Redcoon reviews & ervaringen

www.redcoon.nl
 
4.4 (103)
Redcoon

103 Redcoon reviews

 
(8)
 
(8)
 
(21)
 
(35)
 
(35)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
109 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6
Volgorde
Beoordeling 
 
5.5

Wat ik mij afvraag, is dit, worden deze ingezonden brieven ook door Redcoon zelf gelezen??? en zo ja wat doen zij er mee,
als het mijn bedrijf was zou ik eens een hartig woordje met mijn medewerkers willen wisselen en waarbij er hier en daar ook naar een ander baantje gezocht dient te worden.
Zoveel negatieve berichten kan toch niet op toeval berusten, als directeur/eigenaar zou ik mij rot schamen.
H. Rengelink

HR
Was deze beoordeling nuttig? 9 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.8

Een Denon internet tuner gekocht voor een goede prijs, de levering ging redelijk snel.
Na 3 weken begeeft het apparaat het, doet niets meer, moest het terugsturen voor reparatie.
Geld terug of een goed apparaat was geen optie bij hun want de 2 weken teruggeef aktie was voorbij.
Een termijn van 3 weken was normaal voor reparatie zeiden ze, via klantenservice wordt je afgescheept
met vage praatjes en ze kunnen geen contact maken met de reparatie-service?????????
Nu bijna 4 weken verder en nog steeds niets retour, op mails geen reactie, bellen heeft weinig nut je word toch
afgebluft, dus never nooit meer naar Redcoon!!!!!!!!
Bij aanschaffen snel en aardig, eenmaal betaald het haasje, het kan schijnbaar allemaal tegenwoordig.
Dus denk 3333333 keer na voor U daar wat koopt, geef liever iets meer uit bij U gewone leverancier.
H. Rengelink

HR
Was deze beoordeling nuttig? 8 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.3

Ik bestelde op zondag 20 april 2014 een fototoestel inclusief nog wat accessoires. Alles werd onmiddellijk betaald via mastercard. 2 dagen nadien krijg ik al de mail dat het pakket verzonden is. ‘s Anderendaags, de woensdag ben ik echter niet thuis (ik werk dan ook van 4u ‘s morgens tot laat in de avond). Maar ik vind een briefje in de bus dat de chauffeur is langsgeweest en dat hij morgen zou terug komen. Ik moest thuisblijven zowel in de voormiddag als in de namiddag. Als zelfstandige en alleenstaande heb ik deze luxe echter niet. Dus begon ik te zoeken naar een telefoonnummer of een andere manier om de transporteur PostNL te bereiken. Zonder succes echter want het enige nummer dat te vinden is, is een 0900 nummer dat vanuit Belgie niet te bereiken is. Adressen van depots zijn ook al niet te vinden evenals een email adres. Dan maar gebeld naar Redcoon… op een 070 nummer… Daar vertelde de mevrouw me doodleuk dat ook zij geen nummer hadden om PostNL te bereiken. Ik had willen voorstellen om het pakket bij de buren te leveren, maar dat mocht niet van Redcoon… maar ik kon wel een briefje hangen aan de deur dat de chauffeur dit wel mocht doen en als Redcoon dat dan niet zou weten dan was er geen probleem… zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag vond ik echter geen briefje in mijn bus, en het briefje aan de deur hing er nog. Mijn buren hadden niets ontvangen… Dan maar eens met de track en trace gekeken waar mijn pakket was en het was die dag niet eens vertrokken, maar er was al opdracht gegeven om het pakket terug naar de afzender te sturen, niettegenstaande op hun website staat dat het pakket 3 keer zal worden aangeboden en pas na de 3de keer retour wordt gestuurd. Opnieuw naar Redcoon gebeld, maar jammer meneer wij kunnen u niet helpen… Het begon echter dringend te worden want op zaterdag had ik het communiefeest van mijn dochter. De volgende dag was mijn pakket inderdaad al onderweg terug naar de afzender. Waarom? Geen idee ! Opnieuw met Redcoon gebeld en gechat (want zo’n 070 nummer is niet goedkoop) en plots kon men PostNL wel bellen !!!!!! Maar het was te laat, mijn pakket was al teruggezonden. PostNL is hier zwaar in de fout gegaan door het maar 1 keer aan te bieden, en Redcoon door mij wijs te maken dat ze niet konden bellen met PostNL. Maar wat zou Redcoon doen? Oh geen probleem meneer, van zodra het pakket terug bij ons is rembourseren wij het betaalde bedrag. Ik wou geen remboursering, ik wou mijn fototoestel ! Desnoods moesten ze maar een express koerier opbellen om dit alsnog te regelen. Ik werk zelf bij een groot koerierbedrijf (de grootste van het land) en weet dat dit perfect mogelijk is. Desnoods kon ik die zelfs nog zelf regelen… maar nee meneer dat mogen wij niet doen… Kortom, het communiefeest het ik niet op foto kunnen vastleggen, mijn camera heb ik niet ontvangen en mijn geld… benieuwd wanneer ik dat zal terugzien.

Gewenste Oplossing:

In eerste instantie wil ik excuses van Redcoon, en dan wel per telefoon, zoals ik had aangevraagd om mij te bellen met de stand van zaken. Ze hebben dat mooi genoteerd dat ik wilde opgebeld worden, maar dat is tot nog toe niet gebeurd. Ten tweede wil ik nog wel een camera kopen, en als zij mij nu een fikse korting geven voor de telefoons naar hun dure nummer dan zal ik overwegen om toch nog bij Redcoon te bestellen.

