fonQ
0   1  

www.fonq.nl
 
3.7 (53)
fonq

fonQ is het online warenhuis op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Op fonQ.nl vind je meer dan 60.000 verrassende en inspirerende producten voor in en om het huis. Ook ben je bij fonQ aan het juiste adres voor mooie cadeaus en gadgets. Op zoek naar de finishing touch voor je interieur of juist een handig keukenhulpje? Vind jouw mooi bij fonQ!

fonQ Inspiratie Showroom

Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen bij de fonQ Inspiratie Showroom in Utrecht. Hier vind je een mooie selectie aan banken, tafels, stoelen, vloerkleden en verlichting. De deskundige medewerkers van fonQ geven je graag persoonlijk advies.

53 fonQ reviews

 
(6)
 
(1)
 
(6)
 
(16)
 
(26)
Beoordeling 
 
3.7
 
5.0
 
3.2
 
2.3
 
4.4
Bekijk alle reviews
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Review van Claudie
Beoordeling 
 
1.8
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

FONQ OPLICHTERS

Produkt brsteld en geretourneerd.
Zij beweren niet ontvangen te hebben. Spullen waren in een grite doos. Doos is verdwenen.
Dus betalen.

Oplichters en meest zielige Webshop ooit.

Was deze beoordeling nuttig? 

Klantenservice fonQ op 23 Juli 2018

Beste Claudie,

Bedankt voor het plaatsen van uw review.

Heel vervelend dat u zo'n gevoel heeft overgehouden na het plaatsen van een bestelling bij fonQ.

Graag willen wij uitzoeken of wij nog iets voor u kunnen betekenen. U kunt u ordernummer doorsturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., zodat wij er zo snel mogelijk bij u op terugkomen.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het fonQ.nl team

Reageer op deze review
Review van V.J. Brouwm
Beoordeling 
 
1.0
Service 
 
1.0

Slechte klantenservice

Ik had vandaag gesproken met de klantenservice van Fonq in verband met een kortingscode die was verstuurd eind mei voor degenen die al een tijd niets hebben besteld bij Fonq, dit had ik vernomen van een kennis.

Ik had aangegeven dat ik deze mail niet had ontvangen en had daarom om uitleg gevraagd.

De klantenservice medewerker had aangegeven dat alleen degenen die stonden ingeschreven voor de nieuwsbrief deze codes ontvangen en daarmee was het gesprek beëindigd en dacht dit te kunnen accepteren.

Na mijn kennis te hebben gesproken was had zij aangegeven ook niet te zijn ingeschreven maar wel een servicemail had gekregen.
Ik krijg ook service mails met soms kortingscodes waar ik ook gebruik van maakt.

Ik had daarom dezelfde klantenservice medewerker opnieuw gebeld om dit te informeren.

Maar toen werd ik afgekapt en werd aangegeven dat zij mij mailadres niet als nieuwsbrief stond aangegeven en daarom ook niet meer moet terugbellen op een onbeschofte toon.
Ik kon niet eens geheel de informatie delen die ik had.

Ik was perplex hoe ik geschoffeerd ik werd behandeld door de fonq medewerker klantenservice.

Ik wil mensen bij dezen waarschuwen wanneer je klachten heb en daarbij met nieuwe informatie komt je onbeschoft word geschoffeerd door de fonq klantenservice medewerkers en er geen tegenspraak word geduld wanneer er een bepaald onderwerp is besproken.

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 18 Juni 2018

Beste heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend om te lezen dat u zich niet netjes behandeld voelt. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wij zouden u graag een uitleg geven en willen u dan ook vragen om uw e-mailadres te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review
Review van Lisa

Funky, not cool...

Soupblender besteld. 1e exemplaar had vlekken en krassen; retour. Nieuwe ontvangen: deze is defect. Telefonische communicatie hierover onaangenaam. De bal werd gewoon naar mij teruggekaatst. Ik had het apparaat gebruikt en kon aanvankelijk alleen een vervangend apparaat krijgen, en daar mocht ik tevreden mee zijn en volgens de medewerker van Fonq waren anderen zo coulant niet...Mijn ervaring is toch anders hierin...
Ik wou mijn geld terug. Als ik in een winkel iets koop dat niet naar behoren werkt, ook nadat ik het gebruik, want zo weet ik dus of het werkt of niet, krijg ik mijn geld retour en zo hoort het. Ik moet daar niet voor hoeven strijden zoals bij Fonq het geval was. Kortom: 2x teleurstelling, tijdverspilling, ergernis, een hoop groente weggegooid en 2x sjouwen met een grote doos op de fiets. Ik zou geld toe moeten krijgen van Fonq. Ik zal derhalve geen zaken meer doen met Fonq.

