bol.com
0   1  

www.bol.com
 
4.0 (148)
bol.com ervaringen

Bol.com is Nederlands grootste webwinkel wat betreft Nederlandse en Engelstalige boeken. Daarnaast levert Bol.com tegenwoordig een enorm assortiment aan artikelen uit diverse andere productcategorieën. Elektronica, DVD's, CD's, Speelgoed etc. kan men goedkoop bij Bol.com online bestellen. Men kan er vanuit gaan dat bij Bol.com alles tot in de puntjes geregeld is. Bol.com is vooral bekend van BOL.COM Boeken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht en men kan geen producten afhalen. Hoe zijn jouw ervaringen met bol.com? Deel je bol.com review hieronder.

148 bol.com reviews

 
(11)
 
(13)
 
(19)
 
(44)
 
(61)
Beoordeling 
 
4.0
 
5.2
 
3.4
 
2.6
 
4.8
Bekijk alle reviews
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Review van Ensink
Beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
9.0

Met recht KlantenSERVICE!

Een van de weinige bedrijven die ik zou aanbevelen. Goed bereikbaar en goede service. Menselijke benadering. Heel erg op de klant en de relatie, top!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Nico
Beoordeling 
 
2.3
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
6.0

onbegrijpelijk

Wasmachine gekocht en betaald en vanochtend afgeleverd. Defect, dus retour gegaan.Ik ging er van uit morgen een nieuwe wasmachine te krijgen, maar ik moet eerst de retourbetaling van mijn wasmachine afwachten(5 werkdagen) en kan daarna een nieuwe wasmachine bestellen. Ik zou dus min een week zonder wasmachine zitten. En anders moet ik nu even nog een wasmachine betalen, als ik die eerder wil hebben en daarna op mijn geld van de defecte machine wachten. Het gaat om 1500 euro voor 2 wasmachines!!!!!!!!!!!!!!!!!! De fout ligt bij bol com en ik ben de dupe. Aan de telefoon met de afdeling groot huishoudelijk werd ik niet erg netjes te woord gestaan: regels zijn regels en nog een fijne dag. Onbegrijpelijk dit

Besteld product
Antwoord klantenservice

Beste Nico,

Wat vervelend dat je bestelde wasmachine defect is.
Zou je een e-mail willen sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Manon van bol.com

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Review van Delano
Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Pre order

Dik van te voren de nieuwe nba2k19 gepreorderd. Niet op de pre order dag binnen maar krijg het pas 4 dagen later. Waar pre order ik heb dan nog voor? Nu ook te laat om via de store te halen dan moet ik ook 4 dagen wachten want ja... dan moet je hem dus ook pre orderen om het 4 dagen eerder te spelen. Bel nog naar bol.com maar ze zitten daar alleen maar stom lief te lachen klaar met bol.com. Eerste en laatste keer dat ik daar wat bestel!

Besteld product
Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 10 September 2018

Beste Delano,

Ik ben jouw klacht al op meerdere sites tegen gekomen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik snap goed dat je hier van baalt.

Zou je een e-mail willen sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Reageer op deze review
Review van Koper
Beoordeling 
 
5.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
8.0

Geld na ruim 14 dagen nog niet terug na retournering!


Ruim 2 weken geleden (5 juni) een tv 's morgens besteld. Had een half uur na mijn 1e bestelling toch een andere tv op het oog en heb de eerste dan ook direct 's morgens nog geannuleerd en 2e tv daarna direct besteld. Heeft men intern bij Bol.com de annulering niet bevestigd van de 1e bestelling en zo werd de tv toch naar ons verzonden, alhoewel ik bij Bol.com heb aangegeven dat ze de 1e tv niet moesten verzenden. 2e tv kwam een dag later keurig binnen en daar zijn we nog steeds heel tevreden over. De 1e tv hebben we direct geweigerd en is dan ook in de bus van Post.nl blijven staan en direct door medewerker retour gescand en weer meegenomen. Beide tv's had ik al betaald en heb ze vriendelijk verzocht om 1e tv terug te betalen. Na ruim 1 week gevraagd waar mijn geld bleef. Men zei dat retournering nog niet was geboekt. Nog 3 werkdagen zou het duren...nog 1 week later weer gebeld en toen zei medewerkster dat ze er de vorige dag mee bezig geweest waren en dat bedrag binnen 3 dagen zou worden overgemaakt. Gisteren belt een medewerker en geeft aan dat ze de tv nog niet kunnen traceren. Ik word volgens hem op de hoogte gehouden. Heb mailwisseling naar Bol.Com gedaan waarin post.nl aangeeft dat het naar Bol.Com retour is gegaan. Samenvattend heeft Bol.Com het kennelijk logistiek niet helemaal op orde en daar word je als klant de dupe van want je moet gewoon nog maar enige dagen wachten op je geld omdat zij opnieuw met Post.nl willen communiceren waar pakket met tv gebleven is.
Onvoorstelbaar maar heb mijn geld nog niet terug. Toekomstige kopers bij retournering van een product kun je mogelijk zeer lang op je geld moeten wachten, je wordt als klant niet echt serieus genomen!!!! Het vertrouwen in dit bedrijf is bij mij heel erg gedaald!!!

