Matrabike

www.matrabike.nl
 
6.9 (51)
Matrabike

MATRABIKE is al meer dan 25 jaar het voordeligste adres voor uw fietsplezier. Matrabike is gestart in 1991 met een kleine groep enthousiaste fietsliefhebbers en is nu uitgegroeid tot een team van meer dan 50 fietsspecialisten. Het Matrabike fietsspecialisten team staat voor u klaar om u te adviseren bij de aankoop van uw fiets. Matrabike helpt u graag online via matrabike.nl, maar natuurlijk ook in één van de 9 winkels in Nederland en Belgie. Matrabike verkoopt ruim 20 duizend fietsen op jaarbasis en is daarmee één van de grootste fietsenwinkels van de Benelux. U mag bij Matrabike dus altijd rekenen op de scherpste en de voordeligste prijzen.

Prijzen Matrabike

De ontzettend scherpe prijzen van Matrabike variëren van € 89,- voor een kinderfiets tot € 2999,- voor een elektrische fiets. U rijdt trouwens al een elektrische fiets vanaf €799,- inclusief 2 jaar garantie, daarmee is Matrabike absoluut de een zeer voordelige fietsenwinkel op dit gebied.

Matrabike informatie

Algemene informatie

Merken
  • Montego
  • Ideal Bikes
  • Cross
  • Gepida
  • Cross Ebike
  • Ferrini
  • BeOne
  • Shockblaze
  • Grace Ebike
  • Girandola
  • Silent Force
  • Steppenwolf
  • Stokvis fietsen
  • Tulp fietsen
Productgroepen
  • herenfietsen
  • damesfietsen
  • kinderfietsen
  • fietsen
  • omafietsen
  • racefietsen
  • mountainbikes
  • moederfietsen
  • transportfietsen
  • elektrische fietsen
  • vouwfietsen
  • jongensfietsen
  • meisjesfietsen
  • fiets accessoires
  • opafietsen
  • stadsfietsen
  • speed pedelecs
  • hybride fietsen
Levertijd
1 werkdag, indien op voorraad en besteld voor 15.00 uur
Verzendkosten
Alle fietsen worden gratis bezorgd
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving
  • Mister Cash
  • contant bij afhalen
  • pin in onze winkel
  • Verzending onder Rembours
Telefoonnummer
0416 - 324 012

51 Matrabike reviews

 
(23)
 
(11)
 
(3)
 
(3)
 
(13)
Beoordeling 
 
6.9
Bestellen 
 
7.3
Levering 
 
6.9
Service 
 
5.9
Prijs 
 
7.6
Bekijk alle reviews
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Slechte service

Service 
 
1.0

April 2016 heeft mijn vader bij matrabike in hoofddorp een electrische fiets gekocht, hij is bejaard en fietste er sproradisch mee wel laadde hij de accu zoals in het onderhoudsboekje netjes op. Na 2 jaar heeft hij de fiets aan mijn (dochter)gegeven omdat hij zich toch onzeker voeld op zo een snelle fiets. Augustus 2018 viel plots de accu uit en heb ik de fiets 16 aug., ter reparatie aangeboden bij matrabike. Na 5 weken niets gehoord te hebben ben ik gaan informeren waarom het zolang duurde (vakanties blabla) na 6 weken 7 weken ben ik weer gaan vragen, ondertussen gemaild met klantenservice en gebeld met de klantenservice ik zou worden terug gebeld, dat is nooit gebeurd. Wel werd ik net gebeld met de mededeling dat de accu stuk is en er ern nieuwe op moet a 400 euro, en of ik snel wilde beslissen want ze hebben een enorm tekort aan accus en als ik hem niet wil kunnen ze er een ander gelukkig mee maken ( zelf doen ze 8 weken over het doormeten van de accu) en ik mocht niet even nadenken of ik de rparatie wel of niet wilde laten uitvoeren. Heb uiteindelijk nee gezegd als deze accu weer net zo goed is als degene die erop zat n als de service dan sla ik over. En oh ja of ik wel rekening wilde houden met de onderzoekskosten van de accu.

