Matrabike reviews

www.matrabike.nl
 
6.5 (69)
Matrabike

MATRABIKE is al meer dan 25 jaar het voordeligste adres voor uw fietsplezier. Matrabike is gestart in 1991 met een kleine groep enthousiaste fietsliefhebbers en is nu uitgegroeid tot een team van meer dan 50 fietsspecialisten. Het Matrabike fietsspecialisten team staat voor u klaar om u te adviseren bij de aankoop van uw fiets. Matrabike helpt u graag online via matrabike.nl, maar natuurlijk ook in één van de 9 winkels in Nederland en Belgie. Matrabike verkoopt ruim 20 duizend fietsen op jaarbasis en is daarmee één van de grootste fietsenwinkels van de Benelux. U mag bij Matrabike dus altijd rekenen op de scherpste en de voordeligste prijzen.

Prijzen Matrabike

De ontzettend scherpe prijzen van Matrabike variëren van € 89,- voor een kinderfiets tot € 2999,- voor een elektrische fiets. U rijdt trouwens al een elektrische fiets vanaf €799,- inclusief 2 jaar garantie, daarmee is Matrabike absoluut de een zeer voordelige fietsenwinkel op dit gebied.

69 Matrabike reviews

 
(27)
 
(12)
 
(4)
 
(8)
 
(20)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

fout op fout op fout op fout op fout

Beoordeling 
 
2.0

Ik zal het bij de feiten laten, aan u om te oordelen.
Valt het u ook op dat op dit soort review sites Matrabike wel een reactie geeft op de mensen die positief oordelen, maar de mensen die negatief oordelen wordt niet op gereageerd. Als je een probleem hebt, dan laten ze je gewoon stikken.
Ruim een jaar geleden een fiets gekocht, levering was niet correct, en na een week heb ik de fiets terug gebracht omdat deze zo slecht van kwaliteit was, ze stelde zelf voor om iets anders uit te zoeken. Dat was een stockvis, hun huismerk.
Toen een votani gekocht van 1100 euro, maar ook daar merk je duidelijk dat het beperkte kwaliteit is.
Na 9 maanden de fiets voor een onderhoudsbeurt gestuurd, mede omdat hij het niet meer deed.
Motor bleek los te zitten, en van de 7 punten die ik op papier mee had gegeven, hebben ze er 4 opgelost, 1 een beetje (1 maand later probleem weer terug) en 2 hebben ze genegeerd. Totale kosten, 270 euro. Echter geen specificatie van wat ze hebben gedaan en waarom dat niet onder garantie viel, en ook na herhaaldelijk verzoek om die specificatie te sturen kreeg ik niks.
Binnen het jaar ging een pin van de stekker van lader stuk, zoals ik al verwacht had aangezien die zo fragiel zijn dat je niet begrijpt dat dat voor zoiets gebruikt wordt. Ik heb dit toen zelf gemaakt door er een kwaliteitsstekker in de kabel tussen te plaatsen, dus niet in de accu oid.
3 maanden later was de fiets weer defect en heb ik hem weer terug gebracht. Na meermaals bellen kreeg ik na 4 weken een voicemail dat ik een verkeerde lader zou hebben gebruikt.
Aan de telefoon gaven ze toe dat dat niet zo was, maar dat er waterschade was en dat dat dus geen garantie was. Op mijn verzoek van foto's van waar er dan waterschade was, werd ook na meermaals verzoek niet gereageerd. Totale kosten waren 580 euro voor een nieuwe accu.
Na de 4e keer bellen besloot ik maar om eieren voor mijn geld te kiezen en mijn fiets terug te vragen zonder reparatie. Dit zouden ze gaan regelen en na 2 keer er achteraan bellen kwam er dan zowaar een melding dat ik de fiets vrijdag op kon halen en dat ik gebeld werd als hij er was.
Daar ik anderhalve week na die vrijdag nog niet gebeld was, ging ik maar weer bellen.
Toen werd mij verweten dat ik niet zo vaak moest bellen maar gewoon rustig af moest wachten, ook al was het anderhalve week na de afgesproken dag.
En als ze dan weer een nieuwe belofte deden, dan vroeg ik wat we gaan doen als ze die nieuwe belofte ook weer niet na zouden komen. Maar daar wilde ze niks mee. Ze zijden dat ze er zelf in geloofde dat die belofte wel waargemaakt zouden worden, ook al waren de vorige meerdere beloftes niet waargemaakt.
Na nog een boel gezeur, en het sluiten van het filiaal in de Bilt werd de fiets zowaar thuis gebracht, echter zonder de meegeleverde lader en dit dus na totaal 9 weken tijd.
Na weer 3 keer bellen was de conclusie vanuit hun:
De vervoeder heeft de lader niet, en wij ook niet, dus u moet hem wel hebben dus is het uw probleem.
En toen gaven ze ook toe dat het helemaal geen waterschade was geweest, ze hebben de accu, die een issue lijkt te hebben, niet eens open geschroeft. Maar aangezien ik een eigen stekker in het snoer heb opgenomen, zal ik daar wel kortsluiting hebben veroorzaakt en daarmee de accu hebben gesloopt. Dus is het mijn probleem en willen ze niks meer voor me doen.
En op mijn vraag hoe het kan dat de remblokjes zo snel verslijten en de nieuwe band zo snel leeg loopt, melden ze simpelweg: Je moet gewoon elk half jaar nieuwe remblokjes plaatsen, en elke week je banden even oppompen.
Heeft u een fiets waarbij dat nodig is (bij normaal gebruik)?
Nu zit ik dus met een fiets die zelf al niet veel waard is omdat die redelijk slecht van kwaliteit is, met een accu die vermoedelijk defect is zonder lader, waarbij nog maar de vraag is of de fiets het weer gaat doen als ik een nieuwe accu/lader ga kopen. En is deze fiets met goede accu/lader uberhaupt nog 580 euro waard???

