Matrabike reviews

www.matrabike.nl
 
6.3 (72)

72 Matrabike reviews

 
(27)
 
(12)
 
(4)
 
(8)
 
(23)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
23 resultaten - getoond 1 - 10
1 2 3
Volgorde

Oplichters

Beoordeling 
 
1.0

Voor de koop eerst telefonisch contact opgenomen met vragen over de fiets en het eventuele retourneren mocht de fiets niet bevallen. Er werd verteld dat, mocht de fiets niet bevallen en onbeschadigd zijn, dat ik 2 weken de tijd had om mij te bedenken. Na de eerste dag meteen gebeld dat de fiets niet aan mijn wensen voldeed. Ik kreeg toen te horen dat ik de fiets kon laten ophalen en dit mij niets zou kosten MITS ik niet meer dan 10km op de fiets had gereden anders zou mij dit 25% van de aankoopprijs gaan kosten. Aangezien ik 12km had gefietst kost mij dit €239,00 euro. Een geval van miscommunicatie noemen ze dit bij Matrabike...het is gewoon pure misleiding en bewust achterhouden van de juiste informatie. Ik werd verwezen naar de Algemene Voorwaarden maar daar wordt dit niet vermeld. Wel dat ze de juiste informatie horen door te geven maar dat doen ze dus duidelijk niet. Waardeloos bedrijf!!!!

W
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Verjaardagcadeau

Beoordeling 
 
1.0

Op maandag een MTB besteld. Dinsdag een mail met verhaal dat artikel uit een extern magazijn moet komen en de levertijd onduidelijk is.
Woensdag gebeld en een andere voorradige MTB uitgezocht.
Er werd plechtig beloofd dat deze donderdag afgemonteerd en direct verzonden zou worden. Vrijdag nog geen bericht. Gebeld waar de fiets bleef. Logistieke team is er mee bezig. Wanneer kan ik hem dan verwachten? Geen idee.
Bij zo'n bedrijf wordt je genaaid waar je bij staat. Vriendelijke medewerker, maar voor de rest bezig om de klanten te naaien.
Dikke afraden. Hopelijk komen ze de laatste afspraak wel na anders wordt het een gevalletje consumentenbond.

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Nooit hier iets kopen!!!!

Beoordeling 
 
1.0

ooit hier iets bij kopen!!!!

Dit is hun realiteit
Fiets gaat binnen jaar stuk en je bent die maanden kwijt voor repetitie zonder enige uitleg. Heb dure fiets gekocht en in 2 j 3 keer stuk en 9 maanden kwijt en nu is de fiets al 3 maanden binnen en 3 x per week bel ik!! Het is een schandalige service hier!!! Ze geven geen antwoord op je vraag en zeggen altijd dat ze terug bellen En dat doen ze nooit. Het is nu 3 maanden verder en weet nog steeds niet en dat vinden hun dus normaal!!!!
Pas op met hun!!!!!!!!!