G
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Slechte reparatie service

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ik heb twee jaar geleden een e bike gekocht bij Matrabike,Prima fiets! Afgelopen augustus de fiets weggebracht bij filiaal in Rijswijk voor een onderhoudsbeurt,De verkoper vertelde mij dat het iets langer dan normaal zou duren wegens vakantie,Had ik alle begrip voor.Na drie weken gebeld met het reparatie service in Waalwijk.Volgens hun stond de fiets net bij hun,En heeft hij dus al die tijd in Rijswijk gestaan.Ik zei k heb die fiets zo snel mogelijk nodig! Na vijf weken weer gebeld kreeg ik het bericht dat het tussen de 350 en 400 euro ging kosten,volgende dag terug gebeld om akkoord te geven,Ze gingen hem repareren Zeiden ze.Na zeven weken weer gebeld waar mijn fiets bleef,Toen was er nog niks gebeurd aan mijn fiets.Ik heb de fiets per direct terug laten halen uit Waalwijk, dezelfde middag naar een fietsenmaker gebracht,Hij was de volgende dag
Gerepareerd voor 160 euro!!! Gewoon oplichters zijn het ik zou niemand aanraden om daar wat te kopen en zeker niet te laten repareren.

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Koop hier nooit iets

Beoordeling 
 
3.7
Levering 
 
4.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
6.0

Heb de fiets in july 2017 gekocht in mei 2018 zitten er scheuren in de velg.
hij gaat ter reparatie en laat hem een beurt geven vanwege doortrappen van de ketting.
Afspraak dat de fiets binnen 10 dagen retour zou zijn.
dit werd vijf weken.
Bij terugkomst is er een andere velg om het achterwiel gegaan. aan de andere klachten was niets gedaan maar wel 89 euro voor betaald.
Binnen twee weken zit er een enorme slag in het achterwiel weer weg nu wordt de beurt alsnog gegeven.
Na weer een maand komt de fiets terug.
Na twee keer fietsen klapt er al weer ween spaak uit. weer retour voor een paar weken.
Kreeg vorige week een belletje dat hij gehaald kon worden.
In de winkel voel ik aan de spaken en kan ze allemaal meer dan een centimeter indrukken terwijl het voorwiel de spaken goed onder spanning staan .
Het is een groot circus bij Matrabike.
Ga dit ook in de media melden

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Reparatie fiets

Service 
 
1.0

Al bijna 3 weken staat mijn fiets voor reparatie in Waalwijk. Alleen voor nakijken en doormeten van de accu. Op 1 september willen wij met deze fiets op vakantie. We hebben al gebeld maar krijgen geen voorrang. Wachten nog 1 dag. Dan waarschijnlijk fiets met kapotte accu weer ophalen. Fiets is 2,5 jaar oud. Zou het nog normaal moeten doen. Slechte service!!

GM
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Wachten op nodige documenten

Beoordeling 
 
6.3
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

Beste

15 juni heb ik een speed pedelec gekocht bij matrabike en ze zouden de week erop (de week van 18-22 juni) het gelijkvormigheidsattest of de roze papieren opsturen naar mijn adres. Na enkele telefoontjes en mailtjes komt er schot in de zaak. 26 juni had ik er nogmaals een berichtje gestuurd en vroegen ze mijn framenummer dus dacht ik dat ik enkele dagen max 1 week later de papieren wel zou aan krijgen helaas niks. Terug een mailtje gestuurd voor te laten horen dat ik ze nu vrijdag te laatste in mijn brievenbus wil hebben of dat ik anders de nodige instanties zou contacteren.
Vandaag telefoon, begin van deze week (maandag 2 juli) zijn de papieren aangevraagd bij de Belgische douane. Dit kan nog enkele dagen tot enkele weken duren. Ze gaan mij contacteren dat matrabike de papieren hebben dan kan ik ze bij de winkel gaan ophalen.
Fiets kopen = 1,5 maand a 2 maanden later met rijden
Scooter kopen = dezelfde dag nog rijden want daar krijg je al de papieren bij aankoop erbij.
Ik vind het knap dat ze de fietsen thuis leveren maar aan het papierwerk moet nog serieus worden bij geschaafd