D
Was deze beoordeling nuttig? 7 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.0

Redcoon is zoals alle andere reviewers al zeggen, een plaats om je geld een tijdje te parkeren, waarna je het terug kan gaan proberen te vorderen.
Ik heb een product gekocht bij Redcoon. Mijn geld hebben ze nog steeds, product is na "vertraging" ineens onbestaand bij leverancier (daar kom je alleen achter als je zèlf mailt by the way).
Er zijn genoeg alternatieven, welke wel eerlijk zijn (Azerty ging echt per-fect!), dus gok het er alsjeblieft niet op! Het kan ze werkelijk geen fluit schelen of jij tevreden bent. Je bent niet meer dan een nummer voor hen.

Ik zal de scores toelichten:
Bestellen ging prima en snel, maar het betrof een product wat er niet is, dus een 1 natuurlijk.
Levering zal zeker uitblijven want ze bieden spullen aan die ze niet hebben en kunnen krijgen, 1.
Service, daar konden ze nog op scoren, maar zijn niet behulpzaam en de nadruk leggen ze op tijd rekken (wat zijn je bank en bestelgegevens? Serieus Redcoon?), 1.
Prijs; een hele redelijke prijs, maarrrr, een goede prijs voor gebakken lucht is nog altijd een welverdiende, jazeker, 1.

Redcoon's standaard reactie:
"Hartelijk dank voor je review. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!"
Als je die zin leest, dan weet je wat voor firma het is, doei geld, doei product!

Als je mijn review leest vóór dat je besteld hebt: Geen dank dat ik je geld heb bespaard!
Zo nee: Jammer van je geld!

D
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

Linda op 29 Juli 2014

Jammer dat ik het niet eerder gelezen had....
Krijg geen contact met ze. Niet per mail, per telefoon onbereikbaar en via de chat 1 bericht per uur.
SCHANALIG WAT EEN BEHANDELING.

Reageer op deze review

Redcoon

Beoordeling 
 
5.5

Slechte ervaring, ik zou zeggen: Redcoon ?, niet doen ! ROBOMOV robotmaaier twv € 865,-- besteld. Maaier werkt niet goed, gaat terug voor reparatie, maar na reparatie en 3 x gebruik, werkt de maaier weer niet. Omdat nieuwe maaier na reparatie dus niet werkt, is maaier met accessoires en hulpstukken teruggestuurd naar Redcoon omdat terugname van de maaier voor de hand lag. Redcoon wil echter nogmaals repareren, hetgeen juridisch juist is. Na 2e reparatie wordt maaier teruggestuurd maar noodzakelijke accessoires, hulpstukken en handboek ontbreken. Maaier en reparatie kunnen dus niet getest worden; na melding en enig zoekwerk bij Redcoon wordt medegedeeld dat de ontbrekende zaken niet zijn gevonden. Laatste boodschap: excuses voor het ongemak maar bewijs maar dat de genoemde zaken zijn meegestuurd, dan willen wij nog kijken wat de mogelijkheden zijn. Uiteraard is zoiets niet te bewijzen, er zijn geen foto's van de inhoud van de doos gemaakt, maar nu heb ik een waardeloos nieuw apparaat ( vergelijk: een fiets zonder ketting of een tent zonder stokken ) waarvan ik ook niet weet of het werkt. Ondanks uitvoerige, aantoonbare correspondentie na 3 maanden nog geen oplossing, dossier is blijkbaar gesloten. Sales is belangrijker dan aftersales c.q. service.

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

Brian op 11 April 2015

Wat een ellende lees je hier allemaal! Ik zou toch nooit bestellen bij zo een webshop!

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.8

maandag 5 mei een afkortzaagmachine besteld. deze ontving ik op vrijdag 9 mei. doordat deze bij het uitpakken beschadigingen vertoonde heb ik zaterdag 10 mei meteen contact op genomen. deze kon terug gestuurd worden naar hun retour antwoordnummer, zodra deze binnen was zou ik hierover per mail bericht krijgen. volgens postnl track and trace zou deze dinsdag 13 mei afgeleverd moeten zijn.15 mei nog geen bericht dus maar contact op genomen, helaas moest de medewerker van redcoon mededelen dat deze nog niet is ontvangen en het meestal 5 dagen duurt. contact opgenomen met postnl, de medewerker kon aangeven dat deze is ontvangen door geadresseerde??? vandaag 19 mei nog geen bericht!!!!!. ben nu 14 dagen verder en nog niet het product dat ik op 5 mei besteld had. GOEDKOOP IS DUURKOOP, DAT BLIJKT WEL WEER!!!

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.0

Op 25 juni een contract voor mobiele telefonie getekend en retour gemailt. Op 27 juni bevestiging per mail ontvangen.
Op 4 juli ontvang ik onderstaande mail:
Onlangs deed u bij Redcoon.nl een bestelling. Wegens een vernieuwing van ons logistiek systeem, zodat we u in de toekomst sneller en beter van dienst kunnen zijn, duurt de verwerking van uw bestelling langer dan u van ons gewend bent.
We streven er naar om uw bestelling volgende week (week 28) te verzenden.
Tevens zullen wij u ter compensatie een geheugenkaart van 8 GB ter waarde van € 14,99 toe sturen.
Deze zal separaat worden verzonden en verwachten wij uiterlijk week 29 te verzenden.
Uiteraard wordt u ook per e-mail op de hoogte gehouden van het verloop van uw bestelling. Onze excuses en bedankt voor uw begrip.