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

fout op fout op fout op fout op fout

Beoordeling 
 
2.0

Ik zal het bij de feiten laten, aan u om te oordelen.
Valt het u ook op dat op dit soort review sites Matrabike wel een reactie geeft op de mensen die positief oordelen, maar de mensen die negatief oordelen wordt niet op gereageerd. Als je een probleem hebt, dan laten ze je gewoon stikken.
Ruim een jaar geleden een fiets gekocht, levering was niet correct, en na een week heb ik de fiets terug gebracht omdat deze zo slecht van kwaliteit was, ze stelde zelf voor om iets anders uit te zoeken. Dat was een stockvis, hun huismerk.
Toen een votani gekocht van 1100 euro, maar ook daar merk je duidelijk dat het beperkte kwaliteit is.
Na 9 maanden de fiets voor een onderhoudsbeurt gestuurd, mede omdat hij het niet meer deed.
Motor bleek los te zitten, en van de 7 punten die ik op papier mee had gegeven, hebben ze er 4 opgelost, 1 een beetje (1 maand later probleem weer terug) en 2 hebben ze genegeerd. Totale kosten, 270 euro. Echter geen specificatie van wat ze hebben gedaan en waarom dat niet onder garantie viel, en ook na herhaaldelijk verzoek om die specificatie te sturen kreeg ik niks.
Binnen het jaar ging een pin van de stekker van lader stuk, zoals ik al verwacht had aangezien die zo fragiel zijn dat je niet begrijpt dat dat voor zoiets gebruikt wordt. Ik heb dit toen zelf gemaakt door er een kwaliteitsstekker in de kabel tussen te plaatsen, dus niet in de accu oid.
3 maanden later was de fiets weer defect en heb ik hem weer terug gebracht. Na meermaals bellen kreeg ik na 4 weken een voicemail dat ik een verkeerde lader zou hebben gebruikt.
Aan de telefoon gaven ze toe dat dat niet zo was, maar dat er waterschade was en dat dat dus geen garantie was. Op mijn verzoek van foto's van waar er dan waterschade was, werd ook na meermaals verzoek niet gereageerd. Totale kosten waren 580 euro voor een nieuwe accu.
Na de 4e keer bellen besloot ik maar om eieren voor mijn geld te kiezen en mijn fiets terug te vragen zonder reparatie. Dit zouden ze gaan regelen en na 2 keer er achteraan bellen kwam er dan zowaar een melding dat ik de fiets vrijdag op kon halen en dat ik gebeld werd als hij er was.
Daar ik anderhalve week na die vrijdag nog niet gebeld was, ging ik maar weer bellen.
Toen werd mij verweten dat ik niet zo vaak moest bellen maar gewoon rustig af moest wachten, ook al was het anderhalve week na de afgesproken dag.
En als ze dan weer een nieuwe belofte deden, dan vroeg ik wat we gaan doen als ze die nieuwe belofte ook weer niet na zouden komen. Maar daar wilde ze niks mee. Ze zijden dat ze er zelf in geloofde dat die belofte wel waargemaakt zouden worden, ook al waren de vorige meerdere beloftes niet waargemaakt.
Na nog een boel gezeur, en het sluiten van het filiaal in de Bilt werd de fiets zowaar thuis gebracht, echter zonder de meegeleverde lader en dit dus na totaal 9 weken tijd.
Na weer 3 keer bellen was de conclusie vanuit hun:
De vervoeder heeft de lader niet, en wij ook niet, dus u moet hem wel hebben dus is het uw probleem.
En toen gaven ze ook toe dat het helemaal geen waterschade was geweest, ze hebben de accu, die een issue lijkt te hebben, niet eens open geschroeft. Maar aangezien ik een eigen stekker in het snoer heb opgenomen, zal ik daar wel kortsluiting hebben veroorzaakt en daarmee de accu hebben gesloopt. Dus is het mijn probleem en willen ze niks meer voor me doen.
En op mijn vraag hoe het kan dat de remblokjes zo snel verslijten en de nieuwe band zo snel leeg loopt, melden ze simpelweg: Je moet gewoon elk half jaar nieuwe remblokjes plaatsen, en elke week je banden even oppompen.
Heeft u een fiets waarbij dat nodig is (bij normaal gebruik)?
Nu zit ik dus met een fiets die zelf al niet veel waard is omdat die redelijk slecht van kwaliteit is, met een accu die vermoedelijk defect is zonder lader, waarbij nog maar de vraag is of de fiets het weer gaat doen als ik een nieuwe accu/lader ga kopen. En is deze fiets met goede accu/lader uberhaupt nog 580 euro waard???

Kortom, erg twijfelachtige kwaliteit die ze leveren, maar de service is zeker niet twijfelachtig, die is gewoon keer op keer op keer op keer slecht!

