Simyo reviews & ervaringen

www.simyo.nl
 
6.0 (63)
Simyo reviews

63 Simyo reviews

 
(17)
 
(14)
 
(8)
 
(10)
 
(16)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
10 resultaten - getoond 1 - 10
Volgorde

Voor "weinig bellers" ongeschikt.

Beoordeling 
 
4.8

Bel je *af en toe* en wil je toch internet in het *buitenland* (email, maps, info opzoeken, enz.),
dan ben je bij Simyo slecht af.
Ik begrijp dat een bedrijf geld moet verdienen, maar waarom moet alles zo afgestemd zijn op de grote grijze massa?
Een beetje bedrijf heeft een goed oog voor bepaalde doelgroepen of houdt er rekening mee.
(Wat moet je met een -vast-4 ons-kaas-verpakking- wanneer je elke dag één plak kaas neemt. Dit geheel terzijde.)

Wanneer mijn tegoed op is, ga ik op zoek naar een andere provider.
Ik hoor graag van Simyo welke provider Simyo aanbeveelt. (weinig bellen, prepaid, internet ook in het buitenland)
Laat de uitingen van begrip maar zitten, daar heb ik de zolder vol mee ;-) :-)

B
Was deze beoordeling nuttig? 4 1

Simyo Webcare op 17 Mei 2018

Hoi Bas,

Bedankt voor je review!

Als je af en toe belt en wilt internetten in het buitenland, is het inderdaad handiger om een provider te zoeken die dit wel aanbiedt. Met onze prepaid simkaarten kan je alleen internetten in Nederland. In het buitenland kan je alleen bellen, gebeld worden of sms'en. Internetten is helaas niet mogelijk met de prepaid. Omdat er veel vraag naar is, denken wij wel aan om dit ooit mogelijk te maken. Maar wanneer, weten we niet.

Ik hoop dat je een provider vindt die bij je past.

Fijne dag!

Groetjes,
Simyo Webcare

Reageer op deze review

€6,- per minuut

Beoordeling 
 
3.0

Mijn dochter had omdat ze steeds bij het bellen in iemands voicemail kwam veel gesprekken van 2 of 3 seconden. Omdat deze per keer naar 1 minuut worden afgerond ging ze extra hard door haar bundel heen. Waardoor het hogere tarief in rekening werd gebracht. Dus 2 seconden =€0,31
Als reactie op mijn gesprek over buiten bundel bellen kreeg ik een mail als antwoord dat het kwam door de vele keren dat er een korte verbinding was geweest.. Maar dat ze het jammer vinden dat ik de factuur niet begrijp. Hoe moet ik begrijpen dat er voor 1 minuut ongerekend €6,- in rekening wordt gebracht!!!,! Voor een bundel van €12, werd ongeveer €36 in rekening gebracht

C
Was deze beoordeling nuttig? 4 1

Simyo Webcare op 03 Oktober 2014

Beste Cedric,

Wij hebben bij het bericht hieronder een reactie geplaatst.

Vriendelijke groet,

Simyo webcare

Simyo.nl/forum

Reageer op deze review

Belazerij

Beoordeling 
 
3.5

Voor mijn dochter dacht ik goedkoper uit te zijn met een simyo sim only ipv prepaid. Helaas ze gaat er door heen en door absurde bedragen voor buiten bundel bellen is de rekening 3x het normale bedrag. Dit zou komen door dat alle gesprekken naar bovenaf worden afgerond in tijd op hele minuten en dat buiten bundel bellen €0,31 per minuut is. Ik wilde daarom alvast mijn contract wat tot halverwege 2015 loopt alvast willen opzeggen vanwege technische redenen kan dit pas 3 maanden voor de opzegdatum kunnen. Volgens mij wordt ik enorm belazerd.