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 22 Maart 2018

Beste Lisa,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend dat u deze ervaring met ons heeft en dat u twee maal geen goed product van ons heeft ontvangen. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wanneer een product binnen de zichttermijn van 30 dagen niet blijkt te werken, mag u deze aan ons retourneren en kunt u ervoor kiezen om het betaalde bedrag retour te ontvangen of een nieuw artikel geleverd te krijgen. Buiten de zichttermijn van 30 dagen kan er niet voor gekozen worden om het betaalde bedrag retour te ontvangen. Binnen de garantieperiode ontvangt de leverancier het product dan vaak ter reparatie. Wij kunnen helaas niet zien welke situatie op u van toepassing is geweest.

Wij excuseren ons nogmaals voor het ontstane ongemak en wensen u in ieder geval nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review
Review van Doron
Beoordeling 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Levertje niet correct bijna 3 maanden

Op 26-12 een leuk steakmes setje besteld levertje 24 uur. Volgende dag pas een bericht dat die niet voorradig is en dat de levering 2 maanden wordt uitgesteld naar 27/02. Op 27/02 weer geen product maar weer een mail, onze excuses de levering wordt verzet naar 9/03. Nog steeds niet binnen op 12/03 pas een bericht geda dat de levering pas op 27/03 zou worden verstuurd onder voorbehoud. Een levertijd van minimaal 3 maanden is zeer absurd. Voortaan moeten ze ook niet meer op de dag zelf een bericht sturen Waneer het binnen zou komen maar op tijd laten weten. Ik heb het gevoel dat ze niet goed hun best doen. Heb nog nooit een levertijd van minimaal 3 maanden gehad. Volgende keer maar bij bol.com bestellen.

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 15 Maart 2018

Beste Doron,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend om te horen dat u de door u bestelde steakmessenset nog niet heeft ontvangen. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven, maar helaas komt het wel eens voor dat de levering van een product door de leverancier wordt uitgesteld. Op dat moment informeren wij de klanten zo spoedig mogelijk. Wij begrijpen dat dit vervelend is, maar helaas zijn wij hierin afhankelijk van de leverancier.

Wij hopen de steakmessenset spoedig vanuit de leverancier te ontvangen zodat wij uw bestelling dan ook direct naar u kunnen versturen. Wij wensen u in ieder geval nog een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review
Review van Ontevreden klant
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Oplossingsvermogen zeer minimaal

Duur handdoekenrek bleek een kapotte schroefdop te hebben. Als klant wilde wij een snelle en gemakkelijke oplossing en vroegen simpelweg om een nieuw schroefdopje in plaats van alles retour te sturen. Dit heeft weken geduurd. Plots kwamen er dopjes maar dan de verkeerde. Dit ondanks dat we hier een foto van hadden gestuurd. Telkens ontvingen we zeer onpersoonlijke, standaard reacties met excuses. Uiteindelijk (na maanden) hebben we het opgegeven en hebben we Fonq verzocht om het rek maar bij ons thuis op te halen want de doos hadden we inmiddels allang weggegooid. Als “extra service” wilde ze dat wel doen. We hoefden geen extra kosten te betalen! (Hilarisch).
Dus een afspraak hiervoor gemaakt. Kort daarna ontvingen we alsnog de correcte dopjes! Hehe! Eindelijk. Wij vervolgens het tek gerepareerd.
En wat denk je......
Vandaag belde de chauffeur om te melden dat hij in de buurt was en het rek zo kwam halen..
Opnieuw standaard reacties op onze mails met daarin excuses en de gelegenheid om vragen te stellen als we die hebben....
Nou 1 vraag rest ons te stellen: WANNEER zorgt Fonq voor een goede afstemming tussen de afdelingen?

