarom mijn bestelling retour gestuurd is. Het ergste daarvan was dat het niet veranderd kon worden.
Maar ze kon wel meteen een nieuwe bestelling voor mij plaatsen. Ik was erg terughoudend over een nieuwe bestelling plaatsen maar goed ik ging er niet vanuit dat ze deze bestelling opnieuw zouden verprutsen.

In goed vertrouwen heb ik de 2de bestelling laten plaatsen. Hiervan krijg ik op 10-08-2022 een bevestiging. 12-02-2022 is hij in behandeling genomen na wederom een telefoontje vanuit. Ik kreeg namelijk een verzoek voor een 2de betaling terwijl het geld van de 1ste bestelling nog steeds in het systeem van Otto zat.
Na wederom bellen werd dit opgelost.
Ik heb hierna al meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Volgens hun zou de kussen op 16 augustus het magazijn in Duitsland verlaten hebben. .
Nu 3 -09-2022 is de kussen nog altijd niet geleverd en is de status nog niet veranderd.
Ook mijn klacht is niet opgepakt.

G
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kleding

Beoordeling 
 
1.0

Ze zijn mijn retour kwijtgeraakt en ze weigeren ook maar op zoek te gaan naar het pakket. Ze eisen hun geld en zijn ook niet geneigd de betaaltermijn te verplaatsen tot ze hun fuck up gefixt hebben. Het zijn oplichters eerste klas. Ik bestel hier nooit en te nimmer meer.

L
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

horloge

Beoordeling 
 
1.0

Verschrikkelijke ervaring. Producten zijn van slechte kwaliteit. Tot drie keer tot heb ik een horloge moeten terugsturen. Daarnaast hebben ze niks op orde. Twee van mijn retourbestellingen zijn correct verwerkt. Klantenservice doet loze beloftes en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Zeer klant onvriendelijk. Zal er nooit meer shoppen!

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Slaapkamer

Beoordeling 
 
1.0

Waardeloos.
Kamer besteld beschadigd geleverd na 8 weken. Toen moest er een nieuwe bestel worden met weer 8 weken maar we zijn nu 12 weken verder en ik heb niets.
Niemand kan iets vertellen wat je zelf niet kunt zien en de klantenservice gebruikt alleen maar standaard trainingsregeltjes zoals erg vervelend en als het wat moeilijk word gooien ze de tel erop. Dat is klantenservice. 20% korting weegt niet meer op tegen alle ellende en maakt niet veel goed

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Kleding

Service 
 
1.0

Ik heb geen woorden voor dit bedrijf zoals ze met klanten omgaan.

Bestel nooit meer bij otto

P
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Bed

Beoordeling 
 
2.8

Don't ever buy there! Both beds (same model) came on time BUT while building we noticed there where on many places no pre holes for the screws (according to the manual there should've been). The screw where partly the wrong ones, some parts were missing and one bed had damage on the side. So because we needed the beds we kept them and made it work. I wrote them, they gave me 40 Euro back for the damage and should've send the missing parts- Wich never happened. Eventhough we used the glue and everything they send us, the bed is breaking apart on areas where we did everything according to their manual. And it wasn't even cheap! Save yourself some money and a lot of time.

S
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Bed

Beoordeling 
 
1.0

Bijna 4 maanden geleden een incompleet bed ontvangen, nu nog steeds niet de resterende onderdelen ontvangen. Ieder keer als ik contact opneem geven ze aan dat het 3 weken duurt en als ik na drie weken bel krijg ik weer hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna vier maanden verder en nog steeds niets binnen.

Klantenservice lijkt een script voor te lezen. Otto stelt klanten niet centraal en zijn heel erg procedure gericht waar ze niet van afwijken. Komen ook niet met een oplossing. Daarnaast hebben ze weer een fout gemaakt en €40 op mijn rekening gestort. Als ik aangeef dat ik niets terug betaal totdat mijn bed compleet heb en dat ik vind dat ze dat bedrag als compensatie moeten zien, dan krijg ik een mail met alsnog "vervelend dat je je bed niet hebt ontvangen, maar graag het bedrag terug storten".