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

cedric op 23 September 2014

Het wordt nog gekker, mijn dochter bleek zeer veel gesprekken van 2 a 3 sec. Te hebben gehad omdat ze steeds contact kreeg met een voicemail die ze vervolgens direct afbrak. Maar omdat alles wordt afgerond naar 1 minuut ging ze extra door haar bundel heen. Gevolg dat 2 seconden als €0,31 wordt afgerekend! Deze uitleg wordt door Simyo bevestigd met de mededeling dat ze het jammer vinden dat ik de factuur niet begrijp. Hoe kan je begrijpen dat 2 of 3 seconden €0,31 kost. Omgerekend is dat €6, per minuut leg uit!

Simyo Webcare op 03 Oktober 2014

Beste Cedric,

Wij vinden het erg vervelend dat u niet op de hoogte was van onze tarieven en de afronding van de minuten. Veel korte verbindingen met de voicemail kunnen er dan inderdaad voor zorgen dat de bundel snel op gaat.
Het verloop van de bundel kunt u via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app te allen tijde inzien, zodat u niet verrast wordt door een hoge factuur.
Wij hebben inmiddels contact met u via onze eigen kanalen over het beëindigen van uw contract.
Wij zullen daar dus via email verder over communiceren.

Vriendelijke groet,

Simyo Webcare

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.8

Het lijkt allemaal heel mooi wat ze aanbieden, maar het is in mijn ogen pure misleiding. De service is echt van bedroevend niveau. De positieve commentaren die hier zijn te vinden zullen ook wel van medewerkers / eigenaren zelf zijn, want op het moment dat je in contact treedt met de klantenservice merk je direct wat voor amateuristisch bedrijf het is.

Ik zou iedereen afraden om in zee te gaan met dit bedrijf. En ik zou ook niet reageren op aanmaningen en incassobureau's. Laat het maar voor het gerecht komen!

J
Was deze beoordeling nuttig? 5 3

Simyo Webcare op 29 Juli 2014

Beste John,

Erg jammer om te lezen dat u zo ontevreden bent over onze service. Wij vinden het juist erg belangrijk om op een transparante en eerlijke manier met onze klanten om te gaan. Uit uw bericht maak ik niet op waar u tegenaan bent gelopen. Mocht u willen dat we nogmaals naar uw situatie kijken, dan raden wij u aan om contact op te nemen via Webcare@simyo.nl o.v.v. Reviewspot.

Vriendelijke groet,

Simyo Webcare

Simyo.nl/forum

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
4.5

Ik vind simyo zeer slecht geen bereik en sluiten je na de 2de het erinnering af als je hebt betaald kun je wachten ben ernstig ziek en heb telefoon nodig masr na 3 dagen nog niet asngesloten ga toch echt verder met hogere instantie

L
Was deze beoordeling nuttig? 2 5

Simyo Webcare op 07 Juli 2014

Beste leenders,

Bij Simyo komt de factuur rond de derde donderdag van de maand online. De week daarna wordt er een eerste poging gedaan om het bedrag van uw rekening af te schrijven. Wanneer deze mislukt ontvangt u een eerste herinnering waarmee u het bedrag alsnog kunt betalen middels een link naar iDeal. Hier zijn nog geen extra kosten aan verbonden. In deze herinnering wordt gewaarschuwd dat bij de tweede herinnering extra administratiekosten zullen worden gerekend en dat de aansluiting eenzijdig geblokkeerd zal worden.
Wanneer u de betaling via de iDeallink in de tweede herinnering voldoet, wordt u automatisch gedeblokkeerd. Wij hebben daar 3 werkdagen de tijd voor, maar vaak is de deblokkade al sneller. Ten tijde van dit bericht gaf u aan al langer te wachten. Dit doet ons vermoeden dat u de betaling op een andere wijze dan via de iDeal link heeft overgemaakt? Mocht dat het geval zijn, dan moeten we de betaling handmatig opzoeken en verwerken en kan het inderdaad langer duren voor u weer van uw aansluiting gebruik kunt maken. Dat is inderdaad vervelend als u wegens ziekte de aansluiting hard nodig heeft.
Wij hopen dat uw aansluiting inmiddels is gedeblokkeerd. Mocht dit niet het geval zijn, dan ontvangen wij graag een email met uw telefoonnummer, postcode en huisnummer. Deze mag u sturen naar Webcare@simyo.nl o.v.v. Reviewspot.
Wij kijken dan graag naar uw situatie.