Kortom, erg twijfelachtige kwaliteit die ze leveren, maar de service is zeker niet twijfelachtig, die is gewoon keer op keer op keer op keer slecht!

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

bespottelijk hoge reparatiekosten

Beoordeling 
 
5.0

Fiets op zich voordelig in de aanschaf, bij mij ging de levering gelukkig wel goed!
Haalde de fiets op uit winkel Hoofddorp.
Maar als er schade aan je fiets is (of accu uitgelezen moet worden), moet hij naar Waalwijk. Daar begint de ellende, gelukkig wilde ik eerst weten hoe veel het mij zou gaan kosten. De offerte was zo bespottelijk hoog dat ik de fiets terug liet komen. Gi8ng ermee naar mijn eigen fietsenmaker liet precies maken wat Matrabike ook al wilde doen! Matradike stuurde een offerte van 500,- euro, Ottobike (eigenfietsenmaker) repareerde alles netjes en rekende 45,- euro!!!!!!!! Dat is wel een schandalig groot verschil!!!
DUS MIJN ADVIES LAAT JE FIETS DAAR NIET MAKEN!

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Zwaaien naar je geld

Beoordeling 
 
1.0

31 december 2019 heb ik een fiets besteld en betaald. Gelijk daarna heb ik de bestelling geannuleerd. Tot nu toe heb ik meerdere keren met de klantenservice gebeld. Het wordt elke keer beloofd dat het geld "volgende week" teruggestort wordt. Op 21 januari 2020 is het nog niet gebeurd, terwijl ze op hun website beloven dat ze binnen 14 dagen terugbetalen. Bestelling heb ik gelijk geannuleerd, fiets was nooit verzonden. Als je nog moet wachten op een retour, kan ik het misschien nog enigszins begrijpen. Maar dit kan gewoon niet. Ik was van plan om de fiets later dit jaar opnieuw te bestellen, maar dat wordt hem niet meer.

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Niet doen! Ellendige firma, zeer slechte service.

Beoordeling 
 
1.0

Bespaar uzelf een hoop ellende en bestel NIET bij Matrabike. Wij hadden een fiets besteld voor Sinterklaas. Ruim twee weken later was deze nog niet geleverd. Ik heb één keer een hele dag en twee keer een middag tevergeefs thuis zitten wachten op een fiets die maar niet kwam. Telkens moeten bellen, standaard reactie dat ik teruggebeld zou worden wat Matrabike vervolgens nooit deed. Afspraken komt Matrabike niet na. Uiteindelijk heb ik de bestelling moeten annuleren omdat wij op vakantie gingen en Matrabike wederom zich niet aan de afspraak hield de fiets te bezorgen. Daarna weer twee keer moeten bellen en vier weken moeten wachten om mijn geld terug te krijgen. Doe uzelf dus een plezier en bestel NIET bij Matrabike.

T
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Bad bikes

Beoordeling 
 
1.0

Worst experience ever! E bike has broke down already three times within 6 months, meaning that i every now and then i have to pay for transport costs to have it fixed! Terrible customer service!

G
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer slechte service!

Service 
 
1.0

Mijn fiets is sinds 2 oktober in reparatie en we zijn nu 25 november en nog steeds is mijn fiets niet terug thuis!!!! Al verschillende keren getelefoneerd en dan zeggen ze volgende week is hij klaar Mevrouw!!Voor zo een firma zo een service geven aan de klanten is geen reclame!...Wat ik ook niet meer ga doen is reclame maken wat ik voorheen wel deed ,in tegendeel!

