Bende oplichters!!! Al 4 weken bestelt en betaalt 150 Eur en nog steeds niet verwerkt, zelf mijn bestelling staat niet vermeld in mijn account, onmogelijk om hen te bellen, altijd antwoord apparaat en mails nooit beantwoord!!!! Nu ben ik het echt beu, klacht indienen bij politie, geld terug eisen met schadevergoeding, advocaat aangesteld!!!
Zo slecht ervaring!! Niet te bereiken voor vragen. Op de site wordt aangeven max 6 dagen. We zijn 3weken verder daarna dacht ik eindelijk heb ik mijn tuinset binnen. Wat blijkt weer het PROBLEEM....HET IS BESCHADIGD. HET ZIET ER UIT OF IK HET UIT DE KRINGLOOP WINKEL HEB BESTELD! Is ook meteen de laatse x dat ik bij VIDAXL ZAL BESTELLEN!! IK zou het ook niemand aanraden!!!!
Eerdere bestelling ging goed. De volgende grotere? Stond als verzonden, bij de vervoerder is het pakket niet aangekomen. Contact is onmogelijk, telefoon is afgesloten wegens verbeteren van het systeem. Mijn account is ontoegankelijk nadat ik een klacht heb ingediend. Dus. Onbereikbaar, geld weg, geen spullen. Ik zeg nog niet flessentrekkerij, maar...
2 weken geleden een kamerscherm besteld en betaald. Was op voorraad en zou binnen 3 a 5 dagen geleverd worden.
De status van mijn bestelling staat sinds dien op in verwerking. Er is met het bedrijf geen contact te krijgen en op de mail en berichten die ik stuur word niet gereageerd. Dit bedrijf zou serieus aangepakt moeten worden. Dit kan echt niet.
Wat een slechte service van VidaXL als je iets wat kapot is terug wilt sturen is dat gewoonweg niet mogelijk. Ik ga overwegen om stappen te ondernemen tegen VidaXL. Als internet winkel ben je gewoonweg verplicht dat de klant zijn producten terug kan sturen indien je dit ook in je voorwaarden schrijft.
Mensen koop niet bij VidaXL indien je iets wilt terug sturen wat kapot is gaat dit gewoonweg niet.
Fungroen op 12 November 2020
Zelfde probleem
Tv kast waar de deuren niet van passen en ook nog eens verschillende grote zijn
Nergens iemand te bereiken. Wat een kut winkel.
Ik koop hier nooit meer iets
Helma op 09 December 2020
Ik heb begin okt een stoeltje gekocht .Geretouneerd naar adres .Bij Post.nl deed deze het niet ...naar zelfde adres besloot de Heer van post Punt..alles nettjes naar Vidaxl gemail..nooit meer gehoord ..moet terug zijn..ze moeten even afmelden bij Klarna..is wel 100,99.Ben helemaal van slag..koop hier nooit meer iets en ook niet via Bol.com..Waar ik al jaren vaste klant ben..dat is service..
Kleintje op 10 December 2020
Helaas,ik ben nu ook bezig met retourneren nog geen succes?
Kleintje op 10 December 2020
Gelukkig nog niets betaald. Chatgesprek gehad . In 15 minuten tijd 3 verschillende dames gesproken En nog niet opgelost. Moet de foto's die ik gemaakt heb nogmaals sturen. En ze hebben het keurmerk van de Waarborgwinkel, hoe is dat mogelijk!!
Filip Verbiese op 25 Januari 2021
Mooie uitgebouwde website maar erbarmelijke werking van de klantendienst. Op 12 december 2020 bestelling geplaatst van kussens. Omwille van gebrekkige kwaliteit van deze kussens, de bestelling teruggestuurd. Na meer dan 10 mails met verzoek tot remboursering van de aankoopkost (conform de verkoopsvoorwaarden op hun site) tot vandaag, een maand later nog steeds geen terugbetaling!