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Zwaaien naar je geld

Beoordeling 
 
1.0

31 december 2019 heb ik een fiets besteld en betaald. Gelijk daarna heb ik de bestelling geannuleerd. Tot nu toe heb ik meerdere keren met de klantenservice gebeld. Het wordt elke keer beloofd dat het geld "volgende week" teruggestort wordt. Op 21 januari 2020 is het nog niet gebeurd, terwijl ze op hun website beloven dat ze binnen 14 dagen terugbetalen. Bestelling heb ik gelijk geannuleerd, fiets was nooit verzonden. Als je nog moet wachten op een retour, kan ik het misschien nog enigszins begrijpen. Maar dit kan gewoon niet. Ik was van plan om de fiets later dit jaar opnieuw te bestellen, maar dat wordt hem niet meer.

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Niet doen! Ellendige firma, zeer slechte service.

Beoordeling 
 
1.0

Bespaar uzelf een hoop ellende en bestel NIET bij Matrabike. Wij hadden een fiets besteld voor Sinterklaas. Ruim twee weken later was deze nog niet geleverd. Ik heb één keer een hele dag en twee keer een middag tevergeefs thuis zitten wachten op een fiets die maar niet kwam. Telkens moeten bellen, standaard reactie dat ik teruggebeld zou worden wat Matrabike vervolgens nooit deed. Afspraken komt Matrabike niet na. Uiteindelijk heb ik de bestelling moeten annuleren omdat wij op vakantie gingen en Matrabike wederom zich niet aan de afspraak hield de fiets te bezorgen. Daarna weer twee keer moeten bellen en vier weken moeten wachten om mijn geld terug te krijgen. Doe uzelf dus een plezier en bestel NIET bij Matrabike.

T
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Bad bikes

Beoordeling 
 
1.0

Worst experience ever! E bike has broke down already three times within 6 months, meaning that i every now and then i have to pay for transport costs to have it fixed! Terrible customer service!

G
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer slechte service!

Service 
 
1.0

Mijn fiets is sinds 2 oktober in reparatie en we zijn nu 25 november en nog steeds is mijn fiets niet terug thuis!!!! Al verschillende keren getelefoneerd en dan zeggen ze volgende week is hij klaar Mevrouw!!Voor zo een firma zo een service geven aan de klanten is geen reclame!...Wat ik ook niet meer ga doen is reclame maken wat ik voorheen wel deed ,in tegendeel!

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Zééér slechte zaak

Beoordeling 
 
1.0

Slechte ervaring.
Ik ben het helemaal met de vorige revieuw van Patricia eens.
Ik had een ondeugdelijk product (racefiets) volgens ConsuWijzer dus inderdaad ook recht op mijn geld terug.
Daar doen ze niet aan zeiden ze wel aan tegoedbonnen.
Wat een onzin voor €600 aan tegoedbonnen.
Uiteindelijk na een brief gestuurd te hebben met "ontbinding koop" overeen gekomen dat ik toch mijn geld terug zou krijgen.
Maar ze haalden hier wel 25% vanaf.
Wat ik ècht schandalig vond.
Makkelijk verdient van Matra Bike €150 winst.
En ik €150 verlies voor een fiets waar ik nog geen 13 km. mee gefietst had.
Omdat hij in 3 maanden tijd 3 keer gemaakt was 1 keer viel de trapper inclusief crank eraf 2e keer ging de trapper weer los en de versnellingen werkten voor de 3e keer nog steeds niet goed.
Dus mensen kijk uit voor u hier iets koopt.
Voor mij nooit meer een fiets van Matra Bike.

