bol.com reviews

www.bol.com
 
3.8 (179)
bol.com ervaringen

Bol.com is Nederlands grootste webwinkel wat betreft Nederlandse en Engelstalige boeken. Daarnaast levert Bol.com tegenwoordig een enorm assortiment aan artikelen uit diverse andere productcategorieën. Elektronica, DVD's, CD's, Speelgoed etc. kan men goedkoop bij Bol.com online bestellen. Men kan er vanuit gaan dat bij Bol.com alles tot in de puntjes geregeld is. Bol.com is vooral bekend van BOL.COM Boeken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht en men kan geen producten afhalen. Hoe zijn jouw ervaringen met bol.com? Deel je bol.com review hieronder.

179 bol.com reviews

 
(11)
 
(13)
 
(22)
 
(51)
 
(83)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Slechte dousche

Beoordeling 
 
1.0


Kijk ook uit is geen STOOMCABINE gewoone dousch van 250 euro maar je betaald 650 kijk uit

Hallo, koopt dit product niet het is de moeite niet waard, we hebben een 'stoom' douchecabine gehaald blijkt dat er geen stoom is, daarna hebben we hem in elkaar gszet blijkt het dat de douchecabine lekt, dan vragen we waarom zegt hij dat we hem moeten kitten. Toch als ik een douchecabine haal hoor ik hem niet te kitten, daarna lekt hij nogsteed zegt hij dat we hem verkeerd in elkaar hebben gezet. Dan omdat we niet anders kunnen doen we er ducktape op en zegt hij dit heb ik nog nooit gezien, net als of wij iets fout doen, terwijl dat nooit hoefde te doen als hij een goede douche verkoopt. En nu wilt hij het niet meer regelen via bol.com. hij verkoopt slechte producten en lost de dingen niet netjes op ik geef u de tip om geen douchecabine hier te halen behalve alz u een zwembad in uw badkamer wilt

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Zonnen buiten douche

Beoordeling 
 
4.3

Op 15/6 een zonnen-buiten-douche geleverd gekregen voor mee te nemen op vakantie. Helaas was de douche-zak lek. Direct contact opgenomen. Geen probleem we sturen direct een nieuwe zak zodat u die kan meenemen op vakantie. Zeven dagen later nog geen nieuwe douche. Weer contact en werd glashard beweerd dat de douche al bij mij zou moeten zijn. 3 dagen later bericht dat er een nieuwe verzonden was. Helaas gingen we met vakantie zonder douche.
Tijdens de vakantie wordt er door Bol.com contact opgenomen dat we de douche zouden en hebben en hoe het beviel. Niet dus.

Kom je terug van vakantie blijkt dat in de doos geen douche zit, maar een lullig slangetje.

Dan maar weer chatten met Bol.com. Nee ze kunnen niks vinden. Wordt tijdens de chat gewoon afgebroken. Weer geen antwoord. Dan maar bellen en ja we krijgen iemand aan de telefoon. Nou sorry hoor we sturen het geld terug. Omdat ik een werkende douche wil en geen geld, na lang aandringen gaan ze eindelijk de zaak onderzoeken.

Nu 1,5 maand na eerste levering nog geen bevredigend antwoord.

Koop nooit meer bij Bol.com, onbetrouwbaar

Besteld product
camping douche solar 40L
GM
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Onbetrouwbaar bedrijf

Beoordeling 
 
1.0

Ik ben al jaren een goede klant van Bol.com maar maak nu iets mee waarvoor ik iedereen wil waarschuwen. Het onderstaande is voor mij een reden niets meer te bestellen via Bol.com.

Ik bestel op 7 juli een product via Bol.com (bij een externe verkoper), ik kies gelukkig voor “Achteraf betalen”. Ik zou volgens de bol.com website het product de volgende dag in huis hebben.

Op 11 juli ontving ik het product, ondertussen had ik het al ergens anders gekocht en heb het direct dezelfde dag retour gestuurd. Op 12 juli krijg ik via Track and trace van PostNL de melding dat het pakket is afgeleverd.

Op 19 juli stond bij Bol.com het product nog niet op retour ontvangen. Ik heb gebeld met Bol.com en de dame aan de telefoon verteld mij dat zij inderdaad ziet dat het op 12 juli retour gekomen is. Vanaf dat moment staat het product in mijn Bol.com account op ook op retour ontvangen. De dame zegt het te zullen regelen met de externe verkoper.

Vandaag 25 juli ontvang ik van Bol.com een betalingsherinnering. Ik heb opnieuw gebeld met Bol.com en mijn ongenoegen uitgesproken. De dame aan de telefoon zegt niets te kunnen doen omdat de externe verkoper geen reactie geeft. Ik vraag aan deze dame hoe het zit als hij de komende maand ook geen reactie geeft, kan ik dan een aanmaning en incasso krijgen. De dame van Bol.com zegt dat dat inderdaad mogelijk is.

Ik dacht al die jaren zaken te doen met een betrouwbaar bedrijf maar nu blijkt dat Bol.com je gewoon in de kou laat staan als een externe verkoper zijn retouren niet afhandelt.

Het zal ongetwijfeld goedkomen maar ik wil toch gemeld hebben dat Bol.com in ene een stuk minder betrouwbaar is als dat ik al die jaren gedacht heb.

Ik bestel niets meer bij dit bedrijf omdat achteraf blijkt dat je niet weet met wie je zaken doet!

Besteld product
dagcreme
M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Leveringstijd niet gerespecteerd

Beoordeling 
 
1.0

Volgens overeenkomst zou het bestelde boek binnen 2 a3 dagen worden geleverd. Na 12 dagen nog steeds niets ontvangen. Als antwoord op mijn klacht zei men alleen dat men het zou onderzoeken. Er blijkt iets fout bij de (externe) besteldienst (boek is verdwenen). Hoewel dit derden zijn, waar ik niets mee heb te maken, wil men het onderzoek afwachten dat nog een hele poos zal duren. Men weigert een ander boek te sturen. Dit lijkt mij schending van overeenkomst.