Op 10 juli onderstaande mail:
Onlangs deed u bij Redcoon.nl een bestelling. Om u in de toekomst sneller en beter van dienst te zijn, werken we momenteel aan een vernieuwing van ons logistiek systeem. Hierdoor duurt de verwerking van uw bestelling helaas langer dan normaal. Onze verwachting is dat we de bestelling binnen 2 werkdagen kunnen leveren.
U wordt per e-mail op de hoogte gehouden. Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen op uw begrip.

Sindsdien hoor ik niks meer. Ik heb ze gebeld, maar kom nooit door het bandje heen. Een ruim uur al in de wacht gestaan. 3 keer gemailt. Via de chat in 3 uur 2 berichtjes gehad:
Uw bestelling is blijven hangen in het systeem. De desbetreffende afdeling gaat er spoed achter zetten zodat de bestelling zo snel mogelijk verzonden kan worden.

En weer niks! Mijn dure mobiele abonnement loopt eerdaags af en moet ik nu noodgedwongen per maand verlengen omdat het Redcoon niet lukt om mijn bestelling te verwerken.


L
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.3

Handelen klachten niet netjes af, bellen niet terug, levering te laat door order niet goed verwerkt. Drie keer gebeld, krijg een voucher van 5 euro terwijl de verzendkosten al €6,99 zijn. Dus ik moet van hun de volgende keer bij hun bestellen. Dus geen vrijheid in waar ik bestel. Bij de levering waar het mis gaat daar moeten ze dan je tegemoet komen maar niet bij een volgende bestelling, wanneer je niet serieus word genomen komt er ook geen volgende bestelling. Heb ook goede ervaring bij Media markt maar hier was het product iets goedkooper maar de volgende keer liever iets meer kwijt aan betaling en een goede survice dan zo bij Redcoon.

L
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.0

Binnen 3 mnd is mijn Jura koffiemachine stuk. Ik woon in de buurt en na telefonisch contact met Recoon biedt ik deze persoonlijk ter reparatie aan ivm tijdwinst tov verzenden. 4 weken later bel ik ter info over de staat van de reparatie. Men kan niet zeggen hoe het ervoor staat maar ik zou een berichtje krijgen. Een dag lager ontvang ik een mail dat de machine ter reparatie is verstuurd naar het reparatiecentrum in Duitsland. Opnieuw gebeld. Het eerste verhaal id dat repartie in het servicecenturm niet mogelijk was. na wat telefoontjes verder in de week werd me duidelijk dat ze mijn machine zijn vergeten zijn op te sturen.Op mijn vraag hoe eea opgelost kan worden krijg ik geen antwoord. Op advies dien ik een klacht inn. Hierna wordt mij een voucher van € 5 aangeboden naar ik moet opnieuw rekening houden met een reparatieperiode van 4 weken. Ik wijs de voucher af en vraag om het reparatieproces te bespoedigen. Men wil geen enkele medewerking hieraan verlenen. De communicatie verloopt op een dermate manier dat ik het gevoel krijg niet serieus genomen te worden. Een duidelijke klachtenprocedure ontbreekt.

Je vertrouwt erop dat je bij reparatie goed geholpen wordt. Een fout kan iedereen maken. Het gaat met name over de manier waarop Redcoon omgaat met deze fout en de afwikkeling richting mij als klant wat maakt dat ik het vertrouwen in dit bedrijf kwijt ben.

Vertrouwen win je door service. De service kun je bewijzen bij reparatie of klachten. Een slechte afwikkeling hiervan maakt dat je Redcoon niet aan gaat bevelen bij je vrienden.

P
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.3

Koffie machine van €400 gekocht, alles was perfect tot wij een probleem met de cappuccinosysteem hebben gehad. Meer dan 10 email gestuurd, machine heeft nog garantie, en ik krijg alleen maar een paar reacties. Na weken wachten is blijkbaar opgelost maar toch in verkeerde adres geleverd. De oplossing van redcoon: We willen je vragen of je het pakket daar wilt ophalen. Excuses voor het ongemak. Dat is volgens mij geen oplossing. Na 5 dagen weer geen reactie dus mijn verhaal op internet geplaats en dan plotseling wel een email. Mijn onderdeel is voor mij opnieuw besteld en naar mij nieuwe adres gestuurd. Dat was 22 juli.
Vandaag, 6 augustus, nog niets gekregen. Ik heb inmiddels nog 4 keer gebeld, 3 emails gestuurd en via de chat geprobeerd maar ze reageren gewoon niet, ze negeren mijn vragen en ik krijg geen oplossing. Ze kunnen dat niet klantservice noemen. Lees maar andere reviews op internet, ik heb helaas toen niet gedaan.

L
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Schandalig !

Beoordeling 
 
5.0

AUF-R-3578902
Hallo

Toen ik een cd-speler Yamaha S300 zilver bestelde bij jullie stond er op uw site ca 2 dagen levertijd
nadat de bestelling geplaatst was stond er ineens 14 levertijd
toen heb ik mn geld teruggevraagd en netjes ontvangen
waarna ineens de levertijd weer 2 dagen was en ik alsnog de bestelling plaatste
maar kreeg dagen later bericht dat de betaling mislukt was
ik heb de 26ste okt. alsnog geld overgemaakt voor een cd speler
maar ik hoor , zelfs na 2 emails naar jullie toe,helemaal niets van meer van jullie.
wanneer ik dit allemaal had geweten had ik de cd speler toch elders besteld

gr.Chris

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

Chris op 30 Oktober 2015

Ik heb inmiddels mijn bestelling definitief ingetrokken en ben er helemaal klaar mee !

redcoon op 02 November 2015

Beste Chris,

Ik lees dat je ontevreden bent, bedankt dat je dit op deze manier aan ons kenbaar hebt gemaakt.

Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van je bestelling wordt uitgesteld.
Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen.

Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan u als consument gecommuniceerd.
Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod.

De terugbetaling van het aankoopbedrag is inmiddels verwerkt en zal binnen enkele dagen zichtbaar zijn op jouw rekening.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

Service?

Beoordeling 
 
3.3

Het is al weer enige tijd geleden dat onderstaande heeft plaatsgevonden. Toch wil ik via deze weg graag mijn ervaringen en ongenoegen met u delen over Redcoon.

Op 1 januari 2015 nieuwe AEG warmtepompdroger bij Redcoon bestelt, keurig op tijd geleverd maar helaas bleek dat er water onderin de droger terecht kwam en niet in het daarvoor bestemde waterreservoir.
Direct per mail contact opgenomen met AEG, welke na 3 dagen…. per mail bevestigde dat dit ‘normaal’ zou zijn bij een warmtepompdroger. Dus wij enigszins gerustgesteld de droger in gebruik genomen en na 15 minuten liep het water letterlijk uit de droger. Helaas ook over mijn onder de droger geplaatste wasmachine heen die hier hopelijk op lange termijn geen schade van zal ondervinden.
Maar goed, dat kan natuurlijk gebeuren en neem ik dan ook niemand kwalijk.

Hierop direct Redcoon gebeld met het verzoek voor omruiling, waarop we te horen kregen dat ze eerst een monteur van AEG langs zouden sturen. De klantenservice heeft deze afspraak gemaakt.
Vervolgens nam de Electrolux Service afdeling contact met ons op en liet ons vervolgens weten dat de monteur pas over 8 !! dagen langs kon komen…..
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en heb weer jde Redcoon klantenservice gebeld met het verzoek tot omruilen, aangezien ik geen interesse heb in een ‘nieuwe’ machine die eventueel ‘gerepareerd’ zou worden. Zeker gezien het feit dat de machine vol heeft gestaan met water. En om dan ook nog eens 8 dagen te moeten wachten tot er een monteur langs komt gaat mij te ver.

Dus nadrukkelijk gevraagd om de machine om te ruilen. Ik zou hiervoor binnen een dag gecontacteerd worden wat de vervolg stappen zouden zijn.
Na 2 dagen zelf maar eens gaan bellen wat de status was………
Nu werd mij verteld dat de door mij bestelde machine (EU model) niet op voorraad was, en de levertijd meer dan 2 weken zou zijn. (Fijn dat ze dat zelf even laten weten…) Dus ik vraag wat de mogelijkheden dan zijn om b.v. het NL model te verkrijgen welke op dat moment wel op voorraad was. Dit moest nagevraagd worden en ik zou de volgende dag telefonisch uitsluitsel krijgen.
De volgende dag geen telefoontje, maar zowaar aan het eind van de dag een mailtje dat de EU model droger niet op voorraad was….. Ja, dat wist ik al maar hoe zit dat met het NL model ?

De volgende dag maar weer gaan bellen…… diegene die me had geholpen was die dag vrij, dus kon de medewerker me niet helpen omdat deze niet in deze persoon zijn mailbox kon…….. (Ongelofelijk…..groepsmailbox misschien een optie ???). Maar ik zou morgen door die persoon worden teruggebeld.
U raad het misschien al….geen telefoontje, dus 2 dagen later zelf maar weer contact opgenomen met de vraag wat de mogelijkheden zijn.

Dit werd wederom aangevraagd bij de aftersales afdeling welke mij de volgende dag zouden bellen met een eventuele oplossing zodat ik toch nog mijn droger kon gaan gebruiken. Er werd nog wel even bevestigd dat de monteur ondertussen was afgezegd. De medewerker stelde mij gerust door te zeggen dat er absoluut een gepaste oplossing uit zou komen.

Natuurlijk geen telefoontje gekregen dus na 2 dagen wederom in de telefoon geklommen. Nu kreeg ik te horen dat uw bedrijf mij geen alternatief kon bieden voor mijn droger, er zou namelijk geen alternatief zijn…. waarop ik dus zelf maar enkele alternatieven heb aangedragen welke op de website van Redcoon stonden met de vraag of deze dan wel geleverd konden worden aangezien ik inmiddels al 2 weken zonder droger zat.
Tevens gevraagd wat dan de eventuele extra kosten zouden zijn bij aanschaf van een duurdere machine.
De medewerkster zou haar best gaan doen, en vertelde mij dat er altijd een bepaalde coulance regeling van toepassing zou zijn. Vol verwachting wachtte ik dus weer op het telefoontje welke ik de volgende dag zou ontvangen…….
2 dagen lang geen enkele reactie….
Dus zelf maar weer gaan bellen. Nu kreeg ik te horen dat er geen coulance regeling van toepassing was….. De prijs van de door mij aangedragen vervanger was zo scherp dat er geen coulance van toepassing kon zijn…….
Ik was er inmiddels wel klaar mee en heb toen gevraagd of ik zo spoedig mogelijk mijn geld terug kon krijgen en dat de droger opgehaald kon worden. De droger is vervolgens na enkele dagen opgehaald (kost me weer een vrije dag).
Met de ophaalbevestiging op zak, uw bedrijf benaderd met de vraag of ze het geld dan ook zo snel mogelijk terug wilde storten. De ophaalbevestiging mailen was volgens de medewerker niet nodig, deze had dit reeds opgevraagd bij de distributeur.
Het terugstorten van het geld zou volgens de medewerker zo’n 2 dagen duren.

