Zooplus reviews

www.zooplus.nl
 
4.9 (61)
Zooplus

Bij Zooplus koop je allerlei dierenartikelen en diervoeding. Zooplus heeft een ruime keuze van de bekende merken in haar assortiment. Online bestellen bij Zooplus is een fluitje van een cent. De webshop is handig gecategoriseerd en het bestelproces ziet er makkelijk te begrijpen uit. Indien je je abonneert op de Zooplus nieuwsbrief krijg je de laatste nieuwtjes en leuke kortingen van Zooplus regelmatig per mail.

Zooplus is de dierenwinkel online wat betreft honden, katten, knaagdieren, aquaria etc. Niet alleen voer maar ook speeltjes en dieren verzorgingsmiddelen koop je eenvoudig op zooplus.nl!

61 Zooplus reviews

 
(10)
 
(5)
 
(8)
 
(22)
 
(18)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Slechte klantenservice

Beoordeling 
 
3.5

slechte klantenservice
Ik heb laatst een dure bestelling geplaatst bij zooplus. Helaas heb ik een fout in mijn bestelling gemaakt en heb hiervoor een bericht gestuurd naar de klantenservice. Ik kreeg een keurige mail terug dat ik mijn verkeerd bestelde product terug kon sturen via de ophaalservice van DHL. Dit heb ik toen ook gedaan. Een week later had ik nog steeds geen geld terug ontvangen en heb opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. Deze wil beweren het pakket niet ontvangen te hebben. Ik ben op de site van DHL gaan kijken of dit zo was. Volgens DHL heeft zooplus wel degelijk mijn pakket aangepakt. Ik heb nu nog steeds geen geld terug gehad. Ik hoop wel dat de service gaat verbeteren, want voor mij geen zooplus meer.

S
Was deze beoordeling nuttig? 3 2

L-p Gabriëls op 05 Oktober 2019

Ben zwaar teleur gesteld over zooplus !!! en hun handelen naar de klant toe !!!
-----------------------------------------------------------------
Ben al +- 10 jaar trouwe klant met een gemiddelde van +- 200a250 euro per maand . (( Maar dat zal voor hun niet voldoende zijn )) . De ene maal leveren de dag nadien , en langs de andere kant lukt het hun niet na 7 dagen , of zijn de dozen ergens geopend , maar daar hebben ze dan geen gehoor na , als men dan vraagt waarom de bestellingen zoveel keer verwisselen van leverancier, krijgt men geen antwoord , maar telkens een standaard uitleg en beloven wel dat ze na 2 dagen leveren . En de klant maar wachten en wachten , maar niets gebeurt er , zelfs weet ik niet eens waar nu mijn bestelling is en voor wanneer ze nu eens leveren .
Al gaat het hier om een grote hoeveelheid nat eten !!! Wie durft dit nu nog aan zijn geliefde dieren geven !!! ...
Vandaar heb ik het gehad met hun geklungel en onkunde.
Van mijn kant zal ik deze instantie nergens meer aanbevelen , want bij deze manier van handelen stel ik me wel ernstige vragen .
Het is best jammer dat men zo met hun klanten omgaan , moest het bij een hogere instanties aankomen zou wel iets veranderen , maar wat kan men nu verwachten van gewone bediende , voor hun telt de klant niet eens , als er maar voldoende omzet is !!!
Dat men dit nu moet meemaken na zolang daar klant te zijn is bijzonder jammer gewoon .

Reageer op deze review

Slechte levertijd

Beoordeling 
 
5.5

Ik bestel al een aantal jaar bij Zooplus omdat mijn katten op dieet staan, bij Zooplus ben ik het voordeligst uit. Helaas heb ik de afgelopen 5 keren te lang moeten wachten op mijn bestelling. De levertijd wordt iedere dag met een dag vertraagd, waardoor er uiteindelijk een extra week overheen gaat, wordt een beetje vervelend.

Verder zijn de producten prima.

AV
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Verkeerde leverplaats en foute leverdatum

Beoordeling 
 
4.0

Tijdens het plaatsen van mijn bestelling wilde ik mijn bezorgadres veranderen, toen was de bestelling al geplaatst zonder dat ik mijn bestelling definitief bevestigd had. Resultaat foutief leveradres.
Na 2 dagen wist DHL niet waar mijn pakket was, en nu 3 dagen verder nog niets geleverd te hebben wat we nodig hebben. 3 dagen levertijd is veel te lang, bij de concurrent is het de volgende dag al binnen.
Als nieuwe klant gaat alles meteen perfect, maar na vervolg bestellingen duurt alles vele malen langer. Slechte zaak voor een webshop.