C
Was deze beoordeling nuttig? 9 1
Reageer op deze review

WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL

Beoordeling 
 
1.0

WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Je koopt een fiets bij MATRABIKE en daar wordt een accu bij geleverd waarmee je iets van 100 km. mee zou kunnen rijden.
Na een aantal keren volledig opladen blijft de fiets na zo'n 40 km. aangeven dat de accu bijna leeg is.
Vrij snel de accu met bijbetaling omgeruild voor een accu die voor 140 km. geschikt zou zijn.
Als ik met deze accu in de stand 3 (Maximaal 6 standen) 90 km. haal mag ik blij zijn, maar dan moet ik wel zo hard meetrappen alsof ik op een niet-electrische fiets rijd.
Het stuur gaat herhaaldelijk na een paar weken los zitten. Een los stuur rijdt niet lekker, dus altijd gereedschap bij me om het weer vast te zetten.
Omdat ik in die zomer van 2017 mijn fiets niet lange tijd in de werkplaats van MATRABIKE wil hebben staan, vraag ik of ik hem in de winter mag brengen. Dat was geen probleem, tenslotte had ik 2 jaar garantie.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
In februari 2018 de fiets afgeleverd bij MATRABIKE inclusief een briefje met de mankementen.
De fiets zou normaal na 1 week weer terug zijn, maar er waren zieken in de werkplaats dus het zou wel anderhalve week kunnen duren.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Na haast 4 weken gebeld om te vragen hoe het staat met de fiets.
Er zijn wat kleine reparaties uitgevoerd en er is een nieuwe accu besteld. Op die accu is het wachten.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Een paar dagen later word ik gebeld met de mededeling dat de fiets klaar is.
Het stuur is met locktite vast gezet. Nu maar hopen dat het in de goede stand voor mij staat.
Ik moet wel iets van 110 Euro meenemen want er zijn nieuwe binnen- en buitenbanden op gezet.
Ehhh, er is toch 2 jaar garantie?
Ja, maar de banden waren versleten en op slijtage zit geen garantie.
Ik heb helemaal niet gevraagd om nieuwe banden, alleen zat er vanaf het begin dat ik de fiets kocht een bobbel in een band.
In de werkplaats vond men het nodig dat de banden vernieuwd moesten worden.
Wel heel erg vreemd dat fietsbanden binnen 1 jaar al zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden.
Mijn collega zal u morgen terugbellen.
Prima, daar wacht ik op. Maar met welke melding hij ook komt, ik betaal niks.
Een dag later werd ik gebeld dat het toch gratis is. Was een foutje van de werkplaats.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
De hele zomer lekker gefiets, maar niet meer dan 60km. per dag omdat de accu dan weer opgeladen moest worden. Deze accu lijkt dus nog minder dan de oude.
Ik had geen zin om de fiets in de zomer weer weken kwijt te zijn dus wilde ik wachten tot de winter om hem naar Apeldoorn te brengen.
Maar in oktober had ik de fiets aan de stroom staan en na een uurtje of twee sloegen de aardlekschakelaars van het huis door. Alles donker. Geprobeerd de schakelaars om te zetten, maar die bleven doorslaan. Nadat ik de stekker van de oplader van de fiets uit het stopkontakt haalde bleven de aardlekschakelaars wel aan. Mijn conclusie: Oplader kapot, dus nu moet de fiets vervroegd naar Apeldoorn.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 27 oktober de fiets afgeleverd en mijn verhaal gedaan. Met twee weken zou die weer klaar zijn. Haast 4 weken later, op 22 november, word ik gebeld met de mededeling dat de fiets in orde is en dat ze niets hebben kunnen vinden. Zelfs zou er met de oplader niets aaan de hand zijn.
Ik heb mijn ongenoegen geuit en nu wordt er een rapport opgevraagd bij de werkplaats. Ik zal teruggebeld worden. Ben benieuwd.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 14 december word ik gebeld met de mededeling dat de fiets in orde is en dat er op het rapport staat dat het btw-tarief aangepast is. De reparatie zou gratis zijn, dus waarom dan het btw tarief aangepast is begrijp ik niet. Verder stond er niets in het rapport. De verkoper is een aardige man, maar hij weet verder niets zinnigs te vertellen. Hij probeert of er morgen iemand van het hoofdkantoor of van de werkplaats mij kan bellen. Maar morgen is het zaterdag. Ben weer benieuwd.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 20 december word ik gebeld door de werkplaats. De goede man vindt het vreemd dat ik 140 km met die accu zou moeten kunnen rijden. Dat is onmogelijk met die accu. Maar hij is er wel voor verkocht. Met een zwaardere accu zou ik misschien wel 90 km. kunnen halen. Ik stel voor dat ze dan mijn accu omruilen voor een zwaardere zodat ik wat meer in de richting kom van wat ik graag wil. De man gaat voor me aan de slag. Ben weer benieuwd.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 13 januari vond ik het weer erg lang duren en heb het filiaal gebeld. Fiets blijkt nog steeds in het filiaal te staan en er is nog niks aan gedaan. Niets bekend over het vervangen van de accu door een zwaaardere. De verkoper zal de werkplaats een mailtje sturen met de vraag of ze mij weer willen bellen.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 17 januari had ik er genoeg van. Ben niet door de werkplaats gebeld. Heb de fiets opgehaald, wel even gekeken of de acculader het wel deed. Maar natuurlijk nog wel die accu waarmee ik nog veel te weinig kilometers kan rijden. Wel is er door MATRABIKE een klacht ingediend bij trustpilot.nl over mijn review. Daar maakt het hoofdkantoor zich dus wel druk om, maar contact opnemen met de klant, nee, ho maar.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Beleving door Marcel Penders
Op de website van Matrabike staan ook reviews van Trustpilot, maar alleen de positieve. En dat mag van Trustpilot. Ik begrijp er echt niks van.

