bol.com reviews

www.bol.com
 
3.6 (228)
bol.com ervaringen

Bol.com is Nederlands grootste webwinkel wat betreft Nederlandse en Engelstalige boeken. Daarnaast levert Bol.com tegenwoordig een enorm assortiment aan artikelen uit diverse andere productcategorieën. Elektronica, DVD's, CD's, Speelgoed etc. kan men goedkoop bij Bol.com online bestellen. Men kan er vanuit gaan dat bij Bol.com alles tot in de puntjes geregeld is. Bol.com is vooral bekend van BOL.COM Boeken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht en men kan geen producten afhalen. Hoe zijn jouw ervaringen met bol.com? Deel je bol.com review hieronder.

228 bol.com reviews

 
(14)
 
(13)
 
(27)
 
(59)
 
(117)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Zeer slechte service!!!

Service 
 
1.0


Mijn zoon heeft in april EarPods gekocht bij een partner van Bol.com, via Bol.com.
Na het passen van de EarPods bleek dat deze knelden, mijn zoon heeft telefonisch contact opgenomen met Bol.com en gevraagd of de EarPods geretourneerd mochten worden, ondanks dat de retourvoorwaarden aangaven dat dit niet mogelijk was.
Er werd aangegeven dat retourneren geen enkel probleem was, ondanks hetgeen in de retourvoorwaarden werd vermeld.
Mijn zoon ontving een bevestiging van Bol.com dat de retour was geaccepteerd en ontving zijn geld terug.
3 Maanden later kreeg mijn zoon echter bericht dat er een vergissing was gemaakt en dat de retour niet geaccepteerd had mogen worden. De EarPods werden opnieuw opgestuurd (welke wij uiteraard hebben geweigerd op het moment dat deze werden aangeboden door de pakketdienst) en er werd een nieuwe factuur geopend.

Wekelijks heb ik namens mijn zoon contact opgenomen met de klantenservice, iedere keer kreeg ik van de medewerker die ik op dat moment sprak te horen dat zij de situatie volledige begrepen en dat zij het een slechte zaak vonden en dat zij vonden dat Bol.com dit met de partner moest afwikkelen. Iedere keer weer werd er een verzoek neergelegd bij het hoofdkantoor en zou ik teruggebeld worden wat iedere keer niet gebeurde waardoor ik zelf weer moest bellen.
Uiteindelijk is er een verzoek bij de afdeling special care neergelegd en zojuist werd ik wel door Bol.com gebeld en was de mededeling dat de EarPods wederom naar ons opgestuurd zouden worden en dat de betalingsverplichting bleef bestaan.

Bol.com heeft door deze handelswijze ervoor gezorgd dat zowel mijn zoon als ik nooit meer iets bestellen bij of via Bol.com en ik kan dit anderen ook niet aanbevelen.


HV
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Kwaliteit service onvoldoende

Beoordeling 
 
5.0

Over het algemeen gaan leveringen besteld via Bol wel goed, totdat er een onjuiste levering plaats vindt. Na het retour sturen hoor je niets meer, een retour van 1-9-2020 is nog steeds niet terug betaald, ook niet na drie keer de service gebeld te hebben. Men stelt zelfs voor om zelf contact op te nemen met de leverancier, nou ja, ik heb toch bij Bol iets gekocht.

L
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Bol.com op 05 Oktober 2020

Beste L.Nugteren,

Dank voor je bericht. Wij hebben je klacht in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,
Chantal van bol.com

Bol.com op 05 Oktober 2020

Beste L.Nugteren,

Dank voor je bericht. Wij hebben je klacht in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,
Chantal van bol.com

Reageer op deze review

My go to website to order a product online

Beoordeling 
 
10.0

Used Bol.com to order multiple products (from personal care to electronics) over the last 7 years, never had any issues. Good recommendation!

V
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

bol.com select service

Beoordeling 
 
1.0

Vanochtend heb ik geprobeerd een artikel te bestellen. Omdat ik dit artikel graag vandaag in mijn bezit wilde heb ik de opties voor de bol.com select service bekeken.

Bol.com geeft inderdaad bij dit product aan het vanwege voorraad en logistiek niet altijd mogelijk is om aan de bezorgvoordelen in het weekend te voldoen. Begrijpelijk. Dit is echter waarom ik naar de productpagina van het artikel ben gegaan om dit te onderzoeken.

Daar wordt aangegeven dat het product voorradig is, maar ook, nog belangrijker!, dat specifiek voor mijn postcode de mogelijkheid bestaat tot het afhalen van het product bij een ah afhaalpunt dichtbij mijn postcode.
Ik vind dat hiermee toch echt het vertrouwen wordt gewekt dat voor dit specifieke select product en in mijn situatie (mijn postcode) deze logistieke mogelijkheden wel aanwezig zijn.