JD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review
reclame

In't zak zetters!!

Beoordeling 
 
1.8

Vorig week dinsdag 2 boeken besteld, en zou pas vandaag geleverd worden. Deze ochtend een bericht gekregen dat mijn pakket "vertraagd" is en dat het pas zaterdag geleverd wordt. Ten eerste is een hele week wachten voor een paar boeken overdreven. Zelfs mijn bestellingen van Verenigd Koninkrijk, Italië en Amerika uit andere online winkels duren niet zo lang. Ten tweede is het vertraagd ook nog!! Bijna 2 weken moeten wachten voor een bestelling! Redelijk MARGINAAL als je't mij vraagt!!! Jullie pretenderen dat jullie al die boeken in voorraad hebben, terwijl dat helemaal niet zo is. Amazon levert een veel betere service, dus daar ga ik in het vervolg bestellen.

KR
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Zal nooit meer bij BolCom bestellen.

Beoordeling 
 
3.3

Deel 1
Ik had 2 USB-Lightning speciaal voor mijn iPad besteld . Kreeg later via de mail te zien dat het op afgelopen vrijdag bezorgd zou worden tussen 13:00 en 15:00 uur. Ik hoefde er niet voor thuis te zitten, kon door de brievenbus. Maar niets ontvangen die dag en de dagen erna ook niet. Als er betaald moet worden is het gelijk "boem boem" maar spullen leveren niet. Leuk dat andere bedrijven zich aansluiten bij BolCom maar niet heus. Ik heb dat bedrijf gebeld en gemaild zoals BolCom dat aangeeft maar ja als er niet opgenomen wordt en niet gereageerd wordt op de mailtjes schiet het toch niet op ?! Ik bestel het niet voor niets. Door Klantenservice wordt aangegeven dat ze 2 dagen speling mogen hebben. Ik was stomverbaasd ! Dit staat nergens in vermeld op de site . Stuur dan geen mailtje dat het om die en die dag bezorgd gaat worden of geef dat aan. Nu zit ik zoveel tijd aan te verspillen dat het mijn keel begint uit te komen. Nu moet ik dan toch maar "gewoon" zitten wachten. Ik baal er enorm van ! iPad zit vol en iPhone zit ook vol. Ik kan even niets meer.


Deel 2
Gebeld met BolCom nadat ik tot woensdag maar afgewacht had omdat ik dan van die 2 dagen speling achteraf wist. Niets binnen. Ik heb woensdag gebeld met BolCom en gesproken met een medewerker van ze (zal geen namen noemen) maar die heeft mij er van verzekerd dat ze al het mogelijke zouden doen opdat ik mijn bestelling krijg. Hij zei dat BolCom zelfs het verschil voor hun rekening zou nemen waarop ik zei dat hij wel moest beseffen dat ik er 2 had besteld en waarop hij weer zei dat ook al zouden het er tien zijn geweest dat ze zouden bijleggen ! Ook zei hij dat hij het in de gaten ging houden voor 3 dagen met mijn bestellingsnummer en telefoonnummer bij de hand . Ik moest nu nog eens 2-3 dagen wachten !
Deel 3
Ik kreeg een dag later een mailtje waarin staat dat mijn bestelling tijdens het verzendtraject verloren zou zijn gegaan. Dit zou BolCom en Lumiere geconstateerd hebben Daarom hebben zij het maar eenzijdig geannuleerd ! Daarmee zou mijn betalingsverplichting vervallen zijn ! Hallo !!!.... Waar blijft jullie leveringsplicht dan ? Ik heb direct moeten betalen maar nou hoor ik dat mijn terugbetaling 3-5 werkdagen duurt. Maar daar heb ik niet om gevraagd ! Ik wil mijn artikel waar ik dus 2 van heb besteld. Wat heb ik nou als klant met het verzendtraject te maken ? Niets toch ? Klant is koning toch ? Eerst tegen mij zeggen dat ze er alles aan zouden doen, ook al zouden ze bij moeten leggen, dat ik mijn artikelen zou ontvangen en dan dit.
Deel 4
Ik heb gebeld met de klantenservice vandaag vrijdagochtend en daar kon de medewerker na ruggespraak het volgende aan mij vertellen : Hij vertelde mij dat de voorraad op was bij Lumiere en dat ik opnieuw moest bestellen. Toen ik hem er aan herinnerde wat zijn collega eerder mij had beloofd zei hij dat hij even moest overleggen. Even later komt hij terug en zegt dat later de voorraad weer aangevuld zou zijn waarop ik zei ,nou dan kan het toch dan opgestuurd worden ? Zegt die meneer nee want dat gaat pas veeeel later plaatsvinden. Ik heb gezegd dat dit niet door de beugel kan en gezegd dat ze dan maar via een andere leverancier moesten leveren en het verschil voor hun rekening moesten nemen. Nee want meneer had ruggespraak gehouden en kreeg mee dat BolCom dit niet voor hun rekening nam. Nou vraag ik je ? Eerst zeggen dat klnt koning is vervolgens beloven om dan de belofte niet na te komen ? Is dit klantvriendelijk ? Dit is voor mij de laatste keer dat ik dir soort ongein bij ze koop. Waarom geven ze er geen Track&Trace code aan mee ? Er wordt gezegd dat het in een brievenbus doosje wordt gedaan maar toen ik BolCom voor het eerst belde over het probleem kon die meneer mij wel vertellen dat het zeker niet door de brievenbus kon omdat hij de doosjes van mijn bestelling wel kende.
Persoonlijk vind ik dit schandalig dat ik zo wordt afgewimpeld !

D
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Volgende dag geleverd? Klopt helemaal niet van!