Ik raad iedereen af om hier meubels te bestellen en vooral niet vooraf betalen, er hoeft maar één ding mis te gaan, dan word het heel lastig om te krijgen waar je recht op hebt. Meer dan 20 Jaar trouwe klant geweest, maar Otto is laatste jaren niet meer wat het was.

NZ
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Drama!!!!!

Beoordeling 
 
1.0

DRAMA!
Eerste vrij genomen dag ( opdracht gecanceld) hele dag gewacht. Toen ze er bijna waren naar buiten gegaan. Bericht wij hebben u gemist?

Tweede vrij genomen dag ( nogmaals opdracht gecanceld)

Nette bezorgers, maar bank ZEER SLECHT verpakt met bubbeltjes plastic en beetje karton. 1 en al gat en gescheurd.

In eerste instantie alleen lichte beschadiging maar bij uitpakken leek de bank wel 2de hands en grote beschadiging.

Daarbij komt nog dat ze adverteren met dat de bank wordt uitgepakt, in elkaar gezet op juiste plaats en materiaal mee gaat.
Die koeriers weigerden in eerste instantie. Na een belletje mochten ze het wel doen maar niet schroeven ...
Adverteer hier dan ook niet mee.

Daar is het dus niet van gekomen. Bank retour.
Mijn kosten €840 . En geen bank.

Nooit meer dat ik hier bestel.

En van een enkele sorry koop ik niks!!

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Schoenenkast

Levering 
 
1.0

Had een schoenenkast besteld maar kreeg in een keer een mailtje dat ik hem terug gestuurd had maar ik had nooit ontvangen nooit schoenenkast gezien nooit terug gestuurd ik vindt de otto service 0 bestel er niet weeer

HV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Praatjes

Beoordeling 
 
1.0

Op 9 januari een eethoek besteld en helaas al betaald.
Na meerdere telefoontjes waar mijn geduld netjes word beloond met bedankt is mijn eethoek nog steeds niet ontvangen.
Dit gaat al ruim een maand op en neer.
Een ding vind ik wel erg goed van Otto, ik word steeds bedankt voor mijn geduld.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Slechte klantenservice, lange levering

Beoordeling 
 
1.0

Ik wilde naar 2 maanden annuleren, dit kon op dat moment nog maar op het moment dat de bank aangeboden wordt bij de vervoerder moest ik even bellen, dus ik hem nadat ik een mail van post NL had ontvangen, en toen bleek dat annuleren niet kon en dat ik de bank kon weigeren aan de deur.

Ook krijg ik al een week daarvoor al een mail dat de zichttermijn verlopen was en dat ik nu echt bijna 500 euro moest betalen om extra kosten te voorkomen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Zeer slechte ervaring met Otto

Beoordeling 
 
2.3

Zeer slechte ervaring met Otto achter de rug.
In sept een tafel besteld, ik kon achteraf betalen. Na 2 wkn niets te hebben gehoord heb ik maar contact opgenomen, bleek dat ik toch een aanbetaling moest doen. Dat gedaan en wederom niets meer vernomen. Ik na 3 wkn wederom contact gezocht, bleek dat ik 3,- te weinig had betaald (216,- ipv 219,-). de laatste 3 euro betaald, na twee weken een bevestiging van betaling en toen maar wachten op de tafel (we waren inmiddels 1,5 maand verder).
Geen tafel, wederom zelf contact opgenomen. Bleek de tafel ineens een levertijd te hebben van 8 wkn (simpele keukentafel).
De klant wordt in de wacht gezet, de klant wordt niet op de hoogte gesteld over het proces, vooral als zaken niet kloppen/onvolledig zijn. Zo kan een klant wel een jaar wachten zonder iets door te hebben.
Voor mij in ieder geval duidelijk dat de klantenservice ver te wensen over laat en je niet moet bestellen bij Otto.
Daarnaast willen ze geen negatieve review achterlaten op hun website. Er zullen veel mensen klagen maar dat zal je nooit op de Otto ranking lezen. beschamend en misleidend!

