bol.com
0   1  

www.bol.com
 
4.0 (145)
bol.com ervaringen

Bol.com is Nederlands grootste webwinkel wat betreft Nederlandse en Engelstalige boeken. Daarnaast levert Bol.com tegenwoordig een enorm assortiment aan artikelen uit diverse andere productcategorieën. Elektronica, DVD's, CD's, Speelgoed etc. kan men goedkoop bij Bol.com online bestellen. Men kan er vanuit gaan dat bij Bol.com alles tot in de puntjes geregeld is. Bol.com is vooral bekend van BOL.COM Boeken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht en men kan geen producten afhalen. Hoe zijn jouw ervaringen met bol.com? Deel je bol.com review hieronder.

145 ervaringen met bol.com

 
(10)
 
(13)
 
(19)
 
(44)
 
(59)
Beoordeling 
 
4.0
 
5.3
 
3.4
 
2.6
 
4.8
Bekijk alle reviews
Heeft u al een account?
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Review van Koper
Beoordeling 
 
5.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
8.0

Geld na ruim 14 dagen nog niet terug na retournering!


Ruim 2 weken geleden (5 juni) een tv 's morgens besteld. Had een half uur na mijn 1e bestelling toch een andere tv op het oog en heb de eerste dan ook direct 's morgens nog geannuleerd en 2e tv daarna direct besteld. Heeft men intern bij Bol.com de annulering niet bevestigd van de 1e bestelling en zo werd de tv toch naar ons verzonden, alhoewel ik bij Bol.com heb aangegeven dat ze de 1e tv niet moesten verzenden. 2e tv kwam een dag later keurig binnen en daar zijn we nog steeds heel tevreden over. De 1e tv hebben we direct geweigerd en is dan ook in de bus van Post.nl blijven staan en direct door medewerker retour gescand en weer meegenomen. Beide tv's had ik al betaald en heb ze vriendelijk verzocht om 1e tv terug te betalen. Na ruim 1 week gevraagd waar mijn geld bleef. Men zei dat retournering nog niet was geboekt. Nog 3 werkdagen zou het duren...nog 1 week later weer gebeld en toen zei medewerkster dat ze er de vorige dag mee bezig geweest waren en dat bedrag binnen 3 dagen zou worden overgemaakt. Gisteren belt een medewerker en geeft aan dat ze de tv nog niet kunnen traceren. Ik word volgens hem op de hoogte gehouden. Heb mailwisseling naar Bol.Com gedaan waarin post.nl aangeeft dat het naar Bol.Com retour is gegaan. Samenvattend heeft Bol.Com het kennelijk logistiek niet helemaal op orde en daar word je als klant de dupe van want je moet gewoon nog maar enige dagen wachten op je geld omdat zij opnieuw met Post.nl willen communiceren waar pakket met tv gebleven is.
Onvoorstelbaar maar heb mijn geld nog niet terug. Toekomstige kopers bij retournering van een product kun je mogelijk zeer lang op je geld moeten wachten, je wordt als klant niet echt serieus genomen!!!! Het vertrouwen in dit bedrijf is bij mij heel erg gedaald!!!

Update: heb vanmiddag (25 juni) weer contact met klantenservice gehad en mail gestuurd. Het moet nu weer zo'n 2 werkdagen beoordeeld worden door hoofdkantoor van Bol.Com en dan krijg ik (hopelijk) antwoord... Nog even weer wachten op mijn geld dus... geduld is hierbij dus een schone zaak.....en begrip is er wel bij medewerkers maar excuses worden er niet gemaakt!

Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 27 Juni 2018

Beste klant,

Het is begrijpelijk dat je ervan baalt dat je nu twee tv's hebt ontvangen en je betaling van de eerste bestelling nog niet terug hebt. Excuses hiervoor.
Graag kom ik hierover met je in contact. Als jij contact op prijs stelt, stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en refereer naar dit bericht. Na ontvangst wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

met vriendelijke groet, Jolanda vanbol.com

Reageer op deze review
Review van Ano niem
Beoordeling 
 
5.5
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
7.0

zeer teleurstellend

Lijkt geweldig tot het fout gaat, dan hoef je zeker niet op hulp van de klantendienst te rekenen. Om daar te mogen werken hoef je duidelijk niet gestudeerd te hebben.