Beoordeling 
 
1.0

Volgende dag geleverd? Klopt helemaal niets van!
Ik krijg een mail met daarin dat het pakketje tusse 8u en 12u zal aankomen. Om 15u heb ik nog steeds niemand gezien. Ik bel hiervoor het nummer aangegeven in de mail en die laten weten dat de bezorger wat vertraging heeft opgelopen. Iets later krijg ik een mail met de boodschap dat de berzorger is langsgekomen maar ik helaas niet thuis was! Ik was wel degelijk thuis! Er was ook geen briefje in de post die zou kunnen bewijzen dat de bezorgder wel degelijk is langsgekomen. Ik denk persoonlijk dat dit een manier is om mensen wijs te maken dat ze de volgende dag kunnen leveren terwijl dit gewoon niet realistisch en haalbaar is. Ze beloven iets waar ze zich niet aan kunnen houden en dit is zeer terleurstellend! Vervolgens krijg ik te horen dat ik mijn pakketjes pas twee dagen later zal kunnen ontvangen! Dit is dan ook de eerste en de laatste keer dat ik iets zal bestellen via bol.com. Er zijn gewoon andere en betere manier om iets in huis te halen!

Besteld product
Boek
K
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer slecht

Beoordeling 
 
1.0

Koffers besteld op de bol.com site 2 weken nog geen koffers bol beloofd het verzegelen maar regels niks elke keer bellen 10 minuten minimaal nog niks geregeld ze kunne diegene die de koffers leverde op hun site niet eens bellen en reageerde niet op hun mail ze laten iedereen spullen verkopen al zijn het oplichters treurig

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review
reclame

Onbetrouwbaar webshop

Beoordeling 
 
2.3

Slechte service / customer care en meteen de laatste keer dat ik bij Bol.com wat bestel.
Werkelijk alles wat ze beloven, komen ze niet na.

Bestelling 2364679280

Twee weken geleden heb ik een boek besteld. Bol beweert snel te zijn met hun next day delivery (belofte #1). Volgende dag niets ontvangen.

Bestel status staat wel op bezorgd (belofte #2). Dus ik controleer mijn brievenbus op postnl of DHL briefjes, de postkamer op kantoor, de receptie noem maar op. Na 2 weken wachten en controleren, had ik nog steeds niets ontvangen.

Uiteindelijk Bol.com aangesproken op live chat met heel het verhaal. Ze erkennen het probleem en beloven het netjes op te lossen door de zending in orde te maken en het boek alsnog te sturen (belofte #3) en het geld terug te storten ter compensatie (belofte #4).

De volgende dag stond de status op: geretourneerd. Dus nu ik krijg helemaal geen boek. Weer een service medewerker gesproken via live chat: kunnen niet leveren wat ze beloven… maar ze kunnen nu wel mijn account waarde verhogen met maar liefst 3EUR! Teleurstellend.

Dit hadden jullie kunnen doen:
1. Als jullie iets niet kunnen leveren. Laat het dan meteen aan de klant weten.
2. Als jullie iets niet hebben geleverd. Zet dan aub de bestel status niet op "bezorgd".
3. Beloof je iets aan de klant ter compensatie. Kom het netjes na.
4. Is er een wijziging gekomen in wat jullie hebben afgesproken? Communiceer.

Dit gaat om een simpele bestelling. Hoe kun je zo op zoveel contactmomenten zoveel fouten maken? Zulke leugens passen niet bij zo’n groot merk en webwinkel.

?????

T
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer slechte after sales, geen oplossingen of klantgerichtheid!!

Beoordeling 
 
4.5

Belachelijk slechte after sales, ze kunnen je niets vertellen of ook maar enigszins een oplossing bieden... 0.0 service!!!

Ik was een erg trouwe klant maar nu niet meer!
Coolblue here I come!

Op de bewuste maandag via de live chat van Bol.com

“Dit zijn je laatste bestellingen. Over welk artikel gaat je vraag?”
- Dyson Pure Cool desk 2018 - Luchtreiniger en ventilator - Wit/zilver
“OK. Ik verzamel nu al onze contact-opties voor jou.”

“Chat met de bol.com klantenservice”
“Het is erg druk, we reageren zo snel mogelijk”
“Zoeken naar een expert”
-Typ gerust vast een bericht ...
“Je live chat is gestart”

Ik:
Ik heb vrijdagavond mijn Dysen ventilator van 549 Euro besteld met de verwachting deze zaterdag te kunnen gaan gebruiken ivm de hitte.
Mailtje gehad van Bol.com dat ik uiterlijk zaterdag 17:00 mijn ventilator zou ontvangen.
Op de postNL app staat dat hun het pakket niet hebben ontvangen, en 5 dagen later nog steeds niet!!!!!
Zaterdagochtend een messenger bericht gestuurd (tot op heden, 5 dagen later dus” nog geen reactie terug ontvangen.
Zaterdag avond gebeld met jullie, daarbij bevestigd jullie medewerker dat het fout is gegaan in het magazijn en hij ze zal bellen en mij daarna terug zal bellen OOK NIET GEBEURD
Zondag ochtend wederom gebeld en medewerker bevestigd alles, dat het idd niet goed is gegaan en de betreffende afdeling op de hoogte is gesteld maar niks kan doen nu omdat het zondag is


Ozge (van Bol.com):
Goedemiddag! Mijn naam is Ozge. Mijn excuses voor de late reactie.
Het is drukker dan verwacht.
Ik kijk met je mee! Heb je een moment?

Ik:
Inmiddels is het maandag en ik weet nog helemaal niets en heb mijn product ook nog niet...

Ozge:
Bedankt voor het wachten, Dennis. Ik zie dat mijn collega`s contact hebben opgenomen met de desbetreffende afdeling, Zij zullen binnen twee werkdagen reageren.
Omdat je zaterdag contact hebt opgenomen met onze klantenservice, kan het zijn dat we morgen reactie van ze ontvangen.
Ik snap dat je hiervan baalt, maar ik wil je vragen om morgen af te wachten.
Zodra we reactie hebben ontvangen, houden we je hiervan op de hoogte.
Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Omdat ik geen reactie meer van je krijg zal ik het chatgesprek sluiten.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Bedankt voor het gesprek en ik wens je nog een fijne dag toe!
Je live chat is beëindigd

Dit was echt 1 minuut later.... ik reageerde voor 1 volle minuut niet en de beindigen de chat.....