E
Was deze beoordeling nuttig? 2 2
Reageer op deze review

waardeloze klanten'service'

Beoordeling 
 
1.8

We zijn al 6 jaar vaste en trouwe klant bij Zooplus. De laatste tijd gaat er echter van alles mis. Bestellingen komen kapot aan. Sinds kort is er van alles mis met de website en is het niet meer mogelijk om via je mobiele telefoon te bestellen?? Ik heb een vol winkelmandje staan die ik niet kan bestellen. Hierover gemaild met klantenservice. Reactie; bel ons. 3 keer meer dan een half uur in de wacht gestaan en uiteindelijk ben ik niet geholpen. Ik moest later maar weer terugbellen. Aangegeven dat zij mij nu wel een keer kunnen bellen; nee dat kunnen ze niet. Nog 3 keer gemaild hierna ZONDER reactie. Erg klantonvriendelijk en asociaal. Dat wordt dus na jaren overstappen naar een andere leverancier.

M
Was deze beoordeling nuttig? 5 1

L-p Gabriëls op 05 Oktober 2019

Ben zwaar teleur gesteld over zooplus !!! en hun handelen naar de klant toe !!!
-----------------------------------------------------------------
Ben al +- 10 jaar trouwe klant met een gemiddelde van +- 200a250 euro per maand . (( Maar dat zal voor hun niet voldoende zijn )) . De ene maal leveren de dag nadien , en langs de andere kant lukt het hun niet na 7 dagen , of zijn de dozen ergens geopend , maar daar hebben ze dan geen gehoor na , als men dan vraagt waarom de bestellingen zoveel keer verwisselen van leverancier, krijgt men geen antwoord , maar telkens een standaard uitleg en beloven wel dat ze na 2 dagen leveren . En de klant maar wachten en wachten , maar niets gebeurt er , zelfs weet ik niet eens waar nu mijn bestelling is en voor wanneer ze nu eens leveren .
Al gaat het hier om een grote hoeveelheid nat eten !!! Wie durft dit nu nog aan zijn geliefde dieren geven !!! ...
Vandaar heb ik het gehad met hun geklungel en onkunde.
Van mijn kant zal ik deze instantie nergens meer aanbevelen , want bij deze manier van handelen stel ik me wel ernstige vragen .
Het is best jammer dat men zo met hun klanten omgaan , moest het bij een hogere instanties aankomen zou wel iets veranderen , maar wat kan men nu verwachten van gewone bediende , voor hun telt de klant niet eens , als er maar voldoende omzet is !!!
Dat men dit nu moet meemaken na zolang daar klant te zijn is bijzonder jammer gewoon .

Reageer op deze review

Domme communicatie

Beoordeling 
 
6.8

De meest domme antwoorden op mijn vragen!! Of antwoord op wat ik helemaal niet vroeg!

J
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Mijn pakket zou 7 februari geleverd zijn en ik hem niks ontvangen

Beoordeling 
 
1.0

Ik heb verschillende dingen bestelt voor onze bc en ik heb nog steeds niks ontvangen 7februari zou ik dit blijkbaar ontvangen hebben ik heb helemaal niks ontvangen!!!! En emails verstuurd niks geen enkel reactie!!!!!

Screenshot_20190215-131938
Screenshot_20190215-131938
Screenshot_20190215-131923
E
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Al jaren zeer tevreden

Beoordeling 
 
9.0

Ik bestel al jaren tot grote tevreden de spullen voor mijn dieren hier.

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

STRUCTUREEL SLECHTE DIENSTVERLENING EN VERTRAAGDE LEVERING!!! (tov concurrentie)

Beoordeling 
 
1.0

1. SLECHTE DIENSTVERLENING (tov concurrentie)
De dienstverlening is bijzonder slecht. De klantenservice (per email en per telefoon) is niet klantvriendelijk, ze luisteren niet, zijn niet bereid te verbeteren, m.a.w.: pure arrogantie. Dit klinkt wellicht als een emotionele reactie, echter dat is het niet. Ik heb zeer veel online besteld (o.a. bij Huisdierplein.nl, bol.com, Tims.nl enz.), en af en toe gaat er wel iets fout. Echter dan is het aan de klantenservice om dat op een passende manier op te lossen. IN VERGELIJKING MET HUN CONCURRENTEN is de dienstverlening van Zooplus bijzonder slecht. Tijdens de telefoongesprekken met hun heb ik daar ook een melding van gemaakt, echter dan is hun reactie dat zij alleen hun eigen beleid belangrijk vinden, niet dat van concurrenten. Dat zij hierdoor klanten verliezen, maakt hun niet uit is hun standpunt.