Verstoppen zich ook altijd achter hetzelfde excuus "dit product komt via een externe leverancier" dus kunnen ze zogezegd niks doen. Als ik iets bestel via bol.com verwacht ik ook dat zij hier mee voor instaan. Al meerdere keren teleurgesteld

Was deze beoordeling nuttig? 

Isaac op 24 Mei 2018

Beste Anoniem,

Vervelend dat onze service niet aan de verwachtingen voldeed. Ik kan helaas aan de hand van dit bericht uw gegevens niet vinden. Mocht u nog even in contact willen komen, dan zou ik u willen vragen een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en te verwijzen naar dit review. Nog een fijne dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Isaac
bol.com

Reageer op deze review
Review van Luca
Beoordeling 
 
1.7
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Never again

Never again. The site tells me that my 500euro order has been sent to bpost, but actually after contacting them it appears that the product is in their warehouse. They promised that the product will be sent after 1 extra day of waiting. The day after I go check the bpost website and they tell me the product is still stuck at the sender. I contact bol.com again and this time they let me know they "hope" they will send the product and i should receive it the day after. At this point I ask them to delete the order since it didn't leave their warehouse anyway, but they won't do that and tell me i should still hope it will be found and sent later (and if that doesn't happen I should again later pray them to cancel the order).
PS: in the meanwhile they even lowered the price of the product.

Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 08 Mei 2018

Dear Luca,

I apologize for the inconvenience. I would like to find out exactly what went wrong here. Unfortunately, I can not find any customer data from you.

Would you like to send an e-mail to Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. and refer to this review? You will be contacted as soon as possible.

Sincerely,
Imro
bol.com

Reageer op deze review
Review van Jimmy
Beoordeling 
 
5.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

Goede service tot er iets hersteld moet worden.

Goede service tot er iets hersteld moet worden. Home cinema was niet goed hersteld waardoor ik deze een 2e keer heb opgestuurd. Dit was blijkbaar niet naar de zin van de reparateur, die heeft dan maar bewust schade aan mijn home cinema gebracht. Na de schade heeft hij foto's genomen en bij de eerdere datum gezet (waar er al 2 foto's gezet waren van hoe deze oorspronkelijk was toegekomen zonder schade). Iets dat iedereen kan zien maar waar Bol niet wil op ingaan.

Besteld product
Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 03 Mei 2018

Beste Jimmy,

Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Mijn excuses voor het ongemak. Graag zou ik samen met je willen kijken naar een gepaste oplossing. Helaas kan ik geen klantgegevens van je vinden.

Zou je een e-mail willen sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Reageer op deze review
Review van Nico
Beoordeling 
 
6.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
8.0
Prijs 
 
2.0

Voel met belazerd!

Twee tuinbankhoezen besteld bij Bol.com. Wat blijkt, die worden door een derde partij, direct, aan mij geleverd. Alles loopt zeer voorspoedig en zeer tevreden met de levering. Máár, direct bij deze leverancier besteld is véél goedkoper. Bol.com maakt reclame met "laagste prijsgarantie"! Niet dus! Even gebeld en krijg de opmerking: Dan had je maar beter op internet moeten zoeken!!! Een jarenlange héél goede klant raak je zó wel kwijt!!!

Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 25 April 2018

Beste Nico,

Jouw klacht ben ik al eerder tegen gekomen. Ook hier wil ik graag een bestel- of klantnummer van je ontvangen, zodat er zo snel mogelijk contact met je kan worden opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Reageer op deze review

Review van arie
Beoordeling 
 
4.3
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
7.0

Aanbieding van niet-leverbare (en zelfs niet-bestaande) artikelen

Ik ben al jaren trouwe klant bij bol.com, met >100 bestellingen en in het verleden alleen maar zeer goede ervaringen.

De laatste 2 jaar is de kwaliteit van levering zichtbaar achteruit gegaan.
"Verwachte" leveringsdata zijn vooral indicatief, en kunnen makkelijke weken tot zelfs maanden (!) verschoven worden.