Mijn reactie:
Echt belachelijk dit

Bol.com live chat reactie:
We doen er alles aan om je als klant tevreden te houden, maar ik begrijp dat je een klacht hebt?

- Ja, echt super boos en geirriteerd

“Laten we dan even kijken op welke manier je je klacht kunt doorgeven.”

Ik:
OK.

Ik verzamel nu al onze contact-opties voor jou. Typ gerust vast een bericht ...
Je live chat is gestart

Kiki (van Bol.com):
Goedemorgen Dennis, je chat met Kiki Mijn excuses voor het lange wachten, het is erg druk op de chat

Ik:
Hi Ik heb nu inmiddels 4x contact gehad En niemand helpt mij

Kiki:
Ik ga even het gesprek terug lezen en je gegevens erbij pakken dan kijk ik met je mee.
Heb je voor mij een moment

Ik:
Vooral de laatste chat met je collega was super teleurstellend
Ik heb geen oplossing en elke keer moet ik wachten....
Vooralsnog heb ik een duur product (549 Euro dure ventilator) besteld en wordt gewoon niet geholpen, het is 30 graden in mijn slaapkamer.
Via Coolblue of gewoon bij de mediamarkt had ik het product al afgelopen zaterdag kunnen hebben, ik heb altijd vertrouwen in Bol.com gehad maar dat is nu ernstig beschadigd
Ik krijg geen oplossing van jullie ik wil mijn ventilator gewoon uiterlijk vandaag in mijn bezit
Iedere keer wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd

Kiki:
Ik heb even alles teruggelezen.
Spijtig genoeg is er door de drukte bij bol.com en PostNL vertraging opgelopen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Ik heb ook gelijk gekeken of er al iets bekend is maar op dit moment hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen van de verantwoordelijke afdeling.
Daardoor ben ik bang dat je pakket vandaag niet bezorgd gaat worden

Ik:
Maar dat vind ik gewoon geen antwoord en geen oplossing totaal niet oplossingsgericht van Bol Moet ik dan echt op Google een slechte review gaan plaatsen? Ja dus....

Geen verdere reactie van Bol.com mogen ontvangen en de live chat was gesloten....

Levering had op zaterdag plaats moeten vinden, het is inmiddels op het moment van schrijven dinsdag en PostNL heeft nog steeds niets mogen ontvangen van Bol.com. Op maandagavond nogmaals gebeld waarbij de medewerker aangeeft dat mijn pakket is kwijtgeraakt in hun eigen magazijn en ik nog een paar dagen moet wachten tot het onderzoek is afgerond, ze kunnen niet doen omdat het om een hoge waarde gaat en het via een speciale afdeling moet worden bekeken.... jammer voor de consument... je betaald 549 en je kan waarschijnlijk minstens een week wachten tot je je geld terug krijgt en daarbij ook nog eens niet over het bestelde product kunt beschikken of een andere bestellen.

D
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Bestelling niet geleverd

Beoordeling 
 
1.0

Bij bol.com 3plantjes besteld voor € 27,15. Op 4 juni reactie, je pakket komt zo snel mogelijk jouw kant op.
4 juni mail: je kunt nu betalen voor je bestelling, terwijl er achteraf betalen was bepaald.
4 junimail: je bestelling is onderweg. Achteraf allemaal kletspraat, van de leverancier inmiddels een mail ontvangen dat de planten niet meer leverbaar waren. Van bol.com een mail dat de planten 17 juni bezorgd zouden worden. Ik moest betalen. Ik had nog niets ontvangen, ook niet op 17 juni.Er volgde een uiterst onaangename mail van bol.com dat er € 27,15 betaald moest worden. Op mijn mails dat er geen planten ontvangen waren kreeg ik alleen mails met dreigende kosten verhoging etc.Op mijn mails werd niet gereageerd. Kreeg alleen mails met dreigende sancties.
Uiteindelijk kreeg ik via klantenservice een normaal persoon aan de telefoon die alles heeft uitgezocht en op een juiste manier heeft afgewerkt. Ik kreeg een mail van bol.com met de mededeling dat ik de planten niet hoefde te betalen. Alsof het een gunst is dat je iets niet hoeft te betalen dat niet geleverd is.
Ik heb gisteren dezelfde plantjes in Boskoop gekocht bij één van de beste kwekers in Nederland voor de prijs van € 3,15 per stuk.
Bij mij staat bol.com op de Zwarte Lijst!

CW
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

OPGELICHT DOOR BOL.COM!