P
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Miskoop

Beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Veel problemen met aangekochte elektrische fiets. Slot van accu ging meermaals stuk. Garantie is volgens Matrabike niet van toepassing. De levering van een nieuw slot voor de accu kost 3 weken. De kosten zijn voor rekening van de klant. Ik zal hier nooit meer een fiets kopen.

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Onprofessioneel

Fiets zou 27 juni geleverd worden. Status onbekend. Contact gehad, konden nog niet vertellen wanneer de fiets geleverd gaat worden. Ik moest zelf de leverancier maar bellen de volgende dag. Gedaan. En die weet van geen levering, onze bestelling staat niet eens in het systeem. We hebben de volledige bedrag betaald. En nu nemen ze niet meer op. Onprofessioneel, zwak van hun kant.

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Slechte service

Vorig jaar een fiets gekocht om de paar weken breken de spaken
Vanmorgen gebeld en word van het kastje naar de muur gestuurd
En de mededeling breng de fiets maar je bent hem wel 3 weken kwijt
Lekkere service

GD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Slecht

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

2 weken geleden een fiets besteld in de winkel in Rijswijk. 50 euro aanbetaling gedaan en de fiets zou binnen 5 dagen geleverd worden. Na anderhalve week nog niks gehoord dus toch maar even zelf bellen... "De fiets die u heeft besteld is uitverkocht" . Voor niks anderhalve week op de fiets gewacht, er werdt geen excuus gemaakt en zelf moeten vragen om het aanbetalings bedrag terug te storten (welke echter nog steeds niet teruggestort is!)
Voor ons sowieso geen andere fiets van matrabike, wij gaan verder bij een goede fietsenwinkel

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Slechte fiets slechte service

Electrische fiets in winkel in Waalwijk besteld. Kapotte fiets geleverd. Na omruiling fiets gekregen waarvan accu geregeld geen contact maakte (dus geen ondersteuning). Fiets 2 maal zelf moeten brengen en halen. Klachten betreffende accu bleven. Ook met weg fietsen haperde fiets. Had ik maar duurdere fiets moeten kopen. Fiets was afgeprijsd van ruim €1200 voor €699. Omdat ik fiets in winkel in Waalwijk besteld had kon ik geen gebruik maken van Waarborgfonds. Heb nu gelukkig fatsoenlijke fiets in een fatsoenlijke fietsenwinkel gekocht en de fiets van Matrabike voor heel weinig geld ingeruild.

H
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Koop geen fiets bij matesbike

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Koop geen fiets bij met Sabine

Ze geven geen service /

fietsen roesten weg als je er naar kijkt

Spaken breken af

Maar garantie word niet gegeven

Zeer teleurgesteld

Besteld product
J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

Matrabike op 08 Maart 2018

Beste J,

Helaas zien wij dat u geen naam of ordernummer in uw review heeft vermeldt, waardoor wij u op dit moment niet verder kunnen helpen. Vervelend om te lezen dat dit uw ervaring is en daar willen we zeker met u over in contact komen. U heeft het verder over een aangekochte fiets bij Sabine. Wij hebben geen collega die zo heet, wellicht heeft u het verkeerde bedrijf voor ogen? Mocht het toch om ons bedrijf gaan, dan ontvangen wij graag een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin uw ordernummer, naam en referentie naar deze review op Reviewspot zodat we u verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Team Matrabike