Vervolgens blijkt na aanschaf van Select dat het product niet vanmiddag leverbaar is. Mijn Select abonnement is dus voor niets aangeschaft, want mijn weekendlevering is niet mogelijk.
Ik heb via de live chat de situatie netjes aan een medewerker uitgelegd, maar kreeg te horen dat ik "vast nog vaker iets ging bestellen en Select een jaar geldig is".

Ik snap dat Bol.com niet aan het bestelproces kan veranderen en mijn levering niet kan versnellen, maar had toch op z'n minst verwacht dat zij mijn aanschaf van Select zouden terugdraaien. Niet netjes tegenover een goede klant.

MS
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Bol.com op 05 Oktober 2020

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Chantal van bol.com

Reageer op deze review

KOOP NOOIT EEN TELEFOON BIJ BOL!!!

Beoordeling 
 
1.0

Telefoon gekocht. Binnen een jaar 3x kapot. Nu zegt bol dat ze tot het oneindige blijven repareren binnen de garantie. Dat betekend dat ik een groot gedeelte van de tijd mijn telefoon kwijt ben. Geen leen toestel krijg. Een oplossing anders dan het toestel te blijven repareren tot de garantie afloopt is er niet…. Dus al ben je 50x in een jaar je toestel kwijt voor reparatie doen ze niets voor je….

B
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Slechte ervaring met Bol.com reparatie

Beoordeling 
 
3.3

Op 21 december 2019 een laptop van 1.751,99 euro gekocht
Eerste 4 maanden niks mee aan de hand tot Midden April

Mijn Werk is verhuisd naar een nieuw pand en daar kregen wij dus ook nieuwe hardware (docking stations etc)

Deze nieuwe docking stations werden aangesloten via usb c
(Ik heb hiervoor nog nooit de usb c poort gebruikt dus heb ik dit niet kunnen testen)
Gelijk bij de eerste keer inpluggen kreeg een BSOD (Blue screen of death) Nog nooit eerder gebeurd bij deze laptop.

Na het opnieuw opstarten van de laptop heb ik het nogmaals geprobeerd dit ging goed tot ik wat zwaarder werk begon te doen de laptop werd warm en viel alweer in een BSOD. Ook merkte ik dat mijn trackpad niet goed werkte als de laptop warm werd.

Ik heb de laptop daarna aangemeld voor reparatie ivm dat ik anders niet goed kan werken

1e Reparatie
Windows is opnieuw geïnstalleerd en het probleem is niet gevonden
Dus toen dacht ik oké het is een software fout

Laptop terug thuis en jawel de zelfde fout nogsteeds,
Bol.com gebeld en die gaven aan dat ik de laptop nogmaals moest opsturen

Zo gezegd zo gedaan laptop voor de 2e keer opgestuurd
En je raad het al.. Weer niks mis!
Ik kreeg in de beschrijving terug dat de Touchpad niet werd herkend (Hoe dan alle drivers zijn door hun zelf geinstalleerd en hij werkte wel alleen niet wanneer de laptop warm was)

Over de USB C poort hetzelfde verhaal geen problemen gevonden bij het testen van een usb-c to hdmi adapter.

Laptop weer terug laten komen en zelf maar weer opnieuw geïnstalleerd en geupdate, volgende dag op werk getest en ja hoor nogsteeds problemen met de Usb-c en muis.

Weer gebeld en kreeg het advies om een andere docking station te proberen (had ik al gedaan maar goed ik heb minstens nu 20 docking stations in mijn laptop gehad en allemaal hetzelfde probleem bij wat zwaardere taken.

Bol.com gebeld en weer opgestuurd.
Nu ligt hij voor de 3e keer bij de reparatie dienst
En wederom geen fout gevonden.

Ik heb gebeld en verteld dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik graag een werkende laptop terug wil. Dit was niet mogelijk en ik moest het hiermee doen want de reparateur had verteld dat er niks mee aan de hand was.

gelijk daarna nog een keer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik precies moest opschrijven wat ik er mee deed wanneer de fouten doorkwamen

Lang verhaal kort

Zwaar gebruik freezed of krijgt de laptop blue screen
20 Verschillende docking stations geprobeerd
en de laptop wel minstens 5 keer opnieuw geinstalleerd

Vervolgens krijg ik een mailtje terug dat ik een andere docking moet testen (HOE DAN LEZEN JULLIE DIT WEL! heb toch duidelijk aangegeven dat ik er al 20 heb getest)

Weer gebeld en de medewerker ging dit navragen

Na 1 dag een mail terug dat ik de software moet controlleren (SERIEUS! Staat ook in mijn vorige mail dat ik de laptop al 5x opnieuw heb geinstalleerd en geupdate.