RK
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Fouten op anderen verhalen

Beoordeling 
 
1.5

Bestelde bad matten bij Otto,kreeg de verkeerde matten,de foto,s op internet zijn onduidelijk,stuurde het spul retour,had nog geen betaling gedaan,bestelde nieuwe matten .
Ontving de spullen plus plus een accept giro van Otto en betaalde per omgaande het bedrag volgens hun accept giro en ontvang drie dagen later een mailtje dat ik de verzendkosten nog moet betalen,stond nergens op internet bij de bestelling en ook niet op de accept giro.Hun fout of gescharrel,doe er niet aan mee.Otto tot ziens.
Mij zien ze er niet meer,bestelde dezelfde mat op AliExpress waar Otto ook bestellingen plaatst,was 80% goedkoper uit.
Otto zum wohl.

B
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Onbetrouwbaar

Beoordeling 
 
2.0

Bij levering betalen!
Pas op!!
Wordt laat geleverd.
Geen factuur bijgevoegd.
Wel later een mail met een boete van 5,52 op een bedrag van 24,99. Wegens te laat betalen. Ik denk dat hier opzet in het spel zit om te kunnen overleven. Wij NOOIT meer!!!

T
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Spoiler alert: bestel daar svp niets

Beoordeling 
 
1.0

In Julie een artikel besteld, waarbij 2 weken levertijd stond. Bij bestelling direct betaald en twee weken later ontving ik een e-mail met de mededeling dat het artikel helaas twee weken later zou komen. Half Augustus weer een e-mail ontvangen met de mededeling dat het helaas tot half September zou duren... je raadt het al: half September een mail dat het half Oktober geleverd zou worden. En vandaag, 18 Oktober, de e-mail met de opmerking dat het artikel helaas niet meer leverbaar is...

Dus maanden aan het lijntje gehouden, terwijl ze op hun site nog doodleuk hetzelfde artikel met 2 weken levertijd adverteren.. En als je reacties plaatst op Facebook of elders, biedt de 'klantenservice' aan om'met je mee te kijken' hetgeen in werkelijkheid niets betekent daar ze a) niet meer weten dan die e-mails b) geen oplossing hebben en c) geen commitment geven.

Nog nooit zo'n schandalige webwinkel meegemaakt. Nu maar hopen dat ik mijn geld na al die maanden terugkrijg.

Alsjeblieft, shop hier NIET.

H
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Anne op 02 Juli 2021

Ik heb soortgelijke ervaring. Artikel besteld en betaald. Zou een maand later geleverd worden (wat an zich erg lang duurt) kreeg twee weken later een email dat het artikel niet meer leverbaar is. Kon kiezen voor geld terug of ander artikel. Koos voor het laatste. Ben benieuwd wanneer en of het uberhaupt geleverd gaat worden. Terwijl Otto al jarenlang bestaat en best oke was. Jammer.

Reageer op deze review

OTTO oplichters

Beoordeling 
 
1.0

Bij deze oplichters van OTTO een bestelling geplaatst van 5 elektroden voor een tens. Na ontvangst van de zending en mijn betaling krijg ik een kortingsbon van € 10 voor de volgende bestelling (moet je wel weer voor minimaal €30 bestellen) dus bestel ik weer enkele elektroden en verzilver ik de kortingscode .. echter dan sturen deze oplichters van OTTO niets .. hoegenaamd mag je er maximaal 5 bestellen .. UITERAARD GELOGEN ..
OTTO WIL GEWOON DE KORTING NIET GEVEN .. zo te zien ben ik daarin niet de enige ..

C
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review
71 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4

Wij zijn benieuwd naar jouw OTTO ervaring

OTTO is in Nederland een begrip. Op Otto.nl kunt u allerlei producten aanschaffen, van mode tot elektronica en witgoed. De webshop van Otto is professioneel en informatief ingericht. In een handomdraai vindt u wat u zoekt. Otto richt zich met haar mode assortiment (otto mode) op de jonge en zelfbewuste vrouw. De service staat bij Otto hoog in het vaandel.

Wat is uw ervaring met OTTO? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij OTTO hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal OTTO reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 088 4651555
Meer info over OTTO op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Afhalen mogelijk
nee