Na 5 dagen maar eens gebeld waar mijn geld bleef, bleek dat dit verzoek niet door was gezet naar de financiële administratie…… wederom 100 maal excuses maar daar koop ik geen nieuwe droger van.
Na 8 dagen heb ik uiteindelijk mijn geld terug gehad en heb ik eindelijk (na 4 weken zonder droger te hebben gezeten) bij een andere webshop mijn nieuwe droger kunnen bestellen!!!
Het is wel vreemd dat deze ook nog eens € 60,- goedkoper was dan bij Redcoon, en dit terwijl er bij Redcoon geen marge voor coulance was……
Helaas zit ik nu ook nog met een AEG waterafvoerslang set opgescheept die ik destijds bij de droger had besteld, aangezien mijn nieuwe droger geen AEG is past deze dus niet en heb ik wederom een kostenpost van 16 euro!

Maar helaas is dit verhaal is nog niet ten einde. In de tussentijd (nog niet wetende hoe het verhaal met de droger zou verlopen) had ik 24 januari ook een nieuwe TV besteld bij Redcoon. Deze werd geleverd met een defect in het scherm. Dus direct contact gezocht met de leverancier (Samsung) welke mij, na een paar telefonische testen, vermeldde dat we te maken hadden met een DOA (Death On Arrival), omdat het hier om een zogenaamde ‘dode pixel’ ging.
Samsung vertelde mij dat dit niet te repareren valt, dit moet ik nadrukkelijk bij de Redcoon klantenservice melden en refereren naar de zojuist door Samsung aangemaakte case, zodat de TV omgeruild kan worden.
Ik de klantenservice gebeld met het bovenstaande verhaal en het Samsung casenummer, welke ik van de Samsung medewerker had gekregen. De servicedesk heeft alles genoteerd en vertelde mij wederom dat ik de volgende dag gebeld zou worden hoe verder te handelen.
Ik had nog wel even gerefereerd aan mijn op zijn minst gezegd ‘slechte’ ervaringen met het terugbellen, maar er werd plechtig beloofd dat ik gebeld zou worden.

Wat een verassing…… geen telefoontje natuurlijk! Wel na 2 dagen een mailtje van Redcoon aftersales ‘Of de TV gerepareerd diende te worden…..?’
Ongelofelijk, alles wat ik de klantenservice medewerker blijkbaar had verteld inclusief de Samsung case waarin vermeld stond dat dit niet te repareren valt, is klaarblijkelijk geheel genegeerd. Dus ik direct zelf maar weer gaan bellen om het e.e.a. te corrigeren en met de vraag of er inmiddels al aan een oplossing is gedacht. Ik heb de medewerker kunnen overtuigen dat de TV omgeruild diende te worden en niet gerepareerd.
Maar helaas werd mij ditmaal wederom verteld dat het door mij bestelde EU model niet meer op voorraad was en dat de levertijd meer dan 2 weken bedroeg.
Geen optie dus, zeker gezien het feit dat ik volgens de servicedesk de TV niet meer mocht gebruiken. Op mijn vraag of ook hier het NL model welke op voorraad was afgestuurd kon worden moest er eerst overlegd worden met aftersales aangezien dit model € 20,95 duurder was…….
Er kon wel een afspraak worden gemaakt om de defecte TV op te halen. Maar het was dus niet mogelijk om de TV direct om te ruilen voor het NL model……..(Dat kost me dus weer een extra vrije dag…)
Ik zou dezelfde dag nog gebeld worden met een mogelijke oplossing.

U raad het al, geen telefoontje…..dus 2 dagen later zelf maar weer gebeld met de vraag of er al iets bekend was, blijkt dat diegene die mijn case had behandeld er die dag niet was, en men mij dus wederom geen status update kon geven over de afhandeling. Er werd weer plechtig beloofd dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden door de medewerker die mijn case in behandeling had.
Niet dus, dus na 2 dagen zelf weer, inmiddels zeer geïrriteerd, contact gezocht met Redcoon. Ditmaal met de juiste persoon die mij alleen maar kon melden dat er geen coulance regeling toegepast kon worden en dat ik pas het NL model kon ontvangen indien ik € 20,95 had overgemaakt.
Moe gestreden heb ik per direct het geld overgemaakt en nadrukkelijk gezegd dat ik wel verwacht dat ik de TV dan voor het weekend wilde ontvangen (het was nu donderdag morgen, dus uitgaande van een 24 uurs levering moest dat in mijn ogen lukken).
Weer een rekenfout, zaterdagmorgen dus maar weer gebeld of er nieuws was over de levering.
De medewerker kon zien dat de betaling inderdaad was gedaan en het retourbewijs in orde was maar dat de order nog niet door was gezet voor verwerking. Natuurlijk weer de standaard excuses en hij heeft per omgaande de order doorgezet en vertelde me dat ik de TV dinsdag kon verwachten.

Maandag krijg ik notabene een mail van Redcoon:
“Hartelijk dank voor je scherpe bestelling XXXXXXX bij Redcoon! Je hebt ervoor gekozen om de factuur per vooruitbetaling te voldoen. Omdat dit nog niet is gedaan en wij jouw bestelling toch zo snel mogelijk zouden willen doen toekomen, verzoeken wij je het bedrag binnen de komende dagen op onze bankrekening over te maken.
Wanneer de betaling niet binnen 7 dagen is voldaan, gaan wij ervan uit dat je
van de aankoop afziet - en zullen wij jouw opdracht annuleren.”