Vriendelijke groet,

Simyo webcare

Simyo.nl/forum

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.5

Ik zit nu bij ze en heb slecht bereik in huis, ook de service laat te wensen over en de website waar ik mijn overzicht kan bekijken is zeer zeer traag en loopt geregeld vast. Dat in tegenstelling tot de zeer snelle homepage als ik een abonnemeent wil afsluiten.
Ik ben zeer ontevreden over mijn aansluiting.
Op het KPN netwerk wordt er dan gezegd, leuk als je in de winkel staat van de KPN waar ze aangeven dat het slechts een klein gedeelte van hun netwerk is...

BW
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Simyo op 23 Januari 2014

Beste Bernd Wirren,

Bij Simyo vinden we de kwaliteit van onze service erg belangrijk. Wij vinden het dus erg jammer om uw reactie hier te lezen. Wij willen u daarom vragen om, als u dat nog niet gedaan heeft, ons te benaderen via onze eigen kanalen. Dit kan via email op webcare@simyo.nl of via ons forum http://www.simyo.nl/forum
Wij kijken dan graag naar uw situatie.

Voor wat betreft 'een klein gedeelte van hun netwerk': wij maken gebruik van het netwerk van KPN. KPN zelf is vele malen groter dan Simyo is, op die manier gebruiken wij inderdaad maar een klein stukje van dat netwerk.
Qua bandbreedte en internetsnelheid, maken we waar wat er op onze website gecommuniceerd wordt.

Vriendelijke groet,
Simyo webcare

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
4.8

Ik ben het eens met Jos90, al ben ik wellicht iets subtieler in mijn woordkeuze ;-)
Ik heb bijna 2 jaar een abonnement bij Simyo sim only. Ging allemaal goed, nergens last van en ik was altijd tevreden. Zo tevreden zelfs dat ik Simyo altijd aanraadde als iemand vroeg of ik nog een goede provider wist. Ik besef me nu achteraf pas dat ik nooit service nodig heb gehad en laat het daar nu net misgaan. Ook ik kwam opeens een onverwacht hoog internetverbruik tegen. Op de 12e van de maand zou ik mijn gehele bundel (500mb) al verbruikt hebben. Ter vergelijking, mijn hoogste verbruik in het afgelopen jaar was 393 mb/maand, mijn gemiddeld verbruik over afgelopen jaar was 225 mb/maand. Ik heb ook gebeld en krijg dezelfde redenen als Jos90 aangevoerd. Echter, updates moet je bevestigen en dit heb ik niet gedaan. Ik heb die hele dag op WiFi gezeten en sterker nog, ik heb bijna de hele dag op mijn laptop gewerkt. Vreemd genoeg claimt Simyo dat ik met mijn mobiel op 3G heb gezeten terwijl ik met mijn laptop dus Wifi verbinding had. Daarnaast zie ik absurd hoog internetverbruik op het moment dat ik aan het rennen was en mijn mobiel (herinner wifi) thuis lag. Bovendien was de klantenservice niet erg klantgericht. Ze zouden mij de dag erna terugbellen, maar ik heb zelf 2 dagen later teruggebeld omdat ik nog niets gehoord had. Vervolgens moest ik mijn hele verhaal opnieuw gaan doen, omdat degene die ik aan de telefoon had niet wist wat het probleem was. Toen ik het probleem vervolgens van voren af aan begon uit te leggen onderbrak ze me meerdere keren om met mogelijke oorzaken te komen. Niet heel erg uiteraard, maar niet erg klantvriendelijk en ook niet erg efficiënt, omdat ik zo telkens opnieuw kon beginnen. Uiteindelijk is er helaas geen oplossing uit voortgekomen. Ik vind het erg jammer dat Simyo de schuld naar klanten schuift, terwijl ik op fora en reviewsites toch vaak ditzelfde probleem zie. Vooral ook vind ik het jammer, omdat ik tot dit gebeurde altijd een erg tevreden klant was.