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 13 Februari 2018

Beste heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw review. Wij begrijpen uw reactie en vinden het erg vervelend hoe een en ander is verlopen. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wij nemen uw opmerkingen zeker mee zodat hier in de toekomst extra aandacht aan kan worden gegeven.

Wij wensen u in ieder geval een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Richard Diepstraten
Medewerker klantenservice

Reageer op deze review

Review van Yo
Beoordeling 
 
2.3
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Hele slechte webwinkel

Twee keer iets bij fonQ besteld en beide keren ging het mis. Eerst was het een koffiezetapparaat dat vlgs de site op voorraad was en binnen 1-2 dagen geleverd zou worden (de mijne was stuk gegaan) en die pas na 3 weken kwam. De tweede keer een waterkoker die binnen 3-9 werkdagen bezorgd zou moeten worden. Op deze zit ik al ruim 2 weken te wachten zonder dat er vanuit fonQ enige vorm aan informatie komt. In beide gevallen werden de levertijden op de site niet aangepast. In beide gevallen heb ik een cadeaubon verzilverd en ca. €100,- bijbetaald. Uiteraard werd het geld drect van mijn rekening afgeschreven (ha, het geld hebben wij binnen!) en vervolgens gebeurde er niets. Wat doen ze in de tussentijd met al dat ontvangen geld? Want ik kan het me voorstellen dat ik niet de enige bent die op deze manier wordt behandeld. Lekker een kapitaal om er mee te speculeren (fonQ=fondsen voor speculatie?). Geen woord excuses of wat dan ook. Eigenlijk is men van een webwinkel zulke slechte service niet meer gewend. Mensen, aub, zadel niemand op met een cadeaubon van fonQ!

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 05 Februari 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend om te horen dat uw bestelling tot twee maal toe later is geleverd dan in eerste instantie is aangegeven. Het kan voorkomen dat de levertijd inderdaad wat langer is wanneer een levering vanuit de leverancier is vertraagd. Wij brengen iedereen dan altijd direct op de hoogte. Wat jammer dat dit bij u niet gebeurd is.

Om na te gaan wat hier gaande is, verzoeken wij u vriendelijk om uw ordernummers te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review
Review van Devie
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0

Niet aan te bevelen

Vorige week een stijltang besteld. Bleek de levering 9 dagen te duren. Bestelling vervolgens geannuleerd omdat:
1. Ik 9 dagen later niet meer op het adres zou wonen ivm oplevering van ons huis. Bestelling naar een andere adres laten verzenden was niet mogelijk (?).
2. Ik de stijltang eerder nodig had.
Ik heb een deel met mijn vvv card betaald en deel via iDEAL. Mij kon niet gezegd worden wanneer ik hrt geld terug kon verwachten. Nu zijn we 1 ween verder en heb nog steeds niks terug gehad..enige contact word er ook niet even opgenomen met mij. Wanneer ik informeer naar de status van de terugbetaling krijg ik alleen als antwoord het kan enkele werkdagen duren.. lekker duidelijk dus.

Erg vervelend, bestelling via Fonq is zeker niet aan te raden. Het was voor mij de eerste en gelijk de laatste keer!


Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 22 Januari 2018

Beste Devie,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat jammer dat wij niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. In sommige gevallen kan de levertijd inderdaad wat langer zijn wanneer een levering nog niet vanuit de leverancier is ontvangen. Helaas is het niet bij alle bestellingen toegestaan om het verzendadres te wijzigen. Wanneer er bijvoorbeeld is gekozen voor betalen achteraf, is dit in verband met fraude niet mogelijk.

Wanneer een bestelling wordt geannuleerd, wordt het betaalde bedrag met enkele werkdagen terug gestort op de rekening en giftcard waarmee de betaling is voldaan. Wat vervelend dat u dit na één week dan nog niet heeft ontvangen. Wij zouden graag een en ander voor u willen nagaan. Zou u zou vriendelijk willen zijn om uw ordernummer te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.?