Beoordeling 
 
1.0

OPGELICHT DOOR BOL.COM!
Ongelofelijk! Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Diango Stegeman van Diamtelecom.com ik probeer net als vele andere ondernemers opzoek te gaan naar manieren om te groeien in mijn branche. Een samenwerking met bol.com leek mij daarvoor ideaal. Deze samenwerking zou mij wel veel tijd gaan kosten, omdat ik al de producten die op mijn website staan uiteindelijk ook op bol.com zal moeten plaatsen, maar ik was bereid om die tijd te investeren. Dit omdat ik verwacht een goede samenwerking en een leuke winst eruit te halen. Ik heb deels van mijn producten op bol.com gezet middels een feed systeem van onze geweldige partner: Channable. Nadat ik circa 400 producten had geplaatst. Werd zomaar ineens binnen 2 dagen besloten per mail na zeggen van Bol.com: per direct mijn verkoop account gesloten. U kunt zich voorstellen dat dit mij en mijn partner Channable behoorlijk veel uren tijd aan werk heeft gekost om een feedbestand op te bouwen voor Bol.com. Over deze manier van handelen vanuit bol.com ben ik daarom ook totaal niet te spreken. Het is ronduit onbeschoft en onbehoorlijk om een partner die jaren lang samen werkt met Bol.com per direct te verwijderen door ene Sophie die haar dag niet heeft. Na opheldering te hebben gevraagd, kwamen ze met een excuus over de EAN nummers die niet bij de producten hoorde, terwijl ik Sophie van de Partner prestatie management allang heb aangegeven dat wij combinatie producten maken van Apple artikelen, dit omdat dit voordeliger is voor onze klanten. Zo hoeven zij niet elke keer losse Apple producten te bestellen op onze website of via Bol.com. Gewoon efficient gedacht dus! Bol.com zag dit als: Jullie houden je niet aan de voorwaarden dus jullie mogen meteen wegwezen van ons platform. Zo gaan ze niet alleen met mij om maar kennelijk ook met meerdere ondernemers. Vervolgens was ik even 3 minuten aan Googlen op het web of er meerdere ondernemers zijn die keihard gedupeerd worden door bol.com? En toen vond ik al snel dit duidelijke artikel: https://www.mkbexposure.nl/2018/01/zakelijk-verkopen-op-bol-com-heel-wat-addertjes-onder-het-gras/ ook zie je in dit Artikel: https://www.klacht.nl/faillet-dankzij-bol-com/ dat de desbetreffende mevrouw: Sophie van de afdeling Partner Prestatie Management zelfs voor een faillissement heeft gezorgd!!!!!! Vervolgens heb ik het geprobeerd hoger op te zoeken bij de leiding gevende van Sophie, dat is meneer: Bern, Hij geeft per telefoon aan dat wij een nieuwe kans krijgen om de combinatie pakket aan te passen en het opnieuw op het platform te proberen om onze artikelen weer te verkopen in samenwerking met Bol.com: ik citeer vanuit mijn mail naar Bol.com:
Vervolgens wordt ik door Bern gebeld om 13:03, na een gesprek te hebben gehad van 34 minuten en 7 seconden, waarin wij duidelijk afspraken naar elkaar toe hebben gemaakt en hij zelf tot het besluit is gekomen, om ons zoals Bern dat zelf noemt een nieuwe kans te geven. Wij hebben afgesproken dat we alle producten mogen verkopen behalve Apple en Samsung EAN's en combinaties pakketten ervan. Naar Berns zeggen gaf hij aan dat Bas uit zijn team mij een mailtje zou sturen en die zou alles verder regelen, ze zouden het account 3 maanden in de gaten houden en wat doet die 'leiding gevende' meneer Bern? Hij belt circa een half uurtje later terug dat hij dit met zijn team heeft besproken: Sophie en Bas. En besluit hij toch niet verder te gaan met ons. Dit wil dus zeggen dat Bol.com ook nog eens loze beloftes doet, die duidelijk zijn opgenomen en niet worden nagekomen. Hieruit blijkt dat het enorm schort binnen het leiderschap van Bol.com hun Partner Prestatie Management. Ik heb dit ook duidelijk aangegeven in een mail naar Bol.com ik citeer: Vervolgens gebeurd er iets heel vreemds, totaal onverwachts en iets super onprofessioneel op 14:26 bel je mij ineens terug en geef je aan dat de samenwerking niet voort wordt gezet, waarschijnlijk heb je dit nogmaals met je team besproken en stonden zij niet achter jou beslissen. Je gaf tijdens het eerste gesprek aan dat jij leiding gevende was binnen jou team, ik heb meerdere leiderschap boeken gelezen van Stephen covey De zeven eigenschappen van effectief leiderschap tot aan John C. Maxwell 21 Irrefutable Laws of Leadership (toevallig ook allemaal bij Bol.com besteld destijds) en enorm veel ervaring als CEO van een goedlopende B.V. opgedaan en wat zowel de ervaring als de boeken mij hebben geleerd dat er geen enkele goede leider bestaat die geen daadkrachtige keuzes kan maken, vervolgens open en bloot stelt aan zijn eigen team en dat door communiceert aan de gene waar hij mee samen werkt of heeft gewerkt. Dit zegt voor mij enorm veel over het leiderschap binnen jou Prestatie Management. Wat mij betreft mag daar een goede reorganisatie plaats vinden na deze aparte ervaring. Bij deze geef ik jou en jou team aan dat deze Case totaal niet is afgerond en ga ik na deze aparte ervaring dit nog een stukje groter en hoger aanpakken. Ik heb inderdaad alle gesprekken opgenomen en deins er niet voor terug om deze te laten horen aan jou leiding gevende of Bol.com directie. Ik heb vaker een uitgebreide mail gestuurd naar jou team en naar jou, waarin je duidelijk kan zien, dat wij van Diamtelecom.com een enorm sterke naam hebben gebouwd in de E-commerce branche en een enorm netwerk. Buiten dat dit nog maar een begin is, heb ik ook aangegeven dat wij officieel thuiswinkel lid zijn.
Het zou mooi zijn als Bol.com uiteindelijk toch op een fatsoenlijke wijze deze zaken zou oplossen. Echter verwacht ik hier niet te veel van.

- Je stopt heel veel tijd en geld in een samenwerking

- Je stopt heel veel tijd in het plaatsen van je producten en de omschrijving

Vervolgens al Bol.com of het Prestatie Management clubje van Bern jou niet zint, dan wordt je verkoop account per direct zonder pardon blijvend gesloten!! Voor alle startende en ervaren webshops die een partnerschap met bol.com overwegen aan te gaan. Adviseer ik dat om zeker NIET te doen!

D
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review
reclame

Hoe het beter kan.

Beoordeling 
 
5.0

De productinformatie en foto's van artikelen zijn vaak niet inovereenstemming met elkaar. Zodoende moet ik vaak met bol.com chatten voor (betere) informatie. Zij vragen info op bij verkoper en dagen later krijg ik pas antwoord.
Dus ALSJEBLIEFT (zorgen dat de verkopers) betere/juiste informatie en foto's verstrekken.

MP
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op 04 Juni 2019

de chat van Bol.com geeft gewoon foute informatie. Ik wilde 3 st van iets bestellen maar dat lukte niet, het bleef maar 1. Toen kreeg ik het antwoord dat er maar 1 voorradig was. Dat geloofde ik niet , Heb afgesloten en daarna opnieuw ingelogd en toen kon ik zonder problemen 3 bestellen. slechte informatie, als ze maar van je af zijn !!!