Kortom, mijn advies is dan ook om geen Simyo abonnement te overwegen. Het is erg goedkoop, maar het gevolg hiervan merk je pas als je het nodig hebt.

A
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

Simyo op 21 November 2013

Hoi Anoniem,

Wij begrijpen best dat het frustrerend werkt als je het gevoel hebt niet de controle te hebben over je dataverbruik.
Helaas kunnen en mogen providers niet zien welke data er verbruikt is, dus blijft het voor ons ook een beetje gissen.
Wat we wél met zekerheid kunnen zeggen is dat de simkaart in je telefoon niet uit zichzelf contact kan maken met het internet. Een telefoon geeft hiertoe opdracht. Dan kan via de gebruiker zijn, maar ook omdat het besturingssysteem of een app dit zegt. Veel telefoons schakelen, terwijl ze op een WiFi netwerk aangesloten zijn, over naar 3G wanneer ze in standby gaan. Ondertussen kan een besturingssysteem wel opdracht geven een update te ondergaan, of kan een app data ontvangen/versturen.
Dit valt goed te vergelijken met een gewone laptop of desktop PC. Zolang deze aan staat en het internet aangesloten is, kan deze data gebruiken.
Ons klantenservice team wordt voortdurend getraind om op de hoogte te zijn van de laatste technische ontwikkelingen en gesprekstechnieken. Dit neemt niet weg dat het wel eens minder goed kan gaan. Dat is juist de reden dat er getraind wordt.
Mocht u willen dat er nogmaals naar uw issue en uw contact met onze klantenservice wordt gekeken, dan kunt u een e-mail sturen aan webcare@simyo.nl

Met vriendelijke groet,

Ernst

Simyo webcare

simyo.nl/forum

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.3

ik snap heel weinig van de website, ik wilde dus een abonnement van sim only bestellen dus ik had alles ingevuld en ik druk dus om alles af te ronden en ik ben weer terug bij de home page van de website verder heb ik geen mails gehad ofzo maar ik weet nu niet of ik mn abonnement heb afgesloten en ik moet hem echt vandaag afsluiten want ik heb hem zo snel mogelijk nodig....

E
Was deze beoordeling nuttig? 0 3

SImyo op 12 September 2013

Beste Elbeth,

Ik ben benieuwd of het je inmiddels is gelukt om een abonnement af te sluiten. Zo niet, weet je toevallig nog welke internetbrowser je toen hebt gebruikt? Ik hoor graag van je of het is gelukt of wanneer ik nog niets voor je kan betekenen.

Vriendelijke groet,

Alex

Simyo webcare

simyo.nl/forum

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.0

Op zich goede ervaringe met Simyo qua bellen, levering van Simkaarten etc.. Tot mijn dochter van 13 dacht via wifi te internetten en in één dag € 90,- verbruikt had aan internetdata. Ik neem geen prepaid om vervolgens opgezadeld te worden met een tegoed (lees debet) van
- € 70,- Je moet zelf ergens een vinkje uitzetten om het internetten onmogelijk te maken. Volgens de mevrouw van de servicedesk wordt de lopende internetsessie afgebroken zodra het tegoed op is. Wist niet dat één internetsessie zo duur kon zijn.... Niet zo sjieke manier van 'moneymaking' van Simyo!!

A
Was deze beoordeling nuttig? 7 4

Larissa op 08 Juni 2013

Is het mogelijk om met een prepaid kaart een schuld op te bouwen? Dat is toch te gek voor woorden?

Simyo op 06 Augustus 2013

Beste heer/mevrouw,

Vervelend om te lezen dat je dochter een negatief tegoed heeft opgebouwd.
In de voorwaarden van Simyo prepaid staat dat het mogelijk om in de min te staan met je beltegoed.

Dit kan omdat:
Je altijd je laatste gesprek kunt afronden.
Belgegevens met vertraging worden verwerkt.
Wanneer er gebruik gemaakt wordt van het internet via WIFI en je telefoon kan overschakelen naar het netwerk van je mobiele provider. Je hebt dit als gebruiker niet altijd in de gaten.

https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/

Zodra je opwaardeert, wordt je aansluiting gedeblokkeerd en kan je weer bellen en sms’en met je simkaart.