Update: heb vanmiddag (25 juni) weer contact met klantenservice gehad en mail gestuurd. Het moet nu weer zo'n 2 werkdagen beoordeeld worden door hoofdkantoor van Bol.Com en dan krijg ik (hopelijk) antwoord... Nog even weer wachten op mijn geld dus... geduld is hierbij dus een schone zaak.....en begrip is er wel bij medewerkers maar excuses worden er niet gemaakt!

Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 27 Juni 2018

Beste klant,

Het is begrijpelijk dat je ervan baalt dat je nu twee tv's hebt ontvangen en je betaling van de eerste bestelling nog niet terug hebt. Excuses hiervoor.
Graag kom ik hierover met je in contact. Als jij contact op prijs stelt, stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en refereer naar dit bericht. Na ontvangst wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

met vriendelijke groet, Jolanda vanbol.com

Reageer op deze review
Review van Ano niem
Beoordeling 
 
5.5
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
7.0

zeer teleurstellend

Lijkt geweldig tot het fout gaat, dan hoef je zeker niet op hulp van de klantendienst te rekenen. Om daar te mogen werken hoef je duidelijk niet gestudeerd te hebben.

Verstoppen zich ook altijd achter hetzelfde excuus "dit product komt via een externe leverancier" dus kunnen ze zogezegd niks doen. Als ik iets bestel via bol.com verwacht ik ook dat zij hier mee voor instaan. Al meerdere keren teleurgesteld

Was deze beoordeling nuttig? 

Isaac op 24 Mei 2018

Beste Anoniem,

Vervelend dat onze service niet aan de verwachtingen voldeed. Ik kan helaas aan de hand van dit bericht uw gegevens niet vinden. Mocht u nog even in contact willen komen, dan zou ik u willen vragen een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en te verwijzen naar dit review. Nog een fijne dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Isaac
bol.com

Reageer op deze review

Review van Luca
Beoordeling 
 
1.7
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Never again

Never again. The site tells me that my 500euro order has been sent to bpost, but actually after contacting them it appears that the product is in their warehouse. They promised that the product will be sent after 1 extra day of waiting. The day after I go check the bpost website and they tell me the product is still stuck at the sender. I contact bol.com again and this time they let me know they "hope" they will send the product and i should receive it the day after. At this point I ask them to delete the order since it didn't leave their warehouse anyway, but they won't do that and tell me i should still hope it will be found and sent later (and if that doesn't happen I should again later pray them to cancel the order).
PS: in the meanwhile they even lowered the price of the product.

Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 08 Mei 2018

Dear Luca,

I apologize for the inconvenience. I would like to find out exactly what went wrong here. Unfortunately, I can not find any customer data from you.

Would you like to send an e-mail to Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. and refer to this review? You will be contacted as soon as possible.

Sincerely,
Imro
bol.com

Reageer op deze review
Review van Jimmy
Beoordeling 
 
5.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

Goede service tot er iets hersteld moet worden.

Goede service tot er iets hersteld moet worden. Home cinema was niet goed hersteld waardoor ik deze een 2e keer heb opgestuurd. Dit was blijkbaar niet naar de zin van de reparateur, die heeft dan maar bewust schade aan mijn home cinema gebracht. Na de schade heeft hij foto's genomen en bij de eerdere datum gezet (waar er al 2 foto's gezet waren van hoe deze oorspronkelijk was toegekomen zonder schade). Iets dat iedereen kan zien maar waar Bol niet wil op ingaan.