Matrab op 08 Maart 2018

Beste J,

Helaas zien wij dat u geen naam of ordernummer in uw review heeft vermeldt, waardoor wij u op dit moment niet verder kunnen helpen. Vervelend om te lezen dat dit uw ervaring is en daar willen we zeker met u over in contact komen. U heeft het verder over een aangekochte fiets bij Sabine. Wij hebben geen collega die zo heet, wellicht heeft u het verkeerde bedrijf voor ogen? Mocht het toch om ons bedrijf gaan, dan ontvangen wij graag een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin uw ordernummer, naam en referentie naar deze review op Reviewspot zodat we u verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Team Matrabike

Reageer op deze review

slechte service

Beoordeling 
 
1.8
Bestellen 
 
3.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

slechte maar dan ook super slechte service van matrabike. Heb me 16-01-2018 Registratie gestart me fiets gebracht voor reparatie
02-02-2018 Transporteren naar Rotterdam. En dan even voor de zekerheid gebeld en wat blijkt dat ze pas gisteren het onderdeel binnen hebben gehad en dat me fiets niet eens klaar is en of verzonden wordt naar hier. Hoe kunnen ze dat maken dus mensen totaal geen fiets kopen bij Matrabike goedkoop koop is hier duur koop.

J
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Matrabike op 06 Februari 2018

Beste Johan,

Vervelend om te horen dat u tussentijds niet op de hoogte bent gesteld over dat het juiste onderdeel op zich liet wachten, onze excuses. Zou u uw ordernummer en naam naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. willen mailen, zodat we aan de hand daarvan nader contact met u kunnen opnemen? Vermeldt u hierin alstublieft als referentie Reviewspot. We horen het graag van u.

Met vriendelijke groet,
Team Matrabike

Reageer op deze review

Verschrikkelijke slechte service!

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Wat een vreselijk slechte service leveren jullie zeg. Op de facebook chat wordt ook niet gereageerd. Zou op vrijdag 22/09 geleverd worden. Niemand geweest!!!! En als ik vervolgens vragen wil stellen over deze slechte service wordt de hoorn erop gegooid.Dit gebeurd niet 1x maar 10x. Schaam jullie kapot!!!! Nooit meer wat in deze winkel kopen.

Besteld product
RV
Was deze beoordeling nuttig? 8 1
Reageer op deze review

Twee e-bikes gekocht bij Matrabike

Beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
8.0
Prijs 
 
10.0

Afgelopen week twee elektrische fietsen gekocht voor mijn vrouw en mij. Uiteindelijk uitgekomen op twee Ideals Orama. Prima en vriendelijk geholpen in de Matrabike winkel. Goed advies en meedenken. En alle gelegenheid om de fietsen rustig uit te proberen! De fietsen werden na bestelling vlot en geheel gratis thuis bezorgd. Ook nog met een laatste check en uitleg. De e-bikes bevallen uitstekend. Echt topkwaliteit voor een betaalbare prijs. Ook enkele vragen aan de klantenservice in Waalwijk werden vlot en correct beantwoord. Dus: Matrabike? Voor ons een echte aanrader. Annet en Peter, Breda

Besteld product
PS
Was deze beoordeling nuttig? 2 2
Reageer op deze review

Batterij

Ik heb nu meermaals (10 maal) iemand willen bereiken bij matrabike op het vermelde nr, steeds een bandje of iemand die u van links naar rechts stuur. Ik wil een nieuwe batterij voor mijn fiets bestellen raar toch geen reacties nergens, zal mij verplicht voelen om naar de winkel in Rumst te gaan en daar dan toch wel een negatief advies aan de mensen te geven die iets willen kopen daar.
Sorry jullie doen de moeite ni om jullie klanten terug te contacteren !... dan moet het anders ik heb mijn fiets nodig !!.!.