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Reparatie fiets

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb net mijn fiets opgehaald bij matrabike . Er waren een paar dingen niet goed waaronder de motor . Hij is volledig gemaakt nieuwe motor . Ben echt heel erg tevreden

SV
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Nooit meer matrabike

Op 25 augustus een E bike besteld bij matrabike, 995 euro betaald.
Na 2 dagen bericht dat de levering vertraagd was.
Na nog eens 2 dagen bericht dat de fiets niet geleverd kon worden, in overleg kon er een andere fiets uitgezocht worden.
Echter, voor die prijs kon matrabike geen e bike leveren, dan moest er 300 a 400 euro bij.
Lokkertjes dus van de firma Matrabike, om de klant met aantrekkelijke prijzen binnen te halen, matrabike wist vantevoren dat aangeboden fiets niet kon worden geleverd voor die spotprijs.
Mijn besluit was dan ook om van de aankoop af te zien en wilde mijn geld terug.
Hiervoor moest ik online een herroepingsformulier invullen, ik kreeg snel daarna bericht van Matrabike bericht dat het geld zo snel mogelijk terug gestort zou worden.
Na een week maar eens gebeld met Matrabike, antwoord: wij weten niet wanneer u uw geld terug krijgt.
Na een aantal dagen nog eens gebeld, weer geen antwoord wanneer ik mn geld terug kreeg.
Daarna nog een aantal keren moeten bellen, na lang aandringen kwam het antwoord eruit, het kon wel 3 weken duren voordat ik mn geld terug zou krijgen !
Ik heb nu na 4 weken mijn geld nog niet terug van Matrabike !
Gelukkig heb een rechtsbijstandverzekering, die heeft het uiteindelijk moeten regelen mijn geld terug te krijgen.
Mijn advies: ga niet in zee met dit soort bedrijven, zeer onbetrouwbaar, als je eenmaal betaald hebt kunnen ze met je doen wat ze willen.

Nooit meer Matrabike !

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Wat een afknapper dit bedrijf

Beoordeling 
 
3.5

Wat een afknapper dit bedrijf. Voor 15.00uur besteld, volgende werkdag in huis is een loze belofte, Na bestelling van de Vogue Elite Plus N8 een mail van Matrabike met de zin '' Binnen enkele dagen ontvangt u opnieuw bericht over de verwachte levertijd ''. maar heb wel een dag vrij moeten nemen Ze weten dus niet met al hun 9 winkels wanneer ze een fiets kunnen leveren. Wacht wel af en met mij me dochter teleur gesteld op haar oude fiets.

en morgen op wat meer sites zetten want zo ga je niet met mensen om.

B
Was deze beoordeling nuttig? 8 1

Diny maas op 14 September 2019

Hoi. Ook ik zit al sinds vorige week vrijdag te wachten, en nog geen bericht wanneer hij wel bezorgd. Voorlopig al 9 dagen. Ondanks de woorden volgende dag in huis. Ben woest. Zou met een groep bejaarde gaan fietsen, dus gaat helaas niet door. Ben echt woest.

Reageer op deze review

Verhuisd

Wonende in Eindhoven,en Matra bike vestiging in Waalre,was voor ons de reden om 2 e bikers te kopen,omdat dat dichtbij was.Over de fietsen zijn wij uiters tevreden.Maar dat de vestiging na onze aankoop na 2 maanden ineens gesloten was,was voor ons een teleurstelling.Wij hadden in Waalre gekocht,maar geen bericht gekregen dat ze zouden gaan sluiten.Dus stonden wij ineens voor een gesloten deur!! Waalre was voor ons dichtbij,vandaar dat we bij matra biker onze aankoop hadden gedaan.Dit vonden wij geen goede service ,wat wij ook gemeld hebben.Maar op heden geen antwoord hierop ontvangen.Dus voor event. Reparatie moeten wij in de toekomst haal en breng kosten betalen.Wat voor ons in een ander geval makkelijker was geweest om
" eventjes" 2 km. Verder de fietsen zelf te kunnen brengen.Daarom zijn wij teleurgesteld .

F
Was deze beoordeling nuttig? 5 2
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Matrabike informatie

Algemene informatie

Merken
  • Montego
  • Ideal Bikes
  • Cross
  • Gepida
  • Cross Ebike
  • Ferrini
  • BeOne
  • Shockblaze
  • Grace Ebike
  • Girandola
  • Silent Force
  • Steppenwolf
  • Stokvis fietsen
  • Tulp fietsen
Productgroepen
  • herenfietsen
  • damesfietsen
  • kinderfietsen
  • fietsen
  • omafietsen
  • racefietsen
  • mountainbikes
  • moederfietsen
  • transportfietsen
  • elektrische fietsen
  • vouwfietsen
  • jongensfietsen
  • meisjesfietsen
  • fiets accessoires
  • opafietsen
  • stadsfietsen
  • speed pedelecs
  • hybride fietsen
Levertijd
1 werkdag, indien op voorraad en besteld voor 15.00 uur
Verzendkosten
Alle fietsen worden gratis bezorgd
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving
  • Mister Cash
  • contant bij afhalen
  • pin in onze winkel
  • Verzending onder Rembours
Telefoonnummer
0416 - 324 012