Besteld product
Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 03 Mei 2018

Beste Jimmy,

Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Mijn excuses voor het ongemak. Graag zou ik samen met je willen kijken naar een gepaste oplossing. Helaas kan ik geen klantgegevens van je vinden.

Zou je een e-mail willen sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Reageer op deze review
Review van Nico
Beoordeling 
 
6.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
8.0
Prijs 
 
2.0

Voel met belazerd!

Twee tuinbankhoezen besteld bij Bol.com. Wat blijkt, die worden door een derde partij, direct, aan mij geleverd. Alles loopt zeer voorspoedig en zeer tevreden met de levering. Máár, direct bij deze leverancier besteld is véél goedkoper. Bol.com maakt reclame met "laagste prijsgarantie"! Niet dus! Even gebeld en krijg de opmerking: Dan had je maar beter op internet moeten zoeken!!! Een jarenlange héél goede klant raak je zó wel kwijt!!!

Was deze beoordeling nuttig? 

bol.com op 25 April 2018

Beste Nico,

Jouw klacht ben ik al eerder tegen gekomen. Ook hier wil ik graag een bestel- of klantnummer van je ontvangen, zodat er zo snel mogelijk contact met je kan worden opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro
bol.com

Reageer op deze review
Review van arie
Beoordeling 
 
4.3
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
7.0

Aanbieding van niet-leverbare (en zelfs niet-bestaande) artikelen

Ik ben al jaren trouwe klant bij bol.com, met >100 bestellingen en in het verleden alleen maar zeer goede ervaringen.

De laatste 2 jaar is de kwaliteit van levering zichtbaar achteruit gegaan.
"Verwachte" leveringsdata zijn vooral indicatief, en kunnen makkelijke weken tot zelfs maanden (!) verschoven worden.

Laatst heb ik weer een boek moeten annuleren dat reeds 3 keer door bol.com met altijd opnieuw één maand werd verschoven (leveringstermijn was zogezegd 2 weken!). Na een telefoontje met de publisher, werd duidelijk dat het boek uberhaupt nog gepubliceerd moest worden (staat gepland voor volgend jaar).
Hoe kan bol.com een boek aanbieden met termijn 2 weken, terwijl het boek nog niet eens bestaat?

Soortgelijke ervaringen heb ik tegenwoordig op grofweg 1 op 4 bestellingen.

Na jarenlang trouwe klant te zijn, schakel ik over naar Amazon.

Was deze beoordeling nuttig? 

Antwoord klantenservice op 16 April 2018

Beste Arie,

Het is erg jammer om te lezen dat je recent teleurgesteld bent geweest door bol.com. Als je dat wil, kan je nog even contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan kijken we graag even met je mee!

Vriendelijke groet,

Charlotte van bol.com

Reageer op deze review
Review van SWS
Beoordeling 
 
2.0
Service 
 
2.0

Bol.com weigert geld van verkoop-account uit te betalen

Door privé-omstandigheden is het me jarenlang ontgaan dat er een opgeheven rekeningnummer aan mijn Bol.com verkoop-account gekoppeld is geweest. En hoewel ik al die jaren allerlei boeken verkocht, gaf Bol.com geen enkel signaal en stak de verkoopbedragen al die jaren gewoon in eigen zak. Een paar maanden geleden kreeg ik, nadat ik weer een boek verkocht had, een berichtje van Bol.com dat ik het betreffende bedrag binnenkort op mijn rekening kon verwachten. En dat gebeurde maar niet. Toen ik vervolgens in mijn verkoopaccount keek, viel mij dus ineens dat opgeheven rekeningnummer op. Nu zou je zeggen: dat lost Bol.com netjes voor je op, maar nee. Het komt er op neer dat ze ofwel beweren dat er in bepaalde jaren géén inkomsten uit verkoop zijn geweest, terwijl dat bij eigen controle dus wel degelijk zo is (in dit geval een totaalbedrag van +/- 150 euro!), ofwel ze zeggen dat ze niet verder dan april 2011 in hun administratie kunnen kijken, terwijl ik aan de recensies die ik heb ontvangen kan zien dat er vanaf het moment dat het rekeningnummer is opgeheven (augustus 2009) tot april 2011 nog zeker 6, zo niet (veel) méér verkopen gesloten zijn. Feitelijk is dit een vorm van diefstal. Ik heb een klacht ingediend.

Antwoord klantenservice

Beste SWS,

Via meerdere websites hebben wij de melding gelezen en er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Roos van bol.com

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Lees meer reviews