Let op: Belgegevens uit het buitenland worden altijd met vertraging verwerkt als gevolg hiervan kan er een negatief beltegoed ontstaan.

Vriendelijke groet,

Natascha

Simyo webcare

simyo.nl/forum

webcare@simyo.nl

Rita op 06 September 2013

Als ik dit standaard antwoord lees vind ik dit bedrijf nog misselijker. TYPISCH KPN!
Mijn telefoon schakelt ook niet zo maar over vanuit de WIFI.
Verder ken ik al 3! mensen die een SIM bestelden.Waarbij de bestelling niet goed werkte.
Zij kreegen tegen hun zin twee carten toegewezen. En een opgestuurd.
Wel ging Simyo voor twee Sim's afboeken en brieven schrijven waarin ze een niet geleverde tweede SIM terug eisden.
Te bereiken zijn ze dan ook nauwelijks.
EN: twee van mijn vrienden hebben steeds onderbrekingen in de telefonie, al weeken aan een stuk.Ik krijg dan steeds de melding dat ze "geen bereijk" hebben.
Tja, goedkoop bellen op het KPN net heeft het nadeel dat ze je tweederangs behandelen lijkt het.
MENSEN GA NAAR TELFORT!
Netjes zeg ik . Daar werkt alles wel. Je krijgt zelf melding lang voordat je beltegoed op is.Het KAN WEL!

Reageer op deze review
(`Bijgewerkt: April 12, 2013)
Beoordeling 
 
4.5

Voor mijn zoontje een BEL abbo afgesloten zonder internet omdat wij anders bang zijn voor torenhoge kosten. Zoontje is paar keer bij vriendje geweest en ziet dat hij kan internetten met de gedachte dat hij op hun wifi netwerk zit. Krijgen wij eind vd maand rekening van over de €200,- ivm internet. Contact opgenomen hun verleggen het probleem naar de klant, ondanks dat jij een abbo neemt waarin je allen om bellen vraagt moet jij zelf internet blokkeren, reden volgens man van Simyo is omdat hun dat niet kunnen. Grootst mogelijke onzin natuurlijk want hun maken de site.

Mensen pas dus op met simyo het lijkt heel goedkoop maar kan als duurste ooit uitpakken, mijn advies niet nemen.

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 3

tessa op 30 Juli 2013

Als u of uw zoontje het mobiele dataverkeer op het toestel had uitgeschakeld had u deze problemen niet gehad.Dit had u bij elke provider kunnen hebben.
Mvg tessa

Reageer op deze review
10 resultaten - getoond 1 - 10

Wij zijn benieuwd naar jouw Simyo ervaring

SIMYO heeft altijd goede aanbiedingen. Simyo is aanbieder van sim only abonnementen, prepaid abonnementen en prepaid internet. De organisatie wil zich onderscheiden door eenvoud, service en lage tarieven. Met Mijn Simyo kun je online je eigen abonnement zelf eenvoudig beheren. Via de website kun je in je eigen account je bundel samenstellen zodat je altijd zo goedkoop mogelijk kunt bellen.

De voordelen van Simyo:

SIMYO maakt gebruik van het betrouwbare KPN netwerk. Je kunt er dus vanuit gaan een goede ontvangst te hebben. KPN heeft net als Vodafone overal een goede dekking. Grote concurrenten zijn Youfone en Simpel. De contracten van zijn maandelijks opzegbaar. Via de functie op de website kunt u alles zelf online regelen op Simyo.nl. Een geheel gratis klantenservice en geen dure winkels. Geen overbodige diensten en tarieven. Gewoon simpele en lage tarieven bij Simyo.

Wat is uw ervaring met Simyo? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Simyo hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Simyo reviews lezen.

Telefoonnummer: 0800 - 8007
Meer info over Simyo op Wikipedia

Algemene informatie

Productgroepen
  • sim only abonnement
  • sim only
Merken
KPN
Afhalen mogelijk
nee