Reageer op deze review

Bestel hier nooit meer!

Beoordeling 
 
1.0

Dit besteld https://www.bol.com/nl/p/wespenverjager/9200000020088624/ en dan zie je dit https://www.aliexpress.com/item/Flying-Hanging-Wasp-Bee-Trap-Fly-Insect-Simulated-Wasp-Nest-Effective-Safe-Non-Toxic-Hanging-Wasp/32912790843.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.489d4c4d58Scez Na wat verder zoeken staan er nog veel meer spullen uit china op die hier voor het tien of twintig dubbele verkocht worden. Dit was meteen mijn allerlaatste bestelling bij bol.com

bol 1
bol
M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Door modernisatie van Bol service beneden peil

Beoordeling 
 
3.0

Na een bestelling te hebben gedaan van een pergola 4x3 meter is het negatieve proces begonnen , ten eerste is er nooit een tegen bericht van levering aangekomen , na een dag of 14 maar eens kontakt opgenomen , tot bol hun schrik , met spoed besteld in Frankrijk door bol , vervoersbedrijven hadden nog nooit gehoord van bol.com icm pergola
Na weer een week wachten en aflever problemen kwam de grote doos geopend aan bij de buurvrouw van 84 jaar , schandelijk service die tot 3x via via loopt en bol zijn verantwoordelijkheid terug trekt , erg merkwaardig maar dit was echt de laatste keer
Nu ik zakelijk ook veel bestelde was ik best content met bol alleen erg vervelend dat ze geen btw factuur konden overleggen met de producten die ik als totaal bestelde alles werd verdeeld over diverse kruidenier bedrijfjes en kreeg van alles aparte facturen , zakelijk erg vervelend en meer werk om alles btw te moeten omschrijven , ik ben met alles in dit verhaal best klaar met bol en zal nu ook alles gaan verwijderen en wissen
Met vriendelijke groet ,
Roy Angeren

Besteld product
Pergola
R
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Bol.com en Animalcare geeft Accountor

Beoordeling 
 
2.8


In augustus 2018 een transportbench voor de hond gekocht en meteen afgerekend. Het product werd enkele dagen niet netjes verpakt geleverd. In de verpakking zat een instructie om de bench op te bouwen en een onderdeel leek te missen. Deze bleek later al gemonteerd te zijn en materiaal had gebruikers sporen. Dit is teruggekoppeld naar verkoper en bol.com, deze bleven aanhouden dat het een nieuw product betrof. Foto’s gestuurd en toen wist de fabrikant te vertellen dat het product gebruikt was voor een kwaliteitscontrole voor het productieproces en gemonteerd en gedemonteerd was om vervolgens naar de consument te sturen. De schroevendraaier van de monteur was achtergebleven. Het product wordt als nieuw verkocht, niet goed verpakt, met schroeven die achteraf zo blijkt niet aan de kwaliteitseisen voldoen.
Volgens de legal afdeling van bol.com blijft het een nieuw product, dit zonder verdere juridische onderbouwing. Voor mij is het dat niet, er is ook niet bij aankoop vermeld dat het product is gebruikt voor een kwaliteitscontrole. Box wordt geretourneerd en aangemeld voor retour omdat ik geen nieuwprijs ga betalen voor een box die eerder gebruikt is voor een kwaliteitscontole.

Retourneren was gratis aldus de klantenservice, retour is aangemeld en het adres betrof een antwoordnummer. Alles ging goed, bevestiging van ontvangst door verkoper, creditfactuur, goede track en trace en het geld werd door Bol.com teruggestort zoals afgesproken.

Dan ontvang ik plots een mail van Bol.com, u heeft gekozen voor afterpay, ik mocht de hondentransportbox weer gaan betalen, ik ontving een nieuwe factuur. Het leek alsof ik weer een transportbox had gekocht. Deze keer kon afterpay wel, terwijl dit eerder niet kon.

Dan begint de ellende, waar in het begin nog wordt gezegd dat ik de factuur en herinnering als niet verzonden mag beschouwen, wordt de klantenservice steeds dwingender en met verschillende informatie terugkoppelingen.

Uiteindelijk blijkt dat de verkoper een vergissing heeft begaan en het product niet heeft ontvangen aldus verkoper.

Verder geeft bol.com ook aan dat het retourneren niet gratis was bij deze verkoper en dat ik een afschrijving van betaling aan een vervoersdienst moest overleggen. Dit terwijl retourneren wel gratis was! Dus ik begrijp het niet! Ik kan deze afschrijving van betaling niet overleggen want deze heb ik niet, die is er ook nooit geweest. De box is afgeleverd bij post.nl punt en verstuurd via het antwoordnummer naar Bol.com. Daarna toen alles goed leek te zijn afgehandeld is het verzendbewijs weggegooid. Immers de bevestiging van ontvangst door de verkoper, creditnota en terugstorting waren gedaan. Zaak is afgehandeld!

Vervolgens heeft bol.com de incasso ingeschakeld en zolang ik geen afschrijving van betaling voor een vervoersdienst kan overleggen blijft het bedrag open staan en moet ik betalen voor een product welke ik niet meer heb!

Ik vind dit een hele nare situatie en ik krijg het niet opgelost. Het vervelende was, dat bol.com aan de ene kant vroeg om geduld te hebben, ze waren het probleem intern aan het oplossen. Ik moest even niets doen. Aan de andere kant bleven de herinneringen, aanmaningen en dreiging met incasso’s komen. Uiteindelijk heb ik nu het incassobureau achter me aan.

De box is geretourneerd, bevestiging van ontvangst door verkoper is gedaan en na enige tijd blijkt toch weer van niet, een vergissing volgens verkoper. Waar de box wel is weet ik niet, wat er met de box is gebeurd na bevestiging en vergissing van de verkoper weet ik ook niet. Wel weet ik dat de box gratis is geretourneerd.