Een maand geleden een parasol besteld. Nog steeds niks ontvangen. Status staat al weken op 'wordt verwerkt'. Er komt pas na dagen antwoord op mails. Annulatie en terugbetaling blijkt na een maand niet meer mogelijk want 'uw bestelling heeft al een label voor verzending'. Ik bestel hier uiteraard nooit nog iets.
2 weken geleden een lamp besteld en het was toch niet wat ik in gedachten had. Nu probeer ik een week het artikel terug te sturen, maar ik kan niet in contact komen met vidaxl. Mijn account is ontoegankelijk, bellen doen ze niet, want hee ze werken allemaal thuis ivm corona. Chat werkt ook niet ' zogenaamd overbelast en mailen kan weken duren voor je antwoord krijgt, want ze hebben het druk!!! Druk met mensen oplichten ja.
VidaXL is een goedkoop zak, maar de service kwaliteit geef ik een nul. Mijn bestelling was incompleet en ik krijg alleen te horen dat ik zelf moet uitzoeken, hoe ik mijn bestelling van de leverancier kan krijgen, moest ik zelf bellen of mailen.
Hier kopen ik nooit meer en dus ben ik belazerd, hoe ik mijn geld terug krijgen, moet ik ook zelf uitzoeken.
Dit is puur oplichterij.
Ruim 2 maanden geleden een lamp besteld,bij in elkaar zetten bleek dat het voetstuk ontbrak.Gebeld en er werd me verteld dat het ontbrekende stuk bezorgd zou worden. Verpakking weggegooid en na paar dagen kwam het ontbrekende onderdeel. Helaas weer het verkeerde onderdeel. weer gebeld,onderdeel zou weer bezordg worden. En ja hoor weer het verkeerde onderdeel. weer gebeld,onderdeel zou op vrijdag bezorgd worden,weer wachten,geen onderdeel. Weer bellen,o ja onderdeel komt a.s maandag. Maandag wachten op het onderdeel en ondertussen mijn mail lezen: onderdeel is niet op voorraad en wordt over 6 weken of langer bezorgd. Weer bellen maar helaas ik moet maar afwachten. O ja ik moet wel de rekening betalen want anders moet ik incasso kosten betalen. Snapt u dit nog? Er werd gezegd dat ik de zending terug kan sturen maar hoe? Verpakking heb ik inmiddels weggegooid en hoe kom ik aan stukken van 2 meter karton om de lamp weer in te pakken? Klacht ingediend bij het klachtenkompas maar hier heeft de firma xl niet op gereageerd helaas. Krijg wel telkens telefoon/mails van het incasso buro. Echt heel erg vervelend. O ja,ik heb een kortingsbon aangeboden gekregen van de firma xl van 10 euro. Echt te zot voor woorden,al minstens 5x thuis gebleven om zendingen te ontvangen,wacht al ruim 2 maanden op de complete zending en dan nog bedreigd worden met incasso kosten. Fout ligt niet bij mij maar bij Vidaxl. Vidaxl schaam je diep. Sorry incassoburo maar ik ga echt niet opdraaien voor fouten Vidaxl, wat heb ik spijt dat ik hier ooit iets besteld heb. Stom,stommer,stomst!!!!!
Zeer teleurstellend.
Zeer teleurstellend. Spiegel via Bol.com besteld voor mijn Dochtertje. Ding was bijna €100,00. Spiegel was gebarsten in de doos. Helaas van te voren betaald want VidaXL accepteerd geen retour zonder foto’s, schrijven, bellen en nog meer ellende. Helaas doet Bol.com hier geen reet mee.
Deze firma houd er malafide praktijken op na.
Online muggengaas besteld na 3 weken krijgen we melding dat het artikel niet geleverd kan worden.Nochtans is deze nog steeds beschikbaar online maar de prijs is wel verhoogd. Zo'n bedrijven zouden onmiddellijk gesloten moeten worden. Echte dieven zijn het.