Laatst heb ik weer een boek moeten annuleren dat reeds 3 keer door bol.com met altijd opnieuw één maand werd verschoven (leveringstermijn was zogezegd 2 weken!). Na een telefoontje met de publisher, werd duidelijk dat het boek uberhaupt nog gepubliceerd moest worden (staat gepland voor volgend jaar).
Hoe kan bol.com een boek aanbieden met termijn 2 weken, terwijl het boek nog niet eens bestaat?

Soortgelijke ervaringen heb ik tegenwoordig op grofweg 1 op 4 bestellingen.

Na jarenlang trouwe klant te zijn, schakel ik over naar Amazon.

Was deze beoordeling nuttig? 

Antwoord klantenservice op 16 April 2018

Beste Arie,

Het is erg jammer om te lezen dat je recent teleurgesteld bent geweest door bol.com. Als je dat wil, kan je nog even contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan kijken we graag even met je mee!

Vriendelijke groet,

Charlotte van bol.com

Reageer op deze review
Review van SWS
Beoordeling 
 
2.0
Service 
 
2.0

Bol.com weigert geld van verkoop-account uit te betalen

Door privé-omstandigheden is het me jarenlang ontgaan dat er een opgeheven rekeningnummer aan mijn Bol.com verkoop-account gekoppeld is geweest. En hoewel ik al die jaren allerlei boeken verkocht, gaf Bol.com geen enkel signaal en stak de verkoopbedragen al die jaren gewoon in eigen zak. Een paar maanden geleden kreeg ik, nadat ik weer een boek verkocht had, een berichtje van Bol.com dat ik het betreffende bedrag binnenkort op mijn rekening kon verwachten. En dat gebeurde maar niet. Toen ik vervolgens in mijn verkoopaccount keek, viel mij dus ineens dat opgeheven rekeningnummer op. Nu zou je zeggen: dat lost Bol.com netjes voor je op, maar nee. Het komt er op neer dat ze ofwel beweren dat er in bepaalde jaren géén inkomsten uit verkoop zijn geweest, terwijl dat bij eigen controle dus wel degelijk zo is (in dit geval een totaalbedrag van +/- 150 euro!), ofwel ze zeggen dat ze niet verder dan april 2011 in hun administratie kunnen kijken, terwijl ik aan de recensies die ik heb ontvangen kan zien dat er vanaf het moment dat het rekeningnummer is opgeheven (augustus 2009) tot april 2011 nog zeker 6, zo niet (veel) méér verkopen gesloten zijn. Feitelijk is dit een vorm van diefstal. Ik heb een klacht ingediend.

Antwoord klantenservice

Beste SWS,

Via meerdere websites hebben wij de melding gelezen en er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Roos van bol.com

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van ARG.Saliman
Beoordeling 
 
3.0
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
3.0

slecht

heel erg slecht , geen afspraak . nooit op tijd je bestelling binnen , do wat je wil bellen , chat helpt niet
heel erg slecht klant servies . prijs heel erg duur dan andere site, kijk eerst ander site voor dat van hun gaat bestellen
ARG.Saliman

Antwoord klantenservice

Beste ARG.Saliman,

Het lijkt erop dat u geen goede ervaring heeft. Wellicht dat ik nog iets voor u kan betekenen? Indien gewenst, stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en refereer aan deze review. Er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Ik wens u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,
Roos van bol.com

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van anoniem
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

slechte garantie service bol.com

Een stofzuiger van philips ong. 20 maanden geleden gekocht (zogenaamd beste uit de test) 2 weken geleden teruggestuurd 2 omdat de zuigkracht niet optimaal is en nog een aantal andere klachten. Kreeg een aantal dagen later een schandalig standaard mailtje:

De monteur van Philips heeft geconstateerd dat het defect buiten de fabrieksgarantie valt. Als je wilt, kunnen we het tegen betaling voor je repareren.

We hebben een overzicht van de reparatiekosten gemaakt zodat je kunt beslissen wat je wilt doen.

Er zijn 3 opties:

Je laat het artikel repareren tegen betaling.
Je laat het defecte artikel terugsturen. Je betaalt 19,95 euro onderzoekskosten of, als de reparateur thuis is geweest, ongeveer 60 euro voorrijkosten. We sturen het artikel terug zodra je betaling ontvangen is.
Je neemt afstand van het artikel. Onze reparatieservice zorgt voor de correcte recycling.

