Details van de beoordeling

OTTO
Mode

Hoop gedoe als het product kapot is..

Beoordeling 
 
2.5

Op Otto had ik in november 2017 een leuke jas besteld van een redelijk dure prijs (€90,-). Ervan uitgaande dat de kwaliteit wel goed zou zijn. 2 maanden later bleek anders en ging de voering van de jas helemaal kapot. Toen heb ik contact opgenomen met Otto, waarbij mij vertelt werd dat het geen enkel probleem was om de jas terug te sturen en dat ik een nieuwe jas gratis thuis gestuurd kreeg. De mevrouw aan de telefoon heeft mij verteld waar ik de jas heen moest sturen en dat ik alleen een briefje bij de jas hoefde te doen waarop vermeld stond 'voering kapot'. Een week later was de nieuwe jas al aangekomen, dus heb ik vervolgens mijn oude jas teruggestuurd. Aangezien ik het een beetje karig vond om alleen een briefje met 'voering kapot' erbij te voegen heb ik tevens mij klantgegevens erbij vermeld. Vervolgens krijg ik een maand later ineens een brief van Otto door de deur dat ik geld moet betalen voor mijn teruggestuurde jas (weer die €90,- en ik heb nu nog maar 1 jas). Tevens moest ik extra kosten betalen omdat ik al een betalingsachterstand had, dus totaal moest ik op dat moment €95,- betalen. Dus ik bel weer op naar Otto, vervolgens is de mevrouw aardig aan de telefoon. Dan gaat ze verder kijken in mijn klantenrekening en wordt ze boos op mij, omdat er nooit een retour is aangekomen bij Otto en dat dat ineens mijn schuld is. Ze zei dat ik een brief thuisgestuurd kreeg waarin ik een kopie van de PostNL bon moest stoppen en hele bijlage in moet vullen waar ik het pakket heb afgeleverd waar het heen is gestuurd etc. Een paar dagen later heb ik deze ontvangen en teruggestuurd. Na 4 weken hebben ze uiteindelijk mijn klantenrekening verheven naar €0,- zonder daar bericht over te geven, geen excuses aangeboden o.i.d. Het enige wat ik nog op de mat heb gekregen was een aanmaning van €13,50 met rente. Deze is inmiddels verwijderd van mijn klantenrekening.

In eerste instantie vond ik het dus heel netjes hoe de klantenservice van Otto reageerde op mijn kapotte jas, maar daarna heb ik er een ontzettende nasleep van ongeveer 3 maanden van gehad. Ik ga nooit meer iets bestellen bij Otto en kan u van harte aanraden om dat ook niet te doen. Indien u dat wel doet en u stuurt iets retour, bewaar dan alstublieft uw PostNL afgifte bewijs erg goed, want ongemerkt plaatst Otto gewoon het geld op je klantenrekening en voor je het weet heb je allemaal aanmaningen door de brievenbus. Ik heb geen enkele keer een bericht via de mail ontvangen van Otto over problemen met de klantenrekening/retrourzendingen/betalingen o.i.d. Over het algemeen dus een zeer slechte webshop

I
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review