Gewenste Oplossing:
Dat bol.com de nieuwe factuur die zij plots heeft aangemaakt door een vergissing van de verkoper nietig verklaard. De zaak was goed opgelost en afgehandeld.

Er is inmiddels een reactie
Heden ontvang ik wekelijks een vordering van het incassobureau Accountor, die mij in haar laatste mail wist te vertellen dat ik de vordering niet betwist. Dit ondanks de vele mails en bewijs van ontvangst door verkoper Animalcare aan hen heb verstuurd. Nogmaals naar Accountor bovenstaande klacht gemaild en geattendeerd op de eerdere correspondentie. De reactie was zeer verbazend, ze geven aan dat ze niet meer op mijn mail gaan reageren. Van Bol.com heb ik dezelfde mail ontvangen alvorens de zaak werd overgedragen aan Accountor. Nogmaals verzoek ik aan bol.com om de gemaakte spookfactuur nietig verklaren zodat de incasso wordt ingetrokken. Dit omdat het geretouneerde product door verkoper Animalcare is geaccepteerd en ontvangen.

E
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review
reclame

Slechte klantenservice

Service 
 
1.0

De klantenservice van bol.com ervaar ik als zeer slecht. Ze hebben een mooi chatsysteem, maar je krijgt telkens een onwetende medewerker aan de andere kant van de lijn. Terwijl er toch echt staat dat je meteen in contact komt met een expert. Elke vraag moet 'intern' uitgezet worden, dat duurt dan ongeveer 2 dagen. Bol.com kan het chatsysteem beter opheffen, want je kun net zo goed een e-mail sturen. Maak geen beloftes die je niet waar kunt maken. De verkoperswebsite van Bol.com is ook slecht, telkens als ik geauthenticeerd ben, kom ik via de happy-flow van de website op een error pagina, waarbij wordt gemeld dat ik niet geautoriseerd ben, het is dan leuk dat ik jullie swagger-ui linkje kan zien, maar daar heb ik dus helemaal niets aan.

P
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Louis Lagae op 21 Maart 2019

Bij mij zijn de leveringen aan huis al te vaak problematisch.
Ik probeer dat dan via de klantenservice uit te praten. Maar, en dat is mijn grootste klacht, en in één woord :

de klantenservice is (mij) van geen enkel nut. Menselijk oplossingsvermogen / interactie werd haar blijkbaar verboden door de Raad van Bestuur. Ze overlegt enkel nog routinematig.
Voor ik dat besefte verloor ik vele keren vel tijd. Nu bestel ik daar enkel nog wat bol.com aan kan.

Nogmaals : ook bij bol.com en gelijkaardig is de computer baas. Maar dan totaal baas. Beste lezers, het is best daarvan uit te gaan. Wat hij niet kan zal ook niet gedaan worden.

Logistiek was, is en zal nog lang de bottleneck blijven.

Ik ga terug meer naar de middenstand en de goeie ouwe post. ( Post NL kent hier echt de weg niet, voorlopig).


PS : de computer / robot kan een normale facturatiedienst niet vervangen. Bij de minste hapering bij de logistiek maakt hij (ergerlijke)fouten. Ik denk dat hij niet goed is bij de coördinatie van de historische feiten/gegevens vaneen bestelling niet. Hij slaat op hol en spuit maar onterechte en warrig facturen en daarna is hij voor de klant doof.


Zou Bolcom rekenen op 'procesmoeheid' bij de ontevreden klant? Die dan maar slikt.

PS : in een van de vorige meldingen vindt men een beschrijving van hoe iemand zich, op zeer voorname wijze, taai kan verzetten tegen die moeheid (voorlopig ?

Voor mij is dat voldoende om terug bij de middensand te kopen, het prijverschil neem ik er grag bij.

Reageer op deze review

Misleidende website

Beoordeling 
 
2.3

Een gigaset a415 besteld. Eenmaal de doos geopend bleek het een toestel te zijn voor een Duits netwerk, nl het FSK netwerk.
KPN heeft een DTMF netwerk en de nummerweergave werkt daarom niet.
Op de website van bol.com staat duidelijk met nummerherkenning.
Er zat een Duits netwerksnoer bij die niet in een KPN stopcontact past.
Ook zat er een Duitse gebruiksaanwijzing bij en staat er duidelijk op de doos dat het toestel voor Duitse netwerken geschikt is..
Kontakt gehad via de chat met mevr R en deze vertelde niets te kunnen doen,ik moest maar kontakt zoeken met de verkopende partij. Ze zou alleen regelen dat de verkopende partij 4allshop kontakt met mij zou opnemen........... niet dus...... had niet anders verwacht.We bestellen een telefoon en betalen het toestel bij Bol.com maar door hun fout moet de klant maar weer de dupe worden,en kontakt opnemen met 4allshop.
Klopt niet we hebben te maken met Bol.com die heeft verkeerde informatie op de site verstrekt.
Kortom niets weer bestellen dus....

Besteld product
Gigaset a415
H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

bol.com op 05 Februari 2019

Beste Henk,

Jammer om te lezen dat de gigaset niet geschikt is voor het DTMF netwerk. Graag nemen we hierover contact met je op, als je een bericht stuurt naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met het bestelnummer en refereert naar dit bericht, dan wordt er contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Charissa van bol.com

Henk op 27 Februari 2019

Ik laat het nu zo als het is je moet eerst een paar klachten deponeren wanneer er aktie wordt ondernomen. Waardeloos is bestel hier niets weer en zal ook zeker bol.com bij niemand aanbevelen. Misleiding op hun website wordt niet erkent en is nog niet veranderd.slecht bedrijf

Sanne op 10 Maart 2019

Ik had bol.com altijd hoog staan, maar sinds mijn laatste bestelervaringen, besteld en niet ontvangen, heb ik mijn account opgeheven. Je belt naar de servicedesk, maar kunnen weinig voor je betekenen. Slechte service, ben niet meer van plan om daar te bestellen.