Mijn ervaring met vidaXL is heel slecht. Ik kan me vinden in de ervaringen van de mensen op deze pagina die blij zijn met de (meeste) producten en de verzending hiervan. Maar meer dan dat is het ook niet.
Ik had in Maart een luchtkoeler besteld voor de heerlijke warme zomerdagen. Die dagen kwamen wat later dit jaar dus ik heb deze luchtkoeler net buiten de retourtijd voor het eerst aangezet. Dom natuurlijk om hem niet even te testen, maar ik ging er stiekem gewoon van uit dat een "luchtkoeler" van 70 euro enigzinds werkt. Misschien naïef maar ook logisch. Dit product was troep. De lucht die uit de luchtKOELER kwam was na 15 minuten al warm en de volgende ochtend was me kamer nog heter dan voordat ik de luchtkoeler gebruikte. Even voor de volledigheid; de luchtkoeler van €70,- staat een beetje ongebruikt voor zich uit te staren en ik ben ondertussen weer beste vriendjes met mijn ventilator van €10,-.
Ik mailde vidaXL (net buiten de retourtijd) over mijn ontevredenheid. Ik kreeg na een paar dagen een mail terug met een compensatie van €10,- die ze me aanboden. Heb nog nooit zo'n belachelijke compensatie aangeboden gekregen. Gelukkig krijg ik ook niet vaak compensaties aangeboden omdat producten die ik aanschaf meestal gewoon werken. Afijn ik mailde ze terug dat het me een beter idee leek om de luchtkoeler retour te sturen en dan iets anders van vidaXL aan te schaffen van dezelfe prijs. Beide partijen te vrede. Maar ook daar dachten ze anders over en ze bleven aandringen op de €10,- compensatie. Ik denk dat vidaXL is opgericht om rijk te worden en niet om klanten te helpen want denken in oplossing en klanten tevreden maken lukt, althans bij mij, niet echt.
Het product was toch aan de kleine kant en wil hem graag terug sturen. Via de mail aangegeven dat ik hem retour wil sturen, maar nog steeds niks gehoord. Ook telefonisch zijn ze niet te bereiken. Ik heb het product nog niet betaald via Klarna. Ze hebben mij trouwens twee kleden gestuurd ipv 1. Ook zoiets .. volgens mij gaat het bij VidaXL niet helemaal goed.
Ik heb helaas me nacht kastje bij deze partij besteld. Deze ontbreekt aan een schroefje en een van de rails van de lades heeft geen wielen. waardoor nu een van de lades schuin hangt. Tevens waren de boorgaten verkeerd. Nu heb ik geprobeerd via de chat contact op te nemen maar dan krijg je een (vertaalde) medewerker. Deze bood opties aan, Toen ik een optie koos verliet deze medewerker de chat. Ik heb het transcript opgeslagen. Toen ik de foto van mijn kastje en het transcript plus mijn uitgebreide verhaal naar de email service stuurde kreeg ik niet meer als een standaard email antwoord terug met: "Om dit probleem op te lossen, kunnen we u een retourzending aanbieden voor volledige terugbetaling of een retourzending voor volledige vervanging. Bevestig welke optie je voorkeur heeft."
Wat natuurlijk een beetje idioot is als ik heel de ochtend het kastje in elkaar heb lopen schroeven. Hoe ga ik deze dan opsturen? gaan jullie dan me nieuwe kastje ook in elkaar zetten of de uren betalen die ik eraan werk?
Mijn suggestie: Een (gedeeltelijke) terugbetaling voor deze anderhalf uur aan moeite. En een vervangende rails met wieletje zodat ik de kast gewoon in gebruik kan nemen.
Verkeerd geleverd product, kan gebeuren. Netjes geprobeerd retour te zenden, waarna alle ellende is begonnen. Na eerst standaardmails gekregen te hebben, een klachtenformulier ingevuld, ook hierop een standaardmail. Geprobeerd te bellen, meerdere keren op verschillende werkdagen en telkens zelfde automatische antwoord: "Vandaag gesloten, vanwege teleservice verbetering.".