Nu begon ik boos te worden het was telkens een ander excuus
Bol.com gebeld en verteld dat dit opgelost moest worden
WAS NIET MOGELIJK de reparateur heeft hier de hoge hand dus wat de reparateur zegt is ook zo, het enige wat ze voor mij kunnen betekenen is een cadeaubon van €20 euro
en ik kon contact opnemen met Asus

Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord bij een laptop van bijna 1800euro

Asus gebeld (waren de meest botte mensen waar je een gesprek mee kunt hebben) en die geven mij aan dat hun de reparatie hebben gehad en dat hij 12 uur lang is getest. dus ik vraag ook bij zwaar gebruik
Ik kreeg geen ja maar ook geen nee het enige wat ik kreeg was.

Het werkt zover wij hebben getest

Met deze informatie weer Bol gebeld een een passende oplossing geëist. Dit werd eindelijk opgenomen bij iemand die boven de klanten service staat.

Maar alsnog werd ik gebeld met de mededeling dat ik akkoord moest gaan met de cadeau bon
En dat er geen andere oplossing is
Bij een laptop van bijna 1800 euro

NH
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

Bol.com op 01 September 2020

Beste Noah,

Vanmiddag hebben wij contact gehad met elkaar. Bij deze sluiten wij je bericht.

Met vriendelijke groet,
Sheriva van bol.com

Reageer op deze review

Retourzending en cadeaukaart

Beoordeling 
 
6.3

Twee maten besteld: 70 euro aan cadeaukaarten ingewisseld en ruim 100 euro via ideal betaald.
Na retourzending van de verkeerde maat (waarover ik al contact moest opnemen: deze bleek wel door PostNL te zijn afgeleverd maar ergens bij Bol.com rond te ‘zwerven’), bleek dat het teveel betaalde bedrag alleen maar op mijn bol.com account kon worden gezet en niet terugbetaald. Wonderlijke redenatie. Als het geheel met cadeaukaarten zou zijn betaald, dan snap ik dat er geen contant geld kan worden teruggegeven, maar in dit geval vind ik het volslagen belachelijk en zeer onredelijk dat ik mijn geld niet gewoon terugkrijg. Slechte zaak!!

I
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Zeer slechte klantenservice

Beoordeling 
 
3.0

Bestel wat bij Best Deal Club NL, via Bol.com. Je krijgt je product niet op tijd geleverd. Als je dan afziet van het product, wordt het gewoon voor je deur gedeponeerd, waar iedereen het zo kan weghalen. Jij mag er dan voor opdraaien als het weg is want redenatie van Best Deal club is, eerst product retour of anders geld weg. Dit wordt ondersteund door Bol.com

MP
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Bol.com op 01 September 2020

Beste Mike,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Chantal van Bol.com

Reageer op deze review

geen piet, geen bol

Beoordeling 
 
1.3

dus niet de winkel van ons allemaal

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Fijn dat je koos voor Bol.com!???

Beoordeling 
 
1.0

Betreft: E&P Deals, partner bij Bol.com
Klantnummer Bol: 8163823722 // Bestelnummer: 1132270562
I.p.v. de twee door mij bestelde Zwarte Mophie Wireless Charging Draadloze Oplader 7.5W, kreeg ik twee zwarte Samsung draadloze opladers. Shabby verpakking, niet Samsung like.

Bij testen (zie o.a. Youtube) bleken de exemplaren door de mand te vallen als NEP/FAKE.

Volgens Bol.com is de retour bestelling op 12 augustus goed ontvangen, maar is echter nog niet verwerkt. Wat is hiervan de reden? Een andere retour bestelling (eveneens door Bol op 12 augustus in goede orde ontvangen) is correct afgehandeld.
Ik heb mijn bedenkingen t.a.v. E&P Deals, Ik zie ze ook niet meer terug bij adverteerders op Bol.com. Klopt het dat E&P Deals geen partner meer is c.q. niet meer via Bol.com adverteert?

Controle bij KvK blijkt E&P Deal (KvK nr: 70056641 BTW nr: NL 002487828B34) niet te vinden.
KvK nr: 70056641 vermeld: DDV | Florence Kitchen | MARKETING & TRADE //Vestigingsnr. 000038361744 Pr Willem-Alexanderplnts 5 3738DH Maartensdijk
BTW nr.: NL 002487828B34 vermeld: HORLOGESOUTLET met KvK nr: 67952798 //Vestigingsnr. 000036437085 Ridderkerkstraat 70 3076JW Rotterdam.
Controle BTW nummer = OK met adres: Pr Willem-Alexanderplnts 5 3738DH Maartensdijk.

Kortom Bol.com als doorgeefluik volledig onbetrouwbaar!

P.S. klacht ook ingediend bij Bol.com, nog geen reactie ontvangen.

H
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review
Lees meer reviews

bol.com informatie

Foto's

bol 1
bol