N
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

nooit meer / kleine lettertjes

Fiets gekocht als cadeau in de winkel. in Waalwijk. Matrabike gekozen vanwege thuiswinkel waarborg. Dit omdat het niet zeker was dat autistische zoon gebruik zou maken van de fiets. En helaas dit gebeurde. Mijn man terug naar de winkel en hier werd gezegd u kunt de order herroepen. Formulier invullen en u krijgt het geld terug. dit kan wel een week duren. Nou niet dus . de volgende dag kreeg ik telefoon . Nou mw u krijgt u geld niet terug want u hebt in de winkel gekocht,en dat u zoon autistisch tsja daar kon men ook niks aan doen. Nu heb ik dus een tegoedbon van 476,95 euro. Wil iemand een fiets kopen . U kunt mijn bon met korting overnemen

CV
Was deze beoordeling nuttig? 6 0

corrie op 11 Augustus 2017

het is geen korting bon maar een tegoedbon. En ja zeg maar wat u er voor over heeft

jan op 12 Augustus 2017

ik zou graag u kortingbon overnemen als het mag van u

jan op 13 Augustus 2017

wat zou u voor de tegoed bon willen

corrie op 16 Augustus 2017

voor de bon zouden we 400 euro willen hebben . dit is 76,95 minder dan de waarde. de bon is 1 jaar geldig

corrie op 16 Augustus 2017

we willen 400 euro voor de bon hebben, dit is 76,95 minder dan de waarde, groet corrie van gool Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Reageer op deze review

matige service

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

16 juni mijn fiets voor reparatie aangeboden in Apeldoorn. Het zou ± 1 week duren. 26 juni gebeld, want op de reparatie status stond geen actie vermeld."Ja, ze waren er mee bezig en ik zou terug gebeld worden." Eindelijk op 29 juni: " De accu levert nog maar 35% en dit model wordt niet meer gemaakt." Eindresultaat €75,= armer (diagnosekosten), stuk gemaakt accu slot (waarover mij niets gezegd werd) en geen steek verder.
Op hun website staat echter: onderzoekskosten accu €29,50. In de winkel (1 juli) kon men er niets over zeggen en ik zou dinsdag daarover teruggebeld worden. Uiteindelijk heb ik zelf maar op woensdag gebeld; de dame aan de telefoon kon er niets over zeggen en ik zou voor 16.00 u. daarover teruggebeld worden.
Vandaag, 6 juli, 10.50 u..... wacht ik nog steeds .... ca. 1 ons/100 gr... het helpt allemaal wel met afvallen... *sarcasme uit*

Besteld product
S
Was deze beoordeling nuttig? 7 2
Reageer op deze review

Fiets

Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Ik heb een paar jaar geleden een fiets gekocht voor mijn vriendin, prijs kwaliteit super. Nu heb ik een fiets voor mij zelf gekocht ook weer bij matrabike, mooie fiets voor een mooie prijs.

HD
Was deze beoordeling nuttig? 1 4
Reageer op deze review

Service

Beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Sinds 5-7-2016 een E-city Harmony S7 fiets,vorige week 15-6-2017 kon ik de accu niet meer laden,de accu met de lader naar de winkel in Hoofddorp gebracht ter reparatie,vandaag 22-6-2017 de accu en een nieuwe lader netjes thuis bezorgd door DHL geheel kostenloos.
Dit is een zeer goede service van Matrabike.

JG
Was deze beoordeling nuttig? 0 4
Reageer op deze review

Goede service

Beoordeling 
 
8.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
8.0

Ik heb bijna twee jaar geleden een e-bike gekocht bij Matra. De verkoopservice was prima en er werd op tijd geleverd, netjes volgens de afspraken.
Na bijna 2 jaar stopte de trapondersteuning ermee en wilde de accu niet meer opladen. Dus de fiets op de fietsendrager en naar Waalwijk. Daar werd eerst geprobeerd om het probleem ter plekke te verhelpen en toen dat niet lukte werd hij in reparatie genomen. Dit zou 5 tot 8 dagen duren. Na 4 dagen kreeg ik een telefoontje dat de fiets gemaakt was er was een probleem opgetreden met de electronica en dat was nu verholpen. Geen kosten, gewoon garantie. Prima jongens!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 9
Reageer op deze review
Lees meer reviews