Dit is toch werkelijk te schandalig voor woorden, en ik kan u inmiddels melden dat er rook uit mijn oren kwam van woede!
Om het leed compleet te maken krijg ik de volgende morgen, net voordat ik weer zou bellen, nog een mail:
“Helaas is je retour nog niet in ons systeem verwerkt. Wanneer je het ophaalbewijsje even op de e-mail zet naar ons kunnen wij de nieuwe order voor je gaan versturen.”

Wat een amateuristische organisatie, dit is toch werkelijk te gek voor woorden!!
Dus ik de klantenservice maar weer gebeld, tot op heden ben ik altijd heel beleefd gebleven tegen de medewerkers, wel heb ik met grote regelmaat wat kritische noten laten vallen en geadviseerd om hun service level naar een hoger niveau te brengen.
Hierop kreeg ik veelal te horen dat het kwam door de grote drukte en het tekort aan personeel……..dat is erg vervelend voor de medewerkers maar daar heb ik als klant natuurlijk geen boodschap aan.
Dit keer zat ik echter met mijn tenen krom in mijn schoenen en moest alle zeilen bijzetten om niet vreselijk uit te vallen naar een medewerker die er waarschijnlijk zelf ook niets aan kan doen omdat dit in mijn ogen een structureel probleem is van de bedrijfsvoering.
Na een enigszins gepikeerde uitleg van mijn kant ging de medewerkster het volgens eigen zeggen tot op de bodem uitzoeken en ze zou mij terugbellen zodra er iets bekend was.

En zowaar….. ’s middags werd ik (voor de aller eerste keer) teruggebeld door deze medewerkster !!
Ze vertelde me dat ze op dit moment bij de distributeur de gegevens aan het ophalen waren van mijn retourzending (Ongelofelijk, dit was 5 dagen geleden ook al gedaan en toen al in orde bevonden) en ze zou mij vandaag nog wat laten weten over de status.

En ja hoor, aan het eind van de middag een mail ontvangen waarin wordt vermeld dat de TV is verstuurd !!
En ……. de volgende middag word dan eindelijk de TV afgeleverd.

Al met al 2 weken verder, zonder TV… Terwijl dit in mijn ogen binnen 3 dagen geheel opgelost had kunnen zijn.

Afgezien van alle frustraties heb ik voor de 2 bovenstaande producten bij elkaar meer dan 280 minuten met Redcoon aan de telefoon gezeten !!
Niet vreemd met een gemiddelde wachttijd van 20 tot 30 minuten !! (Waarbij je vreemd genoeg vanaf de eerste minuut altijd de eerstvolgende in de wachtrij bent……)
Ik heb in totaal 4 extra vrije dagen op moeten opnemen voor het retourneren en opnieuw ontvangen van de door mij bestelde producten.
Dit alles omdat in mijn ogen de klantenservice en aftersales afdeling absoluut geen communicatie hebben en loze beloftes doen.
Aangezien dit structureel en bij iedere medewerker het geval is, lijkt het mij dat het belang van de klant als het om aftersales gaat bij Redcoon in geen enkel opzicht prioriteit heeft.

Kopen is geen enkel probleem, maar voor service moet je niet aankloppen.

Een coulance regeling voor alle bovenstaande frustraties is er ook niet bij, gewoon € 20,95 bijbetalen anders kunnen wij niet leveren……
Ik ben hier, door de onprofessionele structuur van Redcoon’s aftersales afdeling, uren mee bezig geweest en het heeft me ook indirect veel geld gekost, waar kan ik mijn rekening inleveren?

Kortom: Te schandalig voor woorden.

U zult begrijpen dat ik werkelijk nooit meer iets bij dit bedrijf zal kopen, en mijn ervaring met jullie wil delen om een ieder voor dit soort leed te behoeden !!

E
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
2.5

Redcoon levert helaas een zeer slechte service. De customer service afdeling reageert gewoon niet op emails dus die hoef je niet te sturen. Als je belt kun je een aardig persoon treffen, maar uiteindelijk moet je niet zo zeuren. Als een product niet op tijd geleverd wordt is dat jammer en volgens Jacky is het prima als je nooit meer besteld bij Redcoon. Ik ga dat inderdaad nooit meer doen. Het gaat niet alleen om prijs maar gewoon doen wat je belooft. Dat is bij Redcoon niet te doen. Terugbellen? Nee dat doen ze niet bij Redcoon.

F
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

Theo op 31 Mei 2014

Deze problemen heb ik ook ervaren. Op mailtje wordt niet of pas na een paar dagen gereageerd.
Indien men 48 uurs levering garandeerd moet je er maar vanuit gaan dat het minstens 2 of 3 maal zo loang gaat duren.
Waardeloos bedrijf dus!!

W.Bijnen op 05 Juni 2014

Ik heb dezelfde ervaringen. Leveren veel later dan beloofd.
Als klant zit je te wachten en als je na dagen belt zeggen ze doodleuk dat er niet wordt verzonden omdat de betaling niet binnen is. Al dagen eerder had ik per I-deal betaald en was het ook afgeschreven van mijn bankrekening. Niets ontvangen zeggen ze, ook al is I-deal een gegarandeerde betalingsmethode. Klantenservice wil je niet doorverbinden met de financiële afdeling. Ook ik kreeg geen reactie op mijn mails.
Slechte zaak Redcoon, dit was mijn 1ste, tevens laatste bestelling.