Wederom klachtenformulier ingestuurd met nu een persoonlijke' reactie. Ik kon een tegemoetkoming van 10,- krijgen of aangeven om te retourneren. De laatste optie terug gemaild, waarna ik wederom een standaardmail kreeg. Hierop een wettelijk herroepingsformulier aangetekend verzonden, is ontvangen. Wederom standaardmail gekregen met nu de tekst dat ik via VidaXL bij een extern bedrijf besteld had en dit via dit bedrijf moet regelen. Nergens bij de bestelling stond dat ik bij een extern bedrijf besteld had. Afijn, geprobeerd met dat extern bedrijf in contact te komen, via mijn VidaXL-account, zoals dit keer in de mail stond. Alle linken naar dit bedrijf deden het niet en ik kwam op een pagina van de site VidaXL uit, waarop stond dat de gezochte pagina niet bestond. Dan maar weer mailen, hele uitleg erbij, screenshots en een filmpje van mijn handelingen op mijn VidaXL-account. En ja hoor, weer een standaardmail.
Ondertussen kreeg ik wel betalingsherinneringen via Klarna. Dit bedrijf gebeld en situatie, met alle mails als bewijs, uitgelegd. Betaling werd door Klarna gepauzeerd in afwachting van VidaXL. Volgens medewerker van Klarna hadden zij meerdere klachten gekregen omtrent VidaXL.
Uiteindelijk na veel zoeken en diverse nummers gebeld te hebben, bij het juiste externe bedrijf uitgekomen. Retour kunnen aanmelden en alles prima geregeld.
Van alle gelezen reviews -de laatste maanden- kon ik maar bar weinig positieve oordelen vinden over VidaXL. Het lijkt erop dat ze door middel van hun handelen, consumenten willen frustreren in de hoop dat zij het opgeven.
Inmiddels officiële klachten bij de Consumentenbond en de ACM ingediend, dit riekt naar pure oplichting van VidaXL.
Resumé: bestel nooooooit wat via VidaXL!!!
Ps. Ik kreeg onlangs een mail vanuit VidaXL om een review te geven over de bestelling. Gretig op de link in de mail geklikt en tot mijn verbazing: een pagina op de site van VidaXL die niet bestaat... (zie foto)
Ro op 30 Juni 2020
Hi Patrick,
Ik wil je even bedanken voor de tip die je hier gaf voor het officieel indienen van een klacht bij de consumentenbond en ACM. Dat ga ik ook doen.
Heb ongeveer hetzelfde en ben nu ondertussen al twee weken bezig om mijn geld terug te krijgen voor een product dat allang retour gezonden is. Krijg steeds te horen dat er fouten in het systeem zijn en dat ik niet al mijn bewijzen van ophalen aangeleverd heb (ook bijzonder want dit staat zwart op wit steeds).
Ik ga ook officiële klachten indienen en hoop dat meerdere mensen dit zullen doen.
Ibrahim op 09 Juli 2020
Hallo, Ro
Ik vind het erg voor je.
Ik maak het zelfde mee. Niet alleen wij maken mee maar meerderen hebben problemen met vidaxl. De bestelling komt 9 van de 10 keer fout aan ze komen vandaag en na paar dagen komt er weer en dan begin je terug te sturen in de hoop dat je de goeie bestelling krijgt maar dan begint nieuwe elende je krijgt niks van ze en ze houden ONS aan de lijn. Ook kan je je geld niet terug krijgen. Kantoor nummer of nummer kan je niet bereiken, dus waarom zal een oneerlijke bedrijf nummer hebben? Nou dit antwoord kennen we allemaal dan: Om dat oplichters niet bereikbaar willen worden. Dit alle ellende op elkaar geteld maakt oplichting/fraude.
En ik ben nog steeds kwaad!
Wat is uw ervaring met VidaXL? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij VidaXL hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal VidaXL reviews lezen.
Thuiswinkel Waarborg