Reageer op deze review

Garantie geval Apple Watch

Beoordeling 
 
6.3

Altijd goede service van Bol.com, maar wanneer je product kapot gaat ben je de klos bij ze.
Apple wacht gekocht vorige jaar en naar een paar keer gedragen te hebben valt de display eruit.
Dit is eruit gevallen in de nacht tijdens het slapen(geen muur of een kastje naast me bed), maar de reparatie afdeling geeft aan dat er val schade te zien is. zelf heb ik dit na gekeken en daarna nog eens door 2 man laten bekijken en die geven beide aan dat er niets te zien is.
Maar wanneer je verder op internet gaat zoeken is dit een bekend probleem van de apple watch, dat de scherm eruit word gedrukt door de batterij. Dit is de laatste keer dat ik wat koop bij bol.com.

Besteld product
Apple Watch
M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

bol.com op 25 Januari 2019

Beste Marvin,

Vervelend dit. Als je een bericht stuurt naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en refereert nar dit bericht, wordt er contact met je opgenomen.

Met vriendelijkegroet,
Jolanda van bol.com

Reageer op deze review

Heeft ons letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan

Beoordeling 
 
1.0

In de nacht tijdens Black Friday heeft mijn man en ik direct een bestelling geplaatst: een thermostaat. Deze koste €169,- (normaal €249,-). De thermostaat zou 5-12 geleverd worden. 10-12 heeft mijn man zelf contact opgenomen met Bol.com, met de vraag wat de status is van onze bestelling (we hebben hem namelijk nog niet ontvangen). Medewerker gaf aan dat de bestelling 5 dagen vertraging heeft en we ons geen zorgen hoeven te maken. Eind december heeft mijn man ‘weer’ contact opgenomen met bol.com, dit keer via de mail (want nog steeds geen thermostaat ontvangen). Het wordt nu wel erg vervelend, omdat we een maand zonder thermostaat zitten (fijn in de maand december). We kregen de volgende boodschap via de mail terug: ‘Het geld wordt naar u teruggestort en de bestelling wordt niet meer geleverd.’ Mijn man heeft direct gereageerd via de mail dat dit niet de bedoeling is. Wij willen de betreffende thermostaat voor de Black Friday prijs. Vervolgens werd er vanuit Bol.com niet meer naar ons gemaild (lekker makkelijk). Mijn man heeft toen weer (het wordt eentonig) zelf gebeld met Bol.com. De medewerker gaf aan dat het geld is terug gestort en dat Bol.com niks ‘meer’ kan betekenen (huh en dat zonder onze toestemming?). Advies medewerker: ‘We moesten de thermostaat maar opnieuw bestellen voor de prijs (raadt u het al?) 249,-. En ohja de witte variant is er niet meer, wel een zwarte of rode variant. En waarom Bol.com niks voor ons kan betekenen? Omdat de thermostaat geleverd zou worden door een andere leverancier.’ Ho, stop, wacht eens even? Wij hebben de thermostaat expres via de website van Bol.com besteld (betrouwbaar), onze betaling is direct naar Bol.com gegaan en dus niet naar een of andere leverancier. Na je bestelling krijg je zelfs nog een mooie mail van Bol.com met de tekst: ‘Fijn dat je koos voor onze winkel.’ Oké en nu het verkeerd is gegaan, wordt er verwezen naar een andere winkel? Lekker makkelijk! En als het goed gaat Bol.com? Dan krijgt u toch ook uw provisie en komt uw logo toch ook via de mail voorbij? Nee, dit is niet de oplossing voor ons. We vragen niks extra’s, we vragen slechts naar uw belofte en dus onze bestelling die we eind november hebben geplaatst. We willen de thermostaat voor €169.- het liefste wit, maar als het echt niet anders kan dan willen we zelfs nog water bij de wijn doen en gaan voor de kleur zwart. Maar nee hoor, de medewerker leek of wilde ons totaal niet begrijpen en bleef maar wijzen naar de andere leverancier. Mijn man heeft het gesprek toen maar beëindigd, want hier heb je als klant geen boodschap aan. We hoopten dat we per toeval een verkeerde medewerker aan de telefoon hadden die met het verkeerde been uit bed is gestapt (zoiets als: verkeerde plek, verkeerde tijd). Mijn man belde daarom direct weer naar Bol.com. Dit keer kregen we een andere medewerker aan de lijn. Dit keer wel iemand die klantbelang centraal heeft staan? Nee hoor, deze was zelfs onvriendelijk. Hij toonde totaal geen begrip: ging iets verdedigen wat gewoon niet te verdedigen is (alsof het onze eigen fout was). Hij was onbeleefd: liet mijn man niet uitpraten. En toen we naar een leidinggevende vroegen (die wel meer mandaat heeft?) kregen we als antwoord:’Wij hebben hier geen leidinggevende, u moet het met ons doen en dus ook met dit antwoord.’ Mijn man heeft het gesprek beëindigd. Jammer, want
was het voor Bol.com financieel niet beter geweest om deze klacht direct op te lossen en de desbetreffende thermostaat te leveren. Dit zou Bol.com maximaal €80,- kosten. Medewerkers zoveel tijd in deze zaak laten steken met alsnog geen gewenst resultaat en een boze klant is toch veel duurder?
Teleurstellend. Ik was een echte Bol.com ambassadeur (en geloof me ik heb veel bestellingen gedaan.) Maar nu ik Bol.com echt even nodig had, hebben ze me keihard laten zitten.
Dit was voor Bol.com een kans, zodat ik en mijn man nog meer bestellingen in de toekomst zouden plaatsen en we Bol.com zouden aanbevelen aan anderen. Maar als ooit onze mening wordt gevraagd over Bol.com. Dan zeggen wij: ‘Winkel vooral bij ‘kleinere’ winkels die nog wel hart hebben voor hun klant in goede en slechte tijden.’

Antwoord klantenservice

Hi Sanne,

Dit bericht is ook op een ander platform gelezen en daar is je bestelnummer gevraagd.Als we dat hebben, wordt er contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Jolanda van bol.com

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review
reclame

Lees meer reviews

bol.com informatie

Foto's

bol 1
bol