2. ALTIJD VERTRAAGDE LEVERING (tov concurrentie)
In tegenstelling tot andere webshops (die dierenartikelen verkopen), is de levertijd van Zooplus 1-2 werkdagen, terwijl veruit het merendeel van de concurrenten binnen 1 werkdag leveren. Mijn bestelling was pas na DRIE WERKDAGEN geleverd. Toen ik daar na dag 2 over belde, werd mij verteld dat ik nog maar 1 dag hoefde te wachten (on time delivery vinden zij niet belangrijk, dit terwijl hun levertijd al per definitie langer duurt dan de concurrentie). Er werd niet onderzocht wat de oorzaak was, er is daar geen terugkoppeling over gegeven door Zooplus. Elke vorm van verantwoordelijkheid nemen, of je inleven in de situatie van de klant ontbrak bij Zooplus.

WAAROM Zooplus geen levertijd van 1 werkdag kan garanderen? Daar ben ik naderhand achtergekomen. Het ANTWOORD: omdat het mogelijk is dat de producten uit DUITSLAND verstuurd moeten worden, daar de producten niet in het magazijn in Tilburg beschikbaar zijn. Deze uitleg en info is niet beschikbaar op de website, en zal de klantenservice in NL ook niet vertellen. Door de klantenservice in Duitsland te bellen, ben ik tot deze info gekomen.

CONCLUSIE:
De (per definitie) langere levertijd icm de slechte klantenservice (tov concurrenten) betekent dat het niet waard is om bij Zooplus te bestellen. Omdat ik 3 personen heb gesproken, waarvan de klantenservice slecht was, en het niveau van de reactie per email tevens bijzonder matig was, is het duidelijk dat het hier NIET om een INCIDENT gaat, maar om een bedrijfscultuur. Er zijn meer dan voldoende andere dierenwebshops die prijstechnisch en qua klantenservice en dienstverlening beter zijn. Dit was mijn eerste bestelling bij Zooplus, en het zal tevens mijn laatste bestelling zijn. Ik raad iedereen af bij Zooplus te bestellen, tenzij je irritatie, ergernis, en ongeduld leuk vind, echter dat verwacht ik bij de meeste mensen niet.

BELANGRIJK
Uit de duizenden recensies blijkt dat zeer veel mensen klagen over de levertijd van Zooplus. In de recensies wordt door de Zooplus klantenservice verteld dat als gevolg van DRUKTE de bestelling is vertraagd. Dit is mogelijk een oorzaak, echter (zoals hierboven ook aangegeven), een andere oorzaak is dat veel producten uit DUITSLAND moeten komen, hetgeen de klantenservice in NL kennelijk niet mag melden aan de klant. Per definitie zorgt dat voor een langere levertijd!! Als je je bestelling binnen 1-2 werkdagen verwacht te ontvangen, bestel dan NIET bij Zooplus!!

R
Was deze beoordeling nuttig? 8 0

Maria op 13 December 2018

De spullen komen regelmatig uit Duitsland echter kunnen Nederlanders sinds kort niet meer bij Zooplus.de bestellen. Zooplus.de levert in de hele Europese Unie maar niet meer in Nederland. Nederlandse klanten hebben Zooplus.de in het begin groot gemaakt en kunnen nu doodvallen. Ik betaal wel 5 euro meer voor een zak voer bij de concurrent.

Reageer op deze review

Voor katten geen Dietendag

Service 
 
1.0

Vorige week mailtje gehad van Zooplus met speciale aanbiedingen voor honden vanwege Dierendag. Maar ik heb poezen, en niks geen aanbieding voor katten. Gevraagd aan Zooplus of ze ook nog aan poezen denken. Nee dus, het verantwoordelijke team heeft daat niet voor gekozen. Voor Zooplus geldt dus alleen Dierendag voor honden. Slechte service!

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

heel slechte ervaring

ik heb bij zooplus op 11 Augustus een bestelling gedaan en naar 2 minuten geannuleerd, tot nu heb ik mijn geld niet ontvangen , een bedrag van € 21.98, ze zeggen de hele tijd dat ze het bedrag la terug hebben gestort maar het is helemaal niet waar!!!! ze willen geen bewijs geven dat ze hebben betaald, gewoon oplichters, zo slecht ervaring , zal ik deze website nooit aanbevelen.

MH
Was deze beoordeling nuttig? 1 3
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Zooplus informatie

Foto's

Screenshot_20190215-131938
Screenshot_20190215-131938
Screenshot_20190215-131923