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
2.5

Om te beginnen met de conclusie; Betaal liever €10,- meer bij een andere organisatie, dan dat je bij Redcoon iets besteld. Mijn product welke binnen 48 dagen zou worden geleverd, laat nu al 2 weken op zich wachten. Elke dag vraag ik zelf de status na en verschuilen ze zich achter het feit dat ze op een retourorder wachten van het product welke zij verkeerd hebben verstuurd.
Zojuist weer navraag gedaan op de chat, nu schijnt er een SD kaart niet op voorraad te zijn, die ze pas over 5 dagen binnen verwachten (Mijn retourorder heeft toch de SD kaart)
De klantenservice is ver, heel erg ver, onder de maat. De mensen die je te woord staan, zijn er op getraind om je zo snel mogelijk af te kappen en je zonder enige informatie over je bestelling weg te sturen. Klantvriendelijkheid komt niet in hun woordenboek voor, sterker nog, zodra ze je geld binnen hebben hebben je maling aan de klant.

Mijn laatste bestelling bij die club is gedaan en ik hoop dat ik middels mijn review andere voor deze organisatie kan waarschuwen.

R
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.0

Na meerdere keren zeer tevreden te zijn over Redcoon (heb hier in het verleden 8 keer eerder een product aangeschaft dit maal een grasmaaier bij gekocht die niet aan mijn verwachtingen voldeed. Binnen 1 dag conform alle voorwaarden aangetekend geretourneerd. Na ruim een week telefonisch proberen te informeren wat de status van mijn retourzending was. Telefonisch onmogelijk bereikbaar. Er is continu 1 wachtende voor je en bij het invoeren van een terugbelverzoek wordt de verbinding verbroken. Chatsessies zijn van niet veel betere kwaliteit. Na aandringen eindelijk de toezegging gekregen dat alles zou zijn ontvangen en ik binnen 3 werkdagen mijn geld zou terugkrijgen. En ja hoor, na 3 werkdagen nog steeds niets gestort en een hieropvolgende chatsessie levert op dat de retourzending nooit is aangekomen (wat wel het geval is aldus Post NL). Weer een klassiek gevalletje kastje-naar-de-muur! Ik ben genezen en ga nooit meer shoppen bij Redcoon.

N
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.8

Ik heb Galaxy note 3 besteld bij redcoon op 19/2/2014 an tot vandaag heb ik hem nog niet ontvangen. via chat heb ik Corien gevraagd over de status van mijn bestelling. en ze zeggen dat ze het geld nog niet ontvangen van Credit card maatschapij. maar credit card maatschapij heeft een bewijs dat het geld is al gestort of hun rekening. met screenshot van de bank toch helpt het niet.

Ik denk dat ik ge SCAM door dit bedrijf. ik ga starten met procedure van Chargeback als ik binnen 5 dagen mijn Toestel nog niet ontvangen. en ik beloof dat ik overaal mijn tijd geven voor slecht review van dit bedrijft te schrijven.

S
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Beroerde klantenservice

Beoordeling 
 
5.8

Vorig jaar heb ik een Xperia Z Ultra besteld via Redcoon. Goede prijs, maar helaas in juni problemen mee gekregen; het scherm was spontaan van binnenuit gebarsten. Gevalletje garantie. Toestel is kosteloos gerepareerd, maar wat een verschrikkelijk retourproces!

Grootste issues:
- Status van reparatie niet te volgen ("bel maar over 2 weken terug")
- 45 minuten in de wacht bij de klantenservice
- Onnodig omslachtige retourroute

Na het ontvangen van een RMA-nummer kon ik het toestel op gaan sturen. Hierbij een logje:
- 18-6-2014: toestel ontvangen bij Redcoon
Normaal gesproken zou ik nu geen tussenliggende stappen kunnen zien. Ik kwam er bij toeval achter dat de reparatie via Dynafix gaat, dus ik ben naar http://www6.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx gegaan en heb daar mijn IMEI nummer en postcode ingetoetst. Voila, ik kan alle stappen zien!

Goed, hier dus de vervolgstappen die ik uit het systeem van Dynafix kon halen.

Order - Volledig ingevoerd 23-6-2014 11:28:11
Order - Bevestigd 23-6-2014 11:28:15
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 24-6-2014 9:29:20
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-6-2014 7:26:55
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 1-7-2014 11:45:23
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 2-7-2014 7:56:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 2-7-2014 21:20:42
Reparatie ETD - In behandeling 2-7-2014 21:21:45
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 8-7-2014 21:18:58
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 8-7-2014 21:19:30
Reparatie ETD - Reparatie gereed 8-7-2014 21:20:11
Logistiek - Product klaar voor retourzending 9-7-2014 9:21:54
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 10-7-2014 20:16:48
Logistiek - Product is overhandigd aan de klant of de winkel 11-7-2014 10:23:00

Als ik deze stappen gewoon online kan volgen is het wat mij betreft prima; als Redcoon deze mogelijkheid naar klanten zou communiceren zou dat én veel telefoontjes naar de klantenservice én veel irritaties schelen.

Zoals je ziet legt mijn telefoon dus een enorm lange route af: Redcoon > Dynafix > Extern reparatiecentrum > Dynafix > Klant. Als Redcoon er al uit wordt gehaald en de klant het product rechtstreeks naar Dynafix kan sturen ben je al veel efficiënter bezig.

Dat zou in dit geval dus ruim een week (!) schelen in het reparatieproces! In totaal is het toestel bijna een maand weg geweest. Onnodig lang dus.