Hoe kun je nou zo een mail sturen terwijl de garantieperiode nog niet verlopen is. Vervolgens mijn beklag gedaan, excuses gemaakt door bol.com. Het zou uitgezocht worden en ik zou binnen 2 werkdagen wat horen. 2 dagen later krijg ik tot mijn schrik weer dezelfde standaard mail zoals bovenstaand. Weer contact opgenomen, weer worden er excuses gemaakt en weer wordt mij beloofd dat ik wat zou horen. Nu krijg ik te horen dat ik €19.95 onderzoekskosten moet betalen als ik mijn stofzuiger terug wil hebben en dan ook nog vooraf betalen, anders krijg ik mijn stofzuiger niet terug. Dit is ongelofelijk en zeer onklantvriendelijk. Hoe kan je nou zo met je klanten omgaan en hen 2 weken zonder stofzuiger te laten, terwijl ik deze hard nodig heb ivm gezin met jonge kinderen.

Dit is pas mijn eerste stap. Ik wil klanten en potentiele klanten hiervoor behoeden. Mijn acties zullen op termijn ongetwijfeld een negatieve impact hebben op de reputatie van Bol.com. Iets wat raad van bestuur/directie graag niet ziet.

Wordt vervolgd...

Antwoord klantenservice

Beste klant,

Goed dat je hier een melding van maakt. Ik wil graag in contact met je komen om een gepaste oplossing te bespreken. Ik kan helaas geen klantgegevens van je vinden.

Zou je een e-mail willen sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Alvast bedankt!

Groet,
Roos
bol.com

Was deze beoordeling nuttig? 

Jimmy op 25 April 2018

Beste, ik heb het zelfde email gekregen voor mijn home cinema nadat ze bij bol bewust externe schade hebben aangebracht (Zie mijn revieuw).

Reageer op deze review
Review van tjuby
Beoordeling 
 
4.5
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
7.0

slechte levering / service

Tjonge wat een berdijf die bol.com. Heb via de site van bol.com bij wijze van proef een sponsbal besteld . Dit was een externe verkoper maar wel onder de naam van BOL.COM. Ze hadden zgn geleverd en bij de buren afgegeven. De buurvrouw van 90 jaar die nooit de deur opendoet heeft niets ontvangen. Tja en dan beweren dat de klant bij de externe partij moet gaan klagen. Gelukkig een proef gedaan en het account direct laten verwijderen.
Coolblue daarentegen regelt het allemaal keurig. De keuze met een afhaalpunt wordt altijd aangeboden en dat is bij BOLLIE niet altijd het geval.

Was deze beoordeling nuttig? 

Imro van bol.com op 02 Maart 2018

Beste klant,

Goed dat je dit aangeeft. Mijn excuses voor het ongemak. Graag zou ik willen kijken wat er hier precies is misgegaan. Zou je, indien nodig, een e-mail willen sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Tjuby op 03 Maart 2018

Beste Imro,

Ik verwijt jou niets maar de organisatie BOL.COM zou toch kritisch moeten omkijken. Zoals lesson learned want anders maak je elke keer weer dezelfde fout(en). Het gaat hier om een (proef)bestelling en gelukkig weinig waarde. De service en regels goed onderzoeken en zonodig bijstellen etc. etc.. Er zijn wel externe verkopers maar worden de produkten onder jullie naam gepresenteerd. Als ik de reviews hier bekijk dan is dit best wel shocking. Aannemer > Onderaannemer

Imro van bol.com op 05 Maart 2018

Beste Tjuby,

Bedankt voor jouw feedback. Ik zal er voor zorgen dat dit bij de verantwoordelijke afdeling terecht komt. Nogmaals, zonder klantgegevens kan ik niet zien wat er precies gebeurd is. Mijn excuses in ieder geval voor dat jouw bestelling niet is verlopen zoals je had verwacht. Mocht er nog iets zijn wat ik voor je kan doen, dan kun je de instructies in mijn vorige bericht opvolgen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Reageer op deze review

Lees meer reviews