MP
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

Marcel Penders op 23 Januari 2019

Op 22 januari werd ik dan eindelijk gebeld met de mededeling dat er gezocht gaat worden naar een zwaardere accu. Dat zou met ongeveer een week geleverd moeten kunnen woden.

Marcel Penders op 02 Februari 2019

Eindelijk heb ik dan nu op 2 febr. een nieuwe accu ontvangen.

Goran op 16 September 2019

Ik heb twee fietsen in Waalwijk gekocht. Zwaardere accu's voor 100 euro meerprijs. Wat ik gekregen heb, is hetzelfde accu. Maar heren hebben een sticker voor zwaardere accu geplakt,zo dom dat ze sticker van fabrikant hebben laten opzitten. Oplichterij in mijn ogen. Ik ben naar Matra geweest en originele sticker laten zien. Nu is wachten op originele accu. Ongelooflijk dat ze met klanten zo omgaan. Zo jagen ze klanten weg,fiets is goed maar service laat aan wensen over. Met andere worden HEEL SLECHT!!!!

Reageer op deze review
23 resultaten - getoond 1 - 10
1 2 3

Matrabike informatie

Algemene informatie

Merken
  • Montego
  • Ideal Bikes
  • Cross
  • Gepida
  • Cross Ebike
  • Ferrini
  • BeOne
  • Shockblaze
  • Grace Ebike
  • Girandola
  • Silent Force
  • Steppenwolf
  • Stokvis fietsen
  • Tulp fietsen
Productgroepen
  • herenfietsen
  • damesfietsen
  • kinderfietsen
  • fietsen
  • omafietsen
  • racefietsen
  • mountainbikes
  • moederfietsen
  • transportfietsen
  • elektrische fietsen
  • vouwfietsen
  • jongensfietsen
  • meisjesfietsen
  • fiets accessoires
  • opafietsen
  • stadsfietsen
  • speed pedelecs
  • hybride fietsen
Levertijd
1 werkdag, indien op voorraad en besteld voor 15.00 uur
Verzendkosten
Alle fietsen worden gratis bezorgd
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving
  • Mister Cash
  • contant bij afhalen
  • pin in onze winkel
  • Verzending onder Rembours
Telefoonnummer
0416 - 324 012