Wij zien uw bericht met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

fonQ

Reageer op deze review
Review van Michel
Beoordeling 
 
4.5
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
7.0

normann copenhagen spiegel

Ruim 1 week geleden een spiegel besteld. opgegeven levertijd 3 - 9 dagen. nu dus 9 dagen verder en niets ontvangen. gisteren zag ik op de site dat de levertijd nu 1 tot 3 weken is.. erg leuk als je op iets zit te wachten wat je op korte termijn nodig hebt. Andere winkels hebben ze wel op voorraad, dat is nog het ergste.. Kortom bij Fonq moet je geen haast hebben en niet verwachten dat ze contact opnemen als het uitloopt..

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 18 Januari 2018

Beste Michel,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wij begrijpen uw reactie en vinden het erg vervelend dat wij niet aan de gedane beloftes hebben voldaan. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wij nemen uw opmerking zeker mee zodat hier in de toekomst extra aandacht aan kan worden gegeven. Wij wensen u in ieder geval nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

fonQ

Reageer op deze review
Review van Willem
Beoordeling 
 
3.8
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
5.0
Prijs 
 
5.0

Bestelling en levering product

Op 1 december bestelling gedaan. Na een week een mail gestuurd over stand van zaken m.b.t. levering product. Tijdelijk niet op voorraad. Week later opnieuw. Excuus over dat er geen contact met mij is opgenomen en dat levering aanstaande is. Nu de 20ste gebeld. Nog steeds geen levering namelijk terwijl op de site van Fonq staat maximaal 9 dagen maar misschien eerder. Uit contact blijkt dat de levering binnen is bij Fonq, geweldig, en dat men een voorrang toekent aan het versturen naar mij. Wat een beloften en wat een praktijk ervaring! Zeer slecht in contact met de klant en waarheid over wanneer een product geleverd kan worden. Erg ontevreden hierover.

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 21 December 2017

Beste Willem,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend dat uw bestelling later wordt geleverd dan in eerste instantie is aangegeven en dat u hiervan niet op de hoogte bent gebracht. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven. Het komt helaas wel eens voor dat een product later door ons vanuit de leverancier wordt ontvangen, maar het is uiteraard wel de bedoeling dat u hiervan op de hoogte wordt gebracht. Wij nemen uw opmerking dan ook mee zodat hier in de toekomst extra aandacht aan kan worden gegeven.

Wij wensen u in ieder geval mooie feestdagen toe.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review
Review van Peter Bijen
Beoordeling 
 
3.3
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
5.0
Service 
 
2.0

Slechte- , niet oplossingsgerichte service

Medio aug 2017 Hocker besteld. Bij levering van dit product, vastgesteld dat de kwaliteit niet goed was. Direct telefonisch en per mail melding gemaakt incl. foto. Na toezegging door Fonq (na overleg met leverancier) dat er een omruil zou gaan plaatsvinden, wacht ik nu al 2,5 maand.
Fonq neemt geen contact op met mij, maar moet zelf elke keer bellen of mailen.
Ondertussen meerdere keren per telefoon/mail contact gezocht in deze, maar Fonq verschuilt zich achter leverancier. Aangezien Fonq mijn leverancier is moet zij mij tegemoetkomen en mijn robleem oplossen. Kunnen ze zeker niet zelf bedenken.

Was deze beoordeling nuttig? 

fonQ op 06 November 2017

Beste Peter Bijen,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend dat u deze ervaring heeft met ons. Wij betreuren het dat wij niet aan de gedane beloftes hebben voldaan. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wij zien dat u afgelopen zaterdag nog contact met ons heeft gehad en dat u is toegezegd om morgen, dinsdag 7 november teruggebeld te worden. Wij gaan er vanuit dat er dan een passende oplossing geboden wordt.

Mocht u dan verder nog vragen hebben, dan horen wij dit uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

fonQ

Reageer op deze review

Lees meer reviews

Algemene informatie

Productgroepen
  • Gereedschap
  • Speelgoed
  • Tuin
  • Wonen
  • Cadeauartikelen
  • huishoud
  • koken
  • tafelen
  • wellness
Levertijd
Voor 22:00u besteld, de volgende dag geleverd (indien op voorraad)
Verzendkosten
€ 5,95 bij bestellingen tot € 30,- - € 3,95 bij bestellingen tot € 50,- - GRATIS bij bestelling boven de € 50,-
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
  • Ideal
  • overboeking
  • pin
  • eenmalige machtiging
  • achteraf betalen
  • Visa
  • Mastercard
  • giftcards