Nu komt de ellende: 2 weken nadat ik mijn toestel terug had, startte hij niet meer op. Daar gaan we weer, het hele proces opnieuw!! 45 minuten bij de klantenservice in de wacht gestaan en toen eindelijk van een RMA-nummer voorzien. Op 20-8 is het toestel ontvangen bij Redcoon, en (je raadt het al) is nog steeds weg voor reparatie! Hier de statussen tot nu toe (weer uit het systeem van Dynafix):

Order - Volledig ingevoerd 21-8-2014 10:53:06
Order - Bevestigd 21-8-2014 10:53:09
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 25-8-2014 9:19:24
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 26-8-2014 1:10:48
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 26-8-2014 12:23:20
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 2-9-2014 21:19:34
Reparatie ETD - In behandeling 2-9-2014 21:22:33

Aan het feit dat het toestel kapot is kan Redcoon natuurlijk weinig doen, maar het retourproces kan écht veel verbetering gebruiken. Jullie krijgen nog een 2 voor service omdat
1. ik na die 45 minuten wel vriendelijk te woord ben gestaan en
2. het toestel gratis is gerepareerd
maar meer kan ik er ook echt niet voor geven. Redcoon, aanpakken die handel!

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

Redcoon op 15 September 2014

Beste Dennis,

Hartelijk dank voor je review.
Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

We stellen je melding dan ook erg op prijs en gebruiken deze om ons bedrijf nog verder te optimaliseren.

Vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren. Vaak vinden klanten het erg fijn om de reparatie via ons te laten lopen, hierdoor kan de reparatieperiode meer tijd in beslag nemen.

Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
4.5

Onlangs een maaimachine besteld bij Redcoon. Levering geschiedde snel.
Echter er was een achterwiel defect. Na een uur in de wacht te hebben gestaan (er is nog één wachtende voor u, jaja..) had ik eindelijk contact. ze stuurde een wiel op, maar het verkeerde onderdeel van het wiel, ondanks het goed uitgelegd te hebben. Weer proberen te bellen, maar wederom, meer dan een uur in de wacht (er is nog één wachtende voor u, jaja..). Hierna gechat (het was druk..) Dame adviseerde een Mail te sturen met foto van het juiste onderdeel, maar ook daar werd niet op gereageerd. Weer geprobeerd te bellen. Wederom een uur in de wacht (er is nog één wachtende voor u, jaja...). Na hele lange tijd, optie 5 gekozen om teruggebeld te worden door hen. Hierna werd de hoorn er opgegooid, dus nooit kans gekregen om nummer in te toetsen. Kortom.. Aftersales sucks!

B
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Wel betaald maar geen artikel

Beoordeling 
 
4.0

Ik heb een artikel besteld bij redcoon omdat er bij vermeld stond dat deze binnen 48 uur geleverd zou worden.
Aangezien ik het artikel snel nodig had heb ik direct besteld en betaald met ideal.
Na twee dagen nog niks gehoord dus maar even navraag gedaan waar het bleef.
Nu bleek opeens dat het artikel niet werd toegevoegd aan de order terwijl ik deze dus wel betaald had.
Ik vertelde dat ik het artikel snel nodig heb en dat ik dit een slechte zaak vond.
Ik kreeg te horen dat het zo snel mogelijk in orde zou worden gemaakt maar ze konden niet toezeggen wanneer het artikel zou komen.
Had ik het nu toch maar gewoon in de winkel gehaald want dit soort service zuigt.

W
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

redcoon op 06 Februari 2015

Beste w.werter,

Hartelijk dank voor je review. En onze excuses voor deze vervelende situatie.

De levertijd die je noemt is langer dan gebruikelijk. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken en oplossen. Deze kun je e-mailen naar reviews@redcoon.nl

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Redcoon op 12 Februari 2015

Beste w.werter,

Helaas hebben wij naar aanleiding van je review geen reactie meer van je mogen ontvangen.
Wij gaan ervanuit dat je voldoende geholpen bent en het probleem voor je is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.3

Ik wacht nu na 3 dagen nog steeds op mijn koelbox, terwijl ik zondag op vakantie wil gaan. Dus zoiezo helemaal geen 48 uurs levering. Iets wat jullie niet waar kunnen maken moeten jullie ook niet zo op jullie site zetten en mensen in de maling nemen.
In ieder geval eerste bestelling bij jullie en gelijk ook de laatste, dit is iets wat zeker is. Heel ontevreden ben ik. Ik heb jullie ook gebeld maar zonder resultaat.

Mohsen

M.
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
109 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6

Wij zijn benieuwd naar jouw Redcoon ervaring

BELANGRIJK: Redcoon bestaat als webwinkel sinds eind oktober 2016 niet meer. Vergelijkbare, goed beoordeelde webwinkels op Reviewspot zijn onder andere Cool Blue en Bol.com

Redcoon is een van Europa’s grootste online retailers voor (consumenten) elektronica. Redcoon heeft een enorm assortiment wat bestaat uit o.a. tv's, desktops, laptops, tablets, computeraccessoires, digitale camera's, camcorders, hifi-aparatuur & home cinema producten, klein- & groothuishoudelijke artikelen. Redcoon heeft praktisch alle andere groepen elektronicaproducten ook te koop op Redcoon.nl. Mocht u hen niet slagen dan kunt u electronica shop Bobshop of online shop Bax Shop ook overwegen.

Redcoon service:

De medewerkers van Redcoon helpen je graag via de telefoon, via de gratis chat functie of via e-mail. Heeft u positieve of juist negatieve ervaringen met Redcoon? Deel uw Redcoon.nl reviews online!

Wat is uw ervaring met Redcoon? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Redcoon hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Redcoon reviews lezen.

Telefoonnummer: -

Algemene informatie

Verzendkosten
-
Levertijd
onbekend
Productgroepen
Elektronica
Merken